Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Advertisements

BAPGRAFİKLERİBAPGRAFİKLERİ. ZİRAAT FAKÜLTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ.
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Yüksek Öğrenimdeki Engelli Öğrenciler
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Bölüm yönetimiyle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilmekteyim.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
REKTÖRLÜK.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Üniversitemize yeni kayıt yaptıran öğrencilere yönelik olarak Kütüphanemizce düzenlenen oryantasyon programına; Tıp Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Diş.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Doç. Dr. F. Kemal Sönmez Dr. Halit Apaydın Dr. Orgun Deveci
İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI Ocak 2009.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
ÇANKIRI ANADOLU LİSESİ. MİSYONUMUZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde, çağdaş fikirlere açık, ulusal ve evrensel değerlere sahip, kendine güvenen,
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE SPOR YÖNETİMİ.
T.C. SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AHLAKİ GÖRÜNÜMÜ ÖDEVİ SEDA TÜRK.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ AÇIK ERİŞİM KULLANMA KILAVUZU.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
. DENİZYILDIZLARI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 42 Öğrenci Sayısı : 597 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 21 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı :
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Kütüphane ve Dokümantasyon
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
Hakkari Üniversitesi Öğrenci Memnuniyet Anketi Sonuçları (2017 Mart)
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
ŞEHİT KEMAL EKŞİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLERİ PROGRAMI/PROJESİ OKULU)
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
KIRGIZİSTAN TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ YAPI İŞLERİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLAN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Üniversite Yönetim Kurulu Rektörlüğe Bağlı Bölümler

Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire
2018 Yılı Performans Sunumu
İZODER Ses Yalıtımı Komisyonu Başkan Yardımcısı
Sunum transkripti:

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Yeni Kütüphane Binası Kullanıcı Anketi Kasım 2014

Bu anket, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Halkla İlişkiler ve Tanıtım Birimi tarafından, kütüphane kullanıcılarının istek ve gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla düzenlenmiştir. 18.07.2014-02.10.2014 tarihleri arasında yapılan ankete 850 kişi katılmıştır.

Kullanıcı Profili Kişi Sayısı Yüzde Oranı Ön Lisans/Lisans Öğrencisi 603 71% Yüksek Lisans/Doktora Öğrencisi 46 5% Akademik personel 156 18% İdari personel 24 3% Değişim programı öğrencisi 1 0,1% Diğer 23 Toplam: 850 kişi

Katılımcıların yaş ve cinsiyet oranları Katılımcıların cinsiyeti Kişi Sayısı Yüzde Oranı Kadın 440 52% Erkek 404 48% Toplam: 844 Katılımcıların yaş aralığı Kişi Sayısı Yüzde Oranı 18 - 27 684 81% 28 - 37 79 10% 38 - 47 63 8% 48 - 57 17 2% 58 ve üzeri 3 0,4% Toplam: 847

Katılımcıların Bağlı Olduğu Birimler Bağlı olunan fakülte, enstitü veya birimi Kişi Sayısı Yüzde Oranı Enstitüler 29 3% Fakülteler 732 87% Yüksekokullar 37 5% Meslek Yüksekokulları 19 İdari Personel 17 2% Misafir 3 0% Toplam: 837 Kişi

Kullanıcı Profili ENSTİTÜLER Kişi Sayısı Yüzde Oranı Eğitim Bilimleri Enstitüsü 6 21% Sosyal Bilimler Enstitüsü 15 52% Fen Bilimleri Enstitüsü Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2 6%   Toplam: 29 Kişi  YÜKSEKOKULLAR Kişi Sayısı Yüzde Oranı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 5 14% Bolu Sağlık Yüksekokulu 9 24% Kemal Demir Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu 11 30% Yabancı Diller Yüksekokulu 12 32%   Toplam: 37 Kişi MESLEK YÜKSEKOKULLARI Kişi Sayısı Yüzde Oranı Bolu Meslek Yüksekokulu 17 90% Mudurnu Süreyya Astarcı Meslek Yüksekokulu   2 10% Toplam: 19 Kişi

Fakültelere Göre Kullanıcı Dağılımı Kişi Sayısı Yüzde Oranı İktisadi İdari Bilimler Fakültesi 198 27% Eğitim Fakültesi 176 24% Fen-Edebiyat Fakültesi 165 23% Mühendislik-Mimarlık Fakültesi 112 15% Tıp Fakültesi 53 7% Diş Hekimliği Fakültesi 11 2% İlahiyat Fakültesi Güzel Sanatlar Fakültesi 4 0,2% İletişim Fakültesi 1 0,1% Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi 0% Toplam: 731 Kişi

