TÜRK İ YEDE B İ R İ LK “ OKULUM GELİŞİYOR, HAYALİM DEĞİŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölgesel Gelişme ve Yönetişim Sempozyumu, 7-8 Eylül 2006, Ankara
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
TÜBİTAK TÜBİTAK 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Mesleki Eğitim Girişimleri Programı
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Bütçe Formunun Doldurulması
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
KAMU KURUM VE KURULUŞLARI
YERELDE AB SÜRECİ.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 28 – 29 KASIM 2013 TARİHİNDE YAPILACAK TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
Nakit bütçesi, gelecek bir dönem içinde, (“genellikle bir yıl” veya “altı ay”) nakit giriş ve çıkışlarını gösteren bir tablodur. Bu tablonun yöneticinin.
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Bu proje Avrupa Birliği ve Tu ̈ rkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İLKÖĞRETİM KURUMLARINA DEVAM ORANLARININ ARTIRILMASI PROJESİ (TR2010/ /001.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
Yıllı SODES Uygulama Süreci
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
YAŞAMA EN İYİ BAŞLANGIÇ PROJESİ
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Strateji Geliştirme Başkanlığı DÖNER SERMAYE DAİRE BAŞKANLIĞI.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
TÜBİTAK BİLİM FUARI.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
ŞİŞLİ İMKB HALK EĞİTİMİ MERKEZİ GENEL KURUL TOPLANTISI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
EVDE ÇOCUK BAKIMI PROJESİ YÖNLENDİRME KOMİTESİ TOPLANTISI ANKARA
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
TEKNOPAZARDESTEĞİ HAZİRAN 2016 ANKARA. Teknolojik Ürün, Tanıtım ve Pazarlama (TEKNOPAZAR) Destek Programı Bakanlığımıza bağlı Bilim ve Teknoloji Genel.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
TEKNİK DESTEK PROGRAMI
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TÜRK İ YEDE B İ R İ LK “ OKULUM GELİŞİYOR, HAYALİM DEĞİŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI 2010

OKUL GEL İŞİ M PROGRAMI Okul Gelişim Programı (OGP), Hükümetimiz ile Dünya Bankası (IBRD) arasında 28 Nisan 2006 tarihinde imzalanarak yürürlüğe giren bütçesi 80. milyon avro olan Orta Öğretim Projesi (OÖP) Alt bileşeni olarak uygulamaya konulan ve 31 Aralık 2011 tarihinde tamamlanacak olan 24 milyon Avroluk bütçe bir programdır.

OKUL GELİŞİM PROGRAMININ AMACI kayıt oranları %90’nın altında olan ilçelerdeki tüm okullara fon sağlanarak ekonomik krizden en çok etkilenen ilçelerde bulunan okulların, öğrencilerinin öğrenim koşullarınını geliştirmek, öğretmen ve yöneticilerin kapasitelerini arttırarak, çevrede farkındalık oluşturmak.

OKUL GELİŞİM PROGRAMININ İÇERİĞİ Türkiye’de ilk kez uygulanacak olan OGP, hedeflenen ilk ve orta öğretim okullarına kapasite oluşturmalarında ve eğitim kalitesini ve kayıt oranlarını artırmaya yardımcı olacaktır. Bu kapsamdaki okullarda anasınıflarının desteklenmesi, okul kütüphanelerinin oluşturulması ve geliştirilmesi, aileler için okula devam etmenin faydalarına ilişkin bilinçlendirme kampanyalarının düzenlenmesi, okul bazlı öğretmen eğitimlerinin düzenlenmesi ve sınıf için gerekli ekipmanların alınması gibi belli başlı ihtiyaçlarını giderecek ilave kaynak kullanabilecekleri geniş bir faaliyet kapsamı sunulmaktadır

OKUL GELİŞİM PROGRAMA OKULLARIN SEÇİMİ Desteklenecek yerleşim yerleri ve okullar; Bakanlığımız e-okul sisteminde bulunan veriler değerlendirilerek, ortalamanın altında kayıt oranları olmaları ve en son ekonomik krizden en çok etkilenen alanlar olmaları sebebiyle ek yardıma ihtiyaç duyan ilçedeki okullar bu kriterlere dayandırılmak suretiyle, program bütçesi de dikkate alınarak seçilmiştir. Seçilen ilçenin tüm okulları programa dahil edilmiştir.

