HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Hızlı Okuma & Test Çözme Teknikleri Semineri HOŞGELDİNİZ
Hazırlayan:ALİ TURGUT
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
BİR KELEBEĞİN DERSİ Bir gün, kozada küçük bir delik belirdi;
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
Bir Kelebeğin Dersi Bir gün, kozada küçük bir delik belirdi;
Bir Kelebegin Dersi “Bir gun, kozada kucuk bir delik belirdi; bir adam oturup kelebegin saatler boyunca bedenini bu kucuk delikten cikarmak icin harcadigi.
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Zor insanla başa çıkma yolları
Alanya Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Hersey Serbest Bir Kelebeğin Dersi
11 HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ 22 SEMİNER PLANI 1. Bölüm: Hızlı okuma 2. Bölüm: Teknikleri 3. Bölüm: Egzersizler 
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE BAKIŞ AÇISI
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Öz et.
Etkin Çalışma Yöntemleri.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Mevsimler tıpkı ruh halimiz gibidir
ETKİLİ OKUMA.
BİLGİNİN TEMELİ: DUYULAR VE ALGI Prof.Dr.Mustafa Ergün
Hızlı Okuma & Test Çözme Teknikleri Semineri
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
ALIŞTIRMALAR BURÇ OKULLARI.
Bir Kelebeğin Dersi.
GRUBUMUZUN WEB SAYFASI YAYINA GİRMİŞTİR: Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli.
Oturum aç butonuna tıklayın.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
The story of the butterfly A man found a cocoon of a butterfly. One day a small opening appeared. He sat and watched the butterfly for several hours.
BİR KELEBEĞİN DERSİ. Bir Kelebegin Dersi “Bir gun, kozada kucuk bir delik belirdi; bir adam oturup kelebegin saatler boyunca bedenini bu kucuk delikten.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
SINAV KAYGISI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
SESLİDİR Beyin, insan vücudunun %2'si ağırlığında olmasına rağmen, geriye kalan %98'i yönetiyor. Başarının da mutluluğun da kaynağı beyin. Öğrenirken,
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ YAYINIDIR
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Psikolojik Danışman Gamze UĞUR.
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
HIZLI OKUMA Seminerine HOŞGELDİNİZ!.... BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
REHBERLİK SERVİSİ.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Bir Kelebeğin Dersi.
ALIŞTIRMALAR.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME Algı - II Prof.Dr. Mustafa Ergün.
Çelebi Grubu.
ALGILAMA.
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Dünyada “Hızlı okuma”  1945’te savaş sırasında  Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için..  Fransa’da okullarda ders olarak.
Sunum transkripti:

HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ ZİYA BARAN

1.BAŞARACAĞINA YÜREKTEN İNANMAK

2. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.

Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.

Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. 3. Geri sıçrama Daha hızlı okumak daha kolaydır. Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır.

Bu nedir?

Görmek / Okumak / Algılamak Balık Kedi Çocuk

Beynin düşünme kapasitesi 100 200 300 400 500 600 700 kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil Düşünme şeridi

Beynin düşünme kapasitesi 100 200 300 400 500 600 700 kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken. Düşünme şeridi

Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci

Odaklanma Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..! Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler.. Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir.. Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz.

4. Gözün hız kazanması

4. Gözün hız kazanması Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

ALIŞTIRMALAR ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

1,2,3 A B C D Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 15

16 1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor. 1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 16

17 1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 Parmak hareketini takip resmi 17

içinizdeki devi   için önce kullanmak   ona bir sipariş vermeniz gerekir   beyin bir hedefe sahip   olunca ona kilitlenir ve onunla   ilgili her şeye aktif   dikkat gösterir  

içinizdeki devi için önce kullanmak ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir hedefe sahip olunca ona kilitlenir ve onunla ilgili her şeye aktif dikkat gösterir

20 Sabit Bakış Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek Süre: 1. Gün 3 ........... 20

21

Kalemle takip Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak. Sayfa : 42

düşünmeden konuşmaktadır. Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4

İç ve dış iletişiminde iyimsermisin Sempatik olabiliyor musun Hızlı kitap okuyor musun Kendini geliştirdin mi Geç mi kaldın Öğrenmek İstanbullumusunuz Gitmek çok erken değil mi Bilmemek Sevebilmek Sevmek İzmirli misin Sen Şu Biz Bu 4

20 saniye içinde ezberleyin Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut Hava Saman Devran Yağmur Bahar

Şimdi hatırlayın Şimşek Ahmet Parçalı Kurnaz Yağmur Buluş Nail Nihal Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu

20 saniye içinde ezberleyin 4444 6974 2947 1894 2001 2617 3926 1286 3286 9888

Şimdi hatırlayın 2816 3849 9652 1286 1954 2894 9768 2865 8751 4444 2167 9888 2874 8791 5843 2489 3826 2001 1436 8674

İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır.............