Web Sayfası Kullanım Alışkanlığı Web Sayfası Kullanım Sıklığı Kişi Sayısı Yüzde Oranı Her gün 58 7% Haftada bir veya birkaç kez 258 31% Ayda bir veya birkaç kez 270 33% Yılda bir veya birkaç kez 112 13% Hiç kullanmayanlar 137 17% Toplam: 835 yanıt

Kütüphane Kullanım Alışkanlığı Kütüphaneyi ziyaret etme sıklığı Kişi Sayısı Yüzde Oranı Her gün 62 8% Haftada bir veya birkaç kez 366 44% Ayda bir veya birkaç kez 281 33% Yılda bir veya birkaç kez 102 12% Kütüphaneye henüz gitmedim 26 3% Toplam: 837 yanıt

Kütüphaneden Yararlanılan Hizmetler Kütüphaneyi ziyaret etme nedenleri Kişi Sayısı Yüzde Oranı Araştırma / tarama yapmak 568 66% Ders çalışmak 463 54% Gazete / Dergi / Kitap okumak 269 32% Kitap ödünç almak 602 71% Bilgisayar / İnternet hizmeti almak 190 22% Fotokopi Çekmek 57 7% Buluşma alanı / sosyalleşmek 55 6% Kitap seslendirmesi yapmak 14 2% Diğer 11 1% Toplam: 850 Kişi

Mevcut Kütüphanenin Fiziksel Şartları Mevcut kütüphanenin fiziksel şartlarını yeterli buluyor musunuz? Kişi Sayısı Yüzde Oranı Evet 75 9% Hayır 436 52% Kısmen 291 35% Fikrim yok 33 4% Toplam: 834 yanıt

Mevcut Kütüphane Binası Mevcut kütüphane binasında yetersiz bulunan faktörler Kişi Sayısı Yüzde Oranı Bireysel çalışma alanlarının olmaması 476 57% Okuma salonunun yetersizliği 442 53% Multimedya odasının olmaması 254 30% Grup çalışmalarına uygun salonların olmaması 490 58% Aydınlatma 181 22% Havalandırma 348 41% Teknolojik donanımı 412 49% Görsel mimarisi 339 40% Kafeteryanın olmayışı 481 7/24 hizmete açık olmaması 558 66% Diğer 118 14% Toplam: 845 Kişi

Yeni Kütüphane Binası

Yeni Kütüphane Binası Çalışma Alanları  Yeni yapılacak olan kütüphane binasındaki çalışma alanlarından beklentileriniz nedir? Kişi Sayısı Yüzde Oranı Geniş ve ferah olmalı 740 88% İyi aydınlatılmış olmalı 600 71% Havalandırma yeterli olmalı 603 72% Bireysel ve / veya grupla çalışılabilen alanlar olmalı 671 80% Multimedya birimi olmalı 392 47% Farklı disiplinlere uygun ortamlar tasarlanmalı (çizim masaları, prova odaları vb gibi) 433 52% Açık havada kitap okuma ve ders çalışma imkanı olmalı 539 64% Engelli kullanıcıların gereksinimlerini karşılamalı 545 65% Alerjik hassasiyeti olan kullanıcıların gereksinimleri göz önünde bulundurulmalı 313 37% Oryantasyon ve eğitimlere yönelik gereksinimleri karşılamalı 323 38% Diğer 73 9%   Toplam: 840 Kişi

Kullanıcıların Yeni Kütüphane Binasından Beklentileri  Yeni yapılacak olan kütüphane binasında hangi özelliklerin önemli olduğunu düşünüyorsunuz? Kişi Sayısı Yüzde Oranı Ulaşımın kolay olması 528 63% Estetik ve modern bir tasarıma sahip olması 458 54% Ergonomisi 291 35% Okuma / Çalışma alanlarının rahatlığı 718 88% Farklı disiplinlerin gereksinimlerini karşılaması 408 49% Hızlı ve etkin teknolojik donanıma sahip olması 593 71% Sosyal faaliyetler ve kültürel etkinliklerin düzenlenmesi 434 52%

