ÇEVRE DOSTU MOTORLU TAŞITLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam kalitesini korumak Alkol hakkında faydalı bilgiler
Advertisements

MS OFFICE 2013.
Akşehir Gölü. Akşehir Gölü PROBLEM ? Dünya Isınıyor!
ENERJİ TASARRUFU.
HAVA KÜRE (ATMOSFER) VE HAVA KİRLİLİĞİ
Gerçek Dünyanın Sanal Yansıması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
BALIK KILÇIĞI.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
GRUP ENERJİ AYŞE SELMA DUYGULU NİHAL KURAKCI GÜLSEREN OKATAN
BİLİM ADAMI OLMAK İSTERMİSİNİZ?
Merhaba çocuklar, benim adım Minik. Bende sizler gibi daha küçüğüm. Her geçen gün büyüyeceğiz ama ben büyümekten korkuyorum. Sizinle birkaç arkadaşımı.
Sıradışı Bir Liderlik Okulu
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… 17 Aralık 2009 Perşembe Arıları dörderli gruplara.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
DERSİMİZ; ÇEVRE SAĞLIĞI Toplum Sağlığı Hizmetleri Şube Müdürlüğü
Göl’ün Hikayesi.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER Burak Turcan Bedirhan Erken
KURGU KUŞAĞI DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
ENERJİ VERİMLİLİĞİ NE DEMEKTİR?
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Güvenli ve Pratik Web’de çalışma saatleri için;
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ENERJİ VERİMLİLİĞİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİZ?
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
İnsan ve Çevre Kirlenme Çeşitleri Çevre Kirliliği ve Sağlığımız
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
BAŞARIYA YOLCULUK Projenin Adı: Başarıya Yolculuk
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
Yerleştirme Sistemindeki
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
GÜLKENT İLKÖĞRETİM OKULU
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
BİLİŞİMCİ ÖĞRETMENLER
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
ASİT YAĞMURLARI VE ETKİLERİ
ASİTLER VE BAZLAR.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
Çevre Dostu Poşet Tasarlayalım
ANTAKYA HAYRETTİN ÖZKAN
ŞİMDİDE KENDİMİZİ TANIMA ZAMANI…: LİDERİMİZ: 1-Sena BULUT VE BİZZZ: 1-Hilal KARAMANOĞLU 2-Şerife İNAN 3-Merve PİRE 4-Yağmur TAŞDEMİR 5-Sakine ÜNALDI 6-Melike.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
ÇEVRE KİRLİLİĞİ Hadi!Anlatıma geçelim.
İnsanı etkileyen ve insanlardan etkilenen dış ortama denir.
Bilişimci martılar Çocukların ilköğretimden sonra karşılaştıkları problemler Sönük kalmak değil parlamak istiyoruz.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
İnternet Okur Yazarlığı
TÜKETİCİ HAKLARI En son yaptığınız alışverişi hatırlıyor musunuz?
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
AĞAPINAR İLKOKULU /ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
Çevremiz neden kirlenir?
Çevre Kirliliği Hava Kirliliği Su Kirliliği Toprak Kirliliği.
KÜRESEL ISINMA NEDİR? Sanayi devriminden beri, özellikle fosil yakıtların yakılması, ormansızlaşma ve sanayi süreçleri gibi çeşitli.
ASİT YAĞMURU NEDİR ? Yağan yağmurun asidik özellik taşımasına asit yağmuru denir. Hava kirletici emisyonların en yaygın olanı kükürt- dioksit ( SO.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
DÖRT İŞLEM PROBLEMLERİ
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
CLASS DOJO.
DÖRT İŞLEM PROBLEMLERİ
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ASİT YAĞMURLARININ OLUŞUMU VE ZARARLARI. ASİT YAĞMURU NEDİR? Asit yağmurları, fosil yakıtların yakılmasıyla, sanayi tesislerinden, konutların ısıtılmasından.
Sunum transkripti:

