DİLBİLGİSİ BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI MUSTAFA BULUT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
Advertisements

ANLATIM BOZUKLUKLARI UYGULAMALAR
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
Anlatim Bozukluklari.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Ali Burak YOLAŞAN.
Konu: Zamir (Adıl) SERDAR PALA.
2014 YILINDA BAŞLAYAN YATIRIMLARIMIZ
Hazırlayan: İsmail KEPEK Numara:
Köylü ulusun efendisidir.
Hazırlayan: damla gündüz Türkçe öğretmenliği ii.sınıf
CÜMLENİN ÖĞELERİNDEN ‘ÖZNE’
*Kulağıma eğilerek alçak sesle bir şeyler fısıldadı. Geçmişteki hatıralardan bir şikayetim yok diye fısıldadı. *Sana söyleyeceğim bu gizli sırlarımı.
KONU HAKKINDA GENEL BİLGİ
ÖZNE YÜKLEM UYGUNLUĞU Büşra Nur Gürses.
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF
M. SERHAT KAPLAN Konu: Sıfat(Ön Ad) SIFAT(ÖN AD) İsimleri niteleyen ya da belirten sözcüklerdir. Sıfatlar ancak varlıklarla ortaya çıkar.
ZAMİRLER.
ZAMİR NEDİR? İsmin yerini tutabilen,isim gibi kullanılabilen,isim soylu kelimelerle bazı eklere zamir denir. Ahmet’ten öğrendim. > Ondan öğrendim. Kitabı.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Turkcecim.com.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
ANLATIM BOZUKLUKLARI İLE İLGİLİ SORULAR
CÜMLENİN ÖGELERİ.
Konu: İ sim(Ad) Varlıkları, kavramları kar ş ılayan sözcüklerdir. İ simlerle, kar ş ıladıkları kavram ve nesneler arasında çok sıkı bir ilgi vardır.
HAZIRLAYAN: ABDULMUTTALİP KÖKSAL
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları
Anlatım Bozuklukları-1
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
Arzu ATASOY Türkçe Eğitimi Bölümü
SAYILARINA GÖRE İSİMLER
FİİLDE ÇATI Fiillerin özne ve nesne ile olan ilişkisine çatı denir.
ANLATIM BOZUKLUKLARI ÖMÜRGÜL AYTAÇ.
CÜMLENİN ÖĞELERİ ……………….
Hazırlayan: Serkan Aslan
FİİLDE ÇATI HAZIRLAYAN: MUSTAFA UYSAL BİLGİSAYAR 1 DERSİ ÖDEVİDİR.
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
YAPISAL ANLATIM BOZUKLUKLARI
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları-2
EK FİİLLER Bu slayt Türkçe Öğretmenliği Bölümü (İ.Ö) 2.sınıf öğrencisi Zafer KARAKABAK tarafından hazırlanmıştır. Ek fiiller konusu ilköğretim 8. sınıf.
A NLAM B AKıMıNDAN A NLATıM B OZUKLUKLARı MUSTAFA AKGÜL.
Cümlenin Öğeleri Yüklem Özne Tümleç.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
ANLATIM BOZUKLUKLARI Duygu ve düşüncelerin dil aracılığıyla anlatılmasına ANLATIM denir. Dil ve düşünce arasında iyi bir bağın kurulamaması, anlatım gücünü.
Biz uygarlıktan,bilimden ve fenden güç alıyor ve ona göre yürüyoruz.
ANLATIM BOZUKLUKLARI ANLAM YÖNÜNDEN BOZUKLUKLAR
ANLATIM BOZUKLUĞU İnsanların anlaşma aracı dildir. Anlaşmanın sağlam olması için dilin kurallarına güre kullanılması gerekir. Kullandığımız.
DİLBİLGİSİ BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI-2
ANLATIM BOZUKLUKLARI Sözcük Düzeyinde Cümle Düzeyinde
ÖZNE YÜKLEM UYGUNLUĞU.
ANLATIM BOZUKLUKLARI 1. Dün beklenmedik bir sürprizle karşılaştık. Gereksiz S ö zc ü k Kullanımı.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
ANLATIM BOZUKLUKLARI. ANLAM BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI 1)Gereksiz Sözcük Kullanma: Bir cümlede anlamları aynı olan veya anlamca biri diğerini içeren.
Adnan Menderes Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Doğru Anlatımın Önemi Dil, insanlar arasında iletişimi sağlayan bir araçtır. Dolayısıyla insanlar arası.
-Hey çocuklar! Bakın Kermit’in Türkçe defterini buldum.Bazı notlar almış. -Anlatım bozuklukları var mı içinde? -Tabi ki vardır, İbo… -Sanırım bize.
ANLATIM BOZUKLUKLARI. Dilin kurallara ve anlatım ilkelerine aykırı kullanılmasından kaynaklanan bozukluklara anlatım bozukluğu denir. İkiye ayrılır: A.Sözcük.
1)Gereksiz Sözcük Kullanma: Bir cümlede anlamları aynı olan veya anlamca biri diğerini içeren sözcüklerin birlikte kullanılması anlatım bozukluğuna.
KIZILDERE ÖĞRETİM OKULU ANLATIM BOZUKLUKLARI HAZIRLAYAN: MURAT COŞGUN.
Zamirler OĞUZ DİLBER. İsim olmadıkları hâlde isimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Zamirler bir varlığın adı değildir, geçici olarak o varlığın adının.
Anlatım Bozuklukları-1 KURAL DİKİCİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ.
CÜMLEDE ÖZNE-YÜKLEM UYUMU
ANLATIM BOZUKLUKLARI Anlamla İlgili Yanlışlar
ALICAN OZTURK Konu: İsim(Ad).
KONUŞMA BOZUKLUKLARI.
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XII
Hazırlayan:Süleyman Duman s_4
1 / 491 / / 21 3 / 21 4 / 21 5 / 21 6 / 21.
Sunum transkripti:

