SINAVLARDA BAŞARININ YOLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAVLARDA BAŞARININ YOLU İSMET ÖZTOP İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
HEDEFİN GÜCÜ & DOĞRU HEDEF BELİRLEME
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
TIKANDI BABA Seval KEMERTAŞ tarafından düzenlenmiştir.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI
Büyük kurbağa, küçük kurbağaya diğer hayvanları tanıtmak istiyordu.
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
REHBERLİK SERVİSİ 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 1. 2REHBERLİK SERVİSİ EĞİTİM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI.
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
DÜRÜSTLÜK BİR ERDEMDİR
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir milleti esaret.
OGSDE ÖĞRENCİ BAŞARISI
Kaygı, öğrenmenin ve öğrendiğini kullanmanın önündeki en önemli engeldir. Kaygısı artan, sınava olduğundan farklı anlamlar veren öğrenciler için her sınav.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ETKİN ÖĞRENME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
SINAV KAYGISI VE MOTİVASYON
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Verimli Ders Çalışma Teknikleri MEHMET EKİCİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
75. YIL İMKB - YİBO REHBERLİK SERVİSİ. En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
Sınav nasıl kazanılır? Şans, kuvvetliden yanadır. Rus atasözü Nasrettin Hoca’ya sormuşlar: “Hocam, at nalını evimizin kapısına assak, uğur getirir mi?”
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SEMİNERİNE ESRA ÖZDEMİR Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SBS. 8. SINIFTAN SONRA SBS FEN LİSESİ ÖZEL FEN LİSESİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖZEL OKULLAR ANADOLU LİSESİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ANADOLU MESLEK.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

SINAVLARDA BAŞARININ YOLU En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir milleti esaret ve sefalete terk eder. EROL AKDAĞ Psikolojik Danışman

“Uyarılara kulak verin!” Stephen R. Covey, “Etkili İnsanların Yedi Alışkanlığı” adlı eserinde, Frank Koch’un anlattığı “Deniz Feneri” hikâyesine yer vermektedir. Hikâye şöyle; “Eğitim filosuna verilmiş iki savaş gemisi birkaç gündür kötü hava şartlarında manevra yapıyorlardı. Ben, en öndeki savaş gemisinde görevliydim ve hava kararırken köprüde nöbetteydim. Yer yer sis vardı ve görüş alanı dardı. Bu nedenle komutan da köprüdeydi, bütün faaliyetleri denetliyordu. Karanlık bastıktan kısa bir süre sonra köprünün gözetleme yerinde iskele tarafındaki nöbetçi haber verdi: - Işık! Sancak tarafında! Komutan seslendi: Dümdüz mü ilerliyor, yoksa arkaya doğru mu gidiyor? “Uyarılara kulak verin!”

- Dümdüz ilerliyor, komutanım! “Tecrübeler en iyi öğretmenlerdir, yalnız okul masrafları biraz çoktur.” Thomas Carlyle Nöbetçi: - Dümdüz ilerliyor, komutanım! diye cevap verdi. Bu, o gemiyle tehlikeli bir çarpışma rotası üzerinde olduğumuz anlamına geliyordu. Komutan nöbetçiye emir verdi: - Gemiye mesaj gönder: Çarpışma rotasındayız, rotanızı 20 derece değiştirmenizi öneriyoruz. Karşıdan şu sinyal geldi: - Rotanızı 20 derece değiştirmeniz önerilir. Komutan: - Mesaj gönder! dedi. - Ben komutanım, rotayı 20 derece değiştirin. Karşıdaki: - Ben deniz onbaşıyım, rotanızı 20 derece değiştirseniz iyi olur. diye mesajı cevapladı. Komutan bu arada iyice öfkelenmişti. Hırsla emretti: - Mesaj gönder! Ben bir savaş gemisiyim. Rotanızı 20 derece değiştirin. Karşıdaki ışıklarla cevap verdi: - Ben de bir deniz feneriyim! Mecburen rotayı değiştirdik.”

NEYLE KARŞI KARŞIYASINIZ “Güçlü olan, yenilmeyen yalnız azimdir.” Y. Kemal Beyatlı NEYLE KARŞI KARŞIYASINIZ

- Özel Fen Liseleri - Özel Meslek Liseleri - Anadolu liseleri - A. Teknik Liseleri - A. Meslek Liseleri - A. Öğretmen Liseleri - A. İmam Hatip Liseleri - Özel Fen Liseleri - Özel Meslek Liseleri - MEB’e Bağlı SML - K. B. Meslek Liseleri SINAVLAR HAZİRAN LİSELERE GİRİŞ SINAVI ÖZEL OKULLAR SINAVI ASKERİ OKUL SINAVLARI POLİS KOLEJİ SINAVI DPY “Kaderiniz karar anlarınızda şekillenir.” Anthony Robbins

LGS’DE GENEL DURUM NEDİR? LGS 2002 ADAY BİLGİLERİ Başvuran aday sayısı 562.138 Asil olarak yerleşen 109.496 Kazanamayanlar 452.642

