İÇİNDEKİ SENİ HAREKETE GEÇİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?
Advertisements

Örgütsel Güven ve Adalet
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Okul Başarısında Ailenin Rolü
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
ETKİN YÖNETİM BECERİLERİ
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
BAŞARI, MOTİVASYON ve HEDEF BELİRLEME
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
HALKLA İLİŞKİLER İÇİN ÖNERİLER
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Yunus emre ortaokulu İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır. Yunus Emre.
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
MOTİVASYON.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
Sınav Kaygınızı Azaltın
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
MOTİVASYON.
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BAŞARI, MOTİVASYON ve HEDEF BELİRLEME
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÇALIŞANIN MOTİVASYONU DEMEKTİR.
Motivasyon Dürtüler Güdüler
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Verimli Ders Çalışma Semineri
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
MOTİVASYON Psikolojik Danışman Emre Cesur. Motivasyon Nedir?  Bireyin hareket ve davranışlarını başlatan güçtür.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
İnsanı belirli bir amaç için harekete geçiren, istek, arzu, güçtür.
İnsanı belirli bir amaç için harekete geçiren, istek, arzu, güçtür.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İnsanı belirli bir amaç için harekete geçiren, istek, arzu, güçtür.
Sunum transkripti:

İÇİNDEKİ SENİ HAREKETE GEÇİR Mehmet Baki ÖZTÜRK Türkiye Adalet Akademisi Öğretim Üyesi ASPB Aile Danışmanları Eğiticisi NLP Trainer – QMS Lead Auditor mehmetbakiozturk@gmail.com

Güdü: Davranışı başlatan, davranışa yön veren ve davranışın ısrarla sürdürülmesini sağlayan içsel ve dışsal güçlerdir.

Güdülenme Güdüler İçsel kaynaklar Dışsal kaynaklar Biyolojik ihtiyaçlar (yemek, su, kan şekeri vs.) Dürtüler Dış uyaranlar Güdüler Sosyal motive ediciler

İçsel güdü, dışsal güdüden daha etkileyicidir.

Çünkü; Taşıma suyuyla değirmen dönmez. Türk Atasözü

Yapılan işi sevip sahiplenmek, en büyük içsel güdülemeyi sağlar.

Öncelikle kendinizi tanıyınız! İlim İlim bilmektir. İlim, kendin bilmektir. Sen kendini bilmezsen. Ya nice okumaktır… Yunus Emre

Ben kimim?

İyi olduğum alanlar neler? Eksik olduğum alanlar neler? Kötü olduğum alanlar neler? Ben nasıl en iyisi olabilirim?

Fatih Sultan Mehmet

Thomas Edison

Abraham LİNCOLN 10 yaşında annesini kaybetti. Tarlada ırgatlık yaptı. 21 yaşında işini kaybetti. Bocalama dönemi başladı. 24 yaşında tekrar işinden oldu. 25 yaşında dört çocuğundan üçü vefat etti. 27 yaşında ruhsal bunalıma girdi. 34 yaşında kongre seçimlerini kaybetti. 36 yaşında kongre seçimlerini yine kaybetti. 38 yaşında eyalet seçimini kaybetti. 45 yaşında senato seçimlerini kaybetti. 47 yaşında başkanlık seçimlerini kaybetti. 49 yaşında tekrar senato seçimlerini kaybetti. 52 yaşında ABD’ye başkan seçildi.

Önce kendinize güveniniz… Ben başarabilirim…

Kendinize güvenmeye devam ediniz… Mutlaka başaracağım…

Çalışmayı, oyun haline getiriniz…

Başarısız olursanız, yılmayınız… Savaşçı olunuz…

Başarısızlığınıza sebep aramayınız…

Her başarıya ödül beklemeyiniz…

Başaramayacağım dediğiniz her yarışı kaybedersiniz…

Kendinize bir hedef belirleyin… Bu hedef, sizin yeteneklerinize, ilginize ve kapasitenize uygun olsun… Ulaşılabilir olsun…

Örneğin; Ben ……………………olacağım. Ben…………………….olacağım.

İmkânsızı isteyin ama gerçekçi olun…

Aklınızı besleyiniz…

Çalışın… Çalışın… Çalışın… İsteklerinize ulaşmak için çalışın. Yatarak büyüyen tek şey karpuzdur.

Bir sanatçının günde kaç saat çalıştığını biliyor musunuz?

Unutmayın!!! Ümitleriniz kadar genç, bıktığınız, yorulduğunuz kadar yaşlısınız…

Diğerlerini bilenler akıllıdır, Ama kendini bilenler daha akıllıdır Diğerlerini bilenler akıllıdır, Ama kendini bilenler daha akıllıdır. Diğerlerini... kontrol edenler kuvvetli olabilirler, Ama kendini kontrol edebilenler çok daha güçlüdür. Lao Tzu

Geçmişteki korkularınızdan kurtulun…

İçinizde iki tane aslan var…

Hangisi başarılı olacak?

