DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR
Advertisements

KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Zor insanla başa çıkma yolları
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Öğretim Durumlarını Planlama
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
HOŞGELDİNİZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
  Sevgili TEDP ;    Başlangıçta sen benim için angarya bir çalışmaydın. Sabah uyan, evin işini yap, TEDP etkinliklerine katıl, okulda ders yap…Çok yoğun.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
HOŞGELDİNİZ.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Genel Öğretim Yöntemleri [Anlatım (Takrir, Sunma, Lecture) metodu]
Sınava hazırlanan öğrencilere yaklaşımlar.. Hep Birlikte Başarıya... Aile Öğrenciokul.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
HAYIR DİYEBİLİRİM.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
ETKİLİ İLETİŞİM.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
ETKİLİ SUNUM. SUNUM NEDİR Bir konunun, bir bildirinin, bir araştırma sonucunun dinleyicilere aktarılmasına sunum denir. Sunumda bir çalışma sonucunu açıklama,
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Sunum ile iilgil bilgiler. Sunumda Yapılması Gerekenler İnsan hayatı, bir toplumun içinde mevcuttur. Bu toplumda her an insanlarla iletişim içindeyiz.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık Bilimleri Fakültesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS

Düz Anlatım Yönteminde Öğrenciler Nasıl Daha Etkin Hale Getirilir? Öğrencilerin daha etkin hale gelmesi için dersle ilgili ödev proje verilmeli. Onları değerlendirmeliyiz. Sınıfta dersle ilgili katılımda bulunmalarına fırsat verilmeli. Katılımda bulunanları veya soruları cevaplayanları ödüllendirmeliyiz. (Aferin, bravo)

Konu uygunsa "bu konuda kendi aranızda 3 dk Konu uygunsa "bu konuda kendi aranızda 3 dk. süre ile bir beyin fırtınası yapın! Diyerek küçük grup tartışmaları yaptırılmalı. Derse aktif katılmayan, söz alıp konuşmayanları cesaretlendirilmeli ve Onların derse katılmaları sağlanmalı. Sınavda düşük başarı gösterenlere "senin daha başarılı olacağını biliyorum. Bir daha ki sınavda senden yüksek bir başarı bekliyorum“ diyerek teşvik edilmeli.

Dersin anlaşılmayan kısımlarının tekrar edilmesi bütün öğrencilerin tam olarak öğrenmesini sağlar. Zaman zaman öğrencilere dokunun, ellerini sıkın, başlarını okşayın. Olumlu telkin önemlidir.

Sert ve asık yüzlü olmak otorite sağlamak için uygun değildir. Zaman zaman espri yapın, gülün. Doğal olmak, olduğu gibi görünmek önemlidir.

Öğrenciler hakkında onları tanımadan, diğer öğretmenlerin söylediklerine göre ön yargı oluşturulmamalı. Öğrenciyi yaralayan, aşağılayan hitaplardan sakınılmalı. "Hey, hişşt, sen" gibi kimlik bildirmeyen hitaplardan sakınılmalı. Onlara değer verilmeli. Saygı gösterilmeli,

Öğrenci İle İletişim Öğrenci ile konuşurken ”Ben” dilini kullanmaya çalışılmalı. Konuşmalarınız ”Sen dili” ve “Ben dili” diye ayrılabilir. “Sen”’le başlayan veya biten hitap biçimleri “sen” dilidir. Neden geç kalıyorsun? Niçin konuşuyorsun?

Neden ödevlerini yapmadın? Saçını toplamamışsın! Bu konuşma biçimleri “sen dili” olarak ifade edilebilir.

“Benle” başlayan veya biten konuşma biçimleri “ben” dilidir. “Geç kalınmasından üzülüyorum” “Sınıfta gürültü olması beni rahatsız ediyor” “Gürültülü bir ortamda öğrenmenin olmayacağını düşünüyorum”.

“Derslerimin önemsenmediğini zannediyorum” “Öğrencilerimin çalışmaması beni üzüyor” “Tertipli, temiz insanın başarılı da olabileceğini biliyorum”

Bu konuşma biçimleri karşı tarafa bu durumda neler hissettiğimiz, neler düşündüğümüzü doğrudan iletir. Sen dilinde ise sorgulama, suçlama, ayırma, eleştirme vardır. İlişkilerinde ”Ben dili” sizin kendinizi daha kolay açabileceğiniz bir dildir.

Konferans: Bazı eğitim çevrelerinde, konferans şeklinde ders vermenin kötü bir yöntem olduğu, eğitimbilimi prensiplerine ters olduğu şeklinde bir kanaat vardır. Oysa bazı kişiler yüzlerce kişiyi hiç sıkmadan ve vermek istediği mesajların tamamını verecek şekilde güzel konferanslar verebilir.

Konferans: İyi bir konferansçı zamanı kullanmada, topluluk karşısında gezinmede, jest ve mimiklerinde, ses tonunu kullanmada ve kendisine yardımcı araç-gereçleri kullanmada da usta olmalıdır. Her öğretmenin tiyatroculuk yönü olmalı, anlattığı şeyi zevkle anlatmalıdır. Konferans tipi ders üzerinde "Dr.Fox Etkisi" unutulmamalıdır.

Konferans: Anlatacağı konuyu çok iyi plânlamalı, açık ve kısa cümlelerle konuşmalıdır. Konuşması uygun bir hızda olmalı, sesi çok açık olarak işitilebilmelidir. Dinleyicilerin büyük çoğunluğunu her an kontrol edebilmeli, bunun için bir köşeye, bir gruba değil, her zaman genele hitap etmelidir.