Hiçbir Başarı Tesadüf Değildir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
Advertisements

EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI MEZUNLARIMIZ 1 ÖĞRENCİMİZ TIP FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ HUKUK FAKÜLTESİ 1 ÖĞRENCİMİZ MİMARLIK 1 ÖĞRENCİMİZ İNŞAAT MÜHENDİSLİK.
2010-ÖSYS Sunum , TEKİRDAĞ/ÇORLU OCAK 2011
ANKARA ŞEVKET RAŞİT HATİPOĞLU ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
SINIF GEÇME ve DERS SEÇİMİ.
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
10 Soruda Meslek Seçmek İHLAS EĞİTİM KURUMLARI REHBERLİK SERVİSİ
ALAN SEÇİMİ.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
SINIF GEÇME ve Ders seçimi.
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
SEYREK VİLLAKENT ANADOLU LİSESİ HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
MEB HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
İZMİR ANADOLU LİSESİ 9. SINIFLAR DERS SEÇİMİ.
ORTAÖĞRETİMDE DERS SEÇİMİ.
SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
DERS SEÇİMİ NASIL YAPILIR?
 SINAV.  YGS’ de 6 çeşit puan türü vardır. YGS-1 ve YGS-2 eski sistemdeki Sayısal YANİ MF puan türleridir.  YGS-3 ve YGS-4 eski sistemdeki Sözel.
YGS / LYS SİSTEMİ SİNAN KAYMAK REHBER ÖĞRETMEN.
1 YGS Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı LYS Lisans Yerleştirme Sınavı.
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
2015 ÖSYS YGS - LYS.
DERS SEÇİMİ.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
2014 SINAV SİSTEMİ.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
PSİKOLOJİK DANIŞMAN PINAR ATAKUL 2012 ÖSYS ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ KATSAYI ENGELİ KALKTI
“İSTEDİĞİNİZİ ELDE ETMENİN TEK YOLU NE İSTEDİĞİNİZİ BİLMEKTİR”
SINAV SİSTEMİ ( YGS / LYS).
 Diploma notları 50 ile 100 puan arasında olacaktır.Ortaöğretim Başarı Puanı hesaplanırken diploma notları 5 ile çarpılacak ve OBP 250 ile 500 arasında.
LYS - YGS SINAV SİSTEMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2010 yılında kapsamlı olarak değiştirilen üniversiteye giriş sınavları;
YGS-LYS SUNUMU.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
YGS - LYS. 2015’DE UYGULANACAK SINAV MODELİ 1.Basamak Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.Basamak Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
YGS / LYS 2013 SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ… Muammer İNCEBİZ Rehber Öğretmen
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
SÖKE CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS LYS LYS LYS LYS
"Başarının zeka ile bir ilgisi yoktur." Albert Einstein ADIYAMAN MEHMET AKİF ERSOY KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ.
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
ALAN SEÇİMİ TM TS MF DİL TAŞOVA ANADOLU LİSESİ Gökhan GÜNAY.
Liseden Üniversiteye Geçiş Sistemi YGS/LYS – 2018 YGS/LYS – 2019
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ
LYS ADAY BİLGİLERİ SINAV ADITARİHSAAT LYS-1 ( MATEMATİK ) LYS-2 ( FEN BİLİMLERİ ) LYS-3 ( EDEBİYAT-COĞ. )
MESLEK SEÇİMİ ve MESLEKLERİ TANITMA
(LYS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI PAYAS NURSAN ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
ALAN – DERS SEÇİMİ.
TERCİH.
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
YGS ve LYS.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

Hiçbir Başarı Tesadüf Değildir

SEBEP OLUR!... YANLIŞ KODLAMA 1 YIL YANLIŞ TERCİH 4 YIL YANLIŞ MESLEK 40 YIL ‘A SEBEP OLUR!...

