KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küfür Nedir?.
Advertisements

Bilgisayar ve Internet Bağımlılığı
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
KÜTÜPHANE HAFTASINA HOŞGELDİNİZ
NE KADAR OKUYORUZ?.
Kitap Okumanın Önemi....
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü
KİTAP VE OKUMA SEVGİSİ ÜZERİNE…
Şİddet Muhammet GÜLER.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
TELEVİZYON VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
ŞİDDET NEDİR? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların
Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
SINIRLARIMIZ Kazanım: *Fiziksel, sözel ve duygusal tacizle karşılaştığında nereden yardım alabileceğini belirtir. 10 sınıf 40 nolu kazanım etkinliği.
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
ADIYAMAN REHBERLİK ARAŞTIRMA
Duyarlı olalım, çocuk haklarına saygı duyalım…. Çocuğa yönelik şiddet için yaygın olarak kullanılan terim çocuk istismarıdır ve çocuğun ailesi ya da ondan.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
KÜTÜPHANECİLİK HAFTASI
ŞİDDET VE ŞİDDET EĞİLİMİ
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İLETİŞİM.
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
ŞİDDET nedir?.
AKRAN ZORBALIĞI.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
AİLE İÇİ ŞİDDET Ocak 2015.
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI
HOŞGELDİNİZ.
ALIŞKANLIĞI VE sitesinin KULLANIMI
OKULLARDA ŞİDDETİ ÖNLEME
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI VELİLERE ÖNERİLER
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ
SOSYAL HİZMET UZMANLARI DERNEĞİ
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
ŞİDDET VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN ZORBALIĞI.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
HAZIRLAYAN ERTUĞRUL KAÇMAZ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ZEHRA KOCA
KADINA YÖNELİK ŞİDDET
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
Sunum transkripti:

KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMA Büşra UZUN Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

“BİLGİLİ OLAN, GÜÇLÜ OLUR. BİLGİ, GÜÇTÜR.” BACON

Kitap Üzerine İstatistik Bilgiler Türkiye'de bu rakam 2000 - 3000 civarında basılmaktadır. Toplam nüfusu sadece 7 milyon olan Azerbaycan'da kitaplar ortalama 100.000 tirajla basılırken,

Kitap Üzerine İstatistik Bilgiler Türkiye'de ise bu rakam 10 ABD dolarının altındadır Gelişmiş ülkelerde kişi başına düşen yıllık kitap alımı, ortalama 100 ABD doları,

Kitap Üzerine İstatistik Bilgiler Türkiye'de ise yılda 12 bin 89 kişiye 1 kitap düşüyor. Japonya'da kişi başına düşen kitap sayısı yılda 25, Fransa'da 7

Kitap Üzerine İstatistik Bilgiler Türkiye'de sadece 23 milyon. Japonya'da yılda 4 milyar 200 milyon kitap basılıyor.

Birleşmiş Milletler İnsani Gelişim Raporu'nda, kitap okuma oranında Türkiye; Malezya, Libya ve Ermenistan gibi ülkelerin bulunduğu 173 ülke arasında 86. sırada

Türkiye'de Okuma ve İzleme Oranları Dergi okuma oranı % 4 Kitap okuma oranı Gazete okuma oranı Radyo dinleme oranı % 25 Televizyon izleme oranı % 94 % 4,5 % 22

Okuma alışkanlığını değerlendirmede ölçüt Çok okuyan 1 yılda 21 ve daha fazla kitap okuyan kişi Orta düzeyde okuyucu 1 yılda 6-20 kitap okuyan kişi Az okuyan 1 yılda 1-5 kitap okuyan kişi Okuyucu olmayan, hiç kitap okumayan kişi SİZ HANGİ SIRADA SINIZ

EN ÇOK KİTAP OKUYAN TOPLUMLARIN EN BAŞARILI TOPLUMLAR OLMASI TESADÜF DEĞİLDİR. DEMOKRASİNİN EN BAŞARILI İŞLEDİĞİ TOPLUMLAR EN ÇOK KİTAP OKUYAN TOPLUMLARDIR. OKUYAN, DÜŞÜNEN VE DÜŞÜNCELERİNİ PRATİĞE DÖKEN GÜÇLÜ BİR TOPLUM OLMAYA MECBURUZ..!