ÇEVRE DOSTU MOTORLU TAŞITLAR DAHA RENKLİ BİR YAŞAM İÇİN… Takım adı: MAVİ GÖKYÜZÜ http://www.irmak.k12.tr/mavigokyuzu

Mavi Gökyüzü Takım Elemanları Fuat Can Ertan İdil Ekşi Melis Yücel Hakan Büyükfırat Ece Tunusluoğlu Zeynep Oktay Onat Polat

Kullandığımız Kalite Araçları Beyin Fırtınası: Hava kirliliğinin sebepleri hakkında beyin fırtınası yaptık. Matris diyagramı: Konuyu seçmek için karar aşamasında kullandık. Balık kılçığı: Problem olarak belirlediğimiz taşıtların sebep olduğu hava kirliliğine çözüm yolları bulmamızı kolaylaştırdı.

BEYİN FIRTINASI SPREYLER EKZOZ GAZLARI BACA GAZLARI ORGANİK YAKITLAR ORMAN YANGINLARI DEODORANTLAR YAKITLAR

Kalite Araçları A. Beyin fırtınası: Konu seçimi için. Hava kirliğine neler sebep olur? 1) Filtresiz fabrika bacalarından çıkan gazlar 2) Taşıtların ürettiği gazlar ( egzoz gazları) 3) Deodorant ve spreyler 4) Evlerde kullanılan yakıtlar 5) Ormanların yok edilmesi

Ormanların yok edilmesi B. Matris Diyagramı Grup üyeleri Fabrika bacaları Egzoz gazları Deodorant ve spreyler Yakıtlar Ormanların yok edilmesi Onat 4 5 3 1 İdil 2 Ece Melis Fuat Can Hakan Zeynep Toplam 26 29 11 18 23 Bulduğumuz sebeplerden en fazla oy ( 29 puan ) alan taşıtların ürettiği gazları ( egzoz gazları) seçtik ve taşıtların sebep olduğu hava kirliğini tartışmaya başladık. Kendimize şu soruyu sorduk: Neden insanlar çevreyle dost, havayı kirletmeyen taşıtlar kullanmıyor?

Taşıtların sebep olduğu hava kirliliği 3. BALIK KILÇIĞI Taşıtların sebep olduğu hava kirliliği Çevreye karşı duyarsızlık Çevreyle dost taşıtların azlığı Firmaların gereken önemi vermemesi Ceza kanunlarındaki yetersizlik ( egzoz ölçümlerinin düzenli yapılmaması) Bilinçsiz insanlar/ eğitimsizlik Ekonomik sebepler Çevreye dost taşıtların performansı düşük

Çözüm Önerileri: İnsanlara çevre dostu motorlu taşıtları tanıtmak Çevre dostu motorlu taşıtlar hakkında bilgilendirici sunumlar düzenleme Çevre dostu yakıtlar hakkında bilgi verme

Sizler Neler Yapabilirsiniz? Otomobillerinizde mutlaka kurşunsuz benzin kullanın. Özellikle hem kurşunsuz hem de yüksek performans veren benzin türlerini yeğleyin. Otomobil satın alırken ilk önce gereksiniminize göre büyüklüğüne karar verin, daha sonra o klasmanda en az yakıt tüketimi olanı yeğleyin, hem kesenize hem de doğaya yararlı olun. Temiz benzin kullanın, kaçak yakıtlardan uzak durun; o an ödediğiniz paranın çok daha fazlasını tamir ve bakım için ödemek zorunda kalmayın.

Günümüzde, otomobillerin çalıştırılmadan önce motorlarının ısıtılmasına gerek yoktur. Motoru ısıtmanız daha fazla yakıt tüketmenize sebep olur. Otomobillerde aşırı yük taşımak benzin tüketimini artırır. Taşıma kapasitesinin üzerine çıkmayın. 100 km hızla gitmek yerine 80 km ile gitmek % 10 ile % 15 arasında yakıt tasarrufu sağlar. Bu da daha az zehirli gaz üretilmesini sağlar.

