Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dizi Kullanan Örnekler
Advertisements

Celal Bayar Üniversitesi Hasan Ferdi Turgutlu Teknoloji Fakültesi
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
void medyan(int cevap[]) { int j; siralama(cevap);
DÖNGÜ İFADELERİ.
DÖNGÜ “Şart sağlandığı sürece” içerisindeki komut satırlarını, artış değeri adedince tekrarlayan kodlardır.
switch - case Yapısı Döngü Yapıları
OOP UYGULAMA 5.
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Karar ifadeleri ve Döngüler
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 3: Döngüler
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DÖNGÜ İFADELERİ.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Diziler.
DİZİLER.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
~DÖNGÜLER~.
.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
Görsel C# Programlama Güz 2009 (6. Hafta).
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Koşul İfadeleri ve Akış Kontrolü Yazdığımız uygulamanın hangi koşulda nasıl davranacağını belirterek bir akış kontrolü oluşturabilmek için koşul ifadelerini.
Chapter 6: Using Arrays.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün.
Kontrol Yapıları ve Döngüler
For Döngüsü Foreach Döngüsü While Döngüsü
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 2: Koşula Göre İşlem Yapma
DÖNGÜLER.
C# ile Seri İletişim Aslı Ergün.
DÖNGÜLER.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
Numaralandırmalar(Enumaration)
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
DÖNGÜLER.
Diziler (Arrays).
DÖNGÜLER(Loop) while, for döngüleri Break ve continue işlevleri
DÖNGÜLER.
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
PROGRAM DENETİM DEYİMLERİ
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ Prof.Dr.Mustafa ERGÜN PASCAL ile Programlamaya Giriş DÖNGÜLER (Loops)
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
DÖNGÜ DEYİMLERİ Programın belirli bir kesiminin birden fazla tekrarlanması işlemine DÖNGÜ denir. Bir değişken belirli bir değerden başlayıp, son değeri.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
Formlar, Button, Label, Textbox, Radiobutton, Checkbox
ARDUİNO Arduino Eğitimleri Bölüm 3 Programlama Dili Temelleri
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller Aslı Ergün

Değişken türleri Sayisal : Asagıdaki tabloda verilmistir Yazısal :string, char , char[] Mantıksal : bool

Veri Boyutları

Tür Değişimi short sayi1; int sayi2; sayi2= 257; sayi1 = (short) sayi2;

SAYI <-> STRING(TEXT) CEVRIMLERI   string -> sayi  sayi = System.Int16.Parse(string1); veya sayi= Convert.ToInt16(string1); sayi->string string1 = sayi1.ToString();

DÖNGÜ YAPILARI for döngüsü while döngüsü do while döngüsü foreach döngüsü

FOR DÖNGÜSÜ for (ifade1;ifade2;ifade3) //başlangıç-şart-arttırma deyim; ya da for (ifade1;ifade2;ifade3) { deyim1; deyim2; deyim3; }

For yapısı -Örnek using System; class ForDongusu { static void Main() { int n; Console.WriteLine("Bir sayı giriniz."); n=Int32.Parse(Console.ReadLine()); //klavyeden okuma for(int i=1;i<n;i++) { Console.WriteLine("{0}.sayi",i); } Console.ReadLine(); } }

WHILE DÖNGÜSÜ while (koşul) { deyim; deyim2; }

While yapısı - Örnek using System; class WhileDongusu { static void Main() { int i=1; while (i<5) { Console.WriteLine("Merhaba{0} sayısı ",i); i++; } } }

DO WHILE DÖNGÜSÜ do { deyim; }while (koşul);

Do while yapısı -Örnek using System; class DoWhileDongusu { static void Main() { string sifre; do { Console.WriteLine("Şifreyi giriniz"); Console.ReadLine(sifre); }while(sifre!="12345"); Console.WriteLine("Tebrikler,şifreyi doğru girdiniz,Sisteme Hoşgeldiniz..."); } }

