VERIMLI DERS. İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELİRLENEN HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
BAŞARININ ANAHTARI
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENME.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Etkin Çalışma Yöntemleri.
BAZI ÖĞRENCİLER GEREKLİ YETENEK VE İSTEĞE SAHİP OLMALARINA RAĞMEN
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
Verimli Ders Çalışma Semineri
ZAMANI VERİMLİ KULLANMA
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri.
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
BAŞARININ SIRLARI.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA. VERİMLİ BİR ÇALIŞMA İÇİN NELER YAPMALIYIZ? Öncelikle çalışma planı yapılmalıdır. Çünkü çalışma planı hangi gün hangi dersi.
BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
NEDEN İYİ BİR EĞİTİM ALMALIYIM ? NEDEN İYİ BİR EĞİTİM ALMALIYIM ?  İyi bir liseye yerleşebilmek için,  İyi bir üniversite kazanabilmek için,  İstediğim.
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerin sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Ana, baba.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
 BAŞARI: İnsanın içinde var olan hırsın, mücadele etme gücünün kısacası hayata tutunma gücünün ortaya çıkarılmasıdır.  ‘’Başarı’’nın karşılığı kişiden.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

VERIMLI DERS

İ N S A N I N 1.MESLEĞİNİ, 2.ÖZEL HAYATINI 3.AİLESİNE SAĞLAYACAĞI İMKANLARI 4.TOPLUMDAKİ YERİNİ B ELİRLER.

EĞİTİM & ÖĞRETİM SÜRECİNDE BELİRLENEN AMAÇLARA ZORLUKLARA RAĞMEN ULAŞILMASINA DENİR

BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN AMAÇLARIMIZ

İNANDIĞINIZ ZAMAN AKLINIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR. BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE GERÇEKTEN İNANDIĞINIZDA AKLINIZ ONU YAPMAK ÜZERE ÇÖZÜMLER BULMANIZA YARDIM ETMEK İÇİN ÇALIŞMAYA BAŞLAR. BİR ŞEYİN YAPILABİLECEĞİNE İNANMIYORSANIZ BEYNİNİZ BUNU İSPAT ETMEK İÇİN ÇALIŞIR.

EĞİTİM BİR FUTBOL TAKIMI HAZIRLIK SÜRECİNE BENZETİLEBİLİR.

ÇOK ÇALIŞMAK İLE DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR

ÖĞRENMENİN ŞARTLARI UYANIKLIK VE DİKKAT MOTİVASYON AKTİF KATILIM DÜZENLİ TEKRAR ETMEK PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMAK

PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK

PROGRAMLI ÇALIŞMA İLE ;

1.Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. 2.Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. 3.Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. 4.Mantık içeren dersler sabah saatlerinde, yorum içeren dersler akşam saatlerinde yer almalıdır. 5.Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde tv, bilgisayar ya da cep tlf ile ilgilenilmemelidir.

6. Hazırlanan program zorunluluktan değil bir amaç için isteyerek uygulanmalıdır. 7. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. 8. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. 9. Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sene sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır.

45 Dakika : DERS ÇALIŞMA 5 Dakika : ÇALIŞILAN KONULARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ 10 Dakika : DİNLENME VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SÜRESİ

DİNLENME ARALARININ ÖNEMİ NEDİR ? 0% 100% 25% 50% öğrenmenin başladığı nokta 75% 1 saat 2 saat İki saat hiç ara verilmediği zaman Hatırlama Eğrisi Planlanmış aralar verildiği zamanki Hatırlama Eğrileri İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan Hatırlama Eğrisi

(Cep Telefonu) Ders çalışırken açık olan, titreşimi çalan, mesaj gelen cep telefonuna kim olsa merak ederek bakmak isteyecektir. Telefona yönelik alacağımız tedbirler programlı ders çalışmamızda önemli yer tutmaktadır. Ödev sormak ya da acil durumlar için telefon kullanımında dahi görüşme kısa tutulmalı ve ya boş zamanlarda telefon kullanılmalıdır.

Araştırmalar; beynin birden fazla uyarıcıya açık olabileceğini ancak dikkatin beyin tarafından bir noktaya odaklanabileceğini göstermektedir. Müzik ile kulak sisteminin beyni meşgul etmesi ve aynı anda ders çalışma ile beynin okuma, anlama ve yorumlayarak depolamayı bir arada gerçekleştirmesi öğrenme sürecinde sakatlanmalara sebep olmaktadır.

“UYUDUĞUNUZ YERDE DERS ÇALIŞMAYIN” Yatak odası bir insanın rahatladığı ve uyuyarak ruhunu ve bedenini dinlendirdiği kişiye özel bir yerdir. İç dünyamızı yansıtır. Yatarak ders çalışma esnasında bedensel gevşeme ile beyin algılama ve yorumlama, dikkati toplama süreçlerinde azalmalar meydana gelir. Böyle bir ortamda öğrenmenin ilk şartı olan “UYANIK OLMA HALİ” bozulmuş olur. En uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslayarak ders çalışmaktır

Çalışma isteğimizin göstergesi masa üstündeki kitaplar, defterler ve kalemler değildir. Çünkü; görsel olarak dolu bir masa insan üzerinde psikolojik baskı ve yılgınlık yaratmaktadır. Okula hazırlık için masa kullanılacaksa yarının ders kitapları veya defterleri, sınavlara hazırlık içinse sınav ile ilgili kitap ya da defterler çalışma saatlerinde masada yer almalıdır. Dikkat etmemiz gereken kitap, defter düzenliliği ya da süslü kalemler değil programa olabildiği kadar bağlı kalınarak çalışma odamızın ve masanın düzenli kullanılmasıdır.

Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. Televizyonda seyrettiğimiz olaylar hazır yaşantılar olduğu için beyni tembelleştirmektedir. Bir amacı olan genç bir beyin için olmaması gereken bir olumsuzluktur. Mutlaka izlememiz gereken bir program var ise de bunu günlük program içerisine uygun bir zamana koyarak değerlendirmemiz gerekir.

T E Ş E K K Ü R E D E R İ Z… Salime ERKAN