Yakın bölgelerdeki işlerinizi tek yolcukla tamamlayın Yakın bölgelerdeki işlerinizi tek yolcukla tamamlayın. Hem yakıt tasarrufu sağlar hem de otomobilinizin yıpranmasını engellemiş olursunuz. Otomobilinizin hava ve yakıt filtrelerinin, her zaman temiz olmasına dikkat edin. Kirli filtreler fazla yakıt harcanmasına yol açar. Yerlere dökülen her litre benzinin havaya vereceği zarar, aracınızın 40 200 kilometrede çıkarttığı hidrokarbonun verdiği zarara eşittir. Benzin alırken yere dökülmemesi için benzincinizi uyarın.

Anket Çevre dostu bir araç elde etmenin yollarından biri de çevreyi kirletmeyen yakıtlar kullanmak. Biz de kullanılan yakıtların ne derece bilinçli seçildiğini anlayabilmek için okulumuzdaki öğretmenlerimize aşağıdaki soruları sorduk. SORULAR: Hangi benzini kullanıyorsunuz? Neden? Çevreye duyarlı ama %50 daha pahalı bir benzin çıksa kullanır mıydınız? Neden? Hidrojen enerjisi hakkında ne biliyorsunuz?

Okul Müdürü: Nilgün Akalın 1.kurşunsuz-çevreye zarar vermediği için 2.kullanırdı-çevreye duyarlı olmak Coğrafya Öğretmeni: Leyla Coşkun 1.kurşunsuz- çevreye az zarar veriyor 2.kullanırdı-çevre kirliliği istemiyor Matematik öğretmeni: Barış Ülgezen 1.kurşunsuz- arabasına başka benzin uymuyor 2.kullanmazdı- daha ucuz olması gerektiğini düşünüyor Almanca Öğretmeni: Elif Bayraktaroğlu 1.kurşunsuz-arabaya bu gerekiyor 2.kullanmazdı- ekonomik sebeplerden dolayı

Müdür Yardımcısı: Eda Ceylan 1.kurşunsuz-çevreye duyarlı 2. kullanırdı- çevreye zarar vermediği için Fen Bilgisi Öğretmeni:Hande Kantek 1.kurşunsuz- çevre dostu olduğu için 2.kullanmazdı-çok pahalı bulduğu için Türkçe Öğretmeni:Gamze Dolkay 1.kurşunsuz- arabaya bu benzin gerekiyor 2.kullanmazdı- çok pahalı Türkçe Öğretmeni:Nuray Uluçay 1.kurşunsuz-doğa için 2. kullanırdı- insanların temiz havadan çok etkilendiğini bildiği için

Almanca öğretmeni:Belma Demirhan 1.kurşunsuz-çevreyi koruduğu için 2.kullanırdı-çevrey korumak çok önemli Müdür Yardımcısı:Ceyhun Özbal 1.kurşunsuz- araba oan göre dizayn edilmiş 2.kullanmazdı- pahalı olduğu için. Fen-mat bölüm başkanı: Nazım Hamdioğlu 1.kurşunsuz-hava kirliliğini azaltmak için 2.kullanırdı- sağlığımız bozulduğunda daha fazla öderiz İngilizce Öğretmeni:Zeynep Alemdar 1.kurşunsuz- araba modeli gereği 2.kullanmazdı-çok pahalı

İlkokul öğretmeni: Gülten Gül 1)kurşunsuz-çevreye az zarar veriyor 2)kullanırdı-gelecek için 3)atom bombasında kullanılıyor İlkokul öğretmeni: Fevziye Koç 1)kurşunsuz-doğa için 2) kullanırdı- çevre için 3) bomba üretiliyor İlkokul öğretmeni: Şen Sezer 1)kurşunsuz-doğaya zarar vermiyor 2)kullanırdı-çevreye zarar vermemek için İlkokul öğretmeni: Nalan Kovulmaz 1)kurşunsuz-çevreye yararlı 3)pek bir şey bilmiyor