FOREACH DÖNGÜSÜ foreach ( int k in dizi) { Console.WriteLine(k); }

Foreach yapısı -Örnek using System; class foreachDongusu { static void Main() { string[] sayiDizi = {"1.Ayse","2.Fatma","3.Ali"}; foreach(string x in sayiDizi) { Console.WriteLine(x); } } }

KARAR (ŞART) YAPILARI IF SWITCH

IF KONTROLÜ • if (gerçekleşecek şart) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else { şart gerçekleşmediğinde yapılacaklar } VEYA • if (gerçekleşecek şart 1) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else if (gerçekleşecek şart 2) { şart gerçekleştiğinde yapılacaklar } else { şartların hiçbiri gerçekleşmediğinde yapılacaklar }

If Yapısı -Örnek Console.WriteLine("Bir sayi giriniz:");             sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());             sonuc = sayi % 2;             if (sonuc == 0) {                 Console.WriteLine("Girdiğiniz sayı çift..."); }             else {                 Console.WriteLine("Girdiğiniz sayı tek..."); }

SWITCH switch (değişken) { case değer1: değişken değer1’e eşitse yapılacaklar break; case değer2: değişken değer2’ye eşitse yapılacaklar break; case değerN: değişken değerN’e eşitse yapılacaklar break; default: değişken hiçbir değere eşit değilse yapılacaklar break; }

Switch Örnek switch (myInt)           {              case 1:                    Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt);                    break;              case 2:                    Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt);                    break;              case 3:                    Console.WriteLine("Your number is {0}.", myInt);                    break;             default:                    Console.WriteLine("Your number {0} is not between 1 and 3.", myInt);             break;           }

DİZİLER (array) Diziler aynı türden dataları sırasal olarak bellekte tutan kolleksiyonlardır. 3 farklı grupta tanımlanabilir: Sabit Çoklu Dinamik Değişken

Sabit,tekli dizi namespace Ornek { class Program static void Main () char str[10]; int[] MyArray = new int[10];   MyArray[10] = 3; for (int x = 0; x < MyArray.Length; x++) Console.WriteLine("MyArray[{0}] :{1}", x, MyArray[x].ToString()); }

Çoklu dizi string[][] MyArray // iki boyutlu VEYA > string[,] MyArray   MyArray = new String [2,3]; MyArray [0,2] = “İzmir”;

Dinamik –ArrayList Sınıfı using System; using System.Collections;  // ArrayList sınıfnı kullanmak için System.Collection isimalanını eklemeliyiz.. class Ornek {        static void Main(string[] args)        {               ArrayList aList= new ArrayList();        // aList isimli ArrayList nesnesi oluşturalım.               // aList nesnemize sırası ile 5, 8, 1, 17 ve 20 değerlerini , Add metodu ile ekleyelim.               aList.Add(5);               aList.Add(8);               aList.Add(1);               aList.Add(17);               aList.Add(20);               // aList'in elemanlarını ekrana yazdıryoruz:               Console.WriteLine("\t aList'in elemanları:");               foreach(int eleman in aList)               Console.WriteLine(eleman);               // aList dizimizden 8 ve 20 değerlerini çıkartalım:               aList.Remove(8);               aList.Remove(20);               // aList dizimize 66 ve 4 değerlerini ekleyelim:               aList.Add(66);               aList.Add(4);               Console.WriteLine("\n\t aList dizisinden 8 ve 20\' çıkartıp, 66 ve 4 ekledik:");               foreach(int eleman in aList)                    Console.WriteLine(eleman);               Console.ReadLine();        } }

Basit Konsol Program Yapısı using System; Class Merhaba { static void Main() { Console.WriteLine ("Merhaba"); }

