KARAR ÖLÇÜTLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARAR TEORİSİ.
Advertisements

KARAR ANALİZİ Dr. Y. İlker TOPCU
ÜPK FİNAL ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI
En ucuzundan en pahalısına doğru sıralanmış olarak “Cep Telefonları” kategorisindeki tüm ürünlerin isimleri “Spor” kategorisinde ürünleri listelenen “İstanbul”
KARAR AĞACI VE FAYDA KURAMI
Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar
Sermaye Maliyeti Nedir?
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO RİSKLER HEDEFLER KONTROLLER Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Sermaye Yapısı Sermaye Yapısı Fon sağlamak üzere firmanın kullanmayı düşündüğü borç, imtiyazlı hisse senedi ve hisse senedi bileşimi Sermaye yapısını etkileyen.
Müşteri-Sektör-Rekabet
PARA TEORİSİ: FAİZ ORANLARININ ANLAMI, ÖLÇÜMÜ VE BELİRLENMESİ
Karar ve Fayda Kuramı.
KAMPANYA 11 TEMS İ LC İ PROGRAMLARI. EV KAZANMA ŞANSI DEVAM EDİYOR! BU FIRSATI DUYMAYAN KALMASIN! KAMPANYA 11 TEMSİLCİ PROGRAMLARI.
KARAR AĞACI.
KÜRENİN YÜZEY ALAN BAĞINTISI
KAMPANYA 9 TEMS İ LC İ PROGRAMLARI. KAMPANYA 9 Süresince Program – 1 Cem Izgara Tava Temsilci Fiyatiyla toplam 260 TL ve üzeri sipariş veren ve bu siparişlerine.
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
KARAR AĞACI. Sayfa 111 Bir petrol şirketi, Batman yakınında bir arazide kuyu açmadan önce başka bir firmaya jeolojik bir etüd yaptırıp yaptırmama konusunda.
Belirlilik Koşullarında Sermaye Bütçelemesi
VİZE ÖNCESİ GENEL TEKRAR SORULARI
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Çalışma Sermayesi Finansmanı
1.durum: x 6 = TL x 0.09 = TL MALİYET 2.durum: x 4 = TL
KAMPANYA 14 TEMSİLCİ PROGRAMLARI.
Gıda ve sigara devi RJR Nabisco’nun 1988 yılında A dereceli 5 milyar $ borcu vardı. O yıl şirket el değiştirdi ve 19 milyar $ borç ihraç edilerek hisse.
KAMPANYA 1 TEMS İ LC İ PROGRAMLARI. KAMPANYA 1 TEMSİLCİ PROGRAMLARI KAMPANYA 1 Süresince Program – 1 Istanbul Desenli Kahvalti Seti Temsilci Fiyatiyla.
BASKETBOL
Belirlilik Koşulu Altında Yatırım Projeleri Değerlendirme
MİKRO İKTİSAT PROBLEM ÇÖZÜMLERİ 3 Aralık 2008
Simpleks Yöntemi.
Örnek 1: Bayram Gıda Market’in Mayıs ayı kasa bakiyesi TL’dir. Şirket gelecek 7 ay içerisinde aşağıda yer alan nakit akımlarına sahip olacağını.
Ortalama Sermaye Maliyeti
MİKRO İKTİSAT PROBLEM ÇÖZÜMLERİ 24 Aralık 2008
Örnek 1: Bayram Gıda Market’in Mayıs ayı kasa bakiyesi TL’dir. Şirket gelecek 7 ay içerisinde aşağıda yer alan nakit akımlarına sahip olacağını.
KARLILIK ANALİZİ ÖRNEK SORULAR
Finans Yönetimi Örnek Sorular
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
BORU ORTAKLIĞI Çözüm.
Ticari Tivibu Paket Ücretleri
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Tahviller ve Diğer Sabit Getirili Menkul Kıymetlerin Değerlemesi
OLASILIKLI ENVANTER MODELLERİ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
YÜZDE PROBLEMLERİ Yüzde, paydası 100 yapılabilen kesirlerin özel bir yazım şeklidir. 2 kesrini 40 olarak yazabiliriz. O kesir de % 40 olarak yazılır.
Stok Yönetimi Planlı Sonradan Siparişli EOQ veya
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
Sermaye Maliyeti *Firmalar sadece özkaynaklarını projelerin
MUHASEBE 2 15-STOKLAR ERKAN TOKATLI
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Alacak ve Stok Yönetimi
T.C BEYKENT ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ A.B.D Optimizasyon Teknikleri – Yrd.Doç.Dr Ümit Terzi Solar Panel Üretimi Yapan.
Slayt 0 SEKİZİNCİ BÖLÜM VARLIKLARIN YÖNETİMİ. İşletme Sermayesinin Finansmanı Örn: X A.Ş.’nin satışları cari dönemde TL’dir. Aynı dönemde işletmenin.
Yeni ofis kırtasiye malzemeleri ve aksesuarları satın.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
İŞLETME BÜTÇELERİ Bu sunudaki değerler “file:///C:/Users/kullanici/Documents/%C4%B0%C5%9Fletme%20B%C3%BCt%C3%A7eleri%20(Do%C3%A7.%20Dr.%20R.%20%C4%B0.%20G%C3%B6kbulut).pdf”
MALİYET HESAPLAMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Sermaye Maliyeti Sermaye maliyeti; kullanılan veya kullanılması planlanan her çeşit kaynağın, maliyetlerinin ağırlıkları dikkate alınarak ortalamasının.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
NET NAKİT AKIŞLARININ HESAPLANMASI
YÖNETİM MUHASEBESİ İBRAHİM LAZOL.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çalışma Soruları.
Medical Device Tıbbi Cihazlar Medical Device Tıbbi Cihazlar Ostomi Bakımı KOLOSTOMI, İLEOSTOMI VE ÜROSTOMI Medikal Malzemeler Eczane Eğitim Haftası :4.
Sunum transkripti:

