ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OKUL REHBERLİK SERVİSLERİ DESİMAL SİSTEMİ
Advertisements

BAŞARININ ANAHTARI
SELÇUKLU MEHMET ALİ ATİKER
YARDIM, AMA KİMDEN? Kazanım: Eğitsel ve kişisel-sosyal sorunlarla karşılaştığında yardım alabileceği birimlere başvurur. 10. Sınıf 38 nolu kazanım etkinliği.
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
ARPAÇSAKARLAR ORTAOKULU
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım
ÇAPA ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
Meram Mehmet Katırcı İmam Hatip Ortaokulu
Sınav Rehberliği Konusunda
7-19 YA Ş A İ LE E Ğİ T İ M İ S İ BEL METE REHBER Ö Ğ RETMEN ULUS ORTAOKULU E Ğ ITIM Ö Ğ RETIM Y ı L ı.
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU
AKYURT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
DERS-ALAN SEÇİMİ.
Menderes Anadolu Lisesi Rehberlik servisi olarak Educatürk’ün 28 kasım Cuma günü Fuar alanında düzenlemiş olduğu Yükseköğretim tanıtım günleri etkinliğine.
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Okulumuz tarihinde Kırıkhan Cumhuriyet Ortaokulunun 3 ve 4. Katında öğretime başladı. Aralık 2013’den itibaren Kırıkhan Anadolu İmam Hatip.
ADASOKAĞI İLOKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
KUMLUCA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ. ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ.
l İstanbul‘un Şişli İlçesi’nde risk altındaki çocukların ve sosyal çevrelerine davranış bağımlılığı konusunda olumlu değişiklik yapmak.
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
AKYURT ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
YUMAKLICERİT ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Adnan Menderes Ortaokulu Rehberlik Servisi Eylül 2013.
 yılında Akarçay İlkokulu olarak eğitim öğretime başlayan okulumuz,  1985 yılında şu anki yerine kurulmuş olup,  1998 yılında Pansiyonlu.
Baharözü Ortaokulu 7/A Türkçe Sınıf Karnesi. Baharözü Ortaokulu 7/A Türkçe Sınıf Karnesi.
Baharözü Ortaokulu 8/A Türkçe Sınıf Karnesi. Baharözü Ortaokulu 8/A Türkçe Sınıf Karnesi.
Rasathane Ortaokulu Rehberlik Servisi
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
RASATHANE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
OKULUMUZA HOŞGELDİNİZ. TOKİ OSMANGAZİ İMAM HATİP ORTAOKULU.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ OKUL TANITIMLARI. MERKEZ ZÜBEYDE HANIM MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ 2.
Okulumuzda her sınıf düzeyinde 3 şube vardır. Okulumuzda 8:30-14:40 saatleri arasında eğitim- öğretim verilmektedir. İlkokuldan farklı olarak derslerinize.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ OKUL TANITIMLARI. ZEYNEL BEY ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2.
GÜZEL SANATLAR LİSELERİ İLE SPOR LİSELERİ SAFFET ÇEBİ ORTAOKULU –REHBERLİK SERVİSİ.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ OKUL TANITIMLARI. BATMAN SPOR LİSESİ 2.
BİLİŞİM TEKNOLOJİ KENDİNİ TANITMA. KISACA BEN Adım:nazlı Soyadı:kaçan.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ VAKFI ÖZEL ORTAOKULU
GÖLCÜK İMAM HATİP ORTAOKULU
2016–2017 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL BASUT EĞİTİM KURUMLARI OKUL AİLE BİRLİĞİ I. DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Gündem Maddeleri: I. Dönem eğitim- öğretim.
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
HÜSNÜ M.ÖZYEĞİN ANADOLU LİSESİ
YENİ SINAV SİSTEMİ.
TEPEŞEHİR YATILI BÖLGE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
YENİ SINAV SİSTEMİ YAMAN DEDE İMAM HATİP ORTA OKULU REHBERLİK SERVİSİ
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
FUAT SOYLU ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
MAHALLİ YERLEŞTİRME SINAVI
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ MAHALLİ YERLEŞTİRME SİSTEMİ(MYS)
ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ. ATATÜRK İLKOKULU’NUN TANITIMI VE TARİHİ.
KARAKEÇİLİ ATATÜRK ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Müfitcan ÖZKÖYLÜ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek
PETKİM ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Rehberlik Servisini Tanıyalım
TÜM YENİ GÜNLERE BİZİMLE.
0:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130:120:110:100:090:080:070:060:050:040:030:020:01.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
P.D.R.’ de Test dışı teknikler
Sunum transkripti:

ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ İzzettin SÖZER Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ OKULDA ÖĞRENCİNİN BAŞARISINI  ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYEN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI    * Planlı ve programlı çalışma    * Zamanın iyi kullanılması ve planlanması    * Çalışma ortamının düzenlenmesi    * Not tutma    * Etkili dinleme    * Verimli okuma    * Özet çıkarma    * Güdülenme    * Derse hazırlıklı gelme    * Tekrar ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMA Planlı çalışarak her işe gerektiği kadar zaman ayırabilirsiniz. Günü gününe çalıştığınız için sınavlar öncesinde aşırı çalışmaya gerek kalmaz. Çalışma veriminiz artar, öğrendikleriniz daha kalıcı ve etkili olur. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ EĞER; * Amaçsızsanız, * Plan ve programsız çalışıyorsanız, * Evin değişik yerlerinde çalışıyorsanız, * Yatarak, uzanarak ders çalışıyorsanız, *TV karşısında ya da müzik dinleyerek çalışıyorsanız, * Ezberleyerek öğrenmeye çalıyorsanız, * Kaynaklardan yararlanmıyorsanız, YANLIŞ ÇALIŞIYORSUNUZ ! ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN Öğretmenin anlattıklarından yola çıkarak daha sonra neler söyleyebileceğini tahmin edin. Öğretmen konuyu anlatırken ip uçları verebilir, bunlara dikkat edin. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Anlaşılmayan noktaları mutlaka öğretmenize sorun. Derse aktif katılın. Anlaşılmayan noktaları mutlaka öğretmenize sorun. Not tutarak dinlediklerinizi tekrar edin, böylelikle devamlı uyanık kalabilirsiniz. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ VERİMLİ OKUMA Bölüm içinde neler olduğunu öğrenmek için ana başlıklar, resim ve şekilleri gözden geçirin. Göz atma sırasında kendinize konuyla ilgili sorular sorun. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Metne ya da notlara bakmadan konuyu kısaca (4-5 dk.) tekrarlayın. Kafanızda oluşan genel fikre ve çıkardığınız sorulara göre metni okumaya başlayın. Metne ya da notlara bakmadan konuyu kısaca (4-5 dk.) tekrarlayın. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ  ÖZET ÇIKARMA Öncelikle kitaplardaki, bölüm-ünite sonlarındaki özetleri okuyarak, metin ile özeti karşılaştırarak bu konudaki becerinizi geliştirin. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ  GÜDÜLENME “Kitaba bakarak öylece oturuyorum” diyorsanız ? “Çalışmaya başlayamıyorum.” ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Bir amaç belirleyin. Belli bir zaman süreci içinde çalışmayı alışkanlık haline getirin. Yaşam büyük bir yarıştır; bu yarışta kazananlar da olur, kaybedenler de. “Siz hangi tarafta olmak istersiniz?” kazanmak için çaba gerekir. İşe çalışma düzeninizi değiştirerek başlayın. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ TEKRAR : Öğrenilen bilgilerin % 70’i 1 saat içinde, % 80’i 24 saat içinde unutulmaktadır.       ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

UNUTMAYI AZALTAN EN ÖNEMLİ ETKİNLİK TEKRARDIR ! ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Sürekli ve belirli aralıklarla tekrar yapın. Özellikle uykudan önce yapılan tekrarlar unutmayı engeller.     O gün çalıştığınız dersleri uyumadan önce tekrar edin. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Bilginin daha kalıcı olması için sabah kalktığınızda da tekrar yapabilirsiniz. Haftanın belirli saatlerini, ayın belirli günlerini tekrar yapmak amacıyla belirleyin. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Tuttuğunuz notlarla tekrar yaparsanız zaman kazanırsınız. Bir başkasına anlatarak tekrar yapmanın da büyük yararı vardır. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Tekrar yaparken aynı türden dersleri bir arada çalışmayın. Bu durum sıkıcı olacağı için dikkatinizi dağıtır. Tekrarlar sonunda konuyu ne derece bildiğinizi ölçmenin yolu bol bol soru çözmektir. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ZAMANIN İYİ KULLANILMASI VE PLANLANMASI Çalışmaya başlamada en çok zaman ve enerji kaybımız; ne çalışacağımıza karar verme, gerekli malzemeyi bir araya getirme, ön hazırlık yapma ve sonuç olarak çalışmaya oturma sürecinde meydana gelir.        ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Zamanı planlarken;   Hangi dersin hangi saatte çalışılacağı planlanmalıdır.     Çalışma sırasında her derse belirli bir süre ayrılmalıdır.    En verimli çalışma aralıklı çalışmadır. 40 dakika çalışıp 10 dakika dinlenilmelidir.    Birbirine benzeyen dersler üst üste çalışılmamalıdır. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ Zamanı düzenlemek kadar, öğrencinin çalışma ortamını düzenlenmesi de çalışma verimini önemli ölçüde etkiler. Çalışma odası iyi havalandırılmış olmalı ve uygun bir ısıya sahip olmalıdır. Çalışma masasının etrafında öğrencinin dikkatini dağıtacak resimler, posterler olmamalıdır. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Çalışma odası sakin ve gürültüsüz olmalıdır. Sadece masada ders çalışılmalıdır. Öğrencinin çalışması için bağımsız bir odası yoksa evin bir köşesi çalışma için ayrılmalıdır. Masanın üzerinde sadece çalışmanın malzemeleri bulunmalıdır. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ NOT TUTMA Okunan bilginin % 20’si, Okuduktan sonra dinlenen bilginin % 40’ı, okunup dinlendikten sonra yazılan bilginin % 60’ı akılda kalır. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Bilgiyi saklamanın ve ilerde anımsamanın en etkili yolu not almak, daha sonra bu bilgileri tekrarlamaktır. En etkili öğrenme öğrenci derse katıldığı zaman gerçekleşir. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Not alarak derse katılan öğrencinin dikkati dağılmaz. Not tutan öğrenci, notlarını not tuttuğu günün akşamı veya bir sonraki dersten önce yeniden gözden geçirirse, konuyu tekrarlamış olur. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Not tutmada en önemli ilke, anlatılanları bire bir yazmak değil, önemli kısımları, ana düşünceleri dinleyenin kendi cümleleriyle yazmasıdır. Alınan notlar eve gelince temize çekilirse hafızaya daha iyi yerleşir. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ ETKİLİ DİNLEME Derste dinleme yolu ile öğrenme, öğrencinin kendi başına öğrenmesinden hem daha etkili hem de daha kısa sürede gerçekleşir. ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Teşekkürler ATABAĞI ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