SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
SINIFTAKİ PROBLEMLERİMİZ ?
Sevgi VE Sabır SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI YAĞMUR SUYU GİBİ OLANLAR ÇOK SEVİLİRLER. ZİRA YAĞMUR SUYU HER ŞEYİ YEŞERTİR, HERKESİ SEVİNDİRİR VE FAİDESİ UMİMİDİR. Sevdirecek icraatlarda bulunmak korkutucu icatlarda bulunmaktan iyidir.
Diğer öğretmen ve idarecilerle ittifak ve ittihad içinde OLMA. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Diğer öğretmen ve idarecilerle ittifak ve ittihad içinde OLMA.
Mesleki Bilgiye Hakim Olma. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Mesleki Bilgiye Hakim Olma. Branş Formasyon Aktüel Formasyon Öğretmen önce ilmiyle amil olmalı sonra bildiklerini gidip başkalarına anlatmalı
İmaj Düzgünlüğü Bedensel Bakım Kıyafet Bakımı SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI İmaj Düzgünlüğü Bedensel Bakım Kıyafet Bakımı
Şive Düzgünlüğü ve Kibarlık. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Şive Düzgünlüğü ve Kibarlık.
Çok Yönlü Olma. İyi Bir Gözlemci Olma Tv,Radyo Takip Edebilme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Çok Yönlü Olma. İyi Bir Gözlemci Olma Tv,Radyo Takip Edebilme Günlük Gazeteleri Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Mutluluğu Öğretme Öğretmenler İnsanları Sadece Geleceğe Hazırlamazlar, Günlük Yaşantılarında da Etkili Olurlar.
SINIF YÖNETİMİ DERS GİRİŞLE BAŞLAR SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI SINIF YÖNETİMİ DERS GİRİŞLE BAŞLAR
ÇOCUKLARIN BÜYÜKLERİ ANLAMA EŞİKLERİ SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI ÇOCUKLARIN BÜYÜKLERİ ANLAMA EŞİKLERİ ŞİDDETLİ DÖVME DÖVME SARSMA BAĞIRMA KESİN İFADE İLE KONUŞMA JEST VE MİMİKLERLE ANLATMA GÖZ TEMASI İLE ANLATMA .
BÜYÜKLERİN ÇOCUKLARI ANLAMA EŞİKLERİ SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI BÜYÜKLERİN ÇOCUKLARI ANLAMA EŞİKLERİ . KENDİNE ZARAR VERME VURMA TEPİNME BAĞIRMA SESİNİ YÜKSELTME JEST VE MİMİKLERLE ANLATMA GÖZ TEMASI İLE ANLATMA
Neden yaramazlık yaparlar? Dikkat çekme Güç mücadelesi Öç alma Yetersiz hissetme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
Yaramazlığın Hedefleri Yaramazlığı bırakıp tekrar başlıyorsa, öğretmeni takip ederek yaramazlık yapıyor Dikkat çekme Sıkılma,anlamsızlık duygusu,sevgi ihtiyacı Yaramazlığı durdurmayı reddediyor veya miktarını artırıyor Güç ya da yetki mücadelesi Tehdit edilmiş hissetme İşbirliğini,katılımı reddediyor, gerçekçi hedefler belirleyemiyor Yetersizlik Güçsüz hissetme Düşmanca davranıyor, sık şikayet ediyor Öç alma İncinme, adaletsizlik hissetme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
Dikkat! Kısır Döngü SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Öğrenci bilginin önemli olduğuna inanmıyorsa Öğrenci ders etkinliklerine katılmaz ve ders çalışmaz Öğretmen çalışmayan öğrenciden hoşlanmaz Başarı düşer, statü kaybı olur ve öğrenci dışlanır
İŞBİRLİĞİ YAPMA- ORTAK AMAÇTA BİRLEŞME- BİRLİKTE KARAR VERME SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Sınıf Yönetiminde İŞBİRLİĞİ YAPMA- ORTAK AMAÇTA BİRLEŞME- BİRLİKTE KARAR VERME
Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI ÖNYARGILI OLMAMA
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI OLUMSUZ ETİKETLEME