DİLBİLGİSİ BAKIMINDAN ANLATIM BOZUKLUKLARI MUSTAFA BULUT

Y ÜKLEM Y ANLıŞLıĞıNDAN D OĞAN A NLATıM B OZUKLUKLARı Yüklemle ilgili yanlışlıklar, yüklemin çatı,kişi,zaman,yardımcı eylemler,ek eylemler gibi noktalarda cümleye uygunluk göstermemesi durumudur. *Kahvaltıda peynir,ekmek ve çay içtik. *İçkiyi az sigarayı hiç içmem. *Kimin dürüst,kimin dürüst olmadığını biliyor. *Suçlamaların yersiz ve doğru olmadığını söyle

Ö ZNE Y ANLıŞLıĞıNDAN D OĞAN A NLATıM B OZUKLUKLARı Cümlede öznenin bulunmamasından,özneni n gereksiz ekler almasından, ya da özne olmayacak bir sözün özne gibi kullanılmasından kaynaklanır. *Dernek müdürünün yetkileri alındı ve kovuldu. *O insanların sayısı azalıyor bulunmaz oluyor. *Belediye tarafından yaptırılan dört katlı binanın inşaatı bitirildi ve hizmete girdi.

Ö ZNE Y ÜKLEM U YUŞMAZLıĞıNDAN K AYNAKLANAN A NLATıM B OZUKLUĞU Öznenin tekillik çoğulluk ve şahıs bakımından uyuşması gerekir;aksi taktirde anlatım bozukluğu ortaya çıkar. Topluluk isimleri özne ise yüklem tekil olur;ancak topluluk isimleri çoğul eki alıyorsa yüklem de alabilir. *Bizim takım sahaya çıktılar. *Takımlar nihayet sahaya çıktılar. *Ordular uzun süredir savaşıyor

KONU ÖZETİ  Özne Yanlışlığından Doğan Anlatım Bozuklukları  Özne-Yüklem Uyuşmazlığından Kaynaklanan Anlatım Bozukluğu  Yüklem Yanlışlığından Doğan Anlatım Bozuklukları

KAYNAKÇA (2012, ARALIK 09). adresinden alınmıştır