5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.

İçten seslendirmeyi önlemek Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz Sabah akşam göz hareketi yapınız Müzik eşliğinde kitap okuyunuz Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz 

2000-ÖSS sonuçlarına göre yapılacak olan merkezi genel yerleştirme işlemi, adaylardan ÖSYS Tercih Formları toplandıktan sonra aynı zamanda ve tek işlemde (bir defada) bilgisayarla 2000 Ağustos ayı içinde yapılacaktır. Merkezi yerleştirme işlemi, adayların sınav puanları, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları, varsa ek puanları, tercihleri ve Programların kontenjan ve özel koşulları göz önünde tutularak yapılacaktır. 2000 yılında, ÖSS sonuçlarına

Bir Kelebeğin Dersi

“Bir gün, kozada küçük bir delik belirdi; bir adam oturup kelebeğin saatler boyunca bedenini bu küçük delikten çıkarmak için harcadığı çabayı izledi.

Ardından sanki kelebek ilerlemek için çaba harcamaktan vazgeçmiş gibi geldi ona. Sanki elinden gelen her şeyi yapmış ve artık yapabileceği bir şey kalmamış gibiydi.

Bunun üzerine kelebek kolayca dışarı çıkıverdi. Böylece adam, kelebeğe yardım etmeye karar verdi: eline küçük bir makas alıp kozadaki deliği büyütmeye başladı. Bunun üzerine kelebek kolayca dışarı çıkıverdi. Fakat bedeni kuru ve küçücük, kanatları buruş buruştu.

Adam izlemeye devam etti; çünkü her an kelebeğin kanatlarının açılıp genişleyeceğini ve bedenini taşıyacak kadar güçleneceğini umuyordu.

Ne kadar denese de asla uçamadı. Ama bunlardan hiç biri olmadı! Kelebek, hayatının geri kalanını kurumuş bir beden ve buruşmuş kanatlarla yerde sürünerek geçirdi. Ne kadar denese de asla uçamadı.

Adamın iyi niyeti ve yardım severliği ile anlayamadığı şey, kozanın kısıtlayıcılığının ve buna karşılık kelebeğin daracık bir delikten çıkmak için göstermesi gereken çabanın Allah’ın kelebeğin bedenindeki sıvıyı onun kanatlarına göndermek ve bu sayede de kozanın kısıtlayıcılığından kurtulduğu anda uçmasını sağlamak için seçtiği yol olduguydu.

tam olarak ihtiyaç duyduğumuz şey çabalardır. Bazen hayatta tam olarak ihtiyaç duyduğumuz şey çabalardır. Eğer Allah, hayatta herhangi bir çaba olmadan ilerlememize izin verseydi, o zaman bir anlamda sakat kalırdık. O zaman olabilecegimiz kadar güçlenemez, asla uçamazdık.

Ve Allah beni güçlendirmek için zorluklar yolladı. Güçlü olmak istedim… Ve Allah beni güçlendirmek için zorluklar yolladı. Bilgelik istedim… Ve Allah çözmem icin sorunlar yolladı. Basarı istedim… Ve Allah bana çalışmam için zeka ve kas gücü verdi.

Ve Allah bana üstesinden gelmem gereken problemler Cesaret istedim… Ve Allah bana üstesinden gelmem gereken problemler verdi. Sevgi istedim… Ve Allah bana, yardımcı olmam için problemli insanlar yolladı.

Ve Allah bana fırsatlar yolladı. İyilik istedim… Ve Allah bana fırsatlar yolladı. “İstediğim hiçbir şeyi elde edemedim... Ama ihtiyaç duyduğum her şeyi elde ettim.”

Yaşamınızı korkusuzca yaşayın, zorlukların tümüne göğüs gerin ve onların üstesinden gelebileceğinizi açıkça gösterin. Yüzünüzden gülümsemeyi eksik etmeyin, unutmayın ki bütün insanların sizin gülümsemenize ihtiyacı var…

“Bir metni okumaya değer bulup bulmadığınızı belirlemek için ne yapardınız? - Bir kitabı veya metni okumaya başlamadan önce göz atma davranışı, alışkanlık haline getirilmelidir.

