BÜŞRA KOÇAK PEDAGOJİK FORMASYON 1. GRUP

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
Kedilerin görevleri 1.
Maymun Olmak ! - Ekipler ve İşyerleri hakkında acı bir gerçek
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
 Bu ünitede öğrenciler mevsimleri ve mevsimleri birbirinden ayıran özellikleri öğrenecekler.  21.yüzyıl becerileri: Bilgi ve Medya Okur Yazarlığı.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
SES SIVI ORTAMLARDA YAYILIR MI?
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Meslekleri Tanıyalım.
TÜRK EĞİTİM-SEN GAZİANTEP ŞUBESİ SUNAR © Office XP de en iyi görüntüyle sesler ve bütün efektler çalışır. M.K.
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
Bu modülle bulutların oluşumu ve bulut çeşitlerini öğreneceksin.
SU HALDEN HALE GİRER.
ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK
Lütfen Sesli İzleyin.
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
İŞTE MASALIMIZ BAŞLIYOR.
Herkes Ve Birkaç Kişi.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Değerli Dostlar, bizim gibi “orta yaş” delikanlılarının daha ileri yaşlarda hafıza ile ilgili problemler yaşamaması için uzmanlar fırsat buldukça sayısal.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
Ayşeyle Ali okuldan çıkıp evlerine gideceklerdir. Evlerine gitmek için caddelerden gitmeleri gerekmektedir. Bunun için yaya geçidi olan, lamba olan yolları.
BİRLİKTE ÇALIŞALIM ı Kazanım: Grup çalışmalarına etkili biçimde katılır. 10. Sınıf 11 nolu kazanım etkinliği.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
TUHAF/ EKSANTRİK KÜME 3 tanıyı içermektedir:
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAKIRKÖY İLKOKULU
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
Kendimizi Koruma Yolları ve Güvenli Yaşam
ETKİLİ İLETİŞİM.
Etkili İletişimde Ortamın Yeri ve Önemi KÜLTÜREL ORTAM
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Kırıkkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ NEDİR ?
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİNDE SORUNLU DURUMLAR
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ÖMER VE EL. Bu Ömer Ve Ömer’in yanında gördüğünüz onun arkadaşı El. Şimdi şöyle düşünün el nasıl iyi bir arkadaş olabilir? Daha fazla düşünün….
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
PARA BİRİKTİRİYORUM.
SINAV KAYGISI BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
Koşullu İfadeler. Koşullu ifadeler, koşul ve önerme cümlelerinden oluşan ifadelerdir. Koşullu ifadeler “e ğ er” sözü içerirler.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülmesi
22.1 GİRİŞ Uygulamalı davranış analizine (applied behaviour analysis) göre, davranışı değiştirmek için bir davranışın sonuçlarını (consequences)
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
NE YAPARDIN?. Suçlu sevdiğin biri de olsa suçunu örtbas etme.
İnternet Okur Yazarlığı
ALAY ETME İLE BAŞEDEBİLME
BİRLİKTE ÇALIŞMA UÇAN KAZLAR.
YABAN KAZLARI Yaban Kazları.
BİRİKİM YAPACAĞIM.
En temel besinlerimizden biri ekmektir. Herkes evinde ekmek yapabilir mi?
Gün boyunca neler yaparsınız? Bu yaptıklarınız başarınızı nasıl etkiler ?
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
SİZCE KÜLTÜRÜ OLMAYAN TOPLULUK VEYA MİLLET VAR MI ?
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 5.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
ETİK VE GÜVENLİK İnternette ne kadar güvendesin? 1.
ALTIN KURALLARLA GÜVENDEYİM
Lütfen Sesli İzleyin.
Sunum transkripti:

BÜŞRA KOÇAK PEDAGOJİK FORMASYON 1. GRUP 130685010

ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER

ÜNİTE KAZANIMLARI Bu ünitenin sonunda öğrenciler; 1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. 2. Örf, âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. 3. Ahlaki değerlerin dinle ilişkisini açıklar. 4. Dinî değerleri doğru anlamanın önemini açıklar. 5. Kişilik gelişiminde dinî ve ahlaki değerlerin etkisini açıklar. 6. Kendi değerleri ile eylemleri arasında ilişki kurar. 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir.

5. Kişilik gelişiminde dinî ve ahlaki değerlerin etkisini açıklar. Şofben tüpünün patlaması sonucunda, Ayşe’nin sınıf arkadaşı Halide’nin elleri ve yüzü yanmıştı. Halide’nin ameliyatı için okulda para toplanıyordu. Eğer hemen eline ve yüzüne müdahale edilmezse yanık izleri kalabilirmiş. Ayşe yedi aydır bilgisayar almak için para biriktiriyordu. Doğrusu ne yapacağını bilemiyordu. ‘‘ Nasıl olsa birileri yardım eder.’’ diye düşündü. Çünkü bilgisayar alması onun için çok önemliydi. Aklı karmakarışıktı. AYŞE NE YAPMALI

SİZ AYŞE’NİN YERİNDE OLSAYDINIZ NE YAPARDINIZ???

6. Kendi değerleri ile eylemleri arasında ilişki kurar. KAZLARIN HİKÂYESİ Her yıl havalar soğumaya başladığında kazlar da güneye, daha sıcak yerlere göç ederler. Peki kazların neden «V» şeklinde dizilerek uçtuklarını biliyor musunuz? Her kuş kanadını çırptığında hemen arkasındaki arkadaşına güç verir. «V» şeklinde uçtuklarında her kuşun tek başına uçtuğundan yüzde 71 daha fazla yol kat ederler. Ortak bir yaşam ve ortak bir rüyayı paylaşan kuşlar, hedeflerine daha kolay ve daha çabuk ulaşırlar, çünkü ilişkileri birbirlerine güven üzerine kurulmuştur.

6. Kendi değerleri ile eylemleri arasında ilişki kurar. Kazlardan biri yorulduğunda hızla grubun en arkasına geçer ve öndeki kuşların kanat çırpma gücünden yararlanır. Önde uçan kaz yorulduğunda geriye doğru kanat çırpar ve başka bir kaz başa geçer. Grubun hızı yavaşlamasın diye arkadaki kazlar öndekileri motive edici çığlıkla atar. Son olarak, kazlardan biri hastalandığında veya yaralanıp düştüğünde iki kaz onunla birlikte iner, yardım arar, hastayı korur ve iyileşene veya ölene kadar onunla kalırlar. Ancak o zaman ya yola yalnız devam eder ya da kendi gruplarını yakalamak üzere başka gruplara katılırlar. Birisi arkadan çığlık attığında biz ne yaparız. Birlikte yaşarken kazlardan öğreneceğimiz çok şey var…

6. Kendi değerleri ile eylemleri arasında ilişki kurar. SORULARI CEVAPLAYALIM 1- Hikâyedeki ahlaki değerleri belirleyiniz. Siz bu ahlaki değerleri hayatınıza nasıl aktarıyorsunuz? 2- Toplumda güvenli bir ortam olmadığında ne tür kaygılar hissederiz? Kuşların yaşantılarını da dikkate alarak ailedeki güven ortamının önemini açıklayınız. 3- Akrabalarımız ve dostlarımızdan birinin sorunu olduğunda neler yaparız? Yaşantılarınızdan örneklerle anlatınız. 4- Hikâyedeki kahramanlara birlik ve beraberlik değeri neler kazandırmıştır? Toplumu birleştiren temel değerler doğrultusunda ele alınız.