OSMANLILAR DÜNYAYI YÖNETİRKEN, EN ÇOK OKUYAN,EN ÇOK YAZAN, EN BİLGİLİ VE EN ÜSTÜN MİLLET İDİLER. FATİH, YAVUZ VE KANUNİ ..GİBİ BİRÇOK PADİŞAHIN ŞİİR KİTAPLARI BİLE VARDI. BİLGİSİZLİK VE CEHALET İNSANI YÜKSELTMEZ ANCAK KÜÇÜK DÜŞÜRÜR.

Okuma bize ne kazandırır?.. OKUMANIN FAYDALARI… Öğretmenlerimiz her fırsatta okuyun der… Okuma bize ne kazandırır?..

OKUMANIN FAYDALARI… Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük dağarcığı daha zengindir.

OKUMANIN FAYDALARI… Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük dağarcığı daha zengindir. Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır,

OKUMANIN FAYDALARI… Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük dağarcığı daha zengindir. Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır, Kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sağlar.

OKUMANIN FAYDALARI… Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük dağarcığı daha zengindir. Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır, Kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sağlar. Kelime hazinesini geniş, zengin olması, düşünce üretimini artırır. Böyle insanlar daha derin, daha geniş düşünürler; daha çok düşünce üretirler.

OKUMANIN FAYDALARI… Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük dağarcığı daha zengindir. Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır, Kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sağlar. Kelime hazinesini geniş, zengin olması, düşünce üretimini artırır. Böyle insanlar daha derin, daha geniş düşünürler; daha çok düşünce üretirler. Kelime hazinesi gelişmiş olanlar daha rahat ve etkileyici iletişim kurarlar; daha etkili konuşurlar. Okuyan insan daha etkili, daha ikna edici konuşur; okuyan insan daha derin ve daha geniş düşünür.

OKUMANIN FAYDALARI… Okuyan insanın kelime hazinesi genişler; okuyan insanın sözcük dağarcığı daha zengindir. Kelime hazinesinin gelişmiş olması, ikna gücümüzü artırır, Kendimizi daha iyi, daha rahat anlatabilmemizi sağlar. Kelime hazinesini geniş, zengin olması, düşünce üretimini artırır. Böyle insanlar daha derin, daha geniş düşünürler; daha çok düşünce üretirler. Kelime hazinesi gelişmiş olanlar daha rahat ve etkileyici iletişim kurarlar; daha etkili konuşurlar. Okuyan insan daha etkili, daha ikna edici konuşur; okuyan insan daha derin ve daha geniş düşünür. Çok düşünce üretenler, çok okuyanlardır.

OKUMAYAN İNSAN… Okumayan insan, okuyan insana göre bilgi, görgü ve kültür açısından daha geridir. Okumayan insan, düşünemeyen, eleştirel bakamayan, kolaylıkla ikna edilebilen yani kandırılabilen, yönlendirilebilen insandır.

Kitap Ruhun İlacıdır.

Kitaplar güneştir sizi aydınlatır.

Okuma; Alışkanlıkların en ASİLİDİR Arkadaşlarınıza Babanıza Annenize Okuduğunuz kitapları ANLATIN

Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler Her şeyden önce okuma alışkanlığını kazanabilmek için “içsel denetiminizi” sağlamanız gerektiğini bilin. Dışarıdan ne kadar baskı olursa olsun, kişi istemedikten sonra bu alışkanlığı kazanamaz. Her gün kitaba ayırabileceğiniz bir zaman belirlemeniz lazım. Bu zamanı ayarlayıp, o saatlerde düzenli olarak kitap okumaya başlarsanız, bir süre sonra her gün o saatlerde tıpkı acıkır - susar gibi kitap okuma ihtiyacı duyacaksınız

Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler Alışkanlığınızı pekiştirecek hedefler belirleyin. Örneğin haftada bir kitap bitirme ile başlayıp, bunu iki günde bir kitaba kadar indirmeye çalışın. Ayrıca edebiyat, bilim, kültür, mizah… dergilerine abone olun. İnternetten güncel olayları takip edin. İlginizi çeken konularda hazırlanmış haberleri bıkmadan okumaya çalışın.

Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler İlgili olduğunuz konularda yazılmış, basit düzeydeki eserlerle işe başlayın. Eğer sizi bunaltacak eserler seçerseniz, kesinlikle alışkanlığı kazanmakta güçlük çekersiniz. Bunun için öncelikle kısa, ilginizi çekebilecek konularda yazılmış ve hatta resimlerle desteklenmiş eserleri okuyun.

Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler Vaktinizi nelerle geçirdiğinizi iyi belirlemeli ve sizin okuma alışkanlığınıza engel olabileceğini düşündüğünüz belli bağımlılıklarınızdan (televizyon başında dizi / film izleyerek veya bilgisayarda oyun oynayıp internette dolaşarak ) kurtulmanız gerekiyor.

Televizyon izlemeyi abartmayın. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler Televizyon izlemeyi abartmayın. KİTAP OKUYUN

İnsan kendi yanlışlarından çok şey öğrenebilir. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler İnsan kendi yanlışlarından çok şey öğrenebilir. Boş Zamanlarınızı saatlerce müzik dinlemek yerine Kitap okuyarak değerlendirin.

Uyumadan önce de kitap okuyabilirsin. Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler Kitap okumaya vaktin mi YOK? Otobüs, tren, dolmuş gibi ulaşım araçlarında yolculuk ederken zorunlu olarak geçen boş zamanlar da kitap okuyarak değerlendirilebilecek anlardır. Özellikle bekleme yapılan yerlerde kitap okumak, geçirilen zamanı hem zevkli hale getirecek hem de kişinin yeni bir şey daha öğrenmesine vesile olacaktır. Uyumadan önce de kitap okuyabilirsin.

Kitap okuma alışkanlığı kazanmak için öneriler Okuma alışkanlığı kazanmama nedeninizi, “kaynak yoksunluğuna” bağlamayın. Kitaplarınızı, dergilerinizi… arkadaşlarınızla bir süreliğine değiştirin. Bulunduğunuz yerlerdeki kütüphanelere çok sık uğrayıp, elinizde olmayan kitapları ödünç alın. Eğer yakınınızda kitap okuyan insanların uğradığı “kültür evleri” falan varsa, oralara gidip kendinize “okuma arkadaşları” bulun. Okuduğunuz bir kitabı, arkadaşlarınızla veya ailenizle paylaşın.

İnsanlar kitap okudukça sözcük dağarcıklarını geliştirirler Temel dil becerilerini (okuma, yazma, konuşma, dinleme) geliştirirler, dünya görüşlerini genişletirler… Düşünce alanlarını genişletirler Kültür seviyelerini yükseltirler Ve böylece toplum içerisinde boş konuşmayan, sözü dinlenen, saygın ve seçkin bireyler olurlar.

EVİNİZDE MUTLAKA BİR KİTAPLIĞINIZ OLSUN!

OKULDA ŞİDDET

Bir durum… Zeynep arkadaşı Kadir’e karşı alaycıdır Bir durum… Zeynep arkadaşı Kadir’e karşı alaycıdır. Onun hakkında sinir bozucu söylentiler yaymakta, fakat itme kakma gibi hiçbir fiziksel tacizde bulunmamaktadır. Kadir ise, Zeynep’e karşı hiç alaycı davranmamakta, onun hakkında hiçbir sözlü tacizde bulunmamakta, fakat Zeynep’i itip kakmaktadır. Sizce Zeynep mi yoksa Kadir mi daha saldırgandır?

Fiziksel Saldırganlık Sözel Saldırganlık - Zorbalık Bazı kavramlar… - Saldırganlık Fiziksel Saldırganlık Sözel Saldırganlık - Zorbalık ŞİDDET

ŞİDDET? Şiddet çok boyutlu bir olgudur; fiziksel, sözel, duygusal, ekonomik ve cinsel boyutları bulunmaktadır. Şiddet davranışlarının çoğu öğrenilmiş davranışlardır.

ŞİDDET ÇEŞİTLERİ Fiziksel : İtmek, tokat atmak, tekmelemek, tükürmek, yumruklamak, kol kıvırmak, kol-bacak kırmak, saçından sürüklemek, temel ihtiyaçları kısıtlamak, tıbbi tedaviyi engellemek, silahla yaralamak vb. Sözlü : Sürekli eleştirmek, aşağılamak, küfür, tehdit, katılımı engellemek, sorgulamak, bağırmak, lakap takmak, alay etmek, hakaret, küçümsemek vb. Toplumsal İlişkileri Sorgulayıcı: Arkadaşlarıyla görüşmesini, dışarı çıkmasını yasaklamak, takip, aşağılamak, alay etmek, sözünü kesmek, zorla evlendirmek, töre vb.

