SALDIRGANLIK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İnternetin Güvenli Kullanımı İçin Anne-Babalara Öneriler ve Uyarılar
Advertisements

YALAN SÖYLEMEK.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Simdi bu oyunu ciddiye al ve sakın oyun bozanlık yapma!!!!
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
BİYOLOJİK VE PSİKOLOJİK, SEVECEN VE KARARLI ANNE BABA OLMAK
OKUL KORKUSU NEDİR? Uzm. Psikolog Arzu YILDIRIM
ANNE-BABA TUTUMLARI.
Hasta Hakları.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
İşyerlerinde Psikolojik Taciz (MOBBİNG)
REHBERLİK DERSİ III.
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
İLETİŞİM ENGELLERİ.
İnternetin Güvenli Kullanımı ve Sosyal Ağlar
İnternetin Güvenli Kullanımı
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Çocuklarda Tırnak Yeme Alışkanlığı
Sapkınlık, Aile ve Arkadaşlar
AKRAN ZORBALIĞI.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
Mola, çocuk bakımından her türlü etkinliğin kısa bir süreliğine durdurulmasıdır.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
HOŞGELDİNİZ.
ŞİDDET NEDİR???.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÖFKE VE ŞİDDET SEMİNERİ
HOŞGELDİNİZ.
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
İnternet ! Dünyamızı değiştiriyor Eşsiz bir bilgi kaynağı, kütüphane Bir tıkla uzakları yakınlaştıran Bazen okul, bazen banka şubesi, bazen alışveriş.
RİSKİ YÖNETMEK.
NE YAPARDIN?. Suçlu sevdiğin biri de olsa suçunu örtbas etme.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Grubun Süresi Grubun Planı Grup Ortamı Gruba Üyelerin Seçimi Grubun Büyüklüğü 1 2 ANA BAŞLIKLAR 5 3 Grubun Süresi Grubun Planı 4 Grup Ortamı.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
Çocukların kendilerine özgü bir dünya görüşü ve davranış biçimleri vardır. Henüz tam olarak gelişmemiş olmakla birlikte hızlı bir gelişme değişme.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Kötü Alışkanlık ve Davranışlardan Korunma Yolları
6.3. Şikayet ve Disiplin Şikayet: İşgörenlerin, iş, işletme ve yönetimle ilgili rahatsızlıklarını ifade biçimidir. Yönetim, işgörenlerden gelen tüm şikayetlere.
ŞİDDET.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
AİLEDE İLETİŞİM.
REHBERLİK DERSİ III.
Tüm kültürlerde ve ülkelerde, yaş, cinsiyet, kıdem ve hiyerarşik konum olmadan çalışanların karşılaşması muhtemel bir işyeri sorunu olan işyerlerinde.
Sunum transkripti:

SALDIRGANLIK

Saldırganlık, eylemin kendisi vurgulandığında başka kişilere zarar veren herhangi bir davranış olarak tanımlanırken; eylemde bulunan kişinin niyeti vurgulandığında ise hedefi yaralamak niyetiyle girişilen bir davranış olarak tanımlanır. Saldırganlığın nedenleri ise:

Biyolojik nedenler İçgüdüsel nedenler Toplumsal nedenler Engellenmeye bağlı nedenler Pekiştirilmeye dayalı nedenler Eğitime bağlı nedenler Aile tutumuna bağlı nedenler Yoksunluğa bağlı nedenler Arkadaş gruplarına bağlı nedenler Medyaya bağlı nedenler

Saldırgan çocuğa yaklaşımda dikkat edilmesi gereken noktalar Yapılan hatalara rağmen çocuğa koşulsuz sevgi gösterilmeli,hataları zaman zaman affedilmeli hatta görmezden gelinmelidir. Çocuğun davranışlarında kısıtlama yapılıyorsa bunun nedeni açıklanmalıdır. Sorunların tartışılmasında çocuğa da söz hakkı verilmelidir. Saldırgan davranışın değişmesi için o davranışın yerine yeni bir davranış koymak önemlidir.

BAZI ÖNERİLER Okuldaki herkesin okulu sahipleneceği ve orada olmaktan hoşlanacağı bir atmosfer oluşturulmalıdır. Çocuklar kötü davranışlarından dolayı cezalandırılmamalı; çünkü bu tutum davranışı pekiştirmektedir. Saldırgan davranışta çocuğun kişiliği değil davranış hedef alınarak davranışın olumsuzluğu üzerinde durulmalıdır. Saldırgan davranışlar gösteren öğrencilere karşı tüm okul personelinin öğrencinin ruh sağlığını dikkate alan ortak ve istikrarlı bir tutum geliştirilmesi gereklidir.

Öğrenciler arasında ciddi bir kavgaya tanık olduğunuz zaman neler yapmalısınız Kavganın yapıldığı yere doğru hızlı adımlarla yürüyün, ama koşmayın Öğrencilerin birbirinden ayrılmalarını ve uzaklaşmalarını sağlayın. Saldırganla mağduru birbirinden uzak tutun. Kavgaya karışan herkesi kendi yerine gönderin. Kavga eden öğrencilere kendinizi tanıtın. Kavganın tam ortasında değil biraz uzakta durun, varsa gözlüklerinizi çıkarın.

Otoriter bir ses tonuyla somut emirler verin Müdahale sırasında kendi kişisel otoritenizi değil kuralları uygulayın. Fiziksel güç kullanmaktan kaçının. Gerekiyorsa yaralananlar için tıbbi yardım sağlayın. Olaya katılan öğrencilerin kimlik bilgilerini, sayısını, yaşlarını, varsa olayda kullanılan suç aletlerini ve olay yerini inceleyerek olayla ilgili tutanak hazırlanır, idare ve öğretmenler haberdar edilir.