Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN (eyaman@gazi.edu.tr) BEDEN DİLİ Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN (eyaman@gazi.edu.tr)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK DENETÇİLERİ EĞİTİM PROGRAMI BEDEN DİLİ KULLANIMI VE EMPATİ
Advertisements

İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ Kenan DALARDIÇ.
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
(İletişimin Diğer Yüzü)
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Prof. Dr. Ertuğrul YAMAN BEDEN DİLİ Prof. Dr. Ertuğrul YAMAN
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Elazığ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği
İnsan Kaynakları Uzmanı
İLETİŞİM.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
ETKİLİ İLETİŞİM.
BEDEN DİLİ ÇEVREYİ CİDDİYE ALMAZ. ELEŞTİRMEN DİNLEYİCİ GÜVENLİ
BEDEN DİLİ ÇEVREYİ CİDDİYE ALMAZ. ELEŞTİRMEN DİNLEYİCİ GÜVENLİ
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ETKİLİ İLETİŞİM.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
Etkili İletişim Emrullah GÜLER Uzman
BEDEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
1 İLETİŞİM Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN. 2 BEDEN DİLİ “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.” MEVLANA “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
OKUL HEYECANIM İLKÖĞRETİM HAFTASI
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Doç. Dr. Özlem Çetinkaya BOZKURT
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
Kendini tanımanın önemi nedir? Kendini tanıma penceresini açıklayınız.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
İletişim: duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmaktır”.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
İLETİŞİM KURMA YOLLARI
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Leman KILINÇKAYA (İletişimin Diğer Yüzü). "Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa.
İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEYEN KURALLAR
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN (eyaman@gazi.edu.tr) BEDEN DİLİ Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN (eyaman@gazi.edu.tr)

Herkesin üç kişiliği vardır; “Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.” MEVLANA Herkesin üç kişiliği vardır; 1. Ortaya çıkardığı, 2. Sahip olduğu, 3. Sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

"Ne söylediğinizden çok, nasıl göründüğünüz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonları açığa çıkarır." “İnsanlar; yüz ve beden hareketlerinden bir kitap gibi okunabilir.”

sözlü ya da sözsüz şekilde iletişim kurarız. Bizler; Tavır ve davranışlarımız, Duygularımız, Düşüncelerimiz ve kişiliğimizle sözlü ya da sözsüz şekilde iletişim kurarız.

“Bazen Bir Hareket Bin Söze Bedeldir.” İnsanlar, sadece sözleriyle değil, beden hareketleriyle de değerlendirilir. Beden dilini doğru çözebilen insanlar iletişim bilgi ve becerisini kazanmıştır.

Yapılan araştırmalara göre, kişilerin birebir kurdukları iletişimde; Kelimelerin %7-10 oranında, Ses ve konuşmanın % 30-38 oranında, Beden dilinin ise % 55-60 oranında etkisi olduğu bulunmuştur. Beden dili ögeleri; kelimeler ve kelimelerle ifade edilenler dışında her türlü iletişimdir.

“İnsanlarla iletişim kurduğumuzda, söylediklerimiz kadar hareketlerimizle bıraktığımız izlenim de önemlidir.”

“İş hayatında başarılı olmak isteyen insanlar, iletişim kurduğu kişilerin söyledikleri ile birlikte yüzü, eli, kolu ve bedeniyle yaptıklarını da hissetmelidir.”

İnandırıcılık, sadece sözlerimizle değil; sözleri hangi hareketlerle sunduğumuza da bağlıdır.

Beden Dili Ögeleri Göz iletişimi Yüz ifadesi (Mimikler) Duruş biçimi(Jestler) El,kol,baş,parmak hareketleri Kişiler arasındaki mesafe

İletişimde en önemli öge gözlerdir. Gözler her şeyi anlatır; dolayısıyla beden dili için gözler ilk sırada gelir.

