SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Advertisements

ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN NEDEN SİZ DE OLMAYASINIZ WONDERFUL.
ÇOCUKLARIMIZA ANNE BABA OLARAK NE YAPMALIYIZ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
MERHABA.
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN Türkiyenin rehberlik servisi Şükrü AKKAYA.
ANA-BABA / ÇOCUK İLETİŞİMİNE BAĞLI RUHSAL YAŞAM SENARYOLARI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK ETKİLİ VE ÖZEL BİR ÖĞRETMEN.
Program akışı Kayıt ve açılış Tema Morsmål Tyrkisk, Veysel Özbal Ara Ev- okul işbirliği Fjell Okulu kitap okuma.
İLETİŞİM.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Aile İçi İletişim ve Anlama Eşikleri
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
STRES & STRESLE BAŞA ÇIKMA
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Sorunlu Öğrencilere Yardım Etmenin Etkili Yolları
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
AİLE TUTUMLARI Funda HANOĞLU Psikolojik Danışman.
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
AİLE İÇİ ŞİDDET.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
MOTİVASYON.
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
DİKKAT ARTTIRMA TEKNİKLERİ KURSU 2014
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
Sınıf Yönetimi.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
DİĞER TUTUMLAR.
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
ÇOCUK VE SUÇ.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
ZOR GENÇLER ile BAŞA ÇIKMA
DİSİPLİNSİZ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK YAKLAŞIMLAR
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
STRES YÖNETİMİ
Sınıf yönetimi ve disiplin
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
SÜREKLİ TEHDİT ETME.
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

SINIFTAKİ PROBLEMLERİMİZ ?

Sevgi VE Sabır SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI YAĞMUR SUYU GİBİ OLANLAR ÇOK SEVİLİRLER. ZİRA YAĞMUR SUYU HER ŞEYİ YEŞERTİR, HERKESİ SEVİNDİRİR VE FAİDESİ UMİMİDİR. Sevdirecek icraatlarda bulunmak korkutucu icatlarda bulunmaktan iyidir.

Diğer öğretmen ve idarecilerle ittifak ve ittihad içinde OLMA. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Diğer öğretmen ve idarecilerle ittifak ve ittihad içinde OLMA.

Mesleki Bilgiye Hakim Olma. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Mesleki Bilgiye Hakim Olma. Branş Formasyon Aktüel Formasyon Öğretmen önce ilmiyle amil olmalı sonra bildiklerini gidip başkalarına anlatmalı

İmaj Düzgünlüğü Bedensel Bakım Kıyafet Bakımı SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI İmaj Düzgünlüğü Bedensel Bakım Kıyafet Bakımı

Şive Düzgünlüğü ve Kibarlık. SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Şive Düzgünlüğü ve Kibarlık.

Çok Yönlü Olma. İyi Bir Gözlemci Olma Tv,Radyo Takip Edebilme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Çok Yönlü Olma. İyi Bir Gözlemci Olma Tv,Radyo Takip Edebilme Günlük Gazeteleri Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme

SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Mutluluğu Öğretme Öğretmenler İnsanları Sadece Geleceğe Hazırlamazlar, Günlük Yaşantılarında da Etkili Olurlar.

SINIF YÖNETİMİ DERS GİRİŞLE BAŞLAR SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI SINIF YÖNETİMİ DERS GİRİŞLE BAŞLAR

ÇOCUKLARIN BÜYÜKLERİ ANLAMA EŞİKLERİ SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI ÇOCUKLARIN BÜYÜKLERİ ANLAMA EŞİKLERİ ŞİDDETLİ DÖVME DÖVME SARSMA BAĞIRMA KESİN İFADE İLE KONUŞMA JEST VE MİMİKLERLE ANLATMA GÖZ TEMASI İLE ANLATMA .

BÜYÜKLERİN ÇOCUKLARI ANLAMA EŞİKLERİ SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI BÜYÜKLERİN ÇOCUKLARI ANLAMA EŞİKLERİ . KENDİNE ZARAR VERME VURMA TEPİNME BAĞIRMA SESİNİ YÜKSELTME JEST VE MİMİKLERLE ANLATMA GÖZ TEMASI İLE ANLATMA

Neden yaramazlık yaparlar? Dikkat çekme Güç mücadelesi Öç alma Yetersiz hissetme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

Yaramazlığın Hedefleri Yaramazlığı bırakıp tekrar başlıyorsa, öğretmeni takip ederek yaramazlık yapıyor Dikkat çekme Sıkılma,anlamsızlık duygusu,sevgi ihtiyacı Yaramazlığı durdurmayı reddediyor veya miktarını artırıyor Güç ya da yetki mücadelesi Tehdit edilmiş hissetme İşbirliğini,katılımı reddediyor, gerçekçi hedefler belirleyemiyor Yetersizlik Güçsüz hissetme Düşmanca davranıyor, sık şikayet ediyor Öç alma İncinme, adaletsizlik hissetme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

Dikkat! Kısır Döngü SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Öğrenci bilginin önemli olduğuna inanmıyorsa Öğrenci ders etkinliklerine katılmaz ve ders çalışmaz Öğretmen çalışmayan öğrenciden hoşlanmaz Başarı düşer, statü kaybı olur ve öğrenci dışlanır

