ÇOCUK VE ERGENLERDE okul başarısızlığı nedenler ve çözün önerileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
Okul Başarısında Ailenin Rolü
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
3 .OTURUM. ÇOCUK VE ERGENLERDE KARŞILAŞILAN DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÇOCUĞU SINAVA HAZIRLANAN AİLELER
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
Evin Okula Yakınlaşması Anne-Baba Rolleri
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
SINAV KAYGISI VE AİLE.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
AİLE EĞİTİM SUNUSU 6.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
TEOG SINAVI VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİ HOŞGELDİNİZ FİLİZ OBUZ ERDOĞAN REHBER ÖĞRETMEN.
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Öğrencilerimizin başarısı için okul veli işbirliği Psikolojik Danışman Muzaffer KILIÇ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

ÇOCUK VE ERGENLERDE okul başarısızlığı nedenler ve çözün önerileri

OKUL DERSLERİNDEKİ BAŞARISIZLIĞIN NEDENLERİ NELER OLABİLİR? Ders başarısına etki eden birçok durum vardır.Başarısızlık,çocukların sosyal ve psikolojik dengesini etkiler.böylece aile ile ilişkilerinde bozulmalar söz konusu olabilir. Ders başarısızlığı, çocuğun özgüvenini olumsuz yönde etkileyebilir. Ders başarısızlığının en büyük nedeni;çocuğun sorumluluklarını bilmemesi ve buna bağlı olarak çalışma saatlerini düzenleyememesidir.

Ders başarısına etki eden diğer nedenler arasında çocukta görülen depresyon,uyum bozuklukları,aile ilgili problemler,stres etkenleri,anksiyete bozuklukları gibi psikiyatrik durumlar önemli rol oynar. Ders başarısı ile ilgili olarak çocukların bu tür sıkıntıları varken anne babaların onlara karşı aşırı ilgisiz ya da ilgili davranmaları, çocukların bu durumlarının devam etmesine neden olmaktadır.

ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM? Sorumluluk duygusunu artırmaya çalışın: Sorumluluk duygusunun artması için daha küçük yaşlardan itibaren ona görevler vermek ve bu görevleri takip etmek önemlidir.Çocuğa verilen sorumluluk, onun bazı konularda kendiliğinden düşünmesini sağlar.

Yaşına uygun yapabileceği görevler veriniz: Bu görevler özellikle çocuğun bireysel gelişimini uygun bir şekilde hızlandıracak ve onu daha sağlıklı bir psikolojik gelişim düzeyine ulaşmasını sağlayacaktır.Yaşa uygun görevler,sorumluluk duygusunun artması ve gelişimin normal devam etmesi ile birlikte çocuğu ders başarısına olumlu yansıyacaktır. Kendine güvenmesini sağlayınız: Çocuğun derslerinin üstesinden gelmesi için özgüveninin yerinde olması gerekmektedir. Özgüveni yerinde olan çocuklar derste daha aktif ve katılımcı olmakta,ders içersinde kendilerini rahatlıkla ifade edebilmektedirler.

Ondan yapamayacağı şeyleri istemeyiniz: Çocuklardan yapamayacağı görevlerin istenmesi onlarda yetersizlik, başarısızlık ve güvensizlik duygularını artırmaktadır.Yapamayacağı şeyler konusunda ısrarcı olmamalı, çocukları iyi tanımaya çalışarak yetenekleri doğrultusunda yönlendirmeye çalışmalıyız. Onun ile birlikte vakit geçirin,kendini ifade etmesini sağlayınız: Bu durum onu stresinin azalmasına,derse yeteri kadar vakit ayırmasına yardım eder.Kendine güveni olan ve kendini rahat ifade eden çocuk birçok derste başarılı olacaktır.Onunla geçirilen zamanlar, iyi diyaloga neden olacak ve sizin onu ders konusunda yönlendirmenizi kolaylaştıracaktır.

Okul başarılarını uygun bir şekilde ödüllendiriniz: Derse karşı gösterilen başarıların,okulda o gün için sıradan bile sayılabilecek başarının ( parmak kaldırma, kalkıp ders anlatma) anne baba tarafından desteklenmesi ve övgü dolu sözler ile karşılık alması, çocuğun derse karşı ilgisini artıracaktır. Ona her zaman cesaret veriniz,onu destekleyiniz: Derste veya herhangi bir olumlu aktivitede cesaretlendirilen ve teşvik edilen çocuklarda derse karşı ilgi fazla olur. Çocuğun üzerine aldığı sorumluluklar da dahil olmak üzere ,cesaretlendirilmesi ,onaylanması onu başarısında önemli bir noktadır. “Sen başaramazsın “ mesajı çocuğun kendine karşı güvenini oldukça azaltacaktır.

Öğretmeni ile onun hakkında sık sık iletişime giriniz: Öğretmeni ile onun hakkında sık sık iletişime giriniz: Öğretmenler ,okul içersinde öğrencileri doğrudan gözlemleme imkanı bulmaktadır. O nedenle öğretmenlerin gözlemlerini dikkate almak, problemlere ortak müdahalede bulunmak ve öğretmenin ders konusunda desteğini almak oldukça önemlidir.Öğrencinin yanında, öğretmenini eleştiren konuşmaları kesinlikle yapmamaya çalışınız. Öğretmenine güveni sarsılan çocuğun derslerini sevmesi beklenemez. Hayatta düzenli ve programlı olmasına yardımcı olunuz: Özellikle küçük yaştan başlayarak çocukların düzenli ve programlı olmaları için önlemler almak gerekir. Bu önlemler ailece alınırsa daha etkili olur.Programsız olan bir evde, çocuktan program beklemek biraz anlamsız olacaktır.Evin programını düzenledikten sonra çocuğunuzdan da program bekleyebilirsiniz.

