Öğretim İlke ve Yöntemleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENİM TÜRLERİ.
Advertisements

Eğitim Paradigmaları Dr. Şirin KARADENİZ.
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
ÖĞRENME KURAMLARI.
ÖĞRENME KURAMLARI Davranışçı Kuram Bilişsel Kuram Duyuşsal Kuram
Program Geliştirmenim Psikolojik Temelleri S.28-34
Doç. Dr. Atilla Cavkaytar
SINIFTA ÖĞRENME KURAMLARI
Davranışçı Öğrenme Kuramları
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
YAPILANDIRMACILIK.
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Öğrenme-Öğretme Kuramları
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
PROGRAM GELİŞTİRMENİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
ÖĞRETMEN VE ÖĞRENME KURAMLARI
I.BÖLÜM Davranışçı Öğrenme Kuramı II. BÖLÜM A-Klasik Koşullanma
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Edward Lee Thorndike ( )
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
İşletme Becerileri ve Grup Çalışması
KLASİK KOŞULLANMA ve PAVLOV.
Ψ ÖĞRENME.
ÖĞRENME KURAMLARI KLASİK KOŞULLAMA.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapılandırmacılık = Constructivism
ÖĞRENME VE ÖĞRENME KURAMLARI
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI ve YENİ MEB PROGRAMI
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME TEORİLERİ-DAVRANIŞCI YAKLAŞIM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
DAVRANIŞÇILAR.
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
ÖĞRENME.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Davranış Bilimleri Dersi 1. Hafta
ÖĞRENME KURAMLARI.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
GELİŞİM VE ÖĞRENME ÖĞRENME TEORİLERİ VE KLASİK ŞARTLANMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME.
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
Sunum transkripti:

Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğrenme Yaklaşımları

Öğrenme Yaklaşımları Davranışçı (Behaviorist) Yaklaşım Bilişsel (Cognitive) Yaklaşım Oluşturmacı-Yapılandırmacı (Constructivist) Yaklaşım

Davranışçı (Behaviorist) Yaklaşım Edward L. Thorndike 1874-1949 B. F. Skinner 1904-1990 Ivan Pavlov 1849-1936 John B. Watson 1848- 1958

Davranışçı Yaklaşım Davranışçı (Behaviorist) Yaklaşımda Öğrenme Öğrenmeyi gözlemlenebilir davranış değişikliği olarak tanımlar, dışsal etkiler üzerinde durur. Öğrenme, uyarıcılarla davranışlar arasında bir bir bağ kurma sürecidir. Öğrenmede uyaran-tepki arasındaki bağın oluşması ve bu bağın pekiştireçlerle güçlendirilmesi söz konusudur.

Davranışçı Yaklaşım Davranışçı (Behaviorist) Yaklaşımda Öğrenme Temel kavramları; Uyarıcı (organizmayı harekete geçiren iç ve dış olaylar) Tepki (bir uyarıcı karşısında organizmada meydana gelen fizyolojik ya da psikolojik değişme) Davranış (davranımların bir araya gelmesiyle oluşan eylem)

Klasik Şartlanma Ivan Pavlov 1849-1936 Köpeklerin yiyecek getiren bakıcıların ayak seslerini duydukları zaman salya salgıladığını fark etmiştir ve bir deney tasarlamıştır. Şartsız tepki Şartsız uyarıcı Nötr uyarıcı ŞARTLANMA Şartlı uyarıcı Şartlı tepki

Klasik Şartlanma Klasik şartlanmanın temel kavramları şunlardır; Genelleme Ayırt etme Sönme Kendiliğinden geri gelme Bitişiklik Habercilik Birden fazla uyarıcıya şartlanma Gölgeleme Pekiştirme Öğrenilmiş çaresizlik

Operant (Edimsel) Şartlanma Davranışların eylemlerden önceki olaylardan çok, eylemlerin sonuçları tarafından kontrol edildiğini öne sürmektedir. Operant şartlanma ödüle götüren veya cezadan kurtaran bir tepkinin öğrenilmesine, ya da bir davranışın pekiştireçle kuvvetlendirilmesine denir. B. F. Skinner 1904-1990