OKUL GELİŞİM PROGRAMININ HEDEFİ 25 ildeki 46 ilçe ve bu ilçelerdeki 2552’si ilköğretim ve 158’i orta öğretim okulu olmak üzere toplam 2710 okula fon sağlanacaktır. 46 ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü Toplam 2710 okul Toplam Öğrenci Yaklaşık 2710*5= Yönetici ve öğretmen yararlanacaktır.

İL İLÇE SAYISI OKUL SAYISIÖĞRENCİ SAYISIFON TUTARI Afyonkarahisar ,00 Ağrı ,00 Aksaray ,00 Ankara ,00 Batman ,00 Bingöl ,00 Bitlis ,00 Diyarbakır ,00 Erzurum ,00 Giresun ,00 Hakkari ,00 Isparta ,00 K.Maraş ,00 Karaman ,00 Kırşehir ,00 Konya ,00 Kütahya ,00 Mardin ,00 Muş ,00 Siirt ,00 Sivas ,00 Şanlıurfa ,00 Trabzon ,00 Van ,00 Yozgat ,00 TOPLAM ,00 TOPLAM OKULLARA = ,00 TOPLAM 46 İLÇEYE = ,00 GENEL TOPLAM = ,00

OGP’ DEN OKULLARA AYRILACAK FON TUTARI Orta Öğretim Okulları için: Desteklenecek her bir orta öğretim okulu için, öğrenci başına 300 Avro ödenecektir. Bununla birlikte, öğrenci sayısı 21’den az olan orta öğretim okulları için asgari 6000 Avro, öğrenci sayısı 66’dan fazla olan okullar içinse azami Avro tahsis edilecektir. İlköğretim Okulları için : Desteklenecek her bir ilköğretim okulu için, öğrenci başına 150 Avro ödenecektir. Bununla birlikte, öğrenci sayısı 21’den az olan ilköğretim okulları için asgari 3000 Avro, öğrenci sayısı 66’dan fazla olan okullar içinse azami Avro tahsis edilecektir

Her İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri için ; ilçedeki okul sayısı, 0-10 arasında olan ilçelere 5000 Avro; okul sayısı arasında olan ilçelere Avro; arasında olanlara Avro; 100 okuldan fazla olanlara ise Avro ödenek tahsis edilecektir. İlçe MEM’ler kendilerine tahsis edilen fonun tamamı ile mal veya hizmet alacakları gibi ikisini birden de alabileceklerdir. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNE SAĞLANACAK EK FİNANSMAN

OGP BAŞVURULARI Başvurular gerekli eğitimler tamamlandıktan sonra başlayacaktır. Okullar kılavuzda yer alan başvuru formunu nen son Haziran 2010 sonuna kadar, İlçe MEM’ler sunacaklardır İlçe MEM’ler söz konusu başvuruları inceledikten sonra en son 31 Temmuz 2010’a kadar PKM göndereceklerdir. Son başvuru tarihinden önce yapılacak teklifler değerlendirmeye alınacaktır.

OGP MAL VE HİZMET SATIN ALMA Mal alınması; okullar tahsis edilen fonun en fazla % 60 ile Hizmet alınması okullar tahsis edilen fonun en fazla % 40 ile Küçük inşaat işleri İlköğretim okulları ve ilçe milli eğitim müdürlülükleri için gerçekleştirilecek satın alımlar, ilgili İlçe MEM’ler tarafından gerçekleştirilirken, orta öğretim okulları satın alımlarını kendileri gerçekleştireceklerdir

