VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Semineri
Psi.Danışman Uğur DENİZ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
GÜVERCİNLİK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE HEDEF BELİRLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ. SIZLERDEN BEKLENTILER  Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların "derslerine çok çalışıp, başarılı.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ Zeynep Esin IŞIKLAR Rehber Öğretmen.
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA TEKN İ KLER İ HAZIRLAYAN ŞULE NUR ÇAKIR.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BUSE KARASU Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
REHBERLİK SERVİSİ.
MERVE AKKAFA. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ www.duzceram.com

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir. Aksine belli bir plan ve program dahilinde hem ders çalışmak hem de diğer sosyal etkinliklere zaman ayırmaktır. www.duzceram.com www.duzceram.com

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR? www.duzceram.com www.duzceram.com

1-AMAÇLARIN BELİRLENMESİ “Erişmek istedikleri bir hedefi olmayanlar, çalışmaktan da zevk almazlar” E.Raux www.duzceram.com

Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek gibi olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar. www.duzceram.com

2-PLANLI ÇALIŞMA ( S.Keth Moerhad ) “Hiç kimse başarı merdivenlerine elleri cebinde tırmanmamıştır.” ( S.Keth Moerhad ) www.duzceram.com

Plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışılacağına karar vermek demektir. www.duzceram.com

1- Hangi derslere, haftanın hangi günleri çalışacaklarını, Öğrenciler günlük ve haftalık bölümleri de olan aylık çalışma planlarında; 1- Hangi derslere, haftanın hangi günleri çalışacaklarını, 2- Geçmiş konuların tekrarına ne zaman yer vereceklerini, 3- Sınav tarihlerini, www.duzceram.com

4- Hazırlayacakları ödevlerin neler olduğunu ve zamanını, 5- Planlarına aldıkları, ancak çeşitli nedenlerden ötürü zamanında yapamadıkları çalışmalarını ne zaman tamamlayacaklarını, 6- Dinlenme, müzik dinleme, televizyon izleme, spor yapma sinema ve tiyatroya gitme gibi ders dışı etkinliklere ne zaman yer vereceklerini göstermelidirler. www.duzceram.com

Günlük çalışma çizelgelerinde; okulda geçen saatler, ders çalışma, eğlenme, dinlenme, ev işlerine yardım ve uyku saatleri gösterilmiş olmalıdır. Çalışmaya başlayacağı zaman kendini yorgun ve isteksiz hisseden öğrenci çalışma saatlerini yanlış seçmiş demektir. Beklemeden günlük çalışma çizelgesinde gerekli değişikliği yapmalıdır. www.duzceram.com

3- ZAMANI VERİMLİ KULLANMA “Gerçek başarı, başarışız olma korkusunu yenebilmektir.” Paul SWEENEY www.duzceram.com

Öğrenciler bedensel, zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Bir öğrencinin isteyerek çalıştığı ve hemen öğrendiği bir dersi bir başka öğrenci zor öğrenebilir. Bir başka öğrenciyse çabuk yorulabilir ya da çalışmak istemeyebilir. Bu nedenle bir ders ya da konu içinde ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır www.duzceram.com

Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır. www.duzceram.com

4-UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI “Başarı size gelmez, siz ona gidersiniz.”   Marya COLLINS www.duzceram.com

Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışmalıdır. www.duzceram.com

Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, öğrencinin çalışmak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktır. www.duzceram.com

5-DERSE HAZIRLIKLI GELME “Büyük başarıların sahipleri küçük işleri titizlikle yapabilme sabrını gösteren kişilerdir.” Schiller www.duzceram.com

Derslerde sürekli edilgin durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Öğrenciler okula gelmeden önce, o gün işleyecekleri konuları gözden geçirmelidirler. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar. www.duzceram.com

6-ETKİLİ DİNLEME VE NOT TUTMA “Benim altı sadık hizmetkârım var, Her şeyi bana öğreten işte onlar. Adlarıysa ; Ne - Neden - Ne Zaman -Nasıl -Nerede ve Kim” Rudyard Kipling www.duzceram.com

Etkili dinleme sadece söylenilenleri duymak değil, aynı zamanda bu söylenenleri önemli bulmak, kavramak ve değerlendirmektir. Etkin dinleme aktif bir süreçtir. www.duzceram.com

İnsan iletişiminin yaklaşık %90’ı sözel olarak yapılmaktadır İnsan iletişiminin yaklaşık %90’ı sözel olarak yapılmaktadır. Bu iletişinin ancak yarısı kısa bir süre sonra hatırlanabilir. Aradan daha fazla zaman geçtiğinde ise %20-25’ini bile zor hatırlarız. Bütün bu nedenlerden dolayı etkili dinleme ve not tutma öğrenmenin en önemli unsurlarıdır. www.duzceram.com

