OKUL BAŞARISIZLIĞI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okul Başarısında Ailenin Rolü
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Çağdaş Bilimler Merkezi Dershanesi
ANNE BABA TUTUMLARI.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞU SINAVA HAZIRLANAN AİLELER
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
MOTİVASYON.
HOŞGELDİNİZ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
BENLİK GELİŞİMİ-ÖZGÜVEN
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
BENLİK SAYGISI VE ÖZGÜVEN DUYGUSUNUN GELİŞİMİ Hazırlayan Psk
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
Mentör Öğretmenlik.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BÖLÜM 10 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM.
DİĞER TUTUMLAR.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
ANA BABA VE ERGENLİK.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Spor hareketleri dönemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

OKUL BAŞARISIZLIĞI

OKUL BAŞARISIZLIĞI Okulda başarısızlığı ifadesi öğrencinin zihinsel gücünün sağlayabileceğinden daha düşük notlar aldığında kullanılmaktadır. Başarısızlık sıklıkla okulun ilk yıllarında ortaya çıkar ve öğrenci ergenlik dönemine geldiğinde yerleşmiş olur. Okul başarısızlığının sosyo-kültürel ve psikolojik kökenli sebepleri vardır.

OKUL BAŞARISIZLIĞI Sosyo kültürel faktörler okul başarısı için yeterli motivasyonu sağlayamayan veya başarıyı sağlamada gerekli olanakları sınırlayan sebeplerdir. Bunlar: Düşük Motivasyon Ailenin Etkisi Okul başarısızlığı karşısında ana baba kardeş tutumları

OKUL BAŞARISIZLIĞI Başarısız çocuğun tutumları Okulun etkisi Akran grubunun etkileri Sınırlı olanakların etkisi

OKUL BAŞARISIZLIĞI Öğrencilerin akademik potansiyellerini kullanamadıkları okul başarısızlığındaki psikolojik faktörler ise şöyledir: Okul çalışmalarını engelleyen gelişimsel özellikler ve psikopatolojik sorunlar Bilişsel gelişim Bilişsel olgunlukta yetersizlik Fiziksel olgunlukta yetersizlik

OKUL BAŞARISIZLIĞI Psikopatolojik sorunlar

OKUL BAŞARISIZLIĞI Okul başarısı ile benlik gelişimi arasında doğrudan bir ilişki söz konusudur. Benlik, bireyin zihinsel ve fiziksel özelliklerinin hepsine ilişkin kendini değerlendirmesi yani kendisi hakkındaki duygu ve düşünceleri ve kendisi için önemli şekillerde başarılı olma yetisidir.

OKUL BAŞARISIZLIĞI Benlik sadece çocuğun kendi düşüncelerinden değil, çevresindeki diğer önemli insanların düşünce ve davranışlarından etkilenir. Benlik saygısı bireyin ne olduğu ile ne olmak istediği arasındaki farka ilişkin duygularını gösterir.

OKUL BAŞARISIZLIĞI Bir çocuğun kendisini başarılı hissetmeye ihtiyacı vardır. Başarısız olduğu zamanda iyi olduğu konusunda olumlu düşünmeye devam edecek etkileşimlere ihtiyaç duyar. Benlik saygısı yüksek ve düşük olmak üzere ikiye ayrılır.

OKUL BAŞARISIZLIĞI Yüksek benlik saygısı:Bir bireyin kendisi için başarılabilecek hedefler koyması ve bunları gerçekleştirmesi şeklinde ifade edilebilir. Düşük benlik saygısı:Çocuğun kapasitesinin altında başarılar hedeflemesi şeklinde ifade edilebilir.

OKUL BAŞARISIZLIĞI Benlik saygısının geliştirilmesini engelleyen bazı durumlar vardır. Bunlar: Fiziksel bir engel durumu Kronik bir hastalık Öğrenme güçlüğü veya dikkat problemleri Fakirlik,alkolizm, ilgisiz ebeveyn gibi çevresel ve sosyal baskılar

OKUL BAŞARISIZLIĞI Yüksek benlik saygısı içinde olan ve başarılarını kendi emeği ve becerisi olarak gören çocuk kendi duygularını kontrol eder ve başarısızlığa uğradığında daha iyisini yapmak için motive olur.

OKUL BAŞARISIZLIĞI Düşük benlik saygısı olan çocuklar başarısızlıklarının çoğunu kendi kontrollerinin dışındaki diğer etkenlere dayandırırlar. Bu yüzden kendilerine olan güvenlerini ve gelecekte başarılı olma şansını azaltırlar.

OKUL BAŞARISIZLIĞI Düşük benlik saygısı olan çocuklar başarısızlık kaygısı ile görevden, oyundan, ödevden kaçınır. Küçük bir hayal kırıklığında yaptığı işten vazgeçer. Eleştirilere açık değildir. Okuldaki notları düşer veya tüm etkinliklere karşı ilgisini kaybeder. Sosyal olarak kendini izole eder ve arkadaşlık ilişkilerini kaybeder.

OKUL BAŞARISIZLIĞI Sağlıklı benlik saygısı için çocuklar aşağıdaki özellikleri geliştirme ve elde etme gereksinimi duyar. Güven duygusu Ait olma duygusu Amaç duygusu Kişisel yeterlilik ve gurur Emniyet duygusu

OKUL BAŞARISIZLIĞI Sorumluluk duygusu Katılımcılık duygusu Kendini kontrol etme ve disiplin duygusu Cesaretlendirme, destekleme ve takdir duygusu Hataları ve başarısızlıkları kabullenme duygusu

OKUL BAŞARISIZLIĞI Aileye mensup olmanın getirdiği benlik değeri