OGP BAŞVURULARININ İNCELENMESİ VE PROTOKOL YAPILMASI OGP Protokolü; İlçe MEM bünyesinde kurulacak İnceleme Komisyonlarının nihai kararlarına müteakip ilçe bazlı toplam bütçe ve satın alma planını hazırlayarak MEB Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı’na gönderecek. Raporlama; Başlangıç ve Ara olmak üzere iki raporundan oluşur. Bu raporlar İl/ilçe PKY Ekipleri tarafından hazırlanıp PKM ye gönderilecektir. Nihai Rapor ise faydalanıcılar tarafından hazırlanıp İl/ilçe MEM gönderilecek burada değerlendirilerektir. İlçe Nihai Final Raporu olarak PKM’ye ileteceklerdir PKM ilçe bazlı programı uygun bulması durumunda İlçe MEM ve PKM arasında protokol imzalanacaktır.

OGP İZLENME VE RAPORLAMA Yararlanıcıların bağlı bulundukları il ve/veya ilçe Millî Eğitim Müdürlüklerinde oluşturulan İl/ilçe Projeler Koordinasyon Ekiplerince (PKY) rutin bir izlemeye tabi tutulurlar.Bu konuda PKY ekiplerine gerekli eğitimler verilecektir. Raporlama; Başlangıç ve Ara olmak üzere iki raporundan oluşur. Bu raporlar İl/ilçe PKY Ekipleri tarafından hazırlanıp PKM ye gönderilecektir. Nihai Rapor ise faydalanıcılar tarafından hazırlanıp İl/ilçe MEM gönderilecek burada değerlendirilerektir. İlçe Nihai Final Raporu olarak PKM’ye ileteceklerdir Tüm okullar faaliyetleri ile ilgili olarak denetime ve kontrole tabidirler. Denetleme; iç ve dış denetim olmak üzere farklı kuruluşlarca yapılacaktır.

OGP DENETLEMMESİ Tüm harcamalar kamu denetimine ve bankanın denetime açıktır, iç ve dış denetim olmak üzere farklı kuruluşlarca yapılacaktır Hazine müsteşarlığı tarafından yapılan dış denetimler de yine faaliyetin yapıldığı ilçe, okulda yapılacaktır. Banka ve hazine tarafından yapılacak denetimlerde PKM gerekli koordineyi sağlayacaktır. Tüm okullar ve ilçeler faaliyetleri ile ilgili olarak denetime ve kontrolerle ilgili bilgi ve belgeleri arşivleyecektir.

OGP ÖDEMELERİ Mal ya da hizmetin satın alım sürecinin tamamlanmasından sonra ödeme yapılacaktır. Ödeme talebini, İlçe Mal Müdürlüklerine göndereceklerdir. Mal müdürlüğü ödeme talebini MEM merkez sağmanlığına bildirecektir( Bilgisayar ağı üzerinden) MEB Merkez Saymanlığı ödeme yapılacak listeyi PKM ye gönderecektir. PKM, Merkez Bankasındaki özel hesaptan MEB Merkez Saymanlığı tarafından bildirilen alacaklılar adına banka hesaplarına ödeme yapılması için gerekli olan “ödeme talep formlarını” hazırlayacak MEB Merkez Saymanlığı bu ödeme talep formlarını onayladıktan sonra, Merkez Bankası ödemeyi yapacaktır.

OGP SATIN ALMA Mal ve Küçük İnşaat İşlerinin Satın Alımı Alım TL’nin altındaki fiyatların kıyaslanması Bu yöntem; standart özelliklerdeki hazır malların, çok küçük ölçekli inşaat işlerinin, rehabilitasyon ve onarım işleri ile okulların bulunduğu bölgesel bazda pek çok tedarikçi tarafından sağlanacak atölye çalışmaları ve alan gezilerine ilişkin ulaşım ve lojistik hizmetler için kullanılacaktır. Satın Alma Komisyonunun aynı mal/iş/hizmet kalemleri ile aynı kalem listesi için uygun olan en az üç (3) teklifi alıp kıyaslaması yapılarak. Teknik şartnameyi karşılayan ve en düşük fiyatı veren tedarikçi seçilecektir.

