MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAYGINI KONTROL ET, ÖNE GEÇ...
Advertisements

HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU DİKKAT EKSİKLİĞİ HAZIRLAYAN:Şahimerdan DURMUŞ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Prof.Dr.Ayşe Avcı Gaziantep
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
UYUM PROBLEMLERİ DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MUSTAFA ABAK Özel Eğitim Öğretmeni
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
ÇOCUKLUK ÇAĞINDA SIK GÖRÜLEN RUHSAL SORUNLAR VE DEHB
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ATATÜK İLKÖĞRETİM OKULU
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
NOT TUTMANIN PÜF NOKTALARI
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Özel Eğitim MUSTAFA ABAK R.A.M  Özel eğitim gerektiren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
OTİZM.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Çalışma Yaprağı.
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
AYŞE ATIL İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Özel Yetenekli Bireyler
HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU İzmit Rehberlik ve Araştırma Merkezi
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
GÖRME ENGELLİLER.
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Okul çocuğunun ruh sağlığı

1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ KASTAMONU R.A.M

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu: DEHB Çocukta 7 yaşından önce başlayan, en az iki ortamda (ev, okul) 6 ay süreyle yaşına ve gelişim seviyesine uygun olmayan dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik, hiperaktivite ve dürtüsellik belirtileriyle görülen bozuk

GÜNLÜK HAYATLARINI ÖZETLERSEK DEHB li olma duygusu, takılıp tökezlemek için etrafa dağıtılmış eşyaların bulunduğu karanlık bir odada bulunmaya benzer. Odayı tamamıyla tanıyana kadar etrafta dolaşırsınız, eşyalara çarparsınız. Sonra biri sizi başka bir odaya götürür ve biraz önceki süreç tekrar başlar. Bu zihnimizde bir kasırga, hortum olmasına benzer. Her şey etrafta rüzgarla sürükleniyor ve hiçbir şey yerinde durmuyor gibi görünür.

Konu ile ilgili araştırmalarda bazı olası sebepler ileri sürülmektedir: Genetik nedenler Beyin hasarı Nörotransmitterler Gıda katkı maddeleri ve toksik maddeler Psikososyal etkenler

Öneriler-Bilgi Doğrudan kendisine konuşulduğunda çoğu zaman dinlemiyormuş gibi davranır Koşuşturup durur, (ergenlerde, öznel huzursuzluk duyguları ile sınırlı olabilir) Soru tamamlanmadan cevap verir, Sürekli konuşabilir,-koşturabilir Sessizce oynama güçlüğü vardır, Sırasını bekleyemez (etkinlik, …) Uygun düzenlemeler yapıldığında normal sınıfta devam eder (kuraları, pekiştireç, hareket etkinliği….) Dikkatsizsin diye uyarmak dikkatsizliklerini artırır Sessiz ve sakin oturamaz (çiçek olalım denmesi uygun olmaz,) Büyüyünce kaybolacağına dair söylenceler vardır DEHB e ebeveyn in yanlış tutumları yol açmaz

Okul ortamı hiperaktif çoc. İçin oldukça katı dır. -hareket edebileceği bir görev…… Bu çocuklar bir Dr. Muayenehanesinde %80 i normal davranır, bir yetişkinle iletişimlerinde örneğin babaları ileyken DEHB belirtileri görülmeyebilir, (yaşıtlarıylayken bellidir) Kendi istedikleri etkinliğe yöneldiğinde normal çocuklar gibi davranırlar. Para ödenerek yapılan dikkat çalışmalarında başarılıdırlar, Yetişkinliğe ulaştıklarında %70 de bu sorun kaybolmaktadır Hiperaktif çocuklar ilaç kullanımına davranışlarına bahane edebilirler (ilacımı içmediğim için vurdum, ben zaten hastayım gibi) İlaç kullanımı 500 kat artmasına rağmen sorun devam etmektedir. (ilaç etkisiz mi?)

Okuma-Yazma problemi olanlara Bir sesi çıkarırken sesi havada yazınız Kum havuzunda sesi parmaklarıyla yazdırın Öğrencileri eşleyin ve birbirlerinin sırtlarına yazmalarını isteyin Kelimeleri yazdırırken renkli tebeşir kullanın Sesi Tepegöz’ le yansıtın, Yazıları kötü ve düzensizdir, sayfanın başlama ve bitişlerini ayrı renkli kalemlerle çizin

Ödev defterleri tutmasını sağlayın (önemli günleri, ödevleri vb) Bir etkinlik bitmeden diğerine geçiyorsa, etkinliğin gereklerini açıklayın (6 problemde bittiğinde matematik ödevin tamamlanmış olacak ) Tamamlanmış işlerden bir dosya tutmasını öğretin-sağlayın Ödev defterleri tutmasını sağlayın (önemli günleri, ödevleri vb) Haberleşme defteri kullanın Onun programını masasına yapıştırın, kendinize yakın bir yere oturtun Aynı anda bir talimat verin DEVAMI İÇİN ……KASTAMONU R.A.M

UYGUN MESLEKLER: Polis, Asker, Acil servis çalışanı, Sporcu, Hakem, Tiyatrocu, Tamirci, Pilot….vb Bu işler, hızla hareket edebilme yeteneği gerektiren ve hızla değişen durumlara adapte olabilme gerektirir ayrıca sürekli tekrarlanan faaliyetlerden oluştuğu için öğrenilebilir işlerdir (rutin işler DEHB’ liler için tehlikeli olabilir)

Ünlü Hiperaktif Tanısı Konulanlar Albert EİNSTEİN MOZART Leonartdo da Vinci Tom Cruse Walt Disney Winston Churhill Henry Ford Tomas Edison Doç.Dr Eyüp Sabri Ercan ……..

Öğretmene Öneriler 1-Başarılı Yaşantılar Sağlama: 2-Geriye Bildirim (feed back) Sağlama: 3-Doğru Yanıtları Pekiştirme: 4-Çocuğun Yeterlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi: 5-Öğretilecek Konu ya da Davranışların Analizi: 6-Bilginin Sürekliliği ve Genellenebilirliği öğretilmeli 7-Öğrenilenlerin Yinelenmesini Sağlama: 8-Öğrenmeye Güdüleme: 9-Bir Defada Öğretilecek Kavramların Sayısını Sınırlama 10-Beklentileri Sınırlama DEVAMI KASTAMONU R.A.M

MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M