SORULAR CEVAPLAR 1. Bir makaleyi okumadan önce, göz atma nasıl yapılır? 1. Başlığa bakılır (Konu hakkında fikir verir) Alt başlıklara bakılır (Ana fikir oluşturmaya yardımcı olur) Giriş kısmına göz atılır (Konunun kavranmasına yardımcı olur) ilk ve son paragraflara bakılır. Alt başlıkların olmadığı durumlarda her paragrafın ilk cümlesi okunur. 2. Kitap türü okumada göz atma nasıl yapılır? 2. Önsöz okunur. İçindekiler tablosu incelenir.

- Etkili okumada, amaç belirleme önemlidir

“Metinde size yabancı gelen bir kelime ile karşılaştığınızda ne yaparsınız?” Okuma hızının ve kavramanın artırılması için kelime dağarcığı zenginleştirilmelidir.

Boşlukları kapatma, tamamlama Ayrı görüntüleri bir bütün halinde tamamlamaya eğilimliyiz.

Subjektif sınırlar Gerçekte orada olmayan şekilleri algılarız.

Bir görsel uyaranı yorumlama sadece ne gördüğümüze değil, nerede gördüğümüze de bağlıdır. İçinde yaşadığımız dünyayı üç boyutlu olarak görürüz.. Derinlik ve uzaklık bizim doğrudan duyumla aldığımız değil, algıladığımız bir şeydir.

Çizgisel perspektif Yolun kenarları paralel olarak gitmesine rağmen belli bir uzaklıkta yol tek noktaya dönüşür. Çocuk resimlerinde ve Osmanlı minyatürlerinde bu yok.

Öndeki nesneler arkadakileri örtünce, biz zihnimizde bunları tamamlarız. Göreceli büyüklük. Balonlarla dolu bir havada, uzaktaki balonlar daha küçük görünür.

Bir alanda herhangi bir nesneden çok sayıda varsa, öndekiler daha ayrıntılı gözükür; geridekileri de ona göre yorumlarız. Ayçiçeği tarlası, miting kalabalığı

Yolda otobüsle giderken, yakındaki neslerin çok hızlı geçtiğini, uzaktaki nesnelerin hareketinin ise daha yavaş olduğunu görürüz (motion parallax).

Hareket algılaması Hareket illüzyonu (phi phenomenon) Işıklar belli bir sıraya göre yanıp sönünce, aslında olmayan bir hareketi algılarız .

Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız. Aslında duvara belli aralıklarla sabitlenmiş bu ışıkları sırayla yakarsak, oklar park yerini hareketli olarak gösteriyor gibidir. Işıklar arasındaki boşlukları doldurur ve bir bütün olarak algılarız. Gemi - iskele Filmlerde tekerlekler

Algı kararlılığı Büyüklük sabitliği, objelerin retinadaki ölçüsüne bakmadan, beynimiz onu gerçek büyüklüğüne uygun olarak algılar.

Şekil sabitliği, retinadaki şekiller değişmesine rağmen (kapının değişik açılardan görünmesi), beynimiz o nesneyi gerçek şekline uygun olarak tamamlar ve öyle algılar.

Parlaklık ve renk sabitliği, gözdeki değişik görünmesine rağmen nesnelerin gerçekte olduğu gibi algılanmasıdır. Beyaz gömlek gölgede veya farklı ışıklar altında farklı gözükmesine rağmen beyaz olarak algılanır. Aynı şey, renk algısı için de doğrudur.

Geometrik İllüzyonlar

“Etkin (Fotoğrafik) Okuma” GÖZ İLE OKUMA ARASINDAKİ BAĞ KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” GÖZ İLE OKUMA ARASINDAKİ BAĞ İyi bir okuyucu, her saptamada 3-5 kelimeyi beyne gönderir. Ancak, her metin, aynı hızla okunmaz. İyi okuyucu metne göre hızını ayarlar. Göz, bir bakışta ne kadar çok kelime kaydederse, düşüncelerin alanı akıl için o denli geniş ve ilgi çekici olur. Klâsik okumada akıl, pasif; hızlı okumada ise aktiftir. Akıl, âdeta "lep demeden leblebiyi anlama" ya hazırdır.

“Etkin (Fotoğrafik) Okuma” GÖZ İLE OKUMA ARASINDAKİ BAĞ KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” GÖZ İLE OKUMA ARASINDAKİ BAĞ Zihin, kendisine gelen mesajlar içinde önemli olanları ayırt etme yeteneğine sahiptir. Her paragrafta bir ana düşünce vardır. Bu ana düşünce alınmaya çalışılmalıdır. Paragraf içindeki bazı kelimeler, cümlelerin istikametleri hakkında bize bazı ipuçları verir. İyi düzenlenmiş bir metinde aklın önde gitmesine yardımcı olabilecek birçok işaret vardır.

“Etkin (Fotoğrafik) Okuma” Bu işaretler şunlardır: KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” Bu işaretler şunlardır: Devam et! ve, hem, daha, bundan başka, bunun gibi vb. kelimeler düşüncenin değişmeyeceğini; bu nedenle, bu yüzden vb. düşüncenin aynı yönde gelişeceğini; genellikle, sonunda, nihayet vb. düşüncenin akışının sonuna gelindiğini gösterir. Sebep açıklanacak! Çünkü.

“Etkin (Fotoğrafik) Okuma” KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” Düşünce değişiyor! Ancak, fakat, buna karşılık vb. ifadeler, karşıt düşüncelerin söz konusu olduğunu gösterir. Etkin okuyucu bu ipuçlarından bilinçli olarak yararlanır. Daha önce söylenenler geçersizdir! Buna rağmen, bilakis, buna karşın

ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER 1. Işık, ses ve çevre koşullarına dikkat edilerek uygun bir ortam hazırlanmalı. 2. Kitabın konusu ve yazarı özenle seçilmeli; daha önce kitapları okunan yazarlar tercih edilmeli. 3. “Akıl” önde, “göz” geride okuma tekniği benimsenmeli.

ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER 4. Etkin Okumayı engelleyici kötü alışkanlıklar bırakılmalı. 5. Kullanılan kelime sayısı artırılmalı. Kelime-ler, resim gibi algılanmalı.

ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Etkin (Fotoğrafik) Okuma” ETKİN OKUMADA DİKKAT EDİLECEK ÖZELLİKLER 6. Gözün aktif görme alanının boyutları geniş-letilmeli. Bu amaçla, “Satır Aralama” çalışması yapılmalı. 7. Kavrama yeteneği geliştirilmeli. Bu amaçla; a. Ön okuma yapılmalı. b. Metnin “Ana Düşüncesi” ve ana düşünce-ye bağlı Yardımcı Düşünceler” yakalanmalı.

“Okuma” ile İlgili Özlü Sözler KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Okuma” ile İlgili Özlü Sözler “Gazeteler, küçük dergiler köylere kadar yayımlanıp dağıtılmalıdır. Bizim köylümüz ne gazete ne dergi okur. Bilenler bilme-yenleri toplayıp, okutmayı, onlara okumayı anlatmayı bir vazife bilmelidir.” (ATATÜRK - 1923)

“Okuma” ile İlgili Özlü Sözler KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Okuma” ile İlgili Özlü Sözler “Büyük Türk milletine onun bütün emeklerini kısır yapan çorak yol haricinde kolay bir okuma yazma anahtarı vermek gereklidir. Büyük Türk milleti, cahillikten az emekle kısa yoldan ancak kendi güzel ve asil diline kolay uyan böyle bir vasıta ile sıyrılabilir. Bu okuma yazma anahtarı, ancak Lâtin esasından alınan Türk alfabesidir.” (ATATÜRK - 1928)

“Okuma” ile İlgili Özlü Sözler KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA “Okuma” ile İlgili Özlü Sözler “Okuma; insanları, gerçek anlamda özgür kılar. Çünkü insanları, cehaletin ve yanlış inançların pençesinden ancak okuma kurtarır.” (Thomas JEFFERSON - Eski ABD Başkanı) “Okuma, insana olgunluk, konuşmada canlılık, yazmada açıklık verir.” (Frances BACON - İngiliz Düşünürü) “Okumayı sevmek, hayattaki can sıkıcı saatleri en güzel saatlerle değiştirmek demektir.” (Montesquie - Fransız Düşünürü)

Etkin Okuma’da “10 Altın Kural” KİTAP OKUMA ETKİN OKUMA Etkin Okuma’da “10 Altın Kural” 1. Bilimsel türde yazılmış kitapları okuyunuz. 2. Edebî türde yazılmış kitapları okuyunuz. 3. Bilim-Kurgu türünde yazılmış kitapları okuyunuz. 4. Ulusal ve yöresel gazeteleri okuyunuz. 5. Güncel ve magazin ağırlıklı dergiler okuyunuz. 5. Elinize geçen her tür kitap, dergi ve gazeteyi okuyunuz. 6. Elinize geçmeyen kitap, dergi ve gazetelerin elinize geçmesini sağlayarak okuyunuz. 7. Hoşunuza giden her türlü yayını okuyunuz. 8. Hoşunuza gitmeyen yayınları da okuyunuz. 9. Okuyunuz. 10. Okuyunuz.

Zaman ayırdığınız için TEŞEKKÜR EDERİZ