ALAN SEÇİMİ

Uygulanmakta olan Üniversite giriş sınavı sisteminde Alan seçimi, lisede alınan notlar, okulun ÖSS başarısı ve bunlara bağlı olarak hesaplanan AOBP sınav başarısına ve sıralamaya büyük etki yapmaktadır. Alan seçerken; Öncelikle bu yarıştaki kulvarınızı belirleyeceğinizi göz önünde bulundurmalısınız. Alanınızı seçerken, gelecekte hangi mesleği seçeceğinizi gözönünde bulundurmalısınız. Lise 1’de alan seçmek, o alanla ilgili meslekleri seçmek ve diğerlerinden vazgeçmek anlamını taşır. Alanınızı seçerken ilgi ve yeteneklerinizi gözönünde bulundurmalısınız. Ayrıca doğru bir seçim için bazı soruların cevabını da bilmeniz gerekiyor.

Örneğin; Hangi alanda, hangi dersler haftada kaç saat okutuluyor? Hangi bölümlere hangi puan türüyle giriliyor? Lisedeki derslerin ÖSS’deki puansal ağırlıkları nekadar? Hangi derslerde başarınız daha yüksek?

Fen Bilimleri

ÖSS - SAY Aktüerya Astronomi ve Uzay Bil. Bilgisayar Müh. Biyoloji Biyoloji Öğretmenliği Çevre Mühendisliği Diş Hekimliği Eczacılık Elek.-Elektronik Müh. Elektronik Müh. Endüstri Müh. Fen Bilgisi Öğr . Fizik Fizik Müh. Fizik Öğretmenliği İlköğretim Mat. Öğr . İşletme Müh. Kimya Kimya Müh. Kimya Öğretmenliği Matematik Matematik Müh. Matematik Öğr . Moleküler Biy .ve Gen. Sistem Mühendisliği Tekstil Mühendisliği Uçak Mühendisliği Uzay Mühendisliği

4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) Fen Bilimleri Alanı ile İlgili 4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) ÖSS - SÖZ ÖSS - EA Ekonomi Ekonometri Felsefe Anaokulu Öğr . Felsefe Grubu Öğr . İç Mimarlık ve Çevre Tas. Görme Engelliler Öğr . İktisat İşitme Engelliler Öğr . İşletme Zihin Engelliler Öğr . İşletme – İktisat Sınıf Öğretmenliği Okul Öncesi Öğretmenliği Peyzaj mimarisi ve Kentsel tasarım Sağlık kurumları işlet.

Türkçe - Matematik

ÖSS - EA Antropoloji Avrupa Birliği İlişkileri Bankacılık Çalış. Eko.ve End .İliş. Ekonometri Ekonomi Felsefe Felsefe Grubu Öğr . Hukuk İktisat İşletme İşletme – İktisat Maliye Psikoloji Sanat ve Sosyal Bil. Prog . Sınıf Öğretmenliği Siyaset Bil.ve Kamu Yön. Sosyoloji Turizm İşlet.ve Otelcilik Uluslar arası Finans Uluslar arası İlişkile Uluslar arası Ticaret Yönetim Bilişim Sis.

4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) Türkçe - Matematik Alanı ile İlgili 4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) ÖSS - SÖZ ÖSS - SAY Aktüerya Anaokulu Öğr . Görme Eng . Öğr . Aktüerya Bilimleri İşitme Engel. Öğr . Bilgisayar Teknolojisi ve Zihin Eng . Öğr . Bilişim Sistemleri Reklamcılık ve Halkla Enformasyon Tekn . İlişkiler İlköğretim Mat. Öğr . Türk Dili ve Edebiyatı Türk Dili ve Edb . Öğr Matematik Türkçe Öğr . Matematik

Sosyal Bilimler

ÖSS - SÖZ Anaokulu Öğr . Coğrafya Coğrafya Öğr . Görme Eng . Öğr . Halkla İlişkiler İletişim Klasik Arkeoloji Radyo, TV ve Sinema Sanat Tarihi Sosyal Bilg . Öğr . Tarih Tarih Öğr . Televizyon Gazeteciliği Türk Dili ve Edebiyatı Türk Dili ve Edb . Öğr . Türkçe Öğr . Zihin Eng . Öğr .

