ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küfür Nedir?.
Advertisements

ERDAL YILMAZ PSİKLOJİK DANIŞMAN
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ Büyüme olgunlaşma paralelinde aileden uzaklaşma sürecinde yaşanan sorunların çoğunun anne-babanın çocuğunu koruma yönündeki arzusundan.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Konferansı
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Okul Rehberlik Servisi
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Aile İçi İletişim.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Rehberlik Servisi Veli Bilgilendirme Semineri
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ÇOCUKLARIMIZ Çarşılarda bir şey Biz pazar aramazdık, çocuklar olmasaydı. Kasaplarda, manavlarda bazı yorgun kadınlar Hep de tenha saatleri seçerler Sonra.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞA YAKLAŞIM
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
KIZLARDA GÖRÜLEN ERGENLİK DÖNEMİ DEGİŞİKLİKLERİ VE SORUNLARI
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ÇOCUK VE SUÇ.
ÇATIŞMA ÇÖZME.
ANNE BABALAR SINAVA HAZIR MISINIZ?
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
ANA BABA VE ERGENLİK.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve Psikoloji Danışmanlık Hizmetleri Bölümü

 En önemli  En değerli  En çok emek verdiğimiz varlıklarımız

 Büyük bir hayal kırıklığı  Üzüntü  Yıkım Anne-babalar ne hisseder:  Utanç  Suçluluk  Korku  Öfke

 Madde kullanmaya başlama yaşı:  İlk madde kullanımı çoğunlukla ergenlik döneminde başlar  Ergenlikte en sık atlanan tanı gruplarından biri  Madde kullanmaya başladıktan ortalama 2 yıl sonra fark edilir  Erken tanı sorunun büyümesine engel olur  Çocukların madde kullanmasını önlemek ve eğer madde kullanıyorsa bunu bırakmasını sağlamak büyük ölçüde anne ve babanın elinde Koruyucu faktörlerden:  Güçlü ve olumlu aile bağları  Anne-babanın haberdar olması  Aile içi kuralların net olması

 Aileyi görmek, tanımak, doğru bilgilendirmek çok önemlidir.  Uzun süreli ve zor bir süreç  Doğru zamanda doğru adımlar

 Aileler genellikle hızlı ve kalıcı bir çözüm beklentisi içindedirler  Bu yüzden hayal kırıklığına uğrarlar  Bu süreç aile ve genç için bir davranış değişikliği gerektirir  Bizim önerilerimiz o ailenin tek doğrusu olamaz. Bu yüzden karşılıklı görüş alışverişi şarttır

 Mutlaka çocukları ile konuşmalılar (madde kullanımı ile ilgili duygu ve düşüncelerini iletmeliler)  Maddeler konusunda bilgi edinmeliler  Bu konuşma için kendilerini hazır hissetmeliler ve uygun ortam oluşturmalılar  Test yaptırmalıyım!  Çocuğunuzu izleyin!

 Genellikle ilk konuşmada inkar ederler  Üzerine gitmek yerine izlemeye devam edin  Uygun bir ortamda tekrar konuşun  Amacımız yargılamak, etiketlemek, suçlamak değil, destek olmaktır.

 Çocukları madde kullanmaktadır!  Farklıdır, zaten bu yüzden madde kullanmaktadır  Zor ve uzun bir yol olacağını  Duygularını, öfkelerini kabul etmek zorundalar  Suçlu aramak yerine sorunun çocukları ile aralarındaki ilişkide olduğunu  Genci hemen bambaşka biri haline getiremeyeceğimizi

 Aileler suçlanmadıklarını, azarlanmadıklarını, uzun dersler dinlemediklerini fark ettiklerinde sizlerle paylaşmaya başlarlar  Onların iyi bir dinleyiciye, kendilerine önem verildiği ve anlaşıldıkları duygusuna ihtiyaçları vardır  Bu yüzden uzun görüşmelere hazırlıklı olun

 Her iki ebeveyne de eşit söz hakkı verin. Birinin diğerinin yanında rahat konuşamadığını anlarsanız yalnız konuşmak için fırsat verin  Aileler anlaşılmak isterler. (Yaşadıkları sıkıntı ve üzüntünün büyüklüğü)

 Ailelerin, bu çocuklara kural ve sınır koymada sorunları vardır (eve geç gelme, dışarı çıkma vs)  Bugüne kadar hangi yöntemleri uygulamışlar, başarılı/başarısız olanlar neler?  Bunların ışığında yeni stratejiler geliştirilmeli

 ‘Anlıyorum, çok sıkıntı çekmiş, üzülmüşsünüz, ne kadar çok çaba gösterdiğiniz ortada. Gördüğümüz kadarıyla bu çabalar olumlu sonuç vermemiş. Beraberce bazı yeni yöntemlere karar verip deneyebiliriz, ne dersiniz?’

 Madde kullanan gençlerin sorumluluk almada sorunu vardır  Gencin sorumluluk almayı öğrenmesi için çaba gösterilmelidir  Yaptığı olumlu davranışlar da görülmeli ve desteklenmelidir  Anne ve babaya iyi bir iletişim için dinlemenin önemi öğretilmelidir

 Genci anlamaya çalışmalı, sevgimizin eksilmediği gösterilmeli, eleştirilen ve değişmesi istenen onun davranışlarıdır  Değişimde aile öncü olmalıdır, kendilerinin davranış değişikliklerinden sonra onun da değişmesi beklenmelidir

 Öfkeliyken (her iki taraf da ) ve genç madde etkisinde iken tartışmamaları söylenmelidir. Sorunların tartışma ve kavga ile çözülemeyeceğini öğrenmelidirler

 Ailenin yaşamı madde kullanan çocuğa rağmen devam etmelidir. Kendileri ve diğer çocuklar için bu gereklidir.  Aksi takdirde kısa sürede yorulup tükenebilirler ve diğer çocuklarını koruyamazlar  Madde kullanan gençler ilgi odağı oldukları için de bu davranışı devam ettirebilmektedirler

UZ M. DR. TİJEN ŞENGEZER ERDOĞAN MEB-MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE EĞİTİM SEMİNERİ