KURALLAR – SINIRLAR ( Davranış Kazandırma ve Kaldırma) Amaç.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUKLARIMIZA ANNE BABA OLARAK NE YAPMALIYIZ
Advertisements

EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
her zaman çözümün bir parçasıdır,
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Olumlu Disiplin Yöntemleri
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
BİYOLOJİK VE PSİKOLOJİK, SEVECEN VE KARARLI ANNE BABA OLMAK
ÇOCUĞA SINIR KOYMAK (OCAK 2012)
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLÜ I. ARALIK 2014
Sabiha Hamdi Türkay İlkokulu Rehberlik Servisi 2014
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
AİLE TUTUMLARI VE ÇOCUĞU ANLAMAK REHBERLİK SERVİSİ
ÇOCUĞA OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Anne-Baba Eğitim Programı
PEER SUPPORT TEAM.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
Kişilik Gelişimi.
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
AİLE TUTUMLARI.
DEĞERLER EĞİTİMİ. İlker oyundan sonra oyuncaklarını toplar.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OLUMLU DAVRANIŞ KAZANDIRMA
ÇOCUKLARDA OLUMSUZ DAVRANIŞLARI AZALTMA YÖNTEMLERİ
DEPREM GELİYORUM DEMEZ. DEPREM Çok kötü bir olaydır.İnsanlara, hayvanlara, bitkilere zarar verebilir.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
Çatışma Çözme ve Arabuluculuk
Beslenmede Sağlık Kuralları Beslenmede Görgü Kuralları
Bazıları ise, bu ikisinin sentezini tercih etmektedirler.
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
Her evde yapılması gereken pek çok iş vardır. Yemek pişirme,
AFİYET OLSUN..
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Olumsuz davranış olmadan önce, çocuğa istenilen davranışları kazandırmak amacıyla uygulayabileceğiniz yöntemler.
AİLE(FARKINDALIK) EĞİTİMLERİ. Kişilik Oluşumunu Etkileyen Faktörler 2 ÇERKEZKÖY İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ5 ANNE, BABA, KARDEŞ ARKADAŞ, KOMŞU, AKRABA.
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
ÖZEL ATACAN EĞİTİM KURUMLARI Uzm. Pedagog Selma FİLİZ
Okul Öncesi Dönemde Problem Çözme
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Bireysel Çalışma Yöntemi
Çocuklarımız için en büyük dileğimiz nedir? Çocuklarımızı Beden ve ruh sağlığı yerinde, kendi ayakları üstünde durabilen, sorumluluk sahibi, kendine.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fikir, Görüş ve Tutum Ölçümü
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Ahlak Gelişimi Lawrence Kohlberg Carol Gilligan
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Ahlak Gelişimi - Kohlberg
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

KURALLAR – SINIRLAR ( Davranış Kazandırma ve Kaldırma) Amaç

ÜÇ KURAL KOYMA MODELİ Serbest Model Sınırlar olmaksızın özgürlük İkna yoluyla problem çözme Kazanan - kaybeden

Serbest Model Ana – Babaların İnancı Güç ve Kontrol Problem Çözme Süreci Çocuklar Ne Öğrenir Çocuklar Nasıl Tepki Verir

Otokratik ve Cezalandırıcı Model Özgürlük olmaksızın sınırlar Güç kullanarak problem çözme Kazanan - kaybeden

Otokratik ve Cezalandırıcı Model Ana – Babaların İnancı Güç ve Kontrol Problem Çözme Süreci Çocuklar Ne Öğrenir Çocuklar Nasıl Tepki Verir

Demokratik Model Sınırlar İçinde Özgürlük İşbirliği Ve Güven İçinde Problem Çözme Kazanan - Kazanan

Demokratik Model Ana – Babaların İnancı Güç ve Kontrol Problem Çözme Süreci Çocuklar Ne Öğrenir Çocuklar Nasıl Tepki Verir

Davranış Kazandırırken/Kaldırırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Dikkat Edilmesi Gerekenler Plan Tutarlılık Yaptırımlarda Tutarlılık Tepkilerde Tutarlılık Süreklilik

Esneklik Birliktelik Dikkat Edilmesi Gerekenler

İzinler Kısalık –Açıklık –Netlik Dikkat Edilmesi Gerekenler

Nedenleri Anlatmak Yaşa Uygunluk – Gerçekçilik Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kural Ne Zaman Belirlenmeli? (Olay Sonrası-Öncesi) Örnek Olma Dikkat Edilmesi Gerekenler

Olumlu Davranışların Takdir Edilmesi Nedenini Düşünmek Dikkat Edilmesi Gerekenler

Farklı Çözüm Yollarını Düşündürmek Seçenek Sunmak

Dikkat Edilmesi Gerekenler Ortak İşlerde Kendi İşini Seçmesini Ve Kararını Kendisinin Vermesini Sağlamak. Kardeşler Arsında Adalet Cinsiyet Ayrımı

Davranışın Sonuçlarını Açıklamak Ve Davranışın Zararını Göstermek Sorumluluğun Sahibine Bırakılması Dikkat Edilmesi Gerekenler

Seçenek Sunmak Göz Ardı – Taktir – Teşvik Dikkat Edilmesi Gerekenler

Farklı Çözüm Yolları Düşündürmek Çocuğun Yaptığı Kötü Davranışın Sonuçlarını Yaşamasını Sağlamak Dikkat Edilmesi Gerekenler

Çocuklara Evde Verilebilecek Sorumluluklar

1.Oyuncaklarını, evdeki kitap ve dergileri toplayabilir. 2.Sofraya peçete, tabak getirebilir. 3.Kıyafetlerini giyinip, kirlileri kirli sepetine atabilir. 4.Alışverişte alt raftakileri size verebilir. 5.Evdeki hayvanları besleyebilir, temizliklerinde yardım edebilir. 6.Yatağını düzeltebilir.

Çocuklara Evde Verilebilecek Sorumluluklar 1.Telefona uygun şekilde cevap verebilir. 2.Sırt çantasını hazırlayabilir. 3.Çöpü dışarı çıkarabilir. 4.Okulda verilen sorumluluklarını ve derslerini yapmak. 5.Kendisine sandviç, salata…vb. 6.hazırlamak.

Ana – Baba Okulu 4. Hafta 1- Sosyal Gelişim 2- Bilişsel Gelişim 3- Fiziksel Gelişim 4- Ahlak Gelişim