OGP SATIN ALMA Tahmini Maliyeti TL ile TL arasındaki Mallar için Ulusal Rekabetçi İhale Bu yöntem, standart özelliklerdeki hazır mallar ile ülke çapında pek çok tedarikçi tarafından sağlanacak atölye çalışmaları ve alan gezilerine ilişkin ulaşım ve lojistik hizmetler için kullanılacaktır

OGP SATIN ALMA Tahmini Maliyeti TL ile TL arasındaki İnşaat İşleri için Ulusal Rekabetçi İhale İlköğretim/orta öğretim okullarının bir grup okulun içinde bulunacağı, mal ve işlerle ilgili Alım prosedürünün tavan eşiğini aşan ve TL’yi aşan bir sözleşme kapsamında alınabilecek yukarıda tanımlanan işleri kapsayan konsolide bir satın alım talebinin olması durumunda, bu tür sözleşmeler prosedürlere uygun olarak İlçe MEM’ler tarafından gerçekleştirilecektir.

OGP SATIN ALMA Tahmini Maliyeti TL’nin üzerindeki Mallar ile TL üzerindeki Küçük İnşaat İşleri için Uluslararası Rekabetçi İhale (ICB) Konsolide bir satın alımın tahmini maliyeti TL’nin üzerindeki Mallar ile TL üzerindeki Küçük İnşaat İşleri için, Uluslararası Rekabetçi İhale prosedürünün kullanılması suretiyle, Mayıs 2004’te yayımlanan ve Ekim 2006’da revize edilen Dünya Bankasının “Esas ve Usulleruygun olarak PKM tarafından gerçekleştirilecektir.

OGP DANIŞMANLARININ SEÇİMİ Tahmini Maliyeti TL altındaki hizmetlerle ilgili Danışmanlık Firmalarının İstihdamı Aşağıdaki seçim yöntemi kullanılacaktır: Bir Danışmanlık firmasının Seçimi Danışmanın Niteliklerine Dayalı Seçim (CQ)). Tahmini Maliyeti TL altındaki hizmetlerle ilgili Bireysel Danışmanların İstihdamı Akademisyenlerin Kiralanması (Üniversite Araştırmacıları/Personeli) Üniversite profesörleri ile araştırma enstitülerindeki bilim adamları, kurumlarıyla tam zamanlı sözleşmeleri olmaları ve Banka finansmanı çerçevesinde finanse edilmeden önceki dönemde, düzenli olarak bir ya da birden fazla yılı aşkın bir süredir görevlerine devam ediyor olmaları koşuluyla bireysel olarak istihdam edilebilirler.

OGP PROGRAMININ UYGULAMA SÜRECİ Okullar başvuralarını ilçe MEM yapacalar İlçe MEM başvuraları inceleyecek, İlçe konsolide bütceyi ve satın alma planını oluşturacak ve PKM ye gönderecek, PKM inceleyecek ve PKM ile İlçe MEM arasında OGP protokolü imzalanacak. İlçe MEM gerekli satın almalar için ihaleyi yapacak ve sözleşmeleri imzalayacak. Sözleşme hükümlerini İlçe MEM takip edecek ve her 3 ayda bir PKM ye rapor gönderecek. Mal ve hizmeti alan okul/ilçe ödeme evrakını mal müdürlüğüne verecek aynı zamanda PKM yi bilgilendirecek. PKM gerekli gördüğünde yerinde inceleme yapacak. İlçe MEM Final Raporunu Hazırlayacak ve PKM ye gönderecek

OGP PROGRAMININ EĞİTİM SÜRECİ Eğitimler, Bakanlık temsilcileri Banka temsilcileri,İl temsilcileri ve ilçe MEM müdürlerinin katılımı ile 08 Mart 2010 başlayacaktır. 09,10,11 Mart 2010 tarihlerinde İl PKY koordinatörleri ve ilçe koordinatörlerine gerekli eğitimler verilecektir. PKY il koordinatörü İlçe ile gerekli çalışmaları ve bilgilendirmeleri yapacaktır. Eğitim görevlisi olarak, proje hazırlama,Satın alma ve İzleme Değerlendirme uzmanları görevlendirilecektir.