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINA & ÖĞRENCİ TEPKİLERİ
DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA DERS DIŞI OLUMSUZ ETKİNLİKLERE YÖNELME
SINIFTA SÜREKLİ DERS ANLATIMI HAYAL KURMA BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME DERSE KATILMAMA
ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME ÖDEVLERİ YAPMAMA EKSİK YAPMA ÖZENLE YAPMAMA CEZA OLARAK ÖDEV VERMEK DERSTEN SOĞUMA İSYAN
YANLIŞ CEVABI VEYA DAVRANIŞI AŞIRI ELEŞTİRME OLUMSUZ SÖZLERLE AŞIRI ETİKETLEME SÖZ HAKKI İSTEMEME OKULA GELMEME
BAŞARI ZEVKİNİ TATTIRAMAMA DERS İLE İLGİLENMEME SÖZ İSTEMEME
ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA OKUL EŞYALARINA ZARAR VERME, PASİF VEYA SALDIRGAN OLMA
SÜREKLİ AYNI ÖĞRENCİLERE SOSYAL ALANLARDA GÖREV VERME KISKANÇLIK, YAĞCILIK, ÖĞRETMENE SOĞUKLUK
HAKLI İLE HAKSIZ ÖĞRENCİYİ AYIRT EDEMEME DERSE VE ÖĞRETMENE KARŞI OLUMSUZ TUTUM VE DAVRANIŞ
BAZILARINA İSMİ İLE HİTAP EDİP BAZILARINA ETMEME KISKANÇLIK YAĞCILIK ÖĞRETMENİ SEVMEME
NOTLA TEHDİT KORKU, NOT İÇİN ÇALIŞMA, OTORİTEYE İTAAT
KÖRÜ KÖRÜNE İTAAT İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME , NOTLARINI KIRMA GÜVEN DUYGUSUNU ZEDELEME, HAKLARINI SAVUNAMAMA, HAKSIZLIĞA İTİRAZ ETMEME
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME ÇEKİNGEN OLMA, İÇİNE KAPANMA, DİYALOĞU BİTİRME
SINIFA SIRTINI DÖNME BAŞKA ŞEYLERE YÖNELME
SINIFTA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ YERDE DURMAMA GÖRÜLMEYEN ÖĞRENCİLERİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE YÖNELMESİ
DEVAMLI BAŞARILI ÖĞRENCİLERE SÖZ HAKKI VERME DİĞER ÖĞRENCİLERİN SÖZ İSTEMEMELERİNİN PEKİŞMESİ
ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA KOPYA ÇEKMEYE YÖNELME
ÖĞRENCİLERİN, PSİKOLOJİK, SOSYAL VE AKADEMİK ÖZELLİKLERİNİN BİLİNMEMESİ SALDIRGAN VEYA PASİF OLMA
İSTENEN VE İSTENMEYEN DAVRANIŞI AYIRT EDEMEME ÖĞRETMENİN DAVRANIŞI İLE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK İSTENEN VE İSTENMEYEN DAVRANIŞI AYIRT EDEMEME
İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURMAMA İSTENMEYEN DAVRANIŞI SÜRDÜRME
İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN GERİBİLDİRİMİ ZAMANINDA VEREMEME İSTENEN DAVRANIŞI GÖSTEREMEME
SADECE DERSİ İŞLEYİP ÇIKMA, DERSİ VE ÖĞRETMENİ SEVMEME, İSTEKSİZLİK
KARŞI KOYMA, ÖĞRETMENİ ALAYA ALMA,BAŞKALARINI SUÇLAMA, DİKKATİ DAĞITMA HEP YANLIŞ DAVRANIŞ VE EKSİKLİKLER ÜZERİNDE DURMA, AYRINTI DAVRANIŞLARA FAZLA TAKILMA KARŞI KOYMA, ÖĞRETMENİ ALAYA ALMA,BAŞKALARINI SUÇLAMA, DİKKATİ DAĞITMA
ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA KISKANÇLIK, KIYAS, ÖĞRETMENE KARŞI OLUMSUZ TUTUM
HAYAL KURMA, BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME, DERSE KATILMAMA SÜREKLİ DERS ANLATIMI HAYAL KURMA, BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME, DERSE KATILMAMA
ARGOLU KONUŞMA ARGOLU KONUŞMA
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYANA AYNI NOTU VERME DERSE İLGİSİZLİK, ÇALIŞKANLARIN ÖĞRETMENE PROTESTO GELİŞTİRMELERİ
KAVGACILIK, YALANCILIK, AŞIRI KORKAKLIK, KİŞİLİKSİZ DAVRANIŞLAR FİZİKSEL CEZA VERMEK KAVGACILIK, YALANCILIK, AŞIRI KORKAKLIK, KİŞİLİKSİZ DAVRANIŞLAR
İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DÜZELTMEME İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI SÜRDÜRME