TELEVİZYON BAĞIMLILIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam kalitesini korumak Alkol hakkında faydalı bilgiler
Advertisements

TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ
Televizyon ve okul başarısı
TELEVİZYON VE İNTERNETİN HAYATIMIZA ETKİSİ
TV BAĞIMLISI ÇOCUKLAR.
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
TV’NİN KİŞİLER ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
* Tablet, Cep Telefonu, Bilgisayar ve Televizyonun Zararları
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENME.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UĞUR BÖCEKLERİ SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇOCUK VE MEDYA.
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
TELEVİZYON VE İNTERNETİN AİLE İÇİ İLETİŞİME ETKİLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SURRAM.
AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
75.YIL KARACAKILAVUZ CUMHURİYET ORTAOKULU EĞİTİMDE KÜLTÜREL ETKİ VE SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
TELİF HAKKI.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
BAĞIMLILIK NEDİR? Bağımlılık kişinin kullandığı bir nesne üstünde kontrolünü kaybetmesi ve onsuz bir yaşam sürememeye başlamasıdır.
BAĞIMLILIK AİLE EĞİTİMİ
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
BİT KULLANMA VE YÖNETME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
BAĞIMLILIK TÜRLERİ 1-TEKNOLOJİ 2-TÜTÜN 3-MADDE 4-ALKOL 5-KUMAR
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
BİLGİSAYAR NEDİR?.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
"Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI (TV, İNTERNET, BİLGİSAYAR ve TELEFON)
Sınavdan bir gün önce ders çalışmayı bırakın Sınavdan önce deşarj olmak amacıyla sevdiğiniz aktiviteler yapmaya çalışın.
TELEVİZYON VE İNTERNET KULLANIMININ ZARARLARI
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
ALİAĞA ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Rehber Öğretmen: Sevil AYDIN.
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ
TELEVİZYONUN ZARARLARI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİSİ
AİLEDE İLETİŞİM.
Sunum transkripti:

TELEVİZYON BAĞIMLILIĞI

Televizyon günümüzde en yaygın kullanılan, -neredeyse her evde birden fazla bulunan- iletişim aracıdır. Faydalı mı, zararlı mı olduğu konusu tamamen televizyonunun kullanımına bağlı olarak değişmektedir

ÇOCUĞUN GELİŞİMİNDE TV’NİN ETKİLERİ TV Seyretmek pasif bir etkinliktir ve sınırlar çizilmediğinde ve aynı zamanda daha aktif etkinlikler geliştirilmediğinde bağımlılık yaratır. Kontrolsüz şekilde TV izleyen çocukların yorum yapma yetenekleri olumsuz etkilenmektedir.Çünkü TV izlemek tek yönlü pasif bir etkinliktir.

TELEVİZYONUN OLUMLU ETKİLERİ İzlenecek programlar iyi seçildiği takdirde televizyonun yaydığı az miktardaki radyasyon dışında çok da zararı yoktur. Haber programlarıyla ülke içinde ve dünyada meydana gelen gelişmelerden çok kısa bir sürede haberdar olmamızı sağlar. Alanlarında uzman kişilerce toplumun bilgilendirilmesini sağlamaktadır. (Sağlık, eğitim vs.)

Çocuklar belgesellerle dünyanın bir ucunda bulunan insanların yaşamlarını, farklı kültürleri, tarihi ve turistik yerleri tanıma fırsatı bulabilmektedir. Eğitici programlar ailece izlendiğinde; aile bireylerini bir araya toplayarak, aralarında yeni ortak ilgilerin doğmasını sağlar ve aile içi iletişimin artmasına katkıda bulunur.

TELEVİZYONUN OLUMSUZ ETKİLERİ

TV İzleyen çocuk sadece bilgi almaya alışır ve etkileşime giremez. Gelişimin ilk 3 yılında fazla TV izlenmesi konuşmada gecikme ve dış dünyayla iletişimde sorunlar yaşanmasına neden olur. Okul öncesi ve okul dönemi öğrenmenin en yoğun olduğu dönem olduğu için zamanı TV ile doldurmamak gerekir.

TV Aile içi iletişimi olumsuz etkileyerek insanları yalnızlığa itiyor ve paylaşımı azaltıyor.

Kontrolsüz bir şekilde ve şiddet içeren programların seyredilmesi çocukların gelişimini olumsuz etkilemektedir.

Televizyon çocukların yaşamını fiziksel olarak da etkilemektedir. Televizyon karşısında uzun süre kalmak şişmanlamaya ve çocukların sürekli kendilerini yorgunluk hissetmelerine neden olabilir. Tüketime ve para harcamaya özendiren reklamlar, çocuğun reklamda gördüğü yiyecekleri, oyuncakları istemesine neden olabilir. Bu istekler ekonomik açıdan aileye zarar verebilir.