Kütüphane Kullanımını Artıracak Faktörler  Yeni yapılacak olan kütüphanede, aşağıdaki etkenlerden hangisinin kütüphane kullanımını artıracağınızı düşünüyorsunuz? Kişi Sayısı Yüzde Oranı Binanın büyüklüğü 350 41% Ulaşımın kolaylığı 514 60% Yeterli sayıda bireysel çalışma alanları 635 75% Engelli kullanıcıların gereksinimlerini karşılaması 373 44% Alerjik hassasiyeti olan kullanıcıların gereksinimlerinin göz önünde bulundurulması 185 22% Bilgisayar / İnternet / Multimedya odası 536 63% Oryantasyon ve eğitim salonları 236 28% Grup çalışmasına uygun olması 549 65% Okuma / çalışma alanlarının rahatlığı 577 68% 7/24 hizmete açık olması 596 70% Sanat galerisi ve özel koleksiyonları barındırması 286 34% Kafeterya 523 62% Diğer 50 6%

Yeni Kütüphane Binası İle İlgili Kullanıcı Görüşleri “Tek kişilik çalışma odaları olmasını isterim..” “Yeterli ferah bir çalışma salonlarının gerektiğini düşünüyorum.” “Kesinlikle bireysel ve grup çalışması yapılabilecek salonların olması.” “Yeniliklere açık, modern, estetik ve mimari bakımdan yeterli veya ileri düzeyde olmasını beklerim.” “Dışarıdan görünüşü itibaryle bolu ve kampüsün doğal güzelliğine uyan ve doğal dokuyu bozmayan; içeriden bakıldığında ise doğanın güzelliğini, ferahlığını, dinginliğini içeriye taşıyabilen; geniş camlara sahip üniversitemize bilime yakışır bir mimariyle bizi buluşturmanızı heyecanla bekliyoruz.Teşekkürler” “Teknolojik donanım açısından daha iyi düzenlemeler yapılmalı.” “Gerçekten okulun yeni teknolojik ve birçok özelliği barındıran binaya ihtiyacı var. İnsanlar sıkıldığı zaman kafalarını dağıtabilecekleri bölümler olmalı.” “Multimedyası kaliteli olsun.” “Umarım en yakın zamanda büyük, ferah, yeni bir mekana kavuşuruz.Üniversitenin nüfusu 30 bin civarında önümüzdeki 10-15 yıldaki büyüme de hesaba katılarak en az 300.000 kitap kapasiteli bir bina olması temennimdir.” “Ses izolasyonu olmalı.” “Havalandırmanın eksiksiz ve muazzam olması” “Aydınlatması kaliteli olsun” “Engelli bireyler için asansör yapılması gerekir.” OKUMA ve ÇALIŞMA SALONLARINA İLİŞKİN TALEP ve GÖRÜŞLER TEKNOLOJİK DONANIM ve HİZMETLERE İLİŞKİN TALEP ve GÖRÜŞLER GENİŞLİK / BÜYÜKLÜK ve ERGONOMİYE İLİŞKİN TALEP ve GÖRÜŞLER HİZMET SAATLERİNE İLİŞKİN TALEP ve GÖRÜŞLER “Sürekli olarak kütüphanede çalışan biri olarak üniversite kütüphanesinin hiç olmazsa sınav dönemlerinde 7/24 açık olmasını isterim.» “İkinci öğretim öğrencileri de unutulmayıp ona göre açık olmasını rica ediyorum” MİMARİDE ESTETİK ve GÖRSELLİĞE İLİŞKİN TALEP ve GÖRÜŞLER BİNA DONANIMI/ İZOLASYON/ HAVALANDIRMA vs. İLİŞKİN

