Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
Tarımsal Pazarlama Aykut ORDUKAYA AB Uzmanı
PAZARLAMA-6.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Hızlı Tüketim Ürünleri
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
MALİYET MUHASEBESİ MALİYET YÖNTEMLERİ Prof.Dr. İbrahim Lazol 2012.
STOK MALİYETİ.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
MALİYETLERİN SINIFLANDIRILMASI
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Dağıtım Kanalları ve Stratejileri
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE DAĞITIM ve DAĞITIM POLİTİKALARI
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Altunışık, Özdemir, Torlak – Modern Pazarlama
Pazarlama İlkeleri.
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım Prof.Dr.Günal ÖNCE

Dağıtım kanalının iki yönü!!! Pazarlama kararlarına etki etme, Diğer işletmelere karşı uzun vadeli taahhüt ve bağlantı içine girilir,

Dağıtım kanalları şekilleri Direkt (doğrudan) dağıtım, Endirekt (dolaylı) dağıtım,

Aracı kullanmanın başlıca nedenleri Finansal güçlülük, İşletmenin dağıtım kanalı sisteminde ekonomik olarak çalışabilmesi, diğer üreticilerin tamamlayıcı malları için aracı durumuna gelmesini gerekli kılar, Aracıların konusunda uzman olmaları, Maliyet avantajı sağlaması

Dağıtım kanalı alternatifleri tüketici A üretici üretici tüketici perakendeci B üretici tüketici perakendeci toptancı C üretici acente toptancı perakendeci tüketici D E üretici acente perakendeci tüketici Channel design options: sell direct or through some channel? Retailer Wholesaler Agent Combination thereof How to decide? Consider the channel objectives (see next slide) and rate the channel structure against each one. Then balance the trade-offs and the company’s resources.

Dağıtım kanalı alternatifleri Endüstriyel alıcı A üretici üretici Endüstriyel alıcı distribütör B üretici Endüstriyel alıcı acente C üretici acente distribütör Endüstriyel alıcı D Channel design options: sell direct or through some channel? Wholesaler Agent Combination thereof 3

Dağıtım kanalı seçimiyle ilgili bazı ilkeler Tüketiciden başlayarak geriye doğru düzenlenmelidir, İşletmenin pazarlama programı ve amaçlarına uygun olmalıdır, Esnek olmalıdır, Karşılıklı bağımlılık olduğundan tüm kanal üyelerinin birbirine destek vermesi gerekir, Etkin bir değerlendirme sistemi yapılarak geliştirmeler sağlanmalıdır,

Dağıtım kanalının seçimini etkileyen faktörler Pazarla ilgili faktörler; Potansiyel tüketici sayısı Tüketicilerin bölgesel dağılımı Sipariş büyüklüğü, Mamulle ilgili faktörler, Mamulün bozulabilirliği, Birim değeri, Teknik yapısı, Aracılarla ilgili faktörler, Servis, Üretici politikalarına uyum İşletmenin kendisi ile ilgili faktörler Finansal güç, Yönetim yeteneği, Kanalı denetleme isteği, İşletmenin sağladığı katkılar

Başlıca dağıtım politikaları Yaygın dağıtım; mamulün; alıcısının bulunabileceği her yerde satışa sunulmasıdır. Seçimli (selektif) dağıtım; belirli bir bölgede sınırlı sayıda toptancı ve perakendeci veya sadece perakendeci kullanma politikasıdır. Özel ve tekelci dağıtım; belirli bir pazarda sadece tek toptancı yada perakendeci ile mamul dağıtımı politikasıdır.

Fiziksel dağıtım ve fonksiyonları Fiziksel dağıtım: mamullerin üretim aşamasından geçtikten sonra tüketiciye teslimine kadar yapılan faaliyetlerdir. Fonksiyonları; Depolama ve depo yerlerinin seçimi, Taşıma sistemi, Stok planlama ve kontrolü, Sipariş alma ve yerine getirme, Yükleme ve boşaltma,