ŞİDDET ÇEŞİTLERİ Ekonomik: Parasını almak ve geri vermemek, istemediği işte çalıştırmak, çalıştırmamak, işe yollamamak veya zorla çalıştırmak, eline hiç para vermemek vb. Cinsel: İlişkiye zorlamak, tecavüz, başka kişilerle cinsel ilişkiye zorlamak, korkutan ve kıran davranışlar, kadınlığını / erkekliğini aşağılamak, taciz, cinsel organlara zarar vermek, namus ve töre baskısı ve öldürmek vb.

Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) göre yanında fazla para ve cep telefonu, iPhone, MP3 gibi değeri yüksek eşyalar olan öğrenciler okulda ŞİDDETE uğrama riski altında. (Taraf gazetesi, 22.10.2010).

Rehberliğin konusu nedir?

Kimler Şiddete Başvurur? Düşük benlik saygısı olan, Aşırı alınganlık İçine kapanık Düşük akademik başarı Yüksek kaygı düzeyi olan, Şiddete maruz kalmış olan, İntihar düşüncesi taşıyan, Düşük düzeyde empati yapabilen, Yüksek depresyon belirtileri gösteren kişiler.

Kimler Şiddete Maruz Kalır? Düşük benlik saygısı olan, Fiziksel olarak daha güçsüz, İçedönük kişiliği olan, Öğrenilmiş çaresizlik yaşayan kişiler.

Okullarda Şiddetin Yaşandığı Yerler? Okul bahçesinde %79 %69 %63 %39 %36 Sınıflarda Koridorlarda Okul tuvaletinde Kantinde

Şiddetin En Çok Olduğu Zamanlar? Eve dönerken %54 %51 %46 Ders aralarında Okula giderken Öğle arasında

Okullarda şiddete maruz kalan kime söyler? Yakın arkadaşına %75 %61 %56 %44 %29 %24 Öğretmenine Babasına/annesine Okul müdürü/müdür yard. Kardeşine Rehber öğretmenine

Okullarda Neden Şiddeti Önlemeliyiz? Şiddete maruz kalanın yaşadıkları Fiziksel ve psikolojik sıkıntılar Konsantrasyon güçlüğü Okul korkusu/fobisi Psikosomatik belirtiler Altını ıslatma Uyku problemi Baş ve karın ağrısı Eğitim öğretim süreci Şiddete tanık olanların yaşadıkları

Okul Şiddeti Denildiğinde Tehdit, Hırsızlık, Zorbalık, Cinsel saldırı, Silah taşıma, Kavga saldırı, Silah kullanma, Grup veya çete saldırıları, Haraca kesme, para sızdırma amacıyla tehditler kullanma

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan,

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, Çete kavgalarının bir parçası olan,

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, Çete kavgalarının bir parçası olan, Gururuna yenik düşen,

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, Çete kavgalarının bir parçası olan, Gururuna yenik düşen, Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, Çete kavgalarının bir parçası olan, Gururuna yenik düşen, Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan, İntikam almak isteyen,

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, Çete kavgalarının bir parçası olan, Gururuna yenik düşen, Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan, İntikam almak isteyen, Çaresizlik yaşayan,

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, Çete kavgalarının bir parçası olan, Gururuna yenik düşen, Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan, İntikam almak isteyen, Çaresizlik yaşayan, Alkol veya diğer uyuşturucu maddeleri kullanan,

Hangi Öğrenci Şiddete Başvurur? Akran baskısına karşı koyamayan, Çete kavgalarının bir parçası olan, Gururuna yenik düşen, Saygı kazanma ihtiyacını bu yalla karşılamaya çalışan, İntikam almak isteyen, Çaresizlik yaşayan, Alkol veya diğer uyuşturucu maddeleri kullanan, Kendini savunmaya çalışan.

Ne Yapabiliriz? Seçeneklerinizi belirleyin, Duygularınızı ifade etmekten çekinmeyin, İletişimi güçlendirin, Bedensel tepkilerinizi tanıyın, Ortamdan uzaklaşın, Tüm bunlar yeterli olmuyorsa bir uzmana danışarak yardım alın…

Sabırla Dinlediğiniz İçin Teşekkürler…