Yeni Kütüphane Binası İle İlgili Katılımcı Görüşleri “Mümkün olduğu kadar tüm fakültelere yakın olmalı.” “Yeni kütüphane binasının tüm fakülteler açısından ulaşımı kolay olmalıdır. Örneğin tıp fakültesi civarına yapılırsa, benim gibi İİBF‘de bulunanların kütüphane ile ilişkisi kesilir.” “Öncelikle ulaşım gerçekten önemli bir nokta” «Kesinlikle bir kafeteryası olsun ya da yiyecek-içecek almak için otomatlar konulsun.” «Teras olsun insanlar arada sırada nefes alsın” «Kafeterya olmayışı büyük eksiklik. Açık alan,kafeterya gibi bölümler kütüphaneye ilgiyi artıracak ve daha verimli kütüphane ortamı sağlayacaktır.” “Kitap, dergi, ansiklopedi kısacası kaynak bakımından yetersiz bulduğumuz kütüphanemizin aksine geniş kaynak yelpazesine sahip bir kütüphane beklentisi içindeyiz. « “Kitap içeriğinin daha fazla çoğaltılması, güncel kitap ve dergilerin olması” “Her alanda kaynaklar arttırılmalıdır.” “Kütüphanenin sadece üniversiteye değil aynı zamanda Bolu'ya ve hatta tüm Türkiye'ye açık olması gerekir. Yani, öğrenci veya personel olmayan halkın da gelebilmesi ve kullanabilmesi sağlanmalı. Bu şekilde halk ile üniversite arasındaki diyaloğun da artacağını düşünüyorum.” “Yeni yapılacak kütüphane binası içinde izzet baysal müzesi ve yaşadıkları eserleri için yer ayrılması, müzenin kütüphane içinde olması kütüphane kullanıcıları tarafından İzzet Baysal'ı daha büyük kitlelere anlatmada faydalı olacağı, tanıtacağı daha çok kişi tarafından ziyaret edileceği düşüncesindeyim.” “İnsanların kütüphaneyi aktif olarak kullanması için çalışmalar yapılmalı. Mesela önemli yazarların kitaplarının kütüphanede bulunduğunu belirten afişler hazırlanabilir. Dergi gazete, (günlük, haftalık,aylık) sayısı arttırılmalı. Teknolojik malzemeler (bilgisayar, internet) sayısı arttırılmalı, bir bilgisayar başında sıra oluşmamalıdır. İnternet hızlı olmalıdır. Bilgisayardaki kitap ismi, yazar ismi arama kısmı kolaylaştırılmalı ve anlaşılabilir olmalıdır.” KÜTÜPHANE SÜREÇLERİNE İLİŞKİN TALEP ve GÖRÜŞLER BİNA KONUMUNA İLİŞKİN TALEP ve GÖRÜŞLER KAFETERYA/ AÇIK ALAN/ SOSYAL FAALİYET ALANLARINA İLİŞKİN DİĞER GÖRÜŞ ve TALEPLER DERME / KOLEKSİYONA İLİŞKİN TALEP ve GÖRÜŞLER DİĞER GÖRÜŞ ve TALEPLER

Yeni Kütüphane Binası Anketi Genel Değerlendirme SORULAR EN FAZLA TERCİH EDİLEN YANIT KİŞİ SAYISI YÜZDE ORANI Size uygun olanı seçiniz AİBÜ Öğrencisi (Ön Lisans / Lisans) 603 71% Lütfen cinsiyetinizi belirtiniz. Kadın 440 52% Lütfen yaş aralığınızı belirtiniz. 18 - 27 684 81% Lütfen bağlı olduğunuz fakülte, enstitü veya birimi belirtiniz. Fakülteler 732 87% Kütüphanenin web sitesini hangi sıklıkta kullanıyorsunuz ? Ayda bir veya birkaç kez 270 33% Kütüphaneyi hangi sıklıkta ziyaret ediyorsunuz? Haftada bir veya birkaç kez 366 44% Kütüphaneyi ziyaret etme neden/nedenlerinizi belirtiniz Kitap ödünç almak 602 Mevcut kütüphanenin fiziksel şartlarını yeterli buluyor musunuz? Hayır 436 Mevcut kütüphane binasında yetersiz bulduğunuz faktörler nelerdir? 7/24 hizmete açık olmaması 558 66% Yeni yapılacak olan kütüphane binasındaki çalışma alanlarından beklentileriniz nedir? Geniş ve ferah olmalı. 740 88% Yeni yapılacak olan kütüphane binasında hangi özelliklerin önemli olduğunu düşünüyorsunuz? Okuma / Çalışma alanlarının rahatlığı 718 Yeni yapılacak olan kütüphanede, aşağıdaki etkenlerden hangisinin kütüphane kullanımını artıracağınızı düşünüyorsunuz? Yeterli sayıda bireysel çalışma alanları 635 75%

Katılımınız İçin Teşekkür Ederiz… Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Halkla İlişkiler ve Tanıtım Birimi 0(374)253 46 55 / 1888 asli.altundal@ibu.edu.tr cansuacikalin@ibu.edu.tr