Operant (Edimsel) Şartlanma Olumlu pekiştirme (doğru cevap için aferin denmesi) Olumsuz pekiştirme (baş ağrısı için ilaç kullanılması) Birinci tip ceza (uyanmayan birisini uyandırmak için müzik açmak) İkinci tip ceza (top oynarken başkalarını rahatsız eden öğrencinin elinden topun alınması)

Davranışçı (Behaviorist) Yaklaşım + özellikle sınıf yönetiminde (ceza, ödül, pekiştireç), ayrıca programlı öğretim, sık geri bildirim vs. - Öğrenciyi yalnızca bilgi alan şeklinde görmesi ve gözlenebilir davranışlar üzerinde yoğunlaşması eleştirilmektedir.

Bilişsel (Cognitive) Yaklaşım Jean Piaget Vygotsky Erikson Kohlberg

Bilişsel (Cognitive) Yaklaşım Öğrenme bireyin geçirdiği yaşantılar yoluyla yeni deneyim ve bilgilere ulaşmasına bağlıdır. Birey çevresi ile etkileşim halindedir. Yeni bilgiyi var olan üzerine işleme, öğrenilecek bilgiyi organize etme, bilgiyi anlamlı kodlama, tekrar, özetleme, dönüt verme Öğrenme kişinin bilgi düzeyindeki değişim olarak tanımlar ve zihinsel-iç etkiler üzerinde durur.

Bilişsel (Cognitive) Yaklaşım Şema dünyayı algılamada kullanılan bilgi, prosedür ve ilişkilerdir. Özümleme (assimilation) yeni öğrendiklerimizi eskiler ile ilişkilendirmeye çalışırız. Uyumsama (accommodation) zihinde yeni şemaların oluşması ya da eskilerin değişmesi Denge öğrenmede uyumsama ve özümleme arasındaki denge gereklidir.

Bilişsel (Cognitive) Yaklaşım Bu bir at.

Bilişsel (Cognitive) Yaklaşım Hayır, bu bir zebra Neden? Tamam anladım, farklılar.

Bilişsel (Cognitive) Yaklaşım Şema çocuktaki at şeması: kuyruklu, yeleli uzun dört ayaklı vs. hayvanlar Özümleme (assimilation) ata benzeyen zebraya çocuğun at demesi (yanlış özümleme) Dengenin bozulması hayvanın at değil zebra olduğunun çocuğa söylenmesi Uyumsama (accommodation) çocuğun zihninde yeni zebra şemasının oluşması ve at şemasının değişmesi Denge çocuğun at ve zebranın farklarını açıklayabilecek durumda olması

Oluşturmacı-Yapılandırmacı Yaklaşım Jean Piaget John Dewey L.S. Vygotsky Jerome Bruner

Yapılandırmacı (Constructivist) Yaklaşım Bilgi, öğrenciler tarafından doğal çevre, sosyo kültürel içerik ve ön bilgi ile ilişkilendirme sonucu oluşturulur. Öğrenme etkileşim ile gerçekleşir. Her öğrenci bilgiyi farklı yorumlar ve öğrenciler kendi bilgilerini oluştururlar. Problem çözme, kritik (eleştirel) düşünme, öğrencilerin aktif katılımı

Yapılandırmacı (Constructivist) Yaklaşım Bilişsel yaklaşımın temellerine dayanır Öğretmeyi değil, öğrenmeyi vurgular Öğrencinin özerkliğini teşvik eder Öğrenmeyi bir süreç olarak düşünür Öğrenenlerin doğal merakını besler

Üç kuruma göre öğrenmenin tanımı Davranışçı (Behaviorist) Yaklaşım Öğrenmeyi gözlemlenebilir davranış değişikliği olarak tanımlar, dışsal etkiler üzerinde durur. Bilişsel (Cognitive) Yaklaşım Öğrenme kişinin bilgi düzeyindeki değişim olarak tanımlar ve zihinsel-iç etkiler üzerinde durur. Yapılandırmacı (Constructivist) Yaklaşım Öğrenme öğrenciler tarafından doğal çevre, sosyokültürel içerik ve ön bilgi ile ilişkilendirme sonucu oluşturulur.

KPSS-2013

KPSS-2013 Klasik koşullanma

KPSS-2012

KPSS-2011