Güzel olan sevgili değil, sevgili olan güzeldir. Tolstoy “Eğer sevilmek isterseniz, önce sevin ve sevimli olun.” Benjamin Franklin

Yüz ifadeleri: Pek çok şeyi unuturuz ama bir gülüş, bir bakış hafızamızda unutulmaz izler bırakabilir. Gören gözler için, bir yüzde binlerce anlam gizlidir.

DÜŞÜNCE Sıkılmış. Aşırı İlgili Etkilemeye çalışan Hakim olmak isteyen. İlgisi Dağılıyor.

DÜŞÜNME-TAKİP İLGİSİZ KOPMUŞ KONU DIŞI KALMIŞ BAŞKA YERDE DÜŞÜNCELİ ŞAŞIRMIŞ TAKİPÇİ MUZİPLİK YAPMAYA HAZIRLANAN

Konuşma esnasında çok sayıda el, kol ve baş hareketleri yaparız. El, kol, baş hareketleri Konuşma esnasında çok sayıda el, kol ve baş hareketleri yaparız. Ellerimizi kontrollü hareket ettirmeli; karşıdakine dinleme fırsatı tanımalıyız. Ellerini kollarını fazlaca savuran kişiler pek dikkate alınmazlar. Fazla el kol hareketi yapmak insanın güvenini kırabilir ve dikkatini dağıtabilir.

TOKALAŞMA

Dirsek kavrama Bilek tutma

Üst kol kavrama Omuz tutma

ELLER TAKİPÇİ SİNİRLİ HUZURSUZ TAKİP EDİYOR RAHAT KARŞISINDAKİNE GÜVENİYOR

ELLER ÜRKEK ÇEKİNGEN HUZURSUZ OTURUŞ RAHAT İLGİLİ BEKLEDİĞİNİ BULUYOR

ELLER ÇEKİNGEN İÇE KAPANIK DESTEK BEKLEYEN HAFİFE ALAN KENDİSİNE AŞIRI GÜVENEN KARŞISINDAKİNİ CİDDİYE ALMAYAN

ELLER DÜŞÜNCELİ HUZURSUZ VERECEĞİ CEVAPTAN EMİN OLMAYAN DÜŞÜNCELİ İLGİLİ RAHAT, TAKİPÇİ

KOL VE PARMAKLAR RAHAT DÜŞÜNCELİ HUZURSUZ İLGİLİ OLUMSUZ YAKLAŞIMLI CEVABA HAZIR RAHAT DÜŞÜNCELİ İLGİLİ

BAŞ HAREKETLERİ Kafa bir yana doğru eğildiğinde; bu kişinin anlatılan konu ile ilgilenmeye başladığı anlamına gelir. İnsanların bir şeyle ilgilenmeye başladıklarında, başlarını yana eğdikleri görülür.

BAŞ HAREKETLERİ Baş aşağıya eğik olması, tavrın olumsuz hatta yargılayıcı olduğunu gösterir. Eleştirel değerlendirmede baş aşağıya eğiktir ve karşınızdakinin başını kaldırmasını veya yana eğmesini sağlayamazsanız, bir iletişim sorunuyla karşı karşıya kalabilirsiniz.

BAŞ HAREKETLERİ Her iki el de başın arkasında duruş hareketi muhasebeci, avukat, satış müdürü, banka müdürü gibi mesleklerden olanlarda görülür. Bu hareket, kendilerine güvenli veya bir konuda kendilerini üstün hisseden kişilere özgüdür.

OTURUŞ RAHAT GÜVENLİ UYUMLU HUZURLU AŞIRI HUZURSUZ ÇEKİNGEN SIKILMIŞ BİTİŞİ BEKLEYEN

OTURUŞ ÇEVREYİ CİDDİYE ALMAZ ELEŞTİRMEN DİNLEYİCİ GÜVENLİ DİKKATLİ DİNLEME KENDİNE GÜVENLİ RAHAT İLGİLİ

YAPILMASI GEREKENLER Konuşurken göz iletişimi kurmak: İnsanları rahatsız etmeyecek ölçüde, mümkün olduğu kadar çok göz iletişimi kurmalıyız. Konuşurken karşımızdaki kişinin yüzüne bakmak, o kişiye verdiğimiz değerin, duyduğumuz saygının ifadesidir.

