VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
Advertisements

VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
  VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Alaattin SEMİZ Rehberlik Servisi.
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ZEKİ KONUKOĞLU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ HOŞGELDİNİZ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
ETKİN DERS ÇALIŞMA BECERİLERİ PROGRAMI
Öğretim Durumlarını Planlama
Türkçe Dersi Dilimiz Konumuz Ahmet Eren Köksal
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
PLANLI ÇALIŞMANIN GEREĞİ
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Hüsnü DURSUN
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Ardahan Rehberlik Araştırma Merkezi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. Gelecekte iyi bir meslek sahibi olmanın yolunun daha verimli çalışmaktan geçtiği bir gerçektir. Çok çalışmak değil, Etkili.
BAŞARININ SIRLARI.
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
NOT TUTMA.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
ANLATIMA HAZIRLIK.
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ

1. Işık arkadan gelmeli, güneş ışığı önden gelmeli 2 1. Işık arkadan gelmeli, güneş ışığı önden gelmeli 2. Çalışma masası ve oda toplu olmalıdır

3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir 3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir. Çok rahat ya da rahatsız olmamalıdır 4. Sessiz ortamda görsel ve işitsel dikkat dağıtıcılar az olmalıdır. Gereken tüm gereçler çalışma masasında olmalıdır

5.Dikkati sağlamak için konuya ilgi sevgi ve konuda kendinden bir şeyler bulmak gerekir 6. İki kişi/kardeş aynı odada,masada çalışmamalıdır (ımkanlar yeterli ise )

7. Oksijen çok önemlidir. Ortam çok sıcak yada çok soğuk olmamalıdır. 8. Sürekli aynı yerde çalışmak ve uygun önlemleri almak gerekir

ETKİN DİNLEME

1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır 1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır. Bunun için dersten önce konu hakkında hazırlık yapılmalıdır.

2. Dinleme karşılaştırma sürecidir; düşünceleri yakalama, düşüncelerin önemini saptama ve diğer düşüncelerle ilişkileri bulmayı içerir.

3. Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak daha sonra söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır.

4. Öğretmenin özellikleri ve bireysel biçimi ile değil, dersin özüne odaklaşmak gerekir.

5. Öğrenci dikkatinin konudan kaymasını önlemek için konunun ana ve yardımcı düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır. Dikkat edilirse bir konunun ana düşünceleri örneklerle açıklamalarla desteklenir. Sık sık tekrarlanır.

Destekleyici ipuçları: önemli, başlıca, şunu unutmayın ki, buradaki esas fikir… Desteklemeyici ipuçları: bunun tersine, aynı zamanda, benzer şekilde…

İyi ve Kötü Dinleme Alışkanlıkları Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Konunun sıkıcı olduğuna karar verir öğretmenin anlattıklarıyla ilgilenmez Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünerek dersi dikkatle dinler Öğretmene bakar ama dinlemez daha sonra ders kitabından okuyacağını düşünür Öğretmenin söylediklerinin önemli olduğunu düşünür. Derste anlatılan bilgilerin ders kitabında olmayacağını bilir.

Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Öğretmenin söylediği her şeyi yazmaya çalıştığı için konunun özünü kaçırır Öğretmenin anlattıklarını dinler ve önemli şeyleri not eder Öğretmeni tembelce dinler genellikle hayal kurar. Derste her fazla zamanı kullanır. Konunun ana noktalarını özetler ve dersin geri kalanı hakkında düşünür.

NOT ALMA

Her şeyi aklımızda tutamayız yalnızca anlarız Her şeyi aklımızda tutamayız yalnızca anlarız. Duyulanın yazılmasında tekrar yapılmış olunur. Her şey yazılmamalıdır. Yazarak dikkatimizi daha kolay toplarız.

1. Sesin Değişmesi: Öğretmenler ana noktaları vurgulamak için seslerinin tonunu değiştirirler. Öğretmen sesini yükseltir ve ya alçaltırsa, sertleştirir ve ya yumuşatırsa önemli bir düşünceyi söylüyor demektir.

2. Konuşma Oranının Değişmesi: Bazen öğretmenler önemli bilgilerin yazılabilmesi için konuyu yavaş anlatırlar.

3. Anahtar Sözcükler Kullanma: Beş temel neden, Önce, sonra, önceki, aynı zamanda Bir başka deyişle, Diğer yönden, bunun tersine örneğin, Önemli Sonuç olarak, özetle

4. Tahtaya Yazma: Eğer öğretmen tahtaya yazmak için zaman ayırıyorsa yazılanlar önemlidir ve mutlaka not alınmalıdır.

5. Göze Kulağa Hitap Eden Araçlar Kullanma: Öğretmenler bazen filmler videolar teypler fotoğraflar ve slaytlar kullanarak önemli kavramları ve düşünceleri vurgularlar.

6. Doğrudan Bildirme: Bazen bir kavram ve ya düşüncenin önemli olduğu doğrudan öğretmen tarafından söylenir.

7. Sözel Olmayan İpuçları: Bir çok öğretmen önemli noktaları farklı mimik ve jestlerini kullanarak belirtirler.

NOT EDİLEN BİLGİLER SIK SIK TEKRAR EDİLMELİDİR

%80

HIZLI VE ETKİN OKUMA

HIZLI OKUMA,YAVAŞ OKUMAYA GÖRE DAHA İYİ ANIMSAMAYI SAĞLAR *HIZLI OKUMA,YAVAŞ OKUMAYA GÖRE DAHA İYİ ANIMSAMAYI SAĞLAR. -ÇÜNKÜ YAVAŞ OKURKEN DİKKAT KOLAYLIKLA BAŞKA ŞEYLERE KAYAR.

OKURKEN ÖNEMLİ GÖRÜLEN KISIMLARIN ALTI ÇİZİLMELİ YA DA YANINA İŞARET KOYULMALIDIR.

İ İncele S Soru Sor O Oku A Anlat T Tekrar

ÇALIŞMA PLANI YAPMA

Planlı çalışmak zamanı etkili kullanmaktır *Planlı çalışmak zamanı etkili kullanmaktır. *Dinlenme ve eğlenme zamanını belirlememiz gerekir. *Her 40 dakikalık çalışmadan sonra 10 dakika ara verilmelidir.

Hangi derse ne kadar çalışılacağı belirlenmelidir *Hangi derse ne kadar çalışılacağı belirlenmelidir. *Hangi derse ne zaman çalışılacağını belirlemek gerekir. *Bazı saatlerde zihin açık olur.

*Farklı yöntemlerle çalışılan dersler art arda koyulmalıdır. *Yapılan plana uymak gerekir. *Program esnek olmalıdır. Beklenmeyen durumlarda kayabilmelidir.

Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder.Yatmadan önce yapılan bir tekrar sabaha kadar devam eder!