KARAR ÖLÇÜTLERİ

Spor malzemeleri satan bir firma yaz sezonu için tenis eteklerini sipariş verecektir. Etekleri 100’lük partiler halinde sipariş vermek durumundadır. 100 adet sipariş vermesi durumunda bir etek için $10, 200 adet sipariş vermesi durumunda $9 ve 300 adet sipariş vermesi durumunda ise $8,5 ödeyecektir. Bir tenis eteğinin satış fiyatı ise $12’dır. Tenis eteklerine olan talebin bu yaz sezonu için 100, 150 veya 200 adet olabileceği tahmin edilmektedir. Eteklerin siparişinin yaz sezonu başında verilmesi gerekmektedir. Eğer yaz sonunda satılmayan etek kalırsa bunlar yarı fiyatına satılacaktır. Firmanın sezon içinde yeniden sipariş verme olanağı yoktur. Ve eğer talebi karşılayamazsa birim başına $0,50’lık bir maliyete katlanacaktır. Firma kaç adet tenis eteği siparişi vermelidir?

Karar Matrisi Sipariş Miktarı 100 adet ($10/br) s1 200 adet ($9/br) s2 Talep Edilen Miktar Q1 200 -150 150 adet Q2 175 300 150 Q3 600 450

Maksimaks s1: 200, s2: 600, s3: 450 Maksimin s1: 150, s2: 0, s3: -150 Sipariş Miktarı 100 adet s1 200 adet s2 300 adet s3 Talep Edilen Miktar 100 adet Q1 200 -150 150 adet Q2 175 300 150 200 adet Q3 600 450 Maksimaks s1: 200, s2: 600, s3: 450 Maksimin s1: 150, s2: 0, s3: -150 Gerçekçilik Ölçütü ( ) GÖS(s1)=200(0,6)+150(0,4)=180 GÖS(s2)=600(0,6)+0(0,4)=360 GÖS(s3)=450(0,6)+(-150)(0,4)=210

Minimaks Pişmanlık Sipariş Miktarı 100 adet s1 200 adet s2 300 adet s3 Talep Edilen Miktar 100 adet Q1 200 -150 150 adet Q2 175 300 150 200 adet Q3 600 450 Minimaks Pişmanlık Sipariş Miktarı 100 adet s1 200 adet s2 300 adet s3 Talep Edilen Miktar 100 adet Q1 200 350 150 adet Q2 125 150 200 adet Q3 450

EV(s3)= (-150)(1/3)+150(1/3)+450(1/3)=150 Sipariş Miktarı 100 adet s1 200 adet s2 300 adet s3 Talep Edilen Miktar 100 adet Q1 200 -150 150 adet Q2 175 300 150 200 adet Q3 600 450 Rasyonellik Ölçütü EV(s1)=200(1/3)+175(1/3)+150(1/3)=175 EV(s2)= 0(1/3)+300(1/3)+600(1/3)=300 EV(s3)= (-150)(1/3)+150(1/3)+450(1/3)=150 P(Q1)=0,50 P(Q2)=0,30 P(Q3)=0,20 En Büyük Olasılık Ölçütü P(Q1)=0,50 s1: 200, s2: 0, s3: -150 Beklenen En Büyük Ödeme Ölçütü EMV(s1)=200(0,50)+175(0,30)+150(0,20)=182,5 EMV(s2)= 0(0,50)+300(0,30)+600(0,20)=210 EMV(s3)= (-150)(0,50)+150(0,30)+450(0,20)=60

Beklenen En Küçük Fırsat Zararı Ölçütü PİŞMANLIK MATRİSİ Sipariş Miktarı 100 adet s1 200 adet s2 300 adet s3 Talep Edilen Miktar 100 adet P(Q1)=0,50 200 350 150 adet P(Q2)=0,30 125 150 200 adet P(Q3)=0,20 450 Beklenen En Küçük Fırsat Zararı Ölçütü EOL(s1)=0(0,50)+125(0,30)+450(0,20)=127,5 EOL(s2)= 200(0,50)+0(0,30)+0(0,20)=100=EVAI EOL(s3)= 350(0,50)+150(0,30)+150(0,20)=250

EK BİLGİNİN BEKLENEN DEĞERİ Belirsizlik altında beklenen değer EMV(s2)=210 Belirlilik altında beklenen değer, Q1: 200*0,50=100 (s1) Q2: 300*0,30=90 (s2) Q3: 600*0,20=120 (s2) 310 EVAI=310-210=$100 Belirsizlik altında s2 seçilirken belirlilik altında, Q1 gerçekleşirse s1 (200-0=200 daha fazla kazanç) Q2 gerçekleşirse s2 Q3 gerçekleşirse s2 seçilir. EVAI=200(0,50)+0(0,30)+0(0,20)=$100