7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Üretici firma sayısı 30 Sektörde istihdam edilen kişi sayısı yılı üretim miktarı Ton İhracatın üretime oranı %45-50 Üretim kapasitesi.
Advertisements

PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Doğrudan Dış Yatırım Bir firma yabancı bir ülkede bir ürünü üretmek ve/veya pazarlamak için tesislere yatırım yapıyorsa, buna doğrudan yatırım denir.
Türk Tekstilinin Rekabet Gücü Mehmet Arif ÖZER.
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
NKÜ Çorlu Mühendislik Fakültesi
E.Ü.Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü
Küreselleşen Türkiye’de Yatırım Rekabeti İzzet Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Unilever Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve İran
Yumurtayı Nasıl Kırmalı ?. Lezzeti ve Besin Değerleri Fonksiyonel özellikleri.
AVRUPA BİRLİĞİ ORTAK TARIM POLİTİKASI Ortak Piyasa Düzenleri
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Afrika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
EKONOMİK ARAŞTIRMALAR VE DEĞERLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Türkiye’nin Dış Ticareti
ZEYTİNYAĞI FİYATLARI NEREYE GİDİYOR? Kenan Mortan Burhaniye Belediyesi 16 Aralık 2006.
Bankacılık sektörü Nisan-Haziran 2011 dönemindeki gelişmeler 27 Temmuz 2011.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 19 Mart DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ BÜYÜKBAŞ ARALIK ARAŞTIRMASI BÜYÜKBAŞ ARALIK ARAŞTIRMASI.
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
E D & F MAN Sugar Ltd AB’deki Değişimler ve Türk Şeker Endüstrisine Etkileri.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 29 Ağustos 2013.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 13 Nisan DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ DEĞİŞİM TOPLAM BÜYÜKBAŞ BÜYÜKBAŞ HAZİRAN ARAŞTIRMASI BÜYÜKBAŞ HAZİRAN ARAŞTIRMASI.
TİCARETTE TEKNİK ENGELLER Şubat 2013 ÜRÜN GÜVENLİĞİ VE DENETİMİ (ÜGD) GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 23 Ocak AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ VARLIĞI CANLI HAYVAN Mayıs / Haziran Araştırması CANLI HAYVAN Mayıs / Haziran Araştırması.
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
SON ON YILDA HAYVANSAL ÜRETİMİN GELİŞİMİ VE TARIMIN FİNANSMANI
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 27 Ağustos 2015.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 1. Bölüm: Uluslar arası İktisat.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
Soru Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Soru; Türkiye’nin üyeliğinin muhtemel etkileri neler olabilir?
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
WTO GATT GATS TRIPS Doç. Dr. A. Can BAKKALCI. WTO KURALLARI ve AVRUPA BİRLİĞİ’NDE ORTAK TARIM POLİTİKASI ORTAK TİCARET POLİTİKASI.
Soru 8 AB ve ABD arasında imzalanması beklenen Transatlantik Ticaret ve Yatırım Ortaklığının Türkiye üzerindeki muhtemel etkileri neler olabilir?
TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİ Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü
MAKİNE VE AKSAMLARI İHRACATÇILARI BİRLİĞİ 2016 OCAK DÖNEMİ İHRACAT RAKAMLARI.
Gümrük Birliği’nin Güncellenmesi Süreci
Serbest Ticaret Anlaşmaları ve TTIP
1929 BUHRANI VE türkİye ekonomisi üzerİne etkİleri
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 23/03/07. Akrilik Elyaf Talebi (t/yıl) ,637, ,560, ,691, ,685, ,778,000.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 31/10/08. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
TÜRKİYE-AB GÜMRÜK BİRLİĞİNİN GÜNCELLENMESİ
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Dünya’da ve Türkiye’de Halı Üretimi
MAKİNE VE AKSAMLARI İHRACATÇILARI BİRLİĞİ
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
TEB Tarım Bankacılığı.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Türkiye ekonomisi 2016'nın son çeyreğinde %3. 5, 2016 yılında %2
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
Dünya Kömür Rezervleri:
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
2018 ŞUBAT AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
HASAT SONRASI HUBUBAT PİYASALARI Ticaret Dairesi Başkanı
ULUSLARARASI TİCARET.
TEMSAD GENİŞLETİLMİŞ YÖNETİM KURULU 2017 TEKSTİL MAKİNE SEKTÖR RAPORU
TEB Tarım Bankacılığı.
Sunum transkripti:

7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon Dünyada Türkiye, 7. büyük tekstil ve hammaddeleri ve 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçısı…

2. büyük tekstil ve hammaddeleri 3. büyük hazır giyim ve konfeksiyon AB’de Türkiye, 2. büyük tekstil ve hammaddeleri Ve 3. büyük hazır giyim ve konfeksiyon tedarikçi…

9. büyük tekstil ve hammaddeleri ABD pazarında Türkiye, 9. büyük tekstil ve hammaddeleri tedarikçisi…

İplik İhracatında, 1,7 Milyar $ ve % 3,4 pay ile dünyanın 9. en büyük ihracatçısı, 841 Milyon € ve %21 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

2,8 Milyar $ ve % 3,5 pay ile dünyanın 6. en büyük ihracatçısı, Dokuma Mensucat İhracatında, 2,8 Milyar $ ve % 3,5 pay ile dünyanın 6. en büyük ihracatçısı, 910 Milyon € ve % 19 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

Örme Kumaş İhracatında, 1,7 Milyar $ ve % 5,4 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı, 593 Milyon € ve %40 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…

Denim Kumaş İhracatında, 435 Milyon $ ve % 10 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı, 110 Milyon € ve %61 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…

Örme hazır giyim İhracatında, 9,2 Milyar $ ve % 4,1 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı, 5,7 Milyar € ve % 16 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

Örme t-şört (6109) İhracatında, 3,3 Milyar $ ve % 8 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı, 2 Milyar € ve % 24 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

Örme bayan gömlek ve bluz grubu (6106) İhracatında, 533 Milyon $ ve % 9,3 pay ile dünyanın 2. en büyük ihracatçısı, 273 Milyon € ve % 28 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…

Örme takım elbise, ceket, pantolon, etek, elbise, vb. grubu (6103-6104) İhracatında, 1,6 Milyar $ ve % 2,6 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı, 1 Milyar € ve % 18 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

Dokuma hazır giyim İhracatında, 5,7 Milyar $ ve % 2,8 pay ile dünyanın 6. en büyük ihracatçısı, 3,5 Milyar € ve % 10 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

Dokuma takım elbise, ceket, pantolon, etek, elbise, vb Dokuma takım elbise, ceket, pantolon, etek, elbise, vb. grubu (6203-6204) İhracatında, 3,8 Milyar $ ve % 3,9 pay ile dünyanın 5. en büyük ihracatçısı, 2,4 Milyar € ve % 13 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

Dokuma bayan gömlek ve bluz grubu (6206) İhracatında, 631 Milyon $ ve % 5,1 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı, 419 Milyon € ve % 15 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

Dokuma iç giyim ve bornoz grubu (6207-6208) İhracatında, 248 Milyon $ ve % 7 pay ile dünyanın 2. en büyük ihracatçısı, 91 Milyon € ve % 18 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

Çorap İhracatında, 1,2 Milyar $ ve % 8,3 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı, 653 Milyon € ve % 35 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

Ev tekstili İhracatında, 2,1 Milyar $ ve % 4,1 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı, 1 Milyar € ve % 15 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

2014 yılı nasıl geçtİ?

Tekstil ve Hammaddeleri İhracatımız 2014 Yılında Rusya’daki kriz ve dünya genelindeki sıkıntılara rağmen Tekstil ve Hammaddeleri İhracatımız % 6 arttı ve 8,9 milyar $’a yükseldi...

Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımız 2014 Yılında Rusya’daki kriz ve dünya genelindeki sıkıntılara rağmen Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımız % 8 arttı ve 18,7 milyar $’a yükseldi...

2014 Yılında İplik ihracatımız 1,8 milyar $; Dokuma kumaş ihracatımız 2,9 milyar $; Örme kumaş ihracatımız 1,7 milyar $; Örme & dokuma hazır giyim ihracatımız 16,3 milyar $; Ev tekstili ihracatımız 2 milyar $; Teknik tekstil ihracatımız 1,6 milyar $;

Tekstil ve Hammaddeleri İhracatımızda İlk Beş Ülke İhracatımızda Rusya’nın payı düşerken, AB ülkelerinin payı artıyor: %46

Tekstil ve hammaddeleri İhracatımızda İlk Beş Ülke Birim: 1.000 $

Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımızda İlk Beş Ülke İhracatımızın %75’i AB ülkelerine yapılıyor ve 2014 yılında AB ülkelerine ihracat %9 arttı.

Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımızda İlk Beş Ülke % 6 Artış % 15 Artış % 10 Artış % 0,3 Artış % 5 Artış Birim: 1.000 $

2014 Yılında İTHALAT

2014 Yılında ve % 4,4 arttı Tekstil ve Hammaddeleri İthalatımız 9,7 milyar $’ değerinde gerçekleşti...

2014 Yılında ve % 3,1 arttı Hazır Giyim ve Konfeksiyon İthalatımız 3,1 milyar $’ değerinde gerçekleşti...

Korunma önlemi uygulanan tekstil ve konfeksiyon ürünlerinde ithalat

2015

2015 İhracatçı için iyi başlamadı… Ocak - Şubat dönemi itibariyle, Tekstil ve Hammaddeleri ihracatımız, % 15 azalarak 1,3 milyar $’a Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatımız, % 14 azalarak 2,7 milyar $’a geriledi…

Gelecek Vaad Eden Pazar: İRAN Ocak – Şubat 2015 döneminde, İran’a ihracatımız: Tekstil ve hammaddeleri: % 49 artarak 76 milyon $ Örme kumaş: %500 artışla 8 milyon $ Elyaf: %76 artışla 13 milyon $ Hazır giyim ve konfeksiyon % 210 artarak 25 Milyon $

İRAN Tercihli Ticaret anlaşması 1 Ocak 2015 tarihi ile yürürlüğe giren tercihli ticaret anlaşması ile; Belirli tekstil, hazır giyim ve ev tekstili ürünleri için indirimli gümrük tarifesi Resmi yollarla dış ticaret Yakınlaşan işbirliği imkanları fırsatı yakalanmıştır...

Rusya’ya ihracat azalıyor Ocak – Şubat 2015 döneminde, Rusya’ya ihracatımız: Tekstil ve hammaddeleri % 46,7; Hazır giyim ve konfeksiyon % 47,7 azaldı...

Rusya’ya ihracatta çözüm önerileri Rusya ile ticaretin geliştirilmesi için; Rusya ile İran benzeri tercihli ticaret anlaşması Rusya gümrüklerinde yaşanılan sıkıntıların giderilmesi Ruble ile ticaret yapmanın kurala bağlanması İhracat sigorta sisteminin geliştirilmesi ve uzun vadeli satışların güvence alına alınması

Dünya tekstil ve konfeksiyon ticareti

Dünya tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ticareti 2005 yılında kotaların kaldırılması ile; Artan rekabetçilik ve değişen ticaret ortamı Çin’in dünya pazarlarına hakim olması Fiyat tabanlı rekabet 2015 yılına geldiğimizde; Tekstil ve konfeksiyon üretiminde yatay entegrasyon’un önemi Çin’de üretim maliyetlerinin artması ve Çin’in ihracatında pazar kaybı Yükselen Asya ülkeleri: Bangladeş! Teknoloji ve bilgi tabanlı rekabet

Dünya tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatı En büyük tekstil ve konfeksiyon ithalatçıları: ABD Fiyat bazlı rekabet etkili olmaya devam ediyor AB Pazarda rekabetçiliğimizi koruyoruz, ancak yeni nesil STA’lar rekabetçiliğimizde erozyona yol açabilir! AB üyeliğimiz ve Gümrük Birliği’nin modernizasyonu Japonya %80 oranında pazara Çin (%68), Vietnam ve Endonezya hakim. Çin büyüyen iç pazar ve artan tüketim, devlet sübvansiyonu, tarife dışı engeller, hükümetin kalkınma planında tekstil ve konfeksiyon sektörlerine azalan vurgu

AB pazarında yerimiz Tekstil ve hammaddeleri ihracatımızda pazardaki payımız artıyor...

AB pazarında yerimiz Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızda pazardaki rekabetçiliğimizi koruyoruz...

ABD pazarında yerimiz 2014 yılında; ABD hazır giyim ve konfeksiyon ithalat artışı: %2,5; Türkiye’den ithalat artışı: %5,8 ABD tekstil ve hammaddeleri ithalat artışı: %4; Türkiye’den ithalat artışı: %9,2 Tekstil ve hammaddeleri 2009 – 2014 ortalama artış hızı: %15 Hazırgiyim ve konfeksiyon 2009 – 2014 ortalama artış hızı: %7,6

Japonya pazarında yerimiz 38 milyar $ değerinde ithalatı ile dünyanın üçüncü büyük tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatçısı olan Japonya pazarına Çin ve Asya ülkeleri hakim!

2010 yılından itibaren sürekli artış, 2014’te gerileme Çin pazarında yerimiz 36 milyar $ değerinde ithalatı ile Çin, dünyanın dördüncü büyük tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatçısı! 2010 yılından itibaren sürekli artış, 2014’te gerileme Türkiye’den ithalat, artış eğiliminde. 2014 yılında ithalat değeri %10 gerileme ile 455 milyon $!

2015 VE sonrasında Dünya tekstil ve konfeksiyon ticareti

AB-ABD Trans-Atlantik İşbirliği ve Yatırım Anlaşması (TTYO) TTYO, dünya tekstil ve konfeksiyon ticaretini etkileyecek bir anlaşma Ticaret kurallarının yeniden belirlenmesi Yatırımların AB ve ABD’de toplanması Anlaşma dışında kalan ülkelerde refah kaybı riski, anlaşmaya dahil olacak ülkeler için önemli fırsatlar DTÖ’nün ticareti düzenleme gücü giderek azalıyor...

AB pazarında tekstil ve konfeksiyon üretimi teşvik ediliyor: Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu AB pazarında tekstil ve konfeksiyon üretimi teşvik ediliyor: İstihdam artışı sağlamak için üretimin AB ülkelerine dönmesi Kumaş (özellikle baskı ve nanoteknoloji tabanlı fonksiyonel kumaşlar) ve hazır giyim üretiminde (kişiye özel, simulasyon tabanlı) yeni teknolojiler

Uzak doğu ülkeleri ile rekabet Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu Uzak doğu ülkeleri ile rekabet Alıcı firmaların ve tüketicilerin sosyal sorumluluk ve etik ticaret vurgusu ve talebi Birçok Asya ülkesinde yaşanan politik ve ekonomik sorunların yarattığı olumsuz üretim koşulları Fiyat yerine teknoloji bazlı rekabet

Gelecek Vizyonu İhracatımızı arttıracak fırsatlar: Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu İhracatımızı arttıracak fırsatlar: Yeni pazarlar (örnek: İran) Potansiyel pazarlar (örnek: Asya ve Latin Amerika ülkeleri) Türk markası imajı ve mağzalaşma E-ticaret ve yeni pazarlama fırsatları İhracatımızı olumsuz etkileyebilecek koşullar: AB ekonomisinin durumu ve AB’de enflasyon riski Ekonomik gelişmeler ve kurda dalgalanmalar (örnek: Rusya) Bölgesel savaş riski

TEŞEKKÜRLER