ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

ÇOCUKLA İLETİŞİM.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
İLETİŞİM ENGELLERİ ‘SEN DİLİ’ & ‘BEN DİLİ’
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ETKİLİ İLETİŞİM Volkan Yönten Uzman Psikolojik Danışman
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM.
BECERİLERİ SEMİNERİNE
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
ETKİLİ İLETİŞİM.
AiLE iÇi iLETiSiM BECERiLERi
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
Bir zamanlar Dünyaya gelmeye hazırlanan bir çocuk varmış
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Psikolojik Danışman ve Rehb.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ NECATİBEY İ.Ö.O REHBERLİK SERVİSİ
ETKİLİ ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE TUTUMLARI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
AMACIMIZ… Bu Çalışmamızın Amacı; “Meğer ben yanlış anlamışım”,
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM.
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
MİSAFİRLERLE İLETİŞİMİN KOŞULLARI
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Cinsel İstismara Uğrayan Çocuğa Yaklaşım ve İletişim Doç.Dr. Ayşegül İŞLER Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği.
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
Sunum transkripti:

ÇOCUKLA İLETİŞİM Rehber Öğretmen Funda ALKIN

ONLARI ANLAMAK İÇİN 3 BASAMAK KENDİNİ ÇOCUĞUNUN YERİNE KOYARAK DÜŞÜNMEK ÇOCUĞUN ANNE VE BABADAN FARKLI DUYUP DÜŞÜNEBİLECEĞİNİ KABUL ETMEK ÇOCUĞUN GELİŞİM SÜRECİ İÇİNDE(YAŞININ İCABI)BAZI DAVRANIŞ VE DUYGULARININ OLABİLECERĞİNİ KABUL EDİN

ÇOCUĞUNU KABUL EDEBİLMEK YOK CANIM NE ÜŞÜMESİ BUNA DA AĞLANIR MI? ERKEKLER AĞLAMAZ “ANNE BEN DOYDUM” “BU PROBLEM ÇOK ZOR”

BİR DE ROLLER DEĞİŞSE NE DÜŞÜNÜRDÜNÜZ? NE HİSSEDERDİNİZ?

ANNEMDEN FARKLI BABAMDAN FARKLI Bünye/yapı Duygu Tutum Düşünce ……………………………………………………………… ……………………………………………………………….

SİZİN DİYE BİLDİĞİNİZ EVLATLAR GERÇEKTE SİZLERİN DEĞİLDİRLER BİR ŞİİR SİZİN DİYE BİLDİĞİNİZ EVLATLAR GERÇEKTE SİZLERİN DEĞİLDİRLER ONLAR KENDİNİ ÖZLEYEN HAYAT’IN OĞULLARI VE KIZLARIDIR SİZLER ARACILIĞIYLA DÜNYAYA GELMİŞLERDİR AMA SİZİN DEĞİLLERDİR SİZLERİN YANINDADIRLAR AMA SİZLERİN MALI DEĞİLDİRLER ONLARA SEVGİNİZİ VEREBİLİRSİNİZ AMA DÜŞÜNCELERİNİZİ ASLA

Çünkü onların kendi düşünceleri vardır Onların vücutlarını çatlatabilirsiniz ama canlarını asla Ve sizler düşlerinizde bile orayı ziyaret edemezsiniz Kendinizi onlara benzetmeye çalışabilirsiniz ama onları kendinize benzetmeye kalkışmayın hiç Çünkü hayat ne geriye gider ne de geçmişle ilgilenir

BATILI PSİKOLOG PUBLİS SYRUS DİYOR Kİ: “ÇOCUKLARIMIZA BIRAKABİLECEĞİMİZ EN BÜYÜK SERVET ONLARA DİNLEMEYİ ÖĞRETMEKTİR”

ÇOCUKLARA DİNLEMEYİ NASIL ÖĞRETEBİLİRİZ? ONLARA DİNLEMEYİ ÖĞRETMENİN EN ETKİLİ YOLU ÇOCUKLARIMIZI DİNLEMEKTİR

DUYMAK MI,DİNLEMEK Mİ? BİR DERDİMİZ OLDUĞUNDA,KESİNLİKLE ANLATMAK İSTEMEDİĞİMİZ KİŞİLER VARDIR.”O ZATEN ANLAMAZ”DİYE DÜŞÜNÜRÜZ. NEDEN ANLAMAZ?ANLAMADIĞINI NASIL DÜŞÜNÜRÜZ? DERDİMİZİ AÇABİLECEĞİMİZ KİŞİNİN YAPTIKLARI NELERDİR?