LİSELERİN 2003 YERLEŞTİRME BAŞARILARI Kaynak:ÖSYM

BAŞARIYA EKİP ÇALIŞMASI İLE ULAŞILIR Adam parkta oturmuş, temiz hava alıyor, etrafı seyrediyor. Biraz ilerde, ellerinde kazma kürek çalışan iki kişi dikkatini çekiyor. Öndekinin elinde kazma, çukur açıyor... Arkadakinin elinde kürek, açılan çukuru dolduruyor... Bu arada elinde kazma olanı, az ilerde yeni bir çukur açıyor, arkadaki gelip çukuru dolduruyor... Bir, üç, beş... Adam, bu manzara karşısında bir süre kafa yormuş, ne yapıyorlar diye... Ama mümkünü yok, çıkaramamış. Meraktan da ölecek. Kalkmış, yanlarına gitmiş: - Yahu arkadaşlar, sabahtan beri sizi seyrediyorum. Ne yaptığınızı bir türlü anlayamadım. Neden biriniz çukur açıyor, sonra diğeriniz o çukuru kapatıyor? Adamlardan biri cevap vermiş: - Aslında biz üç kişilik bir fidan dikme ekibiyiz. Fidanı çukura koyan arkadaş bugün izinli de... Başarının yolu

BAŞARININ YOLU BİLİNMELİDİR! HEDEF BELİRLEME PLÂN YAPMA İYİ BİR ORTAMDAN YARARLANMA MOTİVASYONU SAĞLAMA KONSANTRASYONU SAĞLAMA VERİMLİ ÇALIŞMAYI BİLME

NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ? 1 . HEDEF BELİRLEME NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ?

YANLIŞ BELİRLENEN HEDEF KİŞİYE ZARAR VERİR Tecrübeli avcı, av sezonu açılınca acemi avcılardan üçünü yanına alıp ormana gitmiş. Onlara avcılığın sırlarını, inceliklerini anlatacakmış. Küçük bir deliğin yanına gelmişler. Tecrübeli avcı: “Böyle yerlerde tavşanlar bulunur. Tüfeğin namlusunun ucuyla bu delikleri karıştırın. Sonra içeriden çıkan tavşanı benim gibi avlayın.” Daha sonra küçük bir inin önüne gelmişler. Tecrübeli avcı: “Bu küçük inlerde tilkiler yaşar. Bu durumda içeriye taş atın. Tilki dışarıya çıkacaktır. Sonra onu böyle avlarsınız.” Az sonra büyükçe bir mağaranın önüne gelirler. Tecrübeli avcı: “Burada ayı gibi büyük hayvanlar barınır. Bu hayvanlar tehlikelidir. Onları tahrik etmemek gerekir. Bu durumda, mağaranın önüne yatın ve içeriden hayvanın çıkmasını bekleyin.” Bunun üzerine dört arkadaş mağaranın önünde pusuya yatarlar. Ertesi gün gazetelerde garip bir haber manşete çıkar: “Dört avcıyı tren ezdi!” Meğer tecrübeli avcı ve arkadaşları ayı ini diye bir tren tünelinin önüne yatmışlar. Yanlış hedef

2. PLÂNLI ÇALIŞMA Çalışılması gereken dersler belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

BÜTÜN SORUNLAR PLÂNSIZLIKTAN DOĞAR Doktor, Temel'e sormuş: Neyin var? Parmağımı, buraya bastırınca acıyor... Başka?... Parmağımı, şuraya bastırınca da acıyor... Doktor bakmış, Temel’in birbirinden ilgisiz bir çok yeri birden acıyor. Doktor, uzun tahliller ve yoğun muayeneler sonunda nihayet teşhisi koymuş: "Parmakta incinme..." Plânsızlık

3. ÇALIŞMA ORTAMI Televizyon Bilgisayar Telefon Düzen Müzik “Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de gider.” Ciyorbano Brund 3. ÇALIŞMA ORTAMI Televizyon Bilgisayar Telefon Düzen Müzik Havalandırma

4. MOTİVASYON Çalışmaları ertelemeyin. Olumlu düşünün. Hedefi hayal edin. Anlarsanız seversiniz…

SİZ İSTEMEZSENİZ KİMSE SİZİ HEDEFİNİZE ULAŞTIRAMAZ Temel'le Dursun, dört motorlu bir uçakla Trabzon'dan İstanbul'a uçuyorlardı. Birden Pilot'un anonsu duyuldu: - Sayın yolcular, bir motorumuz arıza yaptı. Ama paniğe gerek yok. Kalan motorlar bizi götürür. Tabii hızımız biraz azalacak. Dolayısıyla yolculuk da biraz uzayacak. Az sonra bir motor daha durdu. Pilot yine aynı anonsu yaptı: - Yolculuk biraz daha uzayacak... Sonra bir motor daha... Ve aynı anons... Temel, bu durumdan huzursuz oldu: - Ula Tursun, bir motor daha durursa, bütün gece buradayız, demektir... Motivasyon