UZMANLAR, TELEVİZYONUN TUZAĞINA DÜŞMEMEK İÇİN UYULMASI GEREKEN 5 KURALI ŞÖYLE SIRALIYORLAR: 1- Akşamları eve gelir gelmez televizyonu açmayın: “Çamaşır, bulaşık, yemek gibi yapılması gereken birçok tatsız işin altında boğuluyor olsanız bile,çocuğunuzu bunlarla meşgulken televizyondan başka bir uğraşla ilgilenmesi için yönlendirin. Televizyonun önünde sakin oturmaktansa, bırakın daha fazla kirleten ya da dağıtan diğer aktivitelerle ilgilensin.”

2- Eve bir çok televizyon yerleştirmeyin: “Yatak odasına televizyon koymak, kendi kendinize kurduğunuz bir tuzak olacaktır. Yatakta televizyon seyretmek çok konforludur, fakat en ufak bir yorgunlukta bir elde kumanda diğer elde abur cubur yiyeceklerle son derece sağlıksız bir yaşam şekli edinmenize neden olur. Yemek esnasında televizyonun açık olması ise ailedeki tüm iletişimi kesmenin en emin yoludur!”

3- Çocukları farklı aktivitelere yönlendirin, çocuk bakıcınızın çocuğunuzu televizyon karşısında oyalamasına izin vermeyin.

4- Çocuğunuzun televizyonu tek başına açmasına, ne var ne yok bakmasına ve kanal değiştirmesine izin vermeyin: “Çocuğunuzun seyredeceği programın ya da çizgi filmin ona uygun olup olmadığına siz karar verin. Küçük yaşlarda konsantrasyonu bozma kaynağı olan zapping yapmaktan kaçının. Gerekirse kendisine zararı olmayan kanallarda gezmesi için çocuğunuza birkaç dakika izin verin. Çocuğunuz yanlışlıkla kanlı olayların olduğu bir sahneye denk geldiyse, televizyonu hemen kapatmak ya da aceleyle kanalı değiştirmek yerine, onda şok etkisi oluşturan şey üzerine birkaç kelime edin. Böylece onu paniğe kapıldığı bir durumun etkisinden kurtarmış olursunuz.”

5- Çocuğunuzu uzun bir süre televizyon karşısında yalnız bırakmayın: “Tam tersine, bilinçli ve eleştiren bir televizyon izleyicisine yavaş yavaş dönüşmesini ona öğretmek için yanında kalmaya çalışın. 6-7 yaşına doğru onun çizgi filmlerden başka şeyler izlemesine izin verdiğinizde bazı temel bilgileri açıklayın. Örneğin, ona filmle gerçeği ayırt etmesini öğretin; ‘Birbirleriyle kavga edenler aslında rol yapıyor’, ‘Bütün bunlar aslında sana akşamları okuduğum masallar gibi gerçek olmayan şeyler’, ‘Örneğin gördüğün bu kan aslında ketçap’ gibi…”

TELEVİZYONU NASIL FAYDALI KULLANABİLİRİZ?

Zaman Sınırlaması Getirmek: Televizyon evin bir köşesinde devamlı açık olmamalı, belirli izleme saatleri olmalı. Örn: Günde 2 saat gibi kendimize sınırlamalar getirebiliriz. Televizyonsuz saatlerimizi önemsemeliyiz. Mesela yemek vaktinde TV açık olmamalı, evdeki büyüklerimizi bu konuda uyaralım.

Mekan Sınırlaması Getirmek: TV evin her odasında bulunmasın Mekan Sınırlaması Getirmek: TV evin her odasında bulunmasın. Sadece tek bir odada olması yeterli!..

Birlikte Seyretmek: Tüm aile bireyleriyle belli saatlerde genel izleyici kitlesine uygun programları seyretmeli. İzlenen programları evdekilerle tartışarak, birlikte yorum yaparak daha eğlenceli ve faydalı hale getirebiliriz.

Yorumlama: TV izlerken aile bireyleri birbirine “sen olsaydın ne yapardın?” sorusunu sormalı, farklı düşünceler geliştirmeli.. Örn: Şiddet içeren sahneler izlenmek durumunda kalındığında olayın şiddet kullanılmadan nasıl çözülebileceği hakkında düşünmek.

UNUTMAYALIM !

Televizyon çocuklar için bir oyalama aracı değildir Televizyon çocuklar için bir oyalama aracı değildir. Televizyonu, çocukların yeni şeyleri eğlenerek öğrenebilecekleri bir öğrenme aracı olarak kabul etmek ve bu doğrultuda kullanmak gerekmektedir.

Kontrollü şekilde televizyon izlemek olumsuz davranışların ortaya çıkmasını engelleyip, çocukların kendileri için yararlı olan bir takım bilgi ve becerileri kazanmasına yardımcı olmaktadır.

Aile içi iletişimi kaybetmemek için sohbet etmek için televizyonu kapamamız gerekir.Televizyonun emrinde olmayın o sizin kontrolünüzde olsun

TEŞEKKÜRLER