BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
POLİNOMLAR TANIM: P(x)=anxn+an-1xn a2x2+a1x+a0 biçimindeki ifadelere reel katsayılı bir bilinmeyenli polinom denir. anxn, an-1xn-1, ... , a1x+a0.
Advertisements

KARMAŞIK SAYILAR.
Cebirsel İfadeler’ de Toplama İşlemi
Bölüm 8: EĞRİ UYDURMA Fizikte laboratuarda yapılan deneysel ölçümlerin ne kadar hata payı içerdiğini, veya belli teorik modellere ne kadar uyduğunu bilmek.
RABİYE UZUN HARMANTEPE İLKÖĞRETİM OKULU
EŞİTLİK VE DENKLEMLER.
Birinci Dereceden Denklemler
ÖZDEŞLİK 8.Sınıf b x x b a y a y a Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
Analiz Yöntemleri Çevre Yöntemi
Bir eşitliğin her iki yanına aynı sayıyı eklersek eşitlik bozulmaz.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
1.Dereceden 1 Bilinmeyenli Denklemler
DENKLEM.
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
Analiz Yöntemleri Çevre Yöntemi
BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Matematik Dersi üslü sayılar.
CEBİRSEL İFADELER ŞEHİT POLİS İSMAİL ÖZBEK ORTA OKULU BURSA/KESTEL.
BİRİNCİ DERECEDEN İKİ BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
Ders : MATEMATİK Sınıf : 8.SINIF
DENKLEMLER. DENKLEMLER ÜNİTE BAŞLIĞI X kimdir neye denir,neden gereksinim duyulmuştur.Bilinmeyeni denklem kurmada kullanırız.Bilinmeyen problemlerde.
Birinci Dereceden Denklemler
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
Çarpma İşlemi.
GEOMETRİK PROGRAMLAMA
Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Müh. Bölümü
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 7.SINIF
SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİ
Eşitliklerden denklemlere
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
EŞİTLİK ve DENKLEM.
EŞİTLİK VE DENKLEM KURMA PROBLEMLERİ
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
DENKLEM ÇÖZME Sonraki sayfa
ÖZDEŞLİK b x x b a y a y a 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
Eşitlik ve denklem.
Analiz Yöntemleri Düğüm Analiz
İKİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 6.SINIF
EŞİTLİK ve EŞİTSİZLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ
MATEMATİK DERSİ KONU : DENKLEM ÇÖZME SEMİH YAŞAR
İSMAİL EKSİKLİ Öğr. No:
KARMAŞIK SAYILAR.
BİR BİLİNMEYENLİ RASYONEL DENKLEMLER
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
CEBİR CEBİRSEL İFADELER Cebirsel ifadelerde toplama ve çıkarma işlemi
HAZIRLAYAN:İMRAN AKDAĞ NO:
MATEMATİK 1. DERECE DENKLEMLER.
9. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖĞRENME ALANI:CEBİR BÖLÜM :SAYILAR
Diferansiyel Denklemler
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
MATEMATİK DENKLEMLER.
Sayısal Analiz Sayısal Türev
Denklemeler içerdiği değişkenin sayısına ve kuvvetine göre sınıflandırılır. Aşağıdaki örneklere bakarsak; 2x+4=15I. Dereceden I Bilinmeyenli Denklem x.
İKİNCİ DERECEDEN DENKLEMLER
Yeşilköy Anadolu Lisesi. TANıM (KONUYA GIRIŞ) a, b, c gerçel sayı ve a ¹ 0 olmak üzere, ax 2 + bx + c = 0 biçimindeki her açık önermeye ikinci dereceden.
EŞİTLİK VE DENKLEM DOĞRUSAL DENKLEMLER
Ders : MATEMATİK Sınıf : 8.SINIF
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
EŞİTSİZLİK AKSİYOMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALIŞ VERİŞ PROBLEMLERİ Bu problemlerde kar, zarar,alış fiyatı ve satış fiyatı gibi sözcükler kullanırız. Örnek: Bir satıcı, 5 balonu 1 YTL’ye sattığını.
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
EŞİTSİZLİKLER ÖMER ASKERDEN UZMAN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ
DERSİMİZİ ŞU ANA BAŞLIKLAR HALİNDE İNCELEYECEĞİZ.
..Denklemler..
Sunum transkripti:

BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER

SINIF: 7/A ÖĞRENME ALANI:CEBİR ALT ÖĞRENME ALANI :DENKLEMLER BECERİLER :AKIL YÜRÜTME, İLİŞKİLENDİRME, İLETİŞİM, DUYUŞSAL ÖZELLİKLER

KAZANIM 1 :Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. KAZANIM 2 :Denklemi problem çözmede kullanır. KAVRAMLAR :Eşitlik denklem

ARAÇ VE GEREÇLER : 3 tane bardak 24 tane dama taşı YÖNTEM VE TEKNİKLER : Okuma, anlama, keşfetme, soru cevap SÜRE : 2 ders saati

ÖĞRETME VE ÖĞRENME SÜRECİ HAZIRLIK: Günlük hayatta “ Oynanan bir futbol maçında 90 dakika sonuna kadar maçı kazanan taraf bilinmemektedir. Kazanan tarafın belli olması için karşı takımın kalesine diğerinden fazla gol girmesi gerekir.Eğer iki takım da aynı sayıda gol atarsa eşitlik bozulmaz.Maç berabere biter.Beraberlik halinde maçtaki denge sağlanmış olur.”

Peki matematikte bilinmeyeni bulmak için neler yapabiliriz? sorusunu sorarak öğrencilerin dikkati konuya çekilir.

UYGULAMA: Tahtaya 3.a=12 denklemi yazılır. Denklemi çözmek için, eşitliği sağlayacak olan a bilinmeyeninin değerinin bulunması gerektiği söylenir.

Masanın üzerine 3 bardak koyalım Masanın üzerine 3 bardak koyalım. Öğrencilere göstermeden içlerine dörder tane dama taşı atalım. Bardakların yanına da 12 tane dama taşı koyalım.

Bardakların içlerinde eşit sayıda dama taşı vardır Bardakların içlerinde eşit sayıda dama taşı vardır. Bardakların içlerindeki dama taşlarının toplam sayısı, bardakların dışındaki dama taşlarının sayısına eşittir. Buna göre bardakların içinde kaçar tane dama taşı vardır?

Cevaplar alındıktan sonra gerekli açıklamalar yapılıp denklem çözülür. 3. a =12 eşitliğinin her iki tarafını , 3’ün çarpmaya göre tersi olan +1/3 ile çarparız. 1/3 . 3a = 12. 1/3 3a/3 = 12 /3 a = 4 Ç= { 4 }

Çözüm kümesini bulduktan sonra denklemde a yerine 6 yazılarak sağlama yapılır. Sağlaması şöyle yapılır. 3.a=12 3.4=12 12=12 olduğu için çözüm doğrudur.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Aşağıdaki denklemlerin çözüm kümesini bulunuz. a)12 + x = 25 b) n – 5 =13 c) 6y= 30 d) k/7 = 2 2- Ahmet’in kalemlerinin 8 fazlası Kemal’in kalemlerinin sayısına eşittir. Kemal’in 10 tane kalemi olduğuna göre Ahmet’in kalemlerinin sayısı kaçtır? 3- Bir baba 120-TL’yi 5 çocuğuna eşit olarak dağıtıyor. Her bir çocuğun aldığı para ne kadardır?