İŞBİRLİĞİ YAPMA- ORTAK AMAÇTA BİRLEŞME- BİRLİKTE KARAR VERME SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Sınıf Yönetiminde İŞBİRLİĞİ YAPMA- ORTAK AMAÇTA BİRLEŞME- BİRLİKTE KARAR VERME

Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI

SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI ÖNYARGILI OLMAMA

SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI OLUMSUZ ETİKETLEME

SINIF YÖNETİMİNDE BAZI ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINA & ÖĞRENCİ TEPKİLERİ

DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA DERS DIŞI OLUMSUZ ETKİNLİKLERE YÖNELME

SINIFTA SÜREKLİ DERS ANLATIMI HAYAL KURMA BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME DERSE KATILMAMA

ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME ÖDEVLERİ YAPMAMA EKSİK YAPMA ÖZENLE YAPMAMA CEZA OLARAK ÖDEV VERMEK DERSTEN SOĞUMA İSYAN

YANLIŞ CEVABI VEYA DAVRANIŞI AŞIRI ELEŞTİRME OLUMSUZ SÖZLERLE AŞIRI ETİKETLEME SÖZ HAKKI İSTEMEME OKULA GELMEME

BAŞARI ZEVKİNİ TATTIRAMAMA DERS İLE İLGİLENMEME SÖZ İSTEMEME

ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA OKUL EŞYALARINA ZARAR VERME, PASİF VEYA SALDIRGAN OLMA

SÜREKLİ AYNI ÖĞRENCİLERE SOSYAL ALANLARDA GÖREV VERME KISKANÇLIK, YAĞCILIK, ÖĞRETMENE SOĞUKLUK

HAKLI İLE HAKSIZ ÖĞRENCİYİ AYIRT EDEMEME DERSE VE ÖĞRETMENE KARŞI OLUMSUZ TUTUM VE DAVRANIŞ

BAZILARINA İSMİ İLE HİTAP EDİP BAZILARINA ETMEME KISKANÇLIK YAĞCILIK ÖĞRETMENİ SEVMEME

NOTLA TEHDİT KORKU, NOT İÇİN ÇALIŞMA, OTORİTEYE İTAAT

KÖRÜ KÖRÜNE İTAAT İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME , NOTLARINI KIRMA GÜVEN DUYGUSUNU ZEDELEME, HAKLARINI SAVUNAMAMA, HAKSIZLIĞA İTİRAZ ETMEME

ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME ÇEKİNGEN OLMA, İÇİNE KAPANMA, DİYALOĞU BİTİRME

SINIFA SIRTINI DÖNME BAŞKA ŞEYLERE YÖNELME

SINIFTA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ YERDE DURMAMA GÖRÜLMEYEN ÖĞRENCİLERİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE YÖNELMESİ

DEVAMLI BAŞARILI ÖĞRENCİLERE SÖZ HAKKI VERME DİĞER ÖĞRENCİLERİN SÖZ İSTEMEMELERİNİN PEKİŞMESİ

ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA SINAV YAPMA KOPYA ÇEKMEYE YÖNELME

ÖĞRENCİLERİN, PSİKOLOJİK, SOSYAL VE AKADEMİK ÖZELLİKLERİNİN BİLİNMEMESİ SALDIRGAN VEYA PASİF OLMA

İSTENEN VE İSTENMEYEN DAVRANIŞI AYIRT EDEMEME ÖĞRETMENİN DAVRANIŞI İLE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK İSTENEN VE İSTENMEYEN DAVRANIŞI AYIRT EDEMEME

İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURMAMA İSTENMEYEN DAVRANIŞI SÜRDÜRME

İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN GERİBİLDİRİMİ ZAMANINDA VEREMEME İSTENEN DAVRANIŞI GÖSTEREMEME

SADECE DERSİ İŞLEYİP ÇIKMA, DERSİ VE ÖĞRETMENİ SEVMEME, İSTEKSİZLİK

KARŞI KOYMA, ÖĞRETMENİ ALAYA ALMA,BAŞKALARINI SUÇLAMA, DİKKATİ DAĞITMA HEP YANLIŞ DAVRANIŞ VE EKSİKLİKLER ÜZERİNDE DURMA, AYRINTI DAVRANIŞLARA FAZLA TAKILMA KARŞI KOYMA, ÖĞRETMENİ ALAYA ALMA,BAŞKALARINI SUÇLAMA, DİKKATİ DAĞITMA

ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA KISKANÇLIK, KIYAS, ÖĞRETMENE KARŞI OLUMSUZ TUTUM

HAYAL KURMA, BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME, DERSE KATILMAMA SÜREKLİ DERS ANLATIMI HAYAL KURMA, BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME, DERSE KATILMAMA

ARGOLU KONUŞMA ARGOLU KONUŞMA

ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYANA AYNI NOTU VERME DERSE İLGİSİZLİK, ÇALIŞKANLARIN ÖĞRETMENE PROTESTO GELİŞTİRMELERİ

KAVGACILIK, YALANCILIK, AŞIRI KORKAKLIK, KİŞİLİKSİZ DAVRANIŞLAR FİZİKSEL CEZA VERMEK KAVGACILIK, YALANCILIK, AŞIRI KORKAKLIK, KİŞİLİKSİZ DAVRANIŞLAR

İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DÜZELTMEME İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI SÜRDÜRME