5. KONSANTRASYON Eşiğin aşılması Sağlık sorunları Hayal kurma Çalışma ortamı Uykusuzluk

SİSTEMİN BİR ÇARKI DURURSA SİSTEM İŞE YARAMAZ Siyah köleler çiftlikten kaçarken sihirli bir lâmba bulmuşlar ve içinde bulunan cini lâmbadan çıkarmışlar. Cin 10 siyah köleye : “Dileyin benden ne dilerseniz. Yalnız birer dilek dileme hakkınız var!” demiş. 1. siyah “Beyaz olmak istiyorum” demiş, olmuş. 10. beyaz tebessüm etmeye başlamış. 2. siyah da beyaz olmak istediğini söylemiş, olmuş. 10. siyah sırıtmaya devam etmiş. 3. siyah da beyaz olmayı dilemiş ve olmuş... 10. siyah kıkırdamaya başlamış. 4. siyahın da isteği aynı olmuş... 10. siyah gülmeye devam... 5,6,7,8 derkeeen 9. siyah da beyaz olma yönünde dilek hakkını kullanmış. Sıra 10. siyaha gelmiş; ama adam yerlerde... Gülmekten konuşamıyor. Cin isteğini sormuş ona... Adam nefes almaya fırsat bulduğu bir ara isteğini zorlukla belirtmiş: “Hepsinin tekrar siyah olmasını istiyorum.” Verimli çalışma

6. VERİMLİ ÇALIŞMA ÖN HAZIRLIK DİNLEME OKUMA NOT TUTMA TEKRAR TEST TEKNİĞİ

A. ÖN HAZIRLIK Gözden geçirin. Soruları cevaplayın. Tablo ve grafikleri inceleyin.

B. DİNLEME Ön hazırlık yapın. Dersi aksatmayın. Dersi kaynatmayın. G.M.Usova: “İletişimin % 90’ı sözeldir. Dinlenen konunun birkaç saat sonra ancak % 20 - 25’i hatırlanabilir.” B. DİNLEME Ön hazırlık yapın. Dersi aksatmayın. Dersi kaynatmayın. Soru sorun.

C. OKUMA Hedef belirleyin. Metni gözden geçirin. Not alın. Altını çizin. Anlaşılamayan yerleri belirleyin.

sonunda, öğrenilenlerin sadece J.Mclevish: “Dersin sonunda, öğrenilenlerin sadece % 55’i hatırlanabilir. Bir hafta sonra bu oran % 17’ye düşer.” D. NOT TUTMA Dersi aksatmayın. Önce dinleyip sonra yazmak Anlaşılamayan yerleri sorun. Kısaltmalar yapın.

E. TEKRAR Zihinden tekrar yapın. Yazarak tekrar yapın. Kişi öğrendik- lerinin % 70’ ini bir saat, % 80’ ini de bir gün içinde unutur. E. TEKRAR Zihinden tekrar yapın. Yazarak tekrar yapın. Karşılaştırma yapın. Dersten sonra tekrar edin. Yatmadan önce ve kalkınca tekrar edin.

F. TEST TEKNİĞİ Bilmediğiniz konudan soru çözmeyin Önce konu çalışın. Ders alınmış başarısızlık başarı demektir. Malcom S. Forbey Bilmediğiniz konudan soru çözmeyin Önce konu çalışın. Sonra soru belirleyin. Bir oturuşta süreli olarak çözün. Cevapları en son kontrol edin. Yanlışları belirleyin. Bilemediklerinizi sorun.

YANLIŞTA ISRAR EDENLER, BAŞARIYA ULAŞAMAZ Bir gün bir tavşan eczahaneye gider. Eczacıya: “Havuç istiyorum.” der. Eczacı: “Burası eczahane, burada havuç satılmaz, ilâç satılır.” der. Ertesi gün tavşan, aynı eczahaneye gelir ve: “Havuç var mı, havuç?” diye sorar. Tavşanı yine karşısında gören eczacı:“Bak kardeşim, dün de söyledim; burada havuç bulamazsın, haydi git şimdi.” der. Tavşanın defalarca aynı eczahaneye gelmesi nedeniyle iyice çileden çıkan eczacı sonunda tavşanı yakalar. Koca bir penseyle onun dişlerini söker. Ağzı kanlar içinde oradan ayrılan tavşan, bir sonraki gün eczahanenin kapısında tekrar görülür. Eczacıya sakin ve yavaş adımlarla yaklaşır. Kendinden emin bir şekilde sorar: “Havus suyu vay mı, havus suyu?” Emekleriniz boşa gitmeyecek

EMEKLERİNİZ ASLA BOŞA GİTMEYECEK! Bu sınav sadece bir fırsat Asıl hedef ÖSS Bu kazansa da böyle kazanmasa da böyle Alınan eğitim ÖSS’nin alt yapısı olacak ÖSS’de bir adım önde olacak

www.aktuelpdr.com Sayın Erol Akdağ’a teşekkür eder TEŞEKKÜR EDERİZ erol_akdag@yahoo.com www.aktuelpdr.com Sayın Erol Akdağ’a teşekkür eder