Çarpanlara Ayırma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
POLİNOMLAR TANIM: P(x)=anxn+an-1xn a2x2+a1x+a0 biçimindeki ifadelere reel katsayılı bir bilinmeyenli polinom denir. anxn, an-1xn-1, ... , a1x+a0.
Advertisements

RASYONEL SAYILAR Q.
Cebirsel İfadeler’ de Toplama İşlemi
POLİNOMLAR.
MATEMATİK KÖKLÜ İFADELER.
RASYONEL SAYILAR.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
ÖZDEŞLİK 8.Sınıf b x x b a y a y a Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
1 ÖMER ASKERDEN EMLAK KREDİ İLKÖĞRETİM OKULU UZMAN MATEMATİK ÖĞRETMENİ AKSARAY ÜNİTE: HARFLİ İFADELER VE DENKLEMLER KONU:HARFLİ İFADELERİ ÇARPANLARA AYIRMA.
Batuhan Özer 10 - H 292.
ÇARPANLARA AYIRMA.
ASAL SAYILAR VE ÇARPANLARINA AYIRMA
RASYONEL SAYILARDA İŞLEMLER
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
2.DERECE DENKLEMLER TANIM:
MATRİS-DETERMİNANT MATEMATİK.
Matematik Dersi üslü sayılar.
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
HER ÖĞRENCİ MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR MURAT GÜNER ATAŞEHİR
DENKLEMLER. DENKLEMLER ÜNİTE BAŞLIĞI X kimdir neye denir,neden gereksinim duyulmuştur.Bilinmeyeni denklem kurmada kullanırız.Bilinmeyen problemlerde.
BAZI ÖNEMLİ ÖZDEŞLİKLER
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
ÇARPANLARA AYIRMA Bu power point projesi çarpanlara ayırma metodları
TAM SAYILAR Pınar AKGÖZ.
TEMEL KAVRAMLAR.
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
ÇARPANLARA AYIRMA.
ÖZDEŞLİK b x x b a y a y a 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
TAM SAYILARLA BOŞLUK DOLDURMA
KARTEZYEN ÇARPIM Sıralı İkili İki Kümenin Kartezyen Çarpımı
İKİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 6.SINIF
MATEMATİK 1 POLİNOMLAR.
Elif ÇAĞLAYAN Humayla ÖNDER Gamze Nur AYDIN Gülfer YÜKSEKDAĞ
Çarpanlar ve Katlar ÇARPANLAR.
KAREKÖKLÜ SAYILAR.
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
RASYONEL SAYILAR Q.
MATEMATİK DERSİ KONU : DENKLEM ÇÖZME SEMİH YAŞAR
İSMAİL EKSİKLİ Öğr. No:
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
BASİT CEBİRSEL İFADELER
GERÇEK SAYILAR VE ÜSLÜ SAYILAR.
DİERANSİYEL DENKLEMLER
KAREKÖKLÜ SAYILAR.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
MATEMATİK 1. DERECE DENKLEMLER.
RASYONEL SAYILAR Q.
TAM SAILAR İÇİNDEKİLER TAM SAYI KAVRAMI MUTLAK DEĞER
İKİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER
Yeşilköy Anadolu Lisesi. TANıM (KONUYA GIRIŞ) a, b, c gerçel sayı ve a ¹ 0 olmak üzere, ax 2 + bx + c = 0 biçimindeki her açık önermeye ikinci dereceden.
CANSU ÇABALAR 11 TM A 64. KARMAŞIK SAYILAR ÇÖZÜMLÜ ÖRNEKLER.
KAREKÖKLÜ SAYILAR.
ÇARPANLAR ve KATLAR.
ÜSLÜ SAYILAR.
ÇARPANLAR ve KATLAR.
RASYONEL SAYILAR MATEMATİK 7 A-) RASYONEL SAYILARDA ÇIKARMA İŞLEMİ
ÇARPANLARA AYIRMA Konular Örnekler.
Günay DOĞU Şefika AKMAN Emel GÖLGE B.Görkem ŞAHİN
Diziler.
CEBİRSEL İFADELER. CEBİRSEL İFADE VE BİLİNMEYEN NEDİR? En az bir bir bilinmeyen ve bir işlem içeren ifadelere cebirsel ifadeler denir. Cebirsel ifadelerde.
KAREKÖKLÜ SAYILAR Sunuindir.blogspot.com. Tanım: denkleminde elde edilen x’ e a’ nın n’ inci dereceden kökü denir.
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
Sunum transkripti:

Çarpanlara Ayırma

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA 1-) Ortak Çarpan Parantezine Alma: Örnek-1) İfadesini çarpanlara ayırınız. 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek-2) İfadesini çarpanlara ayırınız. 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA 2-) Özdeşliklerden Yararlanarak Çarpanlara Ayırmak a-) İki Terimin Toplam ve Farkının Karesi: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA b-) İki Kare Farkı: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA c-) İki Terimin Toplamının ve Farkının Küpü: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA d-) İki Küp Farkı ve Toplamı: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA **Özdeşlik: n herhangi bir pozitif doğal sayı olmak üzere: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek: İfadesini çarpanlara ayırınız 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek: İfadesini çarpanlara ayırınız 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek: İfadesini çarpanlara ayırınız 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA **Özdeşlik: n tek doğal sayı ise; 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek: İfadesini çarpanlara ayırınız 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA 3-) Biçimindeki Üç Terimlileri Çarpanlara Ayırma: 1.Durum: nin katsayısı 1 ise, yani a=1 ise; İfadesinde çarpımları c, toplamları b olan iki sayı bulunur. 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnekler: 12 1 ( 12.1=12 =c ve 12+1=13=b olduğundan ) 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnekler: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA 2.Durum: nin katsayısı 1 den farklı ise: Örnek: İfadesini çarpanlara ayırınız. -3x+4x=x olduğundan; 3x 2 2x -1 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnekler: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Değişken Değiştirerek Çarpanlara Ayırma: Örnek: İfadesini çarpanlarına ayırınız Çözüm: 3 7 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek: İfadesini çarpanlarına ayırınız Çözüm: -3 2 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Polinomlarda E.K.O.K ve E.B.O.B En az iki polinomun e.k.o.k. u bulunurken; 1-) Verilen polinomlar çarpanlara ayrılır 2-) Ortak olanların en büyük üslüleri ve ortak olmayanların çarpımı ile e.k.o.k. bulunur. Örnek: ise bu polinomların e.k.o.k. u: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA En az iki polinomun e.b.o.b. u bulunurken; 1-) Verilen polinomlar çarpanlara ayrılır 2-) Ortak bölenlerin en küçük üslüleri alınıp çarpılarak e.b.o.b. bulunur. Örnek: İse bu polinomların e.b.o.b. u; 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Rasyonel İfadelerin Sadeleştirilmesi: rasyonel ifadesinin olmak üzere; payı ve paydası ayrı ayrı çarpanlarına ayrılır. Ortak çarpanlar sadeleştirilir. 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek1: İfadesini sadeleştiriniz. Çözüm: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek2: İfadesini sadeleştiriniz. Çözüm: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek3: İfadesini sadeleştiriniz. Çözüm: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek4: ifadesini sadeleştiriniz. Çözüm: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek5: ifadesini sadeleştiriniz. Çözüm: 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek6: ifadesini sadeleştiriniz. Çözüm: 2x -1 x 1 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek7: ifadesini sadeleştiriniz. Çözüm: -1 3 3 2 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek8: ifadesini sadeleştiriniz. Çözüm: -2 1 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Rasyonel Denklemler: denklemine olmak üzere; rasyonel denklem denir. ise ( P(x)=0 ve B(x)≠0 ) eşitliğini sağlayan x sayılarının her birine denklemin kökü, köklerin oluşturduğu kümeye de çözüm kümesi denir. 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek1: denkleminin çözüm kümesini bulunuz. Çözüm: (x-2) (x-1) -2 -1 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek2: ifadesini basit kesirlerin toplamı biçiminde yazınız. Çözüm: x-2 x+3 3 -2 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA

Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA Örnek3: (2001-ÖSS) olduğuna göre, A – B kaçtır? Çözüm: x+1 x-5 -5 1 26.10.2010 Şehit Ahmet Altuncu 100.Yıl Lisesi İbrahim KOCA