C# GÖRSEL KONTRÖLLERİ MessageBox Button TextBox Label ComboBox ListBox

MessageBox MessageBox, kullanıcıya bilgi göstermek için açılan mesaj kutusudur. Bu mesaj kutusu dört öğeden oluşur. · Text (Yazı): Mesaj kutusunda verilmek istenen bilgiyi tutan yazıdır · Caption (Başlık): Mesaj kutusunun başlığıdır · Buttons (Düğmeler): Mesaj kutusunda hangi düğmelerin gösterileceğini belirler. · Icon (Simge): Mesaj kutusunda gösterilecek olan simgeyi ve açıldığı zaman çıkartılacak sesi belirler. MessageBox.Show("Devam etmek istiyor musunuz?", "Uyarı", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Warning); Mesaj kutusu, kapanırken hangi düğmenin basıldığını DialogResult nesnesi ile programcıya bildirir. if(MessageBox.Show("Değişiklikler kaydedilsin mi?", "Kayıt", MessageBoxButtons.YesNoCancel) == DialogResult.Cancel) { // İptal tuşuna basıldığı zaman // buraya girilir. }

Button Bir Windows düğmesini temsil eder. Button kontrolüne basıldığında Click olayı tetiklenir. Bu olay gerçekleştiği zaman yapılacak işlemler, ButtonIsmi_Click yordamında yazılır. private void btnRenkDegistir_Click(object sender, System.EventArgs e) { btnRenkDegistir.ForeColor = Color.Gray; }

TextBox Bir Windows metin kutusunu temsil eder. Kullanıcıların değer girerek program ile haberleşmesini sağlamak amacıyla kullanılır. TextBox kontrolündeki yazı değiştiği zaman TextChanged olayı gerçekleşir. private void textBox1_TextChanged(object sender, System.EventArgs e) { // TextBox içindeki yazı değiştiği zaman // aşağıdaki kod çalışır. MessageBox.Show("Yazı değiştirildi: " + textBox1.Text); }

Label Bir Windows etiketini temsil eder. Kullanıcıya, form üzerinde bir yazıyı göstermek amaçlı kullanılır. Bu yazının görünümü, Label kontrolünün bazı özellikleri ile değiştirilir. TextAlign (Yazı Hizalama) Yazının Label kontrolü üzerinde nerede duracağını belirler. Font (Yazı Tipi) Font özelliği birçok alt özellik taşır. Bunlardan bazıları en sık kullanılan özelliklerdir. Name Yazı tipinin ismini belirler. Varsayılan Microsoft Sans Serif seçilidir. Size Karakterlerin boyutunu belirler. Varsayılan büyüklük 8,5 değerini alır. Bold (Kalın) Yazının kalın tipte olmasını belirler. Italic (Yatay) Yazının italik tipte olmasını belirler. UnderLine (Altı Çizgili) Yazının altı çizgili olmasını belirler.

ComboBox Bir Windows açılan kutusunu temsil eder. ComboBox kontrolü, kullanıcıların bazı değerleri açılan bir listeden seçmesini sağlar. Listeye tasarım anında veya çalışma anında öğe eklenebilir. Listeye öğe eklemek için kontrolün Items özelliğinden faydalanılır. Tasarım anında öğe eklemek için Properties panelinden Items özelliği seçilir. String Collection Editor penceresinde, her öğenin değeri tek bir satırda yazılır.

ComboBox-2 Çalışma anında öğe eklemek için kod sayfasında, kontrolün Items özelliğinin Add metodu kullanılır. private void Form1_Load(object sender, System.EventArgs e) { comboBox1.Items.Add("Lise"); comboBox1.Items.Add("Üniversite"); comboBox1.Items.Add("Yüksek Lisans"); comboBox1.Items.Add("Doktora"); }

ListBox Bir Windows liste kutusunu temsil eder. Kontroldeki öğeler sabit bir liste olarak görüntülenir. ListBox kontrolüne öğe ekleme işlemi, ComboBox kontrolündeki işlemlere ile aynıdır. ComboBox kontrolünden farkı, birden fazla öğe seçilebilir olmasıdır. private void btnBosSiniflar_Click(object sender, System.EventArgs e) { listBox1.Items.Add("YU6501"); listBox1.Items.Add("YM6221"); listBox1.Items.Add("YM6102"); listBox1.Items.Add("YU6412"); }