Aile İçi İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
S o r u m l u l u k.
Aile İçi İletişim ve Sağlıklı İletişim Önerileri
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
OKUL NEDİR?.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
AİLE TUTUMLARI.
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
SIĞINMACI ÇOCUKLARIN SORUNLARINDA ÇÖZÜM YÖNTEMLERİ (19 MART2011 UĞUR PLAZA) MÜCAHİT ŞAHİNTÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
ETKİLİ İLETİŞİM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
AİLEDE SAYGI.
Aile İçi İletişim ve Sağlıklı İletişim Önerileri
AHMET NURİ ERİKOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
Sosyal Bilgiler İletişim
PSİKOLOJİK DANIŞMANI SEVİM GÜRBÜZ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM Öğr. Gör. Onur İŞBULAN.
KİŞİLER ARASI ETKİLEŞİM
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
AİLE İÇİ İLETİŞİM SEMİNERİ
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
En uzak mesafe ne Afrika’dır
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
çocuklarla nasıl iletişim kurmalıyız?
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
AİLEDE İLETİŞİM.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
ETKİLİ AİLE İLETİŞİMİ.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

Aile İçi İletişim

Ailenin temel gereksinimleri nelerdir? 1.Değerli olma duygusu 2.Güven ortamı 3.Yakınlık ve dayanışma duygusu 4.Sorumluluk duygusu 5.Zorluklarla mücadele ederek onların üstesinden gelmeyi öğrenme 6.Mutluluk ve kendisini gerçekleştirme ortamı 7.Sağlıklı manevi yaşamın temellerini oluşturma ortamı

Sorumluluk Duygusu Nasıl Kazandırılır? Sorumluluk erken çocukluk döneminden başlayarak çocuğun yaşına, cinsiyetine ve gelişim düzeyine uygun görevler vermekle başlar. İki buçuk yaşından başlayarak döke saça da olsa çocuğun çorbasını kendi başına içmesine fırsat vermek, oyuncaklarını toplamasını beklemek, kendi odasında kendi yatağında yatmasına ortam hazırlamak sorumluluk konusunda çocuğu cesaretlendirici ve destekleyici bir ortam sağlar.

Aile içindeki etkileşim çocuğu ya “ben değerliyim” ya da “ben değersizim” duygusuna götürür. Çocuğun kendisini “ben değerliyim” diye algılayabilmesi ve önemli olduğunu hissedebilmesi için öncelikle yakın çevresinden sosyal kabul görmesine ihtiyacı vardır. Bu ortamın oluşturulması için de çocuğa uygulama olanağı vermek gerekir.

İletişim İletişim, karşımızdaki kişilerle çok yönlü bir mesaj alışverişidir. Bu mesajlar sözlü olabileceği gibi, sözel olmayan biçimlerde de karşımızdakilere iletilebilir. Mesajlarımızı karşımızdakilere iletirken mimiklerimiz, jestlerimiz, diğer bir deyişle, vücut dilimiz, iletişimimizin çok önemli bir boyutunu oluşturmaktadır.

Etkili İletişim İçin Neler Gereklidir? 1- Saygı Duymak 2- Doğal Davranabilmek 3- Empati 4- Etkin Dinleme

İletişim sadece konuşmak değildir. İletişim aynı zamanda; Neyi, Ne zaman, Nerede, Nasıl, söyleyeceğini bilmek, Olayları basite indirgeyerek sunabilmek, Akıcı bir dille ve karşınızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmek, Dikkati yoğunlaştırabilmek ve karşınızdaki kişinin verilen mesajı anlayıp anlamadığını kontrol edebilmektir.

Aile İçi İletişim Çocuğun yaşadığı dönemlerin özellikleri dolayısıyla ihtiyaçları birbirinden oldukça farklıdır. Anne-babasıyla gezen çocuk ergenlikte değil anne-babasıyla gezmek arkadaşlarıyla birlikte iken ebeveynleriyle karşılaşmayı dahi istemeyecektir

Dolayısıyla çocukla iletişimde çocuğun yaşı, cinsiyeti ve kişilik özellikleri oldukça önem taşımaktadır. Çocukluk döneminde olası tehlikelere karşı açık tavır koyabilen ebeveynler ergenlik dönemiyle birlikte çocuğu üzerindeki denetimi uzaktan yapabilmelidir.

Çocuk aileyi yansıtır. Aile içindeki bireylerin kişilik yapısı çocuğun kişiliğini şekillendirir. Yani aile iletişim becerilerini kullanamıyorsa çocuk da iletişim becerilerini kullanamaz. Anne babasının kendisini dinlediğini gören çocuk önce, kendisine değer ve önem verildiğini, kabul edildiğini, buna bağlı olarak da sevildiğini düşünür.

Aynı zamanda çocuk duygularını ifade etme olanağı bulduğundan “anlaşıldım” duygusunu yaşar ve rahatlar. Bu durum, hem benlik saygısının artmasına, hem de kendisini dinleyen kişiye yakınlık duymasına neden olur. Bu sağlıklı mesaj akışı çocuğun ailesiyle bağını güçlendirir ve iletişimin devamını sağlar.

İletişim engelleri nelerdir? Sıklıkla Emir Cümleleri Kurmak Gözdağı Vererek Konuşma Biçimi Sürekli Öğüt Verme, Çözüm Önerileri Getirme Sıklıkla Yargılamak, Eleştirmek Çocuğu Sürekli Övmek Ad takmak, alay etmek Sürekli Soru Sormak, Sınamak, Sorgulamak

Öneriler Çocuğunuza zaman ayırın. Çocuğunuzla geçmiş zaman asla boşa geçmiş zaman değildir. Çocuğunuzla birlikte olduğunuz zaman tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Aşağılamak, suçlamak, çocuk adına karar vermek yerine, çocuğu dinleyin. Dinlendiğini düşünen çocuk kabul edildiğini, dolayısıyla sevildiğini düşünen çocuktur.

Göz kontağı kurarak, gülümseyerek kabul belirtisini beden diliyle pekiştirin. Anne ve babasının kendisini dinlediğini gören çocuk duygularını ifade etme olanağı bulur. Aldığı tepkilerle “anlaşıldım” duygusunu yaşar. Çocuğunuza karşı davranışlarınızda tutarlı olun. Anne ve babanın birbiriyle çelişen biçimde davranması, çocuğu “doğruyu bulma” konusunda zorlar. Çocuğunuzu başka çocuklarla karşılaştırmayın.

Kaynaklar Aile İçi İletişim ve Sağlıklı İletişim Önerileri, Uzman Psikolog Nurgül Yılmaz http://209.85.229.132/search?q=cache:SnEfVA4Z-h8J:www.sagmer.hacettepe.edu.tr/ubsportal/dosyalar/Aile%2520ici%2520iletisim%2520ve%2520saglikli%2520iletisim%2520onerileri.doc+Aile+%C4%B0%C3%A7i+%C4%B0leti%C5%9Fim+ve+Sa%C4%9Fl%C4%B1kl%C4%B1+%C4%B0leti%C5%9Fim+%C3%96nerileri&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr