Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
REKLAMCILIK Hafta 2.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAMCILIK Hafta 2.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
FIAT DUCATO – PİŞMANLAR KOROSU
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Pazarlama Araştırması
Bölüm 5 Satış Süreci.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Doç. Dr. Özlem ATALIK Arş. Gör. Bahri Baran KOÇAK
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi
Pazarlama İlkeleri.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
Teknoloji ve Tasarım Dersi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Medya Planlaması ve Stratejisi
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Reklam Araştırmaları Reklamcılıkla ilgili kararların verilmesinde araştırma son derece önemli bir yer tutmaktadır. Müşterilerin, hedef kitlenin ve pazarlama çevresinin anlaşılması ve bilinmesi başarılı reklamın vazgeçilmez unsurudur. Ürün ve hizmet reklamlarının içeriğinin belirlenmesinde ve yayınlanma stratejisinin oluşturulmasında yine araştırma önemli bir yer tutmaktadır. Reklam harcamaları artık çok büyük bütçelerle yapılmaktadır. Bu nedenle işletmeler araştırmaya, veriye dayanmayan harcamalardan uzak durmak istemektedir. Reklam yapılmadan önce yapılan araştırmalar olduğu gibi yapılmış reklamın başarısını ölçmeye yönelik araştırmalarda mevcuttur.

Pazarlama Araştırması ve Reklam Planlama Süreci Mesaj Oluşturma Planlama Mesajın Dağıtılması Değerlendirme Planlama Araştırması Verileri (Durum Analizi) Ürün Araştırması Tüketici Araştırması Pazar Araştırması Rekabetçi Analiz Stratejik Reklam Araştırması Hedef Kitle Analizi Mesaj Araştırması Medya Araştırması Reklam Etkililiği Araştırması Mesaj Sonrası Testi Mesaj Etkililiği Testi Medyanın Etkililiği

Stratejik Reklam Araştırmaları Ürünün hedef kitlesine en uygun, en rekabetçi reklam iletisini ve bu iletinin yer alması gereken iletişim araçlarını belirlemeye yönelik reklam stratejisi araştırmaları, ürün, tüketici, Pazar, ve rekabet araştırmalarından yararlanarak reklamın alt yapısını oluşturur. Pazarın büyüklüğü, rakiplerin Pazar durumu, hedef tüketicinin profili, satın alma davranışını etkileyen faktörler, üründen beklentileri gibi unsurlar bir araya getirilerek reklam çalışmaları biçimlendirilir. Stratejik araştırmalar; Hedef Kitle Analizi, Mesaj Araştırması ve medya araştırması olarak üç başlıkta toplanabilir.

Stratejik Reklam Araştırmaları Hedef Kitle Analizi Mallar, hizmetler, fikirler sınırsızdır. Üretici ve reklam veren ise hedef kitle ne istiyor, onu ne cezbediyor bulmalıdır. Hedef kitlenin tanımlanması, tüketim ve medya kullanım alışkanlıklarının tespiti bu noktada önemlidir. Hedef kitlemiz kim? , Hedef kitle ürünümüzü nasıl öğrenebilir?, Hedef kitle rakip markaları nasıl tanımlıyor?

Stratejik Reklam Araştırmaları Mesaj Araştırması Reklam yayınlanmadan önce, mesajın etkisinin ölçülmesidir. Markanın akılda kalmasını hangi mesaj sağlıyor?, Hangi satış noktalarını kullanmalıyım? Fikir testi; Ürünün ana yararı nedir? Bu yarar en etkili biçimde nasıl anlatılabilir? Bütün bunların anlatıldığı cümleler (en fazla iki paragraf) ürünü destekleyen yardımcı faktörler ve fikirler nelerdir? Metin testi;Verilen mesajlar ve gösterilen görseller katılımcılar üzerinde sınanır. Olumlu ve olumsuz yönler, Markanın akılda kalıp kalmadığı gibi noktalar incelenir.

Stratejik Reklam Araştırmaları Medya Araştırması Yayınlanan mesajın ne kadar insana ulaşacağının araştırılmasıdır. Hedef kitlenin medya alışkanlıkları, iletişim araçlarının reyting, baskı ve satılma oranları gibi unsurlar göz önünde bulundurularak, reklamın en etkili ve ucuz biçimde hedeflenen kitleye ulaştırılması hedeflenir.