4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) Sosyal Bilimler Alanı ile İlgili 4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) ÖSS - SAY ÖSS - EA Avrupa Birliği İlişkileri Çalış. Eko.ve End .İliş. Çocuk Gelişimi ve Eğt . Felsefe Felsefe Grubu Öğr . İktisat İşletme Ebelik İşletme Bilgi Yönetimi Hemşirelik İşletme – İktisat Psikoloji Hemşirelik ve Sağlık Hiz . Okul Öncesi Öğr . Sağlık Memurluğu Reklamcılık Sanat ve Sosyal Bil. Prog . Sınıf Öğretmenliği Siyaset Bilimi Siyaset Bil.ve Ulus.İliş. Sosyal Hizmetler Sosyoloji Rehberlik ve Psik .Dan. Uluslar arası İlişkiler Uluslar arası iliş.ve Avr .Bir.

Yabancı Dil

ÖSS - DİL Alman Dili Edebiyatı Almanca Öğr . Arap Dili ve Edb . Arapça Fransız Dili ve Edb . Fransızca Öğr . İngiliz Dil Bilimi İngilizce Öğr . İngilizce Öğr . (AÖF) Japon Dili ve Edb . Japonca Öğr . Mütercim-Tercümanlık Sinoloji Turist Rehberliği Yunan Dili ve Edb .

4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) Yabancı Dil Alanı ile İlgili 4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) ÖSS - EA ÖSS - SÖZ Okul Öncesi Öğr . Siyaset Bil.ve Ulus.İliş. Turizm İşletmeciliği Turizm İşl .ve Otelcilik Turizm ve Otel İşlet. Anaokulu Öğretmenliği Turizm ve Otelcilik Uluslar arası Finans Uluslar arası İliş.ve Avrupa Birliği Uluslar arası İlişkiler Uluslar arası Ticaret Sınıf Öğretmenliği

Birbirimize Bağlılığın Amaç, Sınavın Araç Olduğunu Unutmayalım

Sınava Hazırlanma Sürecinde Çocuklara Nasıl Destek Olunabilir? Çocuğunuz ile ilişkilerinizi hemen bu gün gözden geçirin. Kendi kendinize “ben nasıl bir anneyim ? / “ben nasıl bir babayım ?” sorularını sorun. “Ne yapıyorum? Nasıl yapıyorum? Ne kadar yapıyorum?...” sorularına objektif cevaplar bulmaya çalışın. Unutmayınız; bir insanı da, kurumu da bir görevi de geliştiren şey yapıcı ve objektif öz eleştiridir.Bu değerlendirmeniz sonunda, çocuklarınız ile ilişkilerinizde ve ana – babalık görevinizde, iyi, eksik ya da kötü noktaları yakalayacağınızı düşünüyoruz. Bu günden itibaren, inanarak, çocuğunuza “sana güveniyorum” mesajını verin. Kesinlikle “güvensizlik içeren” mesajlar vermeyin. Örneğin; “…sen bu kafa ile gidersen…” ifadesi ile başlayan hiçbir cümle kurmayın. ğ ğ

Çocuğunuz ile konuştuğunuz konular hep “okul, kurs, ders,…” olmasın Çocuğunuz ile konuştuğunuz konular hep “okul, kurs, ders,…” olmasın. Bunların dışında ve olabildiğince özel ve duygusal konular gündeminizi oluştursun. Mümkün olduğu kadar onlar ile çeşitli ortak yaşantılar paylaşın. Oğlu ya da kızı ile, sonbahar yapraklarının süslediği bir parkın kenarında çekirdek çitleyen ve tatlı tatlı sohbet eden ve gülüşen bir anne – baba olmak size de haz verecektir. Unutmayınız, belki kısa bir süre sonra bu şansımız kalmayacak. Çocuklarınızı kesinlikle başka çocuklar ile kıyaslamayınız. Bunu onları çok derin yaralayacağını ve aranızdaki ilişkiyi ve iletişimi bozacağını unutmayınız. Eleştirmeniz gerekiyorsa, cümleleri iyi seçerek ve eleştirinizi onun kişiliğine değil, yaptığı davranışa yönelterek yapınız. ğ ğ