Kartalları örnek alınız…

Doğru zamanda, doğru yere hamlede bulunun…

Eğlenmeyi, dinlenmeyi ve çalışmayı dengeleyiniz…

düşüncelerinizin kaynağını araştırın… Olumsuz düşünüyorsanız, düşüncelerinizin kaynağını araştırın…

Öğrenilmiş çaresizlikten kurtulun…

Siz neredesiniz?

Sınırlarınızı zorlayın…

Aşılamayacak, hiçbir engel yoktur…

Düşmanlarınızı bilin…

Meraklı olun…

Başkalarına güvenirseniz başarılı olamazsınız…

Cevabınız “evet” ise ne mutlu size. Çünkü siz normal bir insansınız… Bir şeye ilk başladığınızda zorlanıyor musunuz? Cevabınız “evet” ise ne mutlu size. Çünkü siz normal bir insansınız…

Kendinizi motive edin.

Öncelikle çalışma ortamınızı iyi düzenleyin…

İşin Türü Algoritmik işler Yaratıcı zekâ

Bireysel farklılıklarınızı parlatınız.

İşyerinin güven kültürü, güdülenmeyi artırır.

Güven kaybı bağlılığı zedeler, etkililiği azaltır, güdülenmeyi düşürür.

Üst düzeyde eylem kimlikleme motivasyonu artırır.

Güdülenmiş bireyler, liderin zorunlu değil gönüllü takipçileridir.

İlgi ve merak, güdülenmeyi artırır.

Örgüt yöneticisi kimi hangi noktada güdüleyeceğini iyi hesap etmelidir.

Doğru iletişim kanalı + aynı dili konuşma=yüksek düzey güdüleme

Çalışma şartları, verilen ücret, çalışanlar üzerindeki denetimin vasfı, kurumun personel politikası ve uygulamalar ile diğer koşullar da işgörenin morali güdülenme üzerinde etkili olmaktadır.

Maruz kalınan mobbing olayları bireysel ve örgütsel güdülenmeyi negatif yönde etkiler.

Mesleki doyum, mesleki adanmışlığı da tetikler, adanmışlık yüksek düzeyde güdülenme gerektirir.

İlişki Türleri İlişkisel Ayrıştırılmış,

Takım ruhu örgütsel güdülenmenin merkezidir.

Takım Ruhu

Çalışanların birbirlerine karşı iyimser ya da kötümser tutumu güdülenmenin yönünü belirler.

Kurumda çalışanlar arasında bir sinerji oluşmalıdır.

Kazan-kazan sistemi örgütü oluşturan bireyleri aynı amaca doğru motive eder.

Öğrenmeye, değişime ve inovasyona açık işgörenlerin mesleki güdülenme düzeyleri yüksektir.

Demokratik örgüt ortamı, eşit tutum, örgütte kabul görme ve taltif edilme işgörenlerin güdülenmesinde etkilidir.

Örgüt iklimi ve kültürü işgörenlerin güdülenme yönünü belirler.

Mesleki tükenmişlik hissi güdülenmeyi olumsuz yönde etkiler.

Adil olmayan ödül ceza uygulaması 1- İçsel güdülenmeyi yok eder Adil olmayan ödül ceza uygulaması 1- İçsel güdülenmeyi yok eder. 2- Yaratıcılığı yok eder. 3. Performansı düşürür. 4-Örgüte olan bağlılığı azaltır.

Özetle ; Güdülenme düzeyi yüksek işgörenlerin verimliliği de yüksek olur, bu da kaliteyi artırır.

Başarının Özeti M.KEMAL ATATÜRK’E “ORDU YOK!” DEDİLER : “KURULUR!” DEDİ. “PARA YOK!” DEDİLER :“BULUNUR!” DEDİ. “DÜŞMAN ÇOK!” DEDİLER :“YENİLİR!” DEDİ. VE BÜTÜN DEDİKLERİ OLDU.

Son Söz Kendinize inanın ve güvenin. İyi dostlarınız olsun.. İçinizdeki çalışma güdüsünü güçlendirin. Yarınlar sizindir.

Teşekkürler… Mehmet Baki ÖZTÜRK mehmetbakiozturk@gmail.com

Kaynakça: 1. Necati Cemaloğlu, İşgören Performansının Artırılmasında örgüt Yöneticisinin Rolü, Milli Eğitim Dergisi, 2002 2. Stephen Covey, Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Varlık Yay., 2011 3. Daniel Pink, Drive, Mediacat Yayınları, 2009