Reklam Etkililiği Araştırmaları Yayınlanan mesajın etkililiğini ölmek üzere yayından sonra yapılan test ve araştırmalardır. Mesaj Sonrası Testler Mesaj Etkililiği Medyanın Etkililiği

Reklam Etkililiği Araştırmaları Mesaj Sonrası Testler Hedef kitle üzerinde, reklamın uygulanmasından sonra gerçekleştirilir. Reklam akılda kaldı mı? Marka akılda kaldı mı? Hatırlama-Tanıma testi: Katılımcılara bir reklam gösterip daha önce görüp görmedikleri sorularak, reklamın kalıcılığı ölçülür. Yardımlı Hatırlama: Deneklere marka ismi verilir ve reklamını hatırlayıp hatırlamadıkları sorulur. Yardımsız Hatırlama: Deneklere bir ürün kategorisinden hatırladıkları marka ve reklam olup olmadığı sorulur.

(Reklam Planlama Sırasında) (Değerlendirme Sırasında) Reklam Etkililiği Araştırmaları Mesaj Sonrası Testler / Ön Test-Son Test Öncesi (Reklam Planlama Sırasında) Sonrası (Değerlendirme Sırasında) Mesaj Etkililiği Mesaj İçin ölçülebilir reklam amaçları belirlemek Mesaj amaçlarının temel değerlerini ölçümlemek Kampanya Sonrası mesaj amaçlarını ölçümlemek ve sonuçları başlangıç noktasındaki değerlerle karşılaştırmak Medya Etkililiği Medya için ölçülebilir amaçlar belirlemek Medya amaçlarının temel değerlerini ölçümlemek Kampanya sonrası medya amaçlarını ölçümlemek ve sonuçları başlangıç noktasındaki değerlerle karşılaştırmak

Reklam Etkililiği Araştırmaları Mesaj Etkiliği Testi Kampanya başlamadan önce bir amaca yönelik olarak oluşturulan mesajların içeriği, kampanyanın ardından ölçümlenir. Böylece oluşturulan mesajların amaca hizmet edip etmediği ve başarısı test edilir.

Reklam Etkililiği Araştırmaları Medya Etkiliği Testi Kampanya başlamadan önce hedef kitlenin ne kadarına ulaşılacağı amaç olarak belirlenir. Kampanyanın ardından ulaşılan hedef kitle ölçümlenir. Böylece medya planlama ve satın almada ne gibi değişiklikler yapılacağına karar verilir.

Ön Test Reklam Modelleri Basılı Reklamlar Dolaysız Sorgulama: Katılımcılara doğrudan sorular sorarak fikir geliştirmek. Odak Grup: Bireyler yerine hedef kitle profiline uyan 8-12 kişilik gruplarla yapılan derinlemesine görüşmelerdir. Bir moderatör önderliğinde olur, 1-2 saat sürer. Başarı Sırası: Deneklerden 2 veya daha fazla reklamı başarı sırasına sokması istenir. Portföy Testi: Sınanan ve denetim olarak kullanılan bir reklam portföyü katılımcılara verilir. Ardından hatırladıkları reklamlar hakkında fikirleri dinlenir. Bir de kontrol grubu vardır. Sözde dergi: Reklamlar oluşturulan sözde bir dergi katılımcılara okutulur ve içerikteki reklamlardan aklında kalanları ve diğer tepkilerini belirtmeleri istenir. Reklam Postası-Doğrudan Posta: Oluşturulan alternatif reklamlar rastgele birkaç adrese postalanarak hangilerinin tepki oluşturdukları ölçülür.

Ön Test Reklam Modelleri Radyo Tv Reklamları Merkezi Mekan Testi: Katılımcılar AVM gibi merkezi bir yerde reklam metnini izler, ardından yapılan görüşmelerle reklamın güçlü ve zayıf yönleri tespit edilir. Karavan Testi: Bir AVM’de bir gruba reklam izletilir ve kupon verilir. Bir başka gruba reklam izletilmeden kupon verilir ve reklamın başarısı ölçülmeye çalışılır. Sinema Salonu Testi: İzleyicilere sinema salonunda bir dizi reklam filmi izletilir ve reklamları puanlamaları istenir. Canlı televizyon yayını testi: Reklam yayınları ve satışlar arasındaki ilişkiye bakılarak reklamın başarısı ölçülür.

Ön Test Reklam Modelleri Fizyolojik Testler Göz bebeği kamerası: Göz bebeği takip edilerek, hangi reklamların dikkat çektiği, reklamda nereye bakıldığı, dikkat çeken unsurlar test edilir. Göz hareketi kamerası: Reklam seyredenin göz hareketleri takip edilerek, hangi reklamların dikkat çektiği tespit edilir. Ses perdesi analizi: Deneğin duygusal tepkilerinin sebep olduğu duygusal değişimler kaydedilerek reklam ölçümlenir. Beyin dalgaları: Reklamı izleyenleri beyin faaliyetleri gözlemlenerek reklamın başarısı ölçümlenir.