Çocuklarınızı tanımaya çalışınız Çocuklarınızı tanımaya çalışınız. Onların sahip oldukları yetenekleri, ilgi ve değerlerini öğrenmek için çaba harcayınız. Bu konuda öğretmen ve rehberlik uzmanlarından yardım isteyiniz ve işbirliği yapınız. Onları ilgi ve yeteneklerinin dışında alanlara zorlamayınız. Unutmayınız; bir elma ağacından erik elde edemezsiniz. Bunu yapmak için elma ağacını zorladığınızda, onun önce sahip olduğu elmanın kalitesinden çok daha düşük kalitede elmalar üretmeye başladığını göreceksiniz. Sizden beklenen elma ağacının, daha kaliteli elma verebilmesini sağlayacak etkilerde bulunmanız. ğ ğ ğ Çocuklarımızın başarılı olmaları “çok çalışmalarına” değil ama “düzenli çalışmalarına” bağlıdır. Onlardan çok çalışmalarını değil, ama düzenli çalışmalarını bekleyiniz ve bu yolda telkinlerde bulununuz.

Hiçbir sebeple ve hiçbir şart altında çocuklarınızı “sevgisizlikle” cezalandırmayınız. Çocuklarımız, sınav sonucu ne olursa olsun, kendilerini kucaklayacak bir çift kolun varlığını içlerinde hissederlerse ve buna inanırlarsa, çok daha başarılı olacaklardır. Bunu onlara hissettiriniz. Bu anlamda, sınavı kazanmayı bir ölüm / kalım meselesi haline getirmeyiniz. Sınavı, bir var olma / yok olma savaşı olarak algıladığınızda, onun elini kolunu bağlamış,, kaygılarını artırmış olursunuz. UNUTMAYINIZ; ÇOCUKLARINIZ “- BU SINAVDAN KAÇ PUAN ALIRSAM ALAYIM, EVE DÖNDÜĞÜMDE BENİ KUCAKLAYACAK İKİ KİŞİ HER ZAMAN VAR” şeklinde bir inanca ve düşünceye sahiplerse, kesinlikle daha başarılı olacaklardır. ğ

ANA-BABAYA TALEP KARTI Duyarlı Olun Çaba Gösterin Lütfen Fırsat Verin Saygı Gösterin Zaman Ayırın İlgi Gösterin Takdir Edin Farkedin Yüreklendirin İhtiyaçlarıma. isteklerime ve korkularıma Benim farkıma varmak ve beni takdir etmek için Bana önemli olduğumu hissettirin Başarmam için bana şans tanıyın İnançlarıma ve Fikirlerime Zamanınızı benimle paylaşın Bana ilgi gösterin... Bir gülücükle... Doğru yaptığım şeyler için beni övün Ben özelim... Beni dinleyin... Daha yükseği hedeflemem için beni cesaretlendirin...

BİR ANKETTE ÖĞRENCİLERE : Ne zaman ne sebeple ders çalışmıyorsunuz? Sorusuna verdikleri cevaplar şu şekilde tespit edilmiştir. Ev içi problemler yüzünden Dersi ve öğretmeni sevmediği için Çeşitli sebepler yüzünden Ders programları yüzünden Arkadaş yüzünden Ev işleri görmekten % 40 % 15 % 10 % 5 Bu sebepleri ortadan kaldırmadan onların çalışkan çocuklar olmasını temin edemeyiz.

VERİMLİ ŞEKİLDE DERS ÇALIŞMAK İÇİN ÖNERİLER ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ - Çalışılan ortam (oda. masa. sandalye) - Çalışma çevresinin ve ortamın düzenlenmesi - Çalışılan yerdeki. ısı. ışık ve gürültü ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN ETKENLER - Müzikle çalışmak - TV. telefon (v.b.) - Zihin niçin dağılır ? - Endişe ve hayaller - Programsız çalışma - Etraftaki uyarıcılar (resim. poster gibi) ZAMANI DÜZENLEME - Zaman kaybına yol açan etkenler - Zaman tasarrufunun önemi - Arkadaşına hayır diyememek AMAÇLARIN BELİRLENMESİ - Plan ve program için önceliklerin belirlenmesi - Uzak amaçlar - Orta vadeli amaçlar - Yakın amaçlar - Bir amaç cetveli oluşturmak - Buna ulaşmak için program yapmak