ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU DİKKAT EKSİKLİĞİ HAZIRLAYAN:Şahimerdan DURMUŞ
Advertisements

ÇOCUK VE GENÇLİK DÖNEMİNDE PSİKOLOJİK
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
OTİZM (AUTISM).
ZİHİNSEL ENGELLİLİK VE BAZI RUHSAL BOZUKLUKLAR
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU (DEHB)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
YAŞLILARDA ALZHEİMER HASTALIĞI
Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA SIK GÖRÜLEN RUHSAL SORUNLAR VE DEHB
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Son yıldır Çocuk Psikiyatrisi kliniklerinde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanısı popülaritesini korumaktadır.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
‘’ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ’’
ATATÜK İLKÖĞRETİM OKULU
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DIŞKI KAÇIRMA(ENKOPRESİS)
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Asperger sendromu ya da asperger bozukluğu, sosyal etkileşimde zorluklar ve sınırlı, stereotipik ilgi ve etkinliklerle tanımlanan Otistik Spektrum Bozukluklarından(OSB)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE
2014/2015 Eğitim Öğretim Yılı 1. Dönem BEP Toplantısı.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
OTİZM.
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI VE GENÇLİK
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ DİSKALKULİ.
AYŞE ATIL İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve BİLSEM
Özel Yetenekli Bireyler
ÖZEL EĞİTİM GEREKSİNİMİ OLAN ÖĞRENCİLER
EYVAH DÜZ DUVARA TIRMANIYOR!!!! Son yıldır Çocuk Psikiyatrisi kliniklerinde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) tanısı popülaritesini.
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU PROF.DR.AYŞE AVCI GAZİANTEP 21.Mart
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
Zeka Gerilikleri.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar
Nedir? DEHB okul öncesi dönem ve okul çağı çocuklarında belirgin hale gelen bir bozukluktur. Çocuğun davranışlarını kontrol etmesi ve dikkatini.

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
Matematik Performans Ödevi Ad: Salih Soyad:AkkanNo:1137Sınıf:10/D.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Sunum transkripti:

ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU TANIM: aşırı hareketlilik, istekleri erteleyememe (impulsivite) ve dikkat sorunlarıyla kendini gösteren bir psikiyatrik bozukluktur.

DEHB’İN TANISI Dikkat eksikliği Hiperaktivite bozukluğu tanısının konulabilmesi için: belirtilerin 7 yaşından önce başlaması, en az 6 aydan beri devam ediyor olması,ve hem okulda hem de evde sürüyor olması gerekir. Dikkat eksikliği Hiperaktivite bozukluğu tanısı,çocuk ruh sağlığı ve hastalıkları kliniğinde uzman bir ekip tarafından konur.

DEHB’İN NEDENLERİ Nasıl meydana geldiğine dair yapılan araştırmalar kesin sonuçlara ulaşmamış olmasına karşın kalıtımın en büyük etken olduğu görülmüştür. Hamilelik döneminde alkol ve sigara kullanımı

DEHB’İN NEDENLERİ Annenin geçirdiği hastalıklar Doğum sırasında yaşanan sorunlar Çocuğun geçirdiği kaza ve travmalar

DEHB’İN GÖRÜLME ŞEKİLLERİ Dikkat eksikliği Hiperaktivite bozukluğu 3 şekilde görülür: Dikkat eksikliği ön planda Aşırı hareketlilik ön planda İkisi birlikte

DİKKAT EKSİKLİĞİ Dikkatin bir noktaya toplanmasında güçlük, dış uyaranlarla dikkatin çok kolay dağılması, unutkanlık ve düzensizlik gibi belirtiler dikkat sorununun olduğunu gösterir.

AŞIRI HAREKETLİLİK Çocuğun hareketliliğinin, kendi yaşıtları ile karşılaştırıldığında belirgin düzeyde daha fazla olması durumudur.