SİZİ BİRİ DİNLERKEN NE GİBİ TEPKİLER VERİYORSUNUZ? KIZINIZ :“YENİ BEBEĞİ ÇÖPE ATACAĞIM,KEŞKE HİÇ EVE GELMESEYDİ” “BUGÜN HİÇ OKULA GİTMEK İSTEMİYORUM” “SEN ZATEN HEP ASLI’NIN TARAFINI TUTARSIN” “BUGÜN İŞLERİM ÇOK KÖTÜ GİTTİ NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM”

AKTİF DİNLEME HİSLERE CEVAP VERMEKTİR BAŞARILI HABERLEŞMENİN TEMEL ŞARTIDIR. MESAJA KARŞI DUYARLI OLMAKTIR MESAJDA TAM OLARAK NE DENMEK İSTENDİĞİNİ ANLAMAKTIR. DAHA AZ TARTIŞMACI, DAHA ÇOK KATILIMCI OLMAKTIR.

AKTİF DİNLEME GÖZ TEMASI KURMADIR. BAŞ İŞARETİNİ YERİNDE VE DOĞRU OLARAK YAPMADIR. SÖZLERİ TEKRARLAMADIR. DİĞER UĞRAŞLARI BİR SÜRE İÇİN DURDURMADIR. UYGUN SÖZLERİ VERMEDİR.

AKTİF DİNLEME ANLATILANLARIN BASİT BİR TEKRARI, ANLATILANLARIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN BİR MESAJ, ANLATILANLARI ÖZETLEME, DUYGULARI DİLE GETİRME,

AKTİF DİNLEME KONUŞAN KİŞİNİN ANLATTIKLARINDA YER ALAN ANAHTAR SÖZCÜKLERİN TEKRARLANMASI İLE, TEK SÖZCÜKLÜ TEKRAR ETTİRİCİLER İLE, (HIHI,EEE,SONRA,BAŞKA) KONUŞMANIN SÜRMESİNE YARAYACAK KISA SORULARIN SORULMASI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR.(NASIL OLDU?)

DUYGULARIN KİŞİSELLEŞMESİ KAYGI HİSSEDİYORSUN, ÇÜNKÜ SINAVIN SONUCUNU BEKLİYORSUN. ...........DUYGU......HİSSEDİYORSUN,ÇÜNKÜ........... SINAV SONUCUNU BEKLEDİĞİN İÇİN KAYGILISIN. ........OLAY/DURUM........İÇİN..........DUYGU............

SEN DİLİ KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR, KİŞİYİ GÜCENDİRİR ,KIRAR, KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR.

BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA ,OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YA DA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR.

BEN DİLİNİN FAYDALARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJINI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DüŞüNMEYi DE öĞRENİR. YAKINLIĞI ARTTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

ÇOCUĞU DİNLERKEN GENELLİKLE GÖSTERİLEN TEPKİLER ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM GETİRMEK YÖNLENDİRMEK YARGILAMAK ELEŞTİRMEK AD TAKMAK SORU SORMAK,ARAŞTIRMAK,İNCELEMEK TEŞHİS KOYMAK,TAHLİL ETMEK SAKİNLEŞTİRMEK,TESELLİ ETMEK,KONUYU DEĞİŞTİRMEK