7-ARAÇ-GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANMA “Güçlükler, başarının değerini artıran süslerdir.” Moliere www.duzceram.com

Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir.   Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar. www.duzceram.com

8-TEKRARLAR YAPARAK UNUTMAYI ÖNLEME “Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil, hazmettiklerimizdir. Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil, muhafaza ettiklerimizdir. Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil, kafamıza yerleştirdiklerimizdir.” (Francis Bacon) www.duzceram.com

Öğrenilenler zamanla unutulabilir Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır: Bunlardan birincisi öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. Öğrenciler öğrendiklerini yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardır.   Aralıklı olarak yapacakları tekrarlar sayesinde ise bir taraftan eski öğrendiklerini hatırlarken diğer yandan da sınavlara her an hazır durumda olacaklardır. www.duzceram.com

ANNE-BABALAR NELER YAPABİLİR? www.duzceram.com

İlk olarak, uygun bir çalışma ortamı için fiziksel koşulların ( sessiz ve iyi havalandırılmış bir çalışma odası, çalışma masası, uygun bir aydınlatma, gerekli araç gerecin hazırlanması vb. gibi.) ayarlanması konusunda çocuğunuzu yönlendirin. www.duzceram.com

Çocuğunuzun başarısında önemli etkenlerden bir tanesi de düzenli ve uyumlu bir aile hayatıdır. Çocuğunuzun düzenli yemek yemesine ve uykusunu almasına özen gösterin. www.duzceram.com

Hazırladığı çalışma programı üzerinde çocuğunuzla konuşarak, amaçlarını belirlemesine, bu amaçlara ulaşmak için neler yapması gerektiğine ve çalışılacak konulara karar vermesine, yapılacakları önem ve zorluk sırasına göre sıralamasına, her ders ve konu için gerekli zamanı tahmin etmesine yardımcı olun. www.duzceram.com

Çocuğunuza uzun ödevleri kısa parçalara ayırarak çalışması, ödevleri yapmaya başlarken en kolay ya da en çok zevk aldığıyla başlaması; böylece yoğun bir sürece zevkli bir başlangıç yapabilmesi, eğer bir konu üzerinde çok zaman harcıyor, ancak bitiremiyorsa bir başka konuya geçmesi ve sonra tekrar o konuya dönmesi için destekleyin. www.duzceram.com

Çocuğunuzun çalışmayı sürdürememesine ya da zihninin dağılmasına yol açan nedenlerden biri de endişeleri olabilir.Bu durumda çocuğunuzu başarabileceği konusunda yüreklendirin ve bunu yaparken de öncelikle onun iyi yapabildiklerinden yola çıkın. www.duzceram.com

Çocukların dikkat sürelerinin gelişm dönemlerine göre farklılıklar gösterdiğini; küçük çocukların dikkatlerini ancak kısa bir süre aynı noktada toplayabilirken, büyüdükçe bu sürenin arttığını unutmayın.Bu nedenle ilköğretimin ilk sınıflarında ders çalışma sürelerinin kısa olmasına dikkat edin. www.duzceram.com

Çocuğunuzun yorucu bir gün sonunda eve döndüğü gerçeğini akılda tutarak, ona bir dinlenme zamanı tanıyın. Daha sonra ona olan güveninizi ve ödevin başında oturmasını takdir ettiğinizi ifade ederek, ödev sorumluluğunu kazanmasına yardımcı olun. Çocuklarınızın yapamadıklarından ve başarısızlıklarından çok, yapabildiklerine ve başarılarına dikkatinizi yoğunlaştırmayı unutmayın. www.duzceram.com

Çocuğunuzun aldığı iyi notlar sizi sevindirecektir     Çocuğunuzun aldığı iyi notlar sizi sevindirecektir. Sadece iyi notları ödüllendirmek yerine, çabasını ve düzenli çalışmasını da destekleyerek çocuğunuzu daha fazla güdülemeyi unutmayın. www.duzceram.com

Çocuğunuzun sınıf ve ders öğretmenleri ile iletişim kurmalı, ders durumlarını takip etmeli, başarısı için öğretmeni ile birlikte ortak kararlar almalı ve hareket etmelisiniz. www.duzceram.com

www.duzceram.com www.duzceram.com

KATILDIĞINIZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDERİZ… www.duzceram.com www.duzceram.com