Aile içi huzuru ve sevgi ortamını onu için hazırlayınız: Mutlu ve huzurlu bir aile ortamı çocuğa farkında olmadığı birçok kazanç sağlar. Aile içi huzur ortamında eşlerin karşılıklı sevgi ve saygı duyduğu bir yuvada çocuklar da kendini mutlu ve huzurlu hissedecek, yaşlarından beklenen görevleri üstlenebilecektir.Diğer yandan evde huzuru ve mutluluğu bulamamış çocuklar derste konsantre olmakta zorlanırlar. Onu okumaya teşvik ediniz,okuma alışkanlığı kazanmasına yardımcı olunuz: Ders başarısının kazanılmasında,özellikle okuma alışkanlığı önemlidir.Ancak okuma alışkanlığının daha okul öncesi dönemden başlatılması,küçük yaşta bu güzel alışkanlığın bilinç altına yerleştirilmesi gerekmektedir.

Onun kapasitesi üstünde beklentilere girmeyiniz: Ders başarısı konusunda çocuğun zeka kapasitesinden ileri başarı beklemek, çocukları strese iterek onların başarısızlığını daha da artıracaktır. Çocuklarınızın seviyesini bilmek için onu çok iyi tanımanız gerekmektedir. Bunun içinde okul öğretmenleri ve psikolojik danışman ile sıkı bir işbirliği içersinde olmak çok önemlidir. Derslerine engel olabilecek isteklerini,uygun bir şekilde sınırlayınız: Bazı çocuklar ders dışı dinleme ve eğlenme konularında oldukça fazla zaman harcarlar. Bunun önüne mutlaka geçilmelidir. Bu durum çocukların isteğine bırakıldığı taktirde zaman boşa geçecek ve programsız bir insan ortaya çıkacaktır. Çocuğun ders dışında dinleyeceği,oynayacağı zaman boşlukları mutlaka olmalıdır. Ancak bu boşluklar belli bir plan dahilinde dengelenmelidir.

Onu ders ve sınavlar konusunda paniğe sevk etmeyiniz : Onu ders ve sınavlar konusunda paniğe sevk etmeyiniz : Bazı anne babalar ders başarısı konusunda çocuğu paniğe sevk etmektedir. Bu panik, çocuğun stres ve gerilimini artırarak ders konusunda hata yapmasına ,performans kaygısı çekmesine neden olur. Yaşıtları ve başkaları ile onu kıyaslamayınız : Kıyaslama çocukların en sevmedikleri ve kişilik gelişimi üzerinde en olumsuz etkiye sahip olan etkenlerin başında gelir. Bu konu çocuğa dolaylı olarak” sen başarısızsın” “sen kötüsün,o iyi” mesajı vermektedir. Bu nedenle bu mesajdan kaçınmak gerekir. Unutulmamalıdır ki çocuğun kişilik ve özgüven gelişimi açısından kıyaslama yapmak , olumsuz bir durumdur.

Onun hobilerini artırınız,ders dışında aktiviteler ile ilgilenmesini sağlayınız: Bu ona özgüven gelişimi, verimli çalışma ,arkadaş ilişkilerinin gelişmesi ,uzun vadede stersin azalması gibi konularda yardımcı olacaktır. Anne ve babanın yalnız birinin okul konusunda desteğinin tam olarak yeterli gelmeyeceğini, her iki ebeveynin birlikte gereken önemi vermesi gerektiğini unutmayınız: Ülkemiz şartlarında, genelde anneler çocuk eğitimini üstlenmektedirler. Bu durum annelerin sorumluluğunu artırdığı gibi tek başlarına çoğu zaman yetersiz a gibi bir olumsuzluğu da beraberinde getirmektedir. O nedenle hem anne hem de babanın ders ve okul konusunda ortak ilgisi gerekmektedir.

“DERS ÇALIŞMA KONUSUNDA ÇATIŞMAYA GEREK KALMADIĞINI GÖRECEK”

ÇOCUĞUMLA KALİTELİ BİR İLETİŞİM NASIL KURABİLİRİM ? Çocukta olumlu davranış geliştirebilmenin ilk basamağı onunla kaliteli iletişimi kurabilmekten geçiyor. İletişimde kalitenin yakalanabilmesi için ben dilinin kullanılması ve çocukla empatik anlayış içinde konuşurken fiziksel duruşa ve göz temasına dikkat edilmesi gerekir. Tüm bu şartlar sağlandığında , artık siz çocuğunuzu, çocuğunuzda sizi çok rahat anlayacaktır. Aranızdaki iletişiminin kalitesinin yükselmesiyle orantılı olarak ilişkinizdeki samimiyet de artacaktır. Çocuğunuz “Annem/ Babam beni anlıyor” diye düşünecek ve sıkıntılarını sizlerle paylaşmaktan çekinmeyecektir. Sonuç olarak ……………

“ARTIK BİRİBİRİNİZİ ANLAYACAK”

“BİRİMİZİN SORUNU HEPİMİZİNDİR DİYECEK “

“SORUNLARI BİRLİKTE AŞACAK”

“BİRİBİRİNİZE GÜVENECEK”

“DERTLERİNİZİ PAYLAŞACAK”

“BİRİBİRİNİZLE İLGİLENECEK”

DOĞRU İLETİŞİM YÖNTEMLERİNİ KULLANACAK