SİZİ BİRİ DİNLERKEN NE GİBİ TEPKİLER VERİYORSUNUZ? KIZINIZ “YENİ BEBEĞİ ÇÖPE ATACAĞIM ,KEŞKE HİÇ EVE GELMESEYDİ” “BUGÜN HİÇ OKULA GİTMEK İSTEMİYORUM” “SEN ZATEN HEP ASLI’NIN TARAFINI TUTARSIN” “BUGÜN İŞLERİM ÇOK KÖTÜ GİTTİ NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM”

İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMANIN KOŞULLARI DİNLENMEYEN ADAMIN HİKAYESİ BEDENSEL DİNLEME VE BEDENSEL DİKKAT KONUŞAN KİŞİNİN GÖZLERİNE BAKMAK SESSİZLİK KATILIMLI DİNLEME

YANİ… İNSANLARIN BİR PROBLEMLEMLERİNİ VEYA SIKINTILARINI KARŞISINDAKİ İNSANA ANLATTIĞI ZAMAN ONDAN BEKLEDİĞİ PROBLEMİNE ÇÖZÜM ÜRETMESİ VEYA ONA HAK VERMESİ DEĞİL; DİNLENMEK VE ANLANMAK İSTEMESİDİR ÇOCUKLARIMIZIN DA BEKLEDİĞİ BU LÜTFEN DİNLEYELİM .SADECE DUYMAYALIM ;ANLAMAYA ÇALIŞALIM, ÇÖZÜM ÜRETMEYELİM

ÇOCUĞU DİNLEMENİN YARARLARI 1.KONUŞMA YETENEĞİ ARTAR KENDİNİ DAHA İYİ İFADE ETMESİNİ ÖĞRENİR,KELİME BİLGİSİ ZENGİNLEŞİR 2.BİR DERDİ VARSA BUNU DAVRANIŞLA GÖSTERME YERİNE (SALDIRGANLIK,HIRÇINLIK,AĞLAMAK,İÇİNE KAPANMA...)SÖZLE İFADE ETTİĞİNDE RAHATLAR BU DA HIRÇINLAŞMASINA İÇİNE KAPANIP ÜZÜLMESİNE DAHA İLERİDE DERSLERİ VE SOSYAL HAYATINI OLUMSUZ ETKİLEMESİNE NEDEN OLABİLİR 3.ANLAŞILDIĞINI HİSSEDEN ÇOCUK ,KENDİNİ DAHA HUZURLU VE MUTLU HİSSEDER ,BU DA ÇOCUĞUN KİŞİSEL VE SOSYAL GELİŞİMİNE FAYDALI OLUR.ÇOCUĞUN KENDİNE GÜVENİ ARTAR. 4.ÇOCUK İLE ANNE VEYA BABA ARASINDA BİR YAKINLIK DOĞAR,ÇOCUK ONLARA DANIŞIR VE DİYALOG KURAR 5.SÖYLEDİKLERİ DİNLENEN ÇOCUK DA ANNE-BABASININ SÖZÜNÜ DİNLEMEYE BAŞLAR

DİNLE SANA BENİ DİNLEMENİ SÖYLEDİĞİMDE BANA ÖĞÜT VERMEYE BAŞLADIN SÖYLEDİĞİMİ DE YAPMADIN   BANA NİYE DEMEYE BAŞLADIN DUYGULARIMI AYAKLAR ALTINA ALIP ÇİĞNEDİN SANA BENİ DİNLEMENİ SÖYLEDİĞİMDE KENDİNİ BUNA ZORUNLU DUYUMSADIN SORUNLARIMI ÇÖZMEYİ İSTER GİBİ DAVRANDIN SONUNDA BENİ DE BAŞARISIZLIĞA UĞRATTIN DUALAR İŞE YARAR ÇÜNKÜ TANRI ÖĞÜT VERMEZ ÖYLEYSE LÜTFEN DİNLEYİN VE BENİ İŞİTİN EĞER KONUŞMAK İSTİYORSANIZ BİRKAÇ DAKİKA SIRANIZI BEKLEYİN O ZAMAN BEN DE SİZİ DİNLEYECEĞİME SÖZ VEREYİM