Beden Eğitimi Öğretmeni:Aslı Temel 1.kurşunsuz- çevreye duyarlı 2.kullanırdı-gelecek nesiller için çevreye duyarlı 3.bilmiyor Türkçe Öğretmeni:Sunay Sağlam 1.kurşunsuz-araç için onu kullanması önerildi 2.kullanırdı- çevrenin düzelmesi için Bilgisayar Öğretmeni: Süleyman Sönmez 1.kurşunsuz- hem araba , hem çevre için 2.kullanmazdı- çok pahalı

Makaleler Prof. Dr. Ali Beba “Hidrojen Enerjisi” “Geleceğin Yakıtını Kullanmak” Bilim Teknik Aralık 2005 “Hibrit Otomobiller” Bilim Teknik

GÜNLÜK 29.11.2005 Öğretmenlerimiz bize “ Bilişimci Martılar” adlı projelerden ilk defa bahsetti. Grup arkadaşlarımızla tartıştık. 16.12.2005 Öğretmenlerimizle birlikte farklı “Bilişimci Martılar” projeleriniz inceledik. Kalite araçları hakkında bilgi edindik, bunları projemizi oluştururken nasıl kullanabileceğimiz hakkında fikir yürüttük. Daha sonra konumuz hakkında beyin fırtınası yaptık. Matrix diagramı kullanarak konumuzu belirledik. 19. 12. 2006 Proje konumuz olan çevre dostu motorlu taşıtlar hakkında edindiğimiz bilgileri paylaştık. Kütüphane araştırması yaptık. Görev dağılımı yaptık. 02. 03. 2006 Araştırma yaptıktan sonra edindiğimiz bilgileri ve fikirleri paylaştık. Yakıtlar hakkında anket yapmaya karar verdik. Anketi hızlı bir şekilde yapabilmek için okuldaki öğretmenlerimize sormaya karar verdik.

04.03.2006 Web tasarımından sorumlu arkadaşımız Fuatcan Ertan’la proje öğretmenlerimizden Pınar Taşpınar web eğitimini almak üzere Microsoft binasına gittiler. 27.03. 2006 Fuat can arakadaşımız bize aldığı web eğitiminden ve değerlendirme kriterlerinden bahsetti. Yaptığımız anket çalışmasının sonuçlarını tartıştık. 01. 04. 2006 Web tasarımından sorumlu arkadaşımız Fuatcan Ertan’la proje öğretmenlerimizden Pınar Taşpınar 2. web eğitimini almak üzere Microsoft binasına gittiler ve yaptıklarımızı sergilediler.

06.04. 2006 Fuat can arkadaşımız ve Pınar Hanım bize cumartesi katıldıkları web eğitiminden bahsettiler. Diğer okulların neler yaptıklarını anlattılar. Öğretmenimiz eksiklerimiz sıraladı ve bunların üzerine yoğunlaşmaya karar verdik. İlk olarak takım adımızı belirlemeye karar verdik. Sloganımız vardı ama hala bir takım adımız yoktu, ilk olarak ele aldığımız hava kirliliği konusu üzerine yoğunlaşarak adımızı okul bayrağımızın da rengi olan “Mavi gökyüzü” koymaya karar verdik. Önümüzdeki perşembe toplanmak üzere sözleştik. 13.04.2006 Kütüphane araştırması yaptık ve elimizdeki yazıları eledik. Yazılarımız bölümüne koyacağımız makalelere karar verdik. Artık geriye bir tek Powerpoint sunusu kalmıştı. 20.04. 2006 Hakan arkadaşımız Powerpoint sunusu tamamladıktan sonra bütün bilgileri sitemize aktarmak üzere Fuat Can arkadaşımız verdik.