TEDARİK ZİNCİRİ KAVRAMININ GELİŞİMİNDE ETKİLİ OLAN KONULAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
Advertisements

TEDARİK ZİNCİRİ KAVRAMININ GELİŞİMİNDE ETKİLİ OLAN KONULAR
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
MARKA ŞEHİRİSTANBUL. Dünya Değişiyor... Neden Marka Şehir?
COMPANY PROFILE FOR IMPORTERS TAKEN BY CONSULTANCIES Dear Sir/Madam, Kindly be informed that we have received your contact info from …….. Learning that.
6. Kariyer Yönetimi Birey açıdan Örgüt açısından
Bahar DERS PLANI - Konular Tedarik Zincirinde Dağıtım Ağlarının Tasarımı, Tesis Yerleşimi ve Ulaştırma, Toplu Planlama ve Ürün Çeşitliliğinin Yönetimi,
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Endüstri Mühendisliğine Giriş EM 101 Endüstri Mühendisliğine Giriş EM 101 © 2006 Prentice Hall, Inc.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
Kurumsal Kaynak Planlama ( Enterprise Resource Plannning)
INQUIRY FROM A B2B SITE Dear Sir/Madam We are writing to enquire about your sunflower oil. Please send us your product specification and price. Best Regards.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
Bağımlı talep için envanter sistemleri (MRP sistemi)
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
Tedarik zincirinde karar aşamaları
Anasayfa/Homepage/Главная страница
Tedarik Zinciri Yönetimi
TEDARİK ZİNCİRİ KAVRAMININ GELİŞİMİNDE ETKİLİ OLAN KONULAR
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
MARKET ANALYSIS Understanding the buying habits and preferences of businesswomen, families and housewives, Making a business plan in order to reach information.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Introduction to Business Process
TÜBİTAK Ufuk 2020 Enerji Verimli Binalar ve Sürdürülebilir İşlem Endüstrileri Konu Başlıkