2. DÖNEM TÜRKÇE DERSİ 3. YAZILI SINAVI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

CÜMLE ÖĞELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi, veya olayı anlatan sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Bu görevli sözcüklere öğe.
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI
Tarafından yayınlanmaktadır
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
HABER KİPLERİ.
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
ADLARIN YERİNE KULLANILAN KELİMELER “ADIL”
Sevgi Koleji Türkçe Dersi Ödevi 7/B Sınıfı Kübra MENEKŞE.
NOKTALAMA İMLERİ.
DERSİMİZ TÜRKÇE İbrahim AKÇA Çamkent Ortaokulu.
Köylü ulusun efendisidir.
ZIT ANLAMLI SÖZCÜKLER.
SIRALI VE BAĞLI CÜMLELER - ÇEŞİTLERİ
(BELİRTEÇ) ZARF.
FİİLLERDE ÇATI.
SIFATLAR ÖN AD.
Hazırlayan: Zeynep Adsoy Türkçe Öğretmenliği/2 No:
CÜMLENİN ÖGELERİ.
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İKİNCİ ÖĞRETİM İKİNCİ SINIF
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
YAZIM KURALLARI.
ZAMİRLER.
1 ? Aşağıdaki cümlelerin hangisinde karşıt
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKOKULU.
Cümle Bilgisi
Cümle Bilgisi Hazırlayan Şerife TUNCA
ZARF (BELİRTEÇ).
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
SES BİLGİSİ SORULAR.
KELİME TÜRLERİ ZAMİRLER.
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları
DEĞERLENDİRME SORULARI
1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, söylenenin duygusu söz konusudur?
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
YAPI BİLGİSİ.
TAMLAMALAR.
HOŞGELDİNİZ ÇOCUKLAR
CÜMLENİN ÖĞELERİ ……………….
SORU EKİNİN YAZILIŞI ?.
Sıralanışı Sözcük ve Sözcüklerin Hazırlayan Şerife TUNCA
2. SINIFLAR BİLGİ YARIŞMASINA HOŞGELDİNİZ
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ZAMİR (ADIL).
Cümlenin Öğeleri Yüklem Özne Tümleç.
Mustafa AKBAŞ Malatya-2014
ANLATIM BOZUKLUKLARI Duygu ve düşüncelerin dil aracılığıyla anlatılmasına ANLATIM denir. Dil ve düşünce arasında iyi bir bağın kurulamaması, anlatım gücünü.
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
CÜMLEDE ANLAM.
YAZIM KURALLARI.
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
CÜMLENİN ÖGELERİ Cümle; bir düşünceyi, bir duyguyu, bir olayı, bir isteği, bir yargıyı tam olarak anlatan sözcük veya söz grubuna denir. Cümleyi oluşturan.
ANLATIM BOZUKLUĞU İnsanların anlaşma aracı dildir. Anlaşmanın sağlam olması için dilin kurallarına güre kullanılması gerekir. Kullandığımız.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
CÜMLE TÜRLERİ.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
ZARF (BELİRTEÇ).
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Her cümlede işi yapan bir varlık ya da varlıklar mutlaka vardır. Cümlede işi yapan bu varlığa denir. özne Özne, cümlenin bazen başında bazen de ortasında.
İbrahim hakkı i.ö.o. Hazırlayan:abdulkadir otlaca.
EYLEMDE (yapılan işte) ZAMAN
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
CÜMLENİN ÖĞELERİ 1. YÜKLEM Türkçe bir cümlede, yüklem mutlaka olmalıdır. Yüklemi olmayan bir cümle olmaz. Yüklem, tümcede iş, oluş, hareket, davranış,
SELÇUK TÜREYEN 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ UZMAN TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ.
Kılış (İş) Eylemleri : Öznenin kendi iradesiyle bir nesne üzerinde gerçekleşen ve bu eylemden nesnenin etkilendiği tüm eylemler iş-kılış anlamlıdır. Kadın.
TAMLAMALAR.
DERSİMİZ TÜRKÇE.
Sunum transkripti:

2. DÖNEM TÜRKÇE DERSİ 3. YAZILI SINAVI ADI : SOYADI : SINIF : NUMARA : 2. DÖNEM TÜRKÇE DERSİ 3. YAZILI SINAVI 24.05.2010 PUAN NOT Kurbağalardan biri bir batakta, biri de arı duru bir gölde yaşarlarmış. Göl kurbağası, batak kurbağasına hep “Sen bırak şu bataklık yeri . Kalk gel benim gölüme , hem rahat edersin hem kardeş kardeş yaşarız. Öyle güzel olur ki ! Ne şişt diyen olur ne kışt diyen !...” dermiş. Ama ürkek, çekingen batak kurbağası hep söylenir. “ Ne mümkün” dermiş ! Çok isterim ya bir kez alışmışım. Alışınca da kolay mı bırakması bir şeyi ? Ben arada bir bataktan çıkıp hava alıyorum. Gezip tozuyorum. Gölde bunu yapamam ki ! “ Sonunda olan olmuş . Alışmışım, ne edeyim de geleyim ? Diyen batak kurbağasını yoldan geçen bir araba , tekeri altında çiğneyip geçmiş. İnsanoğlu da öyle değil mi ? Alışmışlığından yakasını kurtaramaz. Ne iyiye gider ne kötüye. Olduğu yerde çakılı kalır. Toplumlarda yerinde sayar, ileri gitmez. Aşağıdaki ilk 5 soruyu parçaya göre cevaplayınız. 1. Batak kurbağasının özellikleri nelerdir yazınız ? 2. Kurbağalar nerelerde yaşarmış? 3. Göl kurbağası batak kurbağasına ne teklif etmiş? 4. Batak kurbağasına sonunda ne olmuş? 5. Bu masaldan çıkarılan ders ne olmalıdır? 6 Aşağıdaki cümlelerde geçen varlıkların renklerini, özelliklerini, biçimlerini, durumlarını bildiren sözcükleri bulup altını çiziniz. Küçük kedi ağaca tırmanıyor. Dalgalı denizde gemi ilerliyor. Öğretmen masasına mavi örtü serdi. Çürük elma yiyince karnım ağrıdı. 8 P 25 P 7 Aşağıdaki cümlede boşluklara hangi noktalama işaretleri gelmelidir? ( ) Bilmemek değil ( ) öğrenmemek ayıptır ( ) ( ) demiş atalarımız ( ) 5 P 8 Aşağıdaki cümlelerde && Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir bilgi yanlışlığı vardır? A) Yakınlarımızla haberleşmenin en hızlı yolu onlara mektup yazmaktır. B) Televizyon sayesinde yurtta ve dünyada yaşanan olayları hem görürüz,hem de duyarız. C) Araba,kamyon,bisiklet,motosiklet gibi taşıtlar kara taşıtlarıdır. D) Ülkemizin Doğu Anadolu Bölgesi’nde yüzey şekilleri ulaşımı zorlaştırır. && Aşağıdaki cümlelerin hangisinde gereksiz kelime kullanılmasından doğan anlatım bozukluğu vardır? A) Mesela,örneğin timsahlar hem karada hem de suda yaşarlar. B) Bu çiçeği sulamazsan çabucak kuruyup solar. C) Ya benimle çarşıya gel,ya da evde ablanla otur. D) Hem beni çağırıyorsun,hem de başka bir yere gidiyorsun. 12 P

5 P 10 P 10 P 10 6.Niçin 1. Ne zaman 3.Nerede 5.Kim 4.Ne 2.Nasıl 5 P 9 Aşağıdaki cümlelerin özne ve yüklemlerini bularak altlarına yazınız. & Bana bu hediyeleri Asuman getirmiş. & Ahmet Cemal Sol ayağını kullanarak gol atmış. & Yalan söylemek çok kötü bir davranıştır. & Arkadaşını aldatan bizden değildir. 10 P 12. 5 P Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır? A) Atatürk’ü çok seviyoruz. B) Sınıfın en çalışkanı harundur. C) Fransa’ya eğitime gittiler. D) Karabaş’ın minik yavruları vardı. 13. 10 P Numaralarla ifade edilen sorular harflerle ifade edilen cümlelere sorulacak sorulardır.Buna göre hangi soru hangi cümleye sorulacak eşleştiriniz. {…} A) Çocuklar evin bahçesinde toplandı. {…} B) Manavdan erik aldık. {…} C) Yarın Ankara’daki teyzeme gideceğiz. {…} D) Az önce ağlaya ağlaya merdivenden indi. {…} E) Yarım saattir hastanede bekliyorum. {…} F) Grip olduğundan okula gelemedi. 10 10 1. öç alabilme 2. istenilmeden veren 3. en erdemlisi de 4. insanların en cömerdi 5. bağışlayandır 6. varken Yukarıdaki sözcük ve sözcük gruplarıyla anlamlı ve kurallı bir tümce oluşturulduğunda sıralama nasıl oluşur? 6.Niçin 1. Ne zaman 3.Nerede 5.Kim 2.Nasıl 4.Ne 11 14 5 P && Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “ses (hece) düşmesi” yoktur ? A) Bardağı rafa koydum. B) Bu şehrin sokakları çok temiz. C) Boynumda büyük bir ağrı var. D) Alnındaki lekeyi temizlemelisin. Eylemin geçmişte yapılmış, bitmiş olduğunu belirten bir cümle yazınız.(-tı,-ti,-dı,-di) Eylemin şimdi yapılmakta olduğunu belirten bir cümle yazınız.(- yor ) Eylemin gelecek zamanda yapılacağını belirten bir cümle yazınız.( -ecek, -acak) Eylemin geniş zamanda yapıldığını belirten bir cümle yazınız.( -r, ar, - er ) Eylemin geçmişte yapılmış bitmiş olduğunu belirten bir cümle yazınız.( -mış, - miş, -muş, -müş ) 10 P && Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “göre” sözcüğü, “karşılaştırma” anlamı katmıştır ? A) Anladığıma göre bu lokanta senin. B) Söylenenlere göre başbakan yarın köyümüze gelecekmiş. C) Sen, ablana göre daha anlayışlısın. D) Öğrendiğime göre öğretmenimiz sınavdan vazgeçmiş. BAŞARILAR DİLERİZ 4. SINIF ZÜMRESİ