"Sevgi verirsen karşıdaki insana, Ayna gibi yansıtır aynen sana. " ( "Sevgi verirsen karşıdaki insana, Ayna gibi yansıtır aynen sana." (?) Kör ata ha göz kırpmışsın, ha başını sallamışsın. İngiliz Atasözü

Uyarı niteliğindeki işaret parmağını kaldırmak Uyarı niteliğindeki işaret parmağını kaldırmak en çok kullandığımız parmak hareketlerinden birisidir. Bu işaret tehdit algısı içerebilir. Karşılıklı konuşmalarda bu ve benzeri hareketleri yapılmamalıdır.

Hareketlerimiz, saygılı ve ölçülü olmalıdır. Karşıdakine saygılı davrandığımız oranda sayılır sevilir, o oranda iletişimimiz olumlu sonuçlar verir.

Ayakta ve Otururken Doğru Mesaj Vermek Ayaktaysak dik durmalı, oturuyorsak sandalye ve koltuğumuzu tam olarak doldurup arkamıza yaslanmalıyız. Ayaklarımızı fazla açmamalı ya da süklüm püklüm bir görüntü oluşturacak şekilde oturmaktan kaçınmalıyız.

Tebessüm etmek : Canlı olmalı, mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça gülümsemeliyiz. Yüzümüz, çevremize olan ilgimizi yansıtır. Dinlediğimizi göstermek : Karşımızdaki konuşurken onu dinlediğimizi ve anladığımızı hissettirmeliyiz.

Yakın olmak : Kişisel alan ilkelerini gözardı etmeden insanlara daima, onları rahatsız etmeyecek, mümkün olan en yakın mesafede durmaya gayret etmeliyiz. Konuştuğumuz veya bizimle konuşan insana dönük durmalıyız.

KİŞİSEL ALAN SINIRLARI

Kendinize özen göstermek : Grup normlarına, toplumsal rol ve statümüze uygun giyinmeli, saç ve el bakımına özen göstermeliyiz.

UNUTMAYIN!!! Kendinize gösterdiğiniz özen kendinize verdiğiniz değerin ifadesidir. Derli toplu, temiz, düzgün bir dış görünüşümüzün olmasını sağlamalıyız. Güzel bir dış görünüş sessiz bir tavsiye mektubudur.

Mimikleri kullanmak : Aşırıya kaçmadan, mimiklerimizi kullanmalıyız. Ellerimizi cebimizde tutmaktan, kollarımızı kavuşturmaktan, ellerimizle ağzımızı örtmekten kaçınmalıyız.

Uygun şekilde konuşmak : Çok fazla ve hızlı konuşmaktan kaçınmalıyız. Sesimizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğumuz çevreye göre ayarlamalıyız.

Etkili Beden Hareketleri İçin Kaçınılması Gereken Davranışlar Aşırı göz temasında bulunmak, Sürekli sabit durmak, Fazlaca rahat hareketlerde bulunmak, Duvara veya masaya yaslanmak, Ayakları çaprazlamak, Kolları önde veya arkada bağlamak.

Etkili Beden Hareketleri İçin Kaçınılması Gereken Davranışlar Konuşurken başı geriye atmak, saçları geriye atmak, gözleri kapamak, Parmak uçlarını birbirine dayamak, Ellerimizi ovuşturmak ve yüzümüzde dolaştırmak, Parmakları masada tıkırdatmak, Saat ya da yüzükle oynamak.

SONUÇ Eğer beden dili iyi bir şekilde kullanılırsa; çözümleyici, yapıcı ve kişilerin mutluluğuna, toplumun huzuruna katkıda bulunacak sağlıklı ve nitelikli bir iletişim gerçekleştirilmiş olur.

TEŞEKKÜRLER…