DÜRTÜSELLİK Acelecilik, istekleri ertelememe, sorulan sorulara çok çabuk cevap verme, sırasını beklemede güçlük çekme gibi özellikler dürtüsellik sorunu olduğunu gösterir.

a)Aşırı hareketliliğin ön planda olduğu tür: DEHB’İN BELİRTİLERİ a)Aşırı hareketliliğin ön planda olduğu tür: Çoğu zaman kıpır kıpırdır. Sınıfta ya da oturması beklenen diğer durumlarda oturduğu yerden kalkar. Sürekli hareket halindedir, bir motor tarafından sürülüyormuş gibi davranır. Çok konuşur. Etkinliklere ve oyunlara katılma zorluğu yaşar.

b)Dikkat eksikliğinin ön planda olduğu tür: Yönergeleri takip edemez. Ödevlerini ve yaptığı işleri tamamlamakta zorluk çeker. Dikkatini ayrıntılara veremez. Dikkati dış uyaranlarla kolayca dağılır.

Sürekli mental (zeka) çaba gerektiren görevlerden kaçınır. Sahip olduğu eşyaları sık sık kaybeder, çoğu zaman unutkandır. Kendisine konuşulduğunda çoğu zaman dinlemiyormuş gibi görünür.

NOT: Dikkat eksikliği Hiperaktivite bozukluğu olan çocukların zeka düzeyleri normal ve normale yakın olmasına rağmen okulda başarılı olamayabilirler. DEHB’ye çoğunlukla öğrenme güçlüğü eşlik eder. Özellikle matematiği anlama, kavrama ve çözmede zorlanırlar.

DEHB OLAN ÇOCUKLARA NASIL YARDIM EDİLEBİLİR? DEHB doğru ve erken tanı konduğunda hızlı ve kolay tedavi edilebilen bir bozukluktur. DEHB olan öğrenciler ön sıralara ve kendine örnek olabilecek bir arkadaşının yanına oturtulmalıdır. Kendilerine verilen görevlerin küçük parçalara ayrılması onların performansını artıracaktır.

DEHB OLAN ÇOCUKLARA NASIL YARDIM EDİLEBİLİR? Sınıf içinde ara sıra göz teması kurulmalı, omuzuna dokunulmalıdır. Ev ödevlerinin miktarı azaltılmalıdır. Verilen yönergeler açık ve anlaşılır olmalıdır. Olumlu davranışları hemen ödüllendirilmelidir.

DEHB OLAN ÇOCUKLARA NASIL YARDIM EDİLEBİLİR? Uygunsuz davranışları, ani tepkiler göstermeden ve azarlamadan kınanabilir. Ceza amacı ile dersten çıkarmak uygun bir yöntem değildir. Özensiz ve acele yaptığı işleri tekrar kontrol etmesini isteyebilirsiniz. Görevleri sırasında kısa molalar vermesine izin verebilirsiniz.

NOT: DEHB olan çocukların, %75’inde yaş ilerledikçe hiperaktivite, kolay uyarılabilirlik ve dürtüsel davranışlar en aza inerek tamamen ortadan kalkar. Ancak dikkat eksikliği yaşam boyu devam eder.

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olanların iyi bir yönlendirme ile yararlanılabilecekleri veya ortaya çıkarabilecekleri olumlu yanları da vardır. Tarihte yer edinmiş olan Thomas Edison, Benjamin Franklin, Albert Einstein, Ernest Hemingway ve Dustin Hoffman ‘ın Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu oldukları konusunda uzmanlar arasında görüş birliği vardır.

DEHB OLANLARIN OLUMLU ÖZELLİKLERİ Enerjik olma Yaratıcılık Sıcak kanlılık,cana yakın olma Hoşgörülü olma (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda) Esneklik İyi bir espri yeteneğine sahip olma Risk alabilme (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda) İnsanlara kolaylıkla güvenebilme (bazen gerekenden fazla,zarar verici oranda)