K.KARACAÖREN YUNUSEMRE ORTAOKULU
2013 SBS (ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE TEK SINAV SİSTEMİ) öğretim yılından itibaren 8. sınıfta uygulanacak olan yeni sistemde Ortaöğretime Geçiş TEK SINAV ile olacaktır. Sınav sadece 8. sınıfta uygulanacaktır. SBS SINAVI 8 HAZİRAN 2013 DE YAPILACAKTIR.
Yeni Seviye Belirleme Sınavı Sonucuyla; Fen Liseleri Sosyal Bilimler Liseleri Anadolu Liseleri Anadolu Öğretmen Liseleri Özel Okullar Anadolu Meslek Liselerine, Kontenjanları doğrultusunda öğrenci alınacaktır.
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME NASIL OLACAK? Ortaöğretime yerleştirme, öğrencilerin tercih başvuruları, ortaöğretime yerleştirme puanı ve puan üstünlüğü esasına dayalı olarak önceden belirlenmiş kontenjanlara göre
Seviye Belirleme Sınavında;hangi derslerden soru sorulacak! Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Yabancı Dil, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden soru sorulacaktır. Müzik, Beden Eğitimi, Resim İş ve Seçmeli Derslerden soru sorulmayacaktır. 100 soru sorulacak ve 120 dakika süre verilecektir. Yeni sistemde YBP’nin etkisi artıyor ve 8. Sınıf sonunda hesaplanacak Yıl Sonu Başarı Puanlarının yarısı doğrudan OYP ’ye eklenecek.
YBP (YIL SONU BAŞARI PUANI) Ders puanı derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yıl Sonu puanları hesaplanır. Bu puanların toplamının, o derslere ait haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yıl sonu başarı puanı hesaplanır. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılır.
SBS’DE DERSLERİN AĞIRLIKLARINI BELİRLEYEN STANDART PUAN KATSAYILARI
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI (OYP) NASIL BULUNACAK? Puanlar aralığına dönüştürüldükten sonra öğrencinin 100 üzerinden hesaplanmış 6-7 ve 8.sınıf Yıl sonu Başarı Puanları 700’lü puanla toplanıp bu toplam ikiye bölünerek öğrencinin üst okullara yerleşmede kullanılacak Ortaöğretime Yerleştirme Puanı (OYP) bulunacak.
OYP NİN 500 ÜZERİNDEN 350 PUANI SBS’DEN, 150 puanı okul notundan olacak. 8. sınıftan 50 puan 7. sınıftan 50 puan 6. sınıftan 50 puan % 70 sınav % 30 okul başarısı
ÖRNEK : SBS : 680 (Puanlama 100 ile 700 arası) 6. SINIF YBP: SINIF YBP: SINIF YBP: 80 OYP (ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI) (SBS + 6. SINIF YBP + 7. SINIF YBP + 8. SINIF YBP)/2 ( ) / 2 OYP = 465 bulunur.
SINAV KAYGISI Sınav öncesinde, sınav sırasında veya sonrasında duyulan endişe ve rahatsızlık duygusu olup, fiziksel ve olumsuz düşünce ve duygularla kendini gösterir. Öğrencinin var olan potansiyelini tam olarak kullanamamasına sebep olarak başarıyı olumsuz etkiler.
Oysa çocuğunuzdaki kaygı; Onun motive olması için gerekli bir duygudur. Onu öğrenmeye teşvik edebilir. Ancak çocuğunuzda; yüksek düzeyde ve aşırı kaygı gözlemliyorsanız eğer bu onun sınav performansını düşürücü olabilir.
Eğer Çocuğunuz; “Başaramayacağım, herkes benden daha iyi yapıyor, herkes daha başarılı, her şey kötü gidecek, bildiklerimi sınavda unutacağım, hiçbir şeyi yetiştiremeyeceğim, hazırlanamayacağım” gibi cümlelerin eşlik ettiği olumsuz düşüncelere sahipse, iyi bir okula giremezsem her şey biter, annemin babamın yüzüne bakamam, kazanamazsam herkes ne der, alay ederler, kazanırsam herkes bana değer verir, gibi düşüncelere sahipse,
Yapmanız gereken onu rahatlatmak, her koşulda onun yanında olduğunuzu hissettirmektir.
Sınav Kaygısının Başlıca Sebepleri Sınava Farklı Anlamlar Yükleme, Verimli Çalışma Metotlarının Bilinmemesinden Kaynaklanan Hazır Olmama Hissi, Eksik Güven Duygusunun Etkisi Altındaki Başarısız Olma Korkusu, Yapabilecekleri Konusunda Gerçekçi Olamama Ve Yapabileceğinin Üstünde Ya Da Altında Beklentiye Girme, Aile Ve Çevrenin Çocuktan Beklentilerinin Yüksek Olması, Sınavda Zamanı İyi Kullanma Tekniklerini Bilmeme,
İLETİŞİM ENGELLERİ
İLETİŞİMDE ENGEL CÜMLELERİ 1.Emretme; “SBS’yi kazanmak için günde 3 saat çalışmalısın, çabuk odana” İsyankar davranışa yöneltir,direnci arttırır. 2.Tehdit etme; “Sınavı kazanamazsan şu karşıdaki devlet okuluna gidersin” Söz konusu tehtidin gerçekte yerine gelip gelmeyeceğini deneyebilir. 3.Yargılama / eleştirme; “Çok çalışmıyorsun, zaten sen biraz tembelsin” Değersizlik duygusu yaşayabilir,ya da tepkide bulunur.
4.Ad takma/Gülünç duruma düşürme; “Kocaman adamsın ama beynin küçük” Karşılık vermeyi zorunlu kılar. 5.Çok inceleyici sorular sorma; Neden?,kim?,nasıl?.... “Ders çalışman için neden plan yapmıyorsun?” Cevaplamayabilir, yalan söyleyebilir. 6.Konuşmaları alaya vurma; “Dersini ne kadar çabuk bitiriverdin, sen bir dahi olmalısın.” Dikkate alınmadığını düşünür,iletişim kurmak istemez.
7.Her konuda ahlak dersi verme; “Ben bu imkanlara sahip olsaydım çok daha yüksek puanlar alırdım” Savunuculuk artar, kırıklık ve ardından kızgınlık gelir. 8.Aşırı teselli verme; “Aldırma biraz neşelen, bu yaşta bunlar olur, zamanla kendini iyi hissedersin.” Beni anlamıyorlar diye düşünür. Başarılı iletişimde ön koşul,karşımızdakinin hangi duygu içinde olduğunu düşünmektir.
Empati kurarken; Kendimizi gencin yerine koyalım, Duyguları doğru anlamaya dikkat edelim, Anladığımızı sözcüklerle ifade edelim, Çocuklarımıza sık sık öğütler vermek yerine,onlara yol göstermeyi tercih edelim. Bırakalım karar verme ve sorumluluk alma duygularını yaşasınlar.
UNUTMAYIN!!!! Bütün dünyada bir tek “güzel çocuk” vardır, tüm anne-babalar da ona sahiptir.
Bize Ne Kadar Destek Verirseniz O Kadar Geleceğinize Destek Vermiş Olursunuz… Biz İşbirliğine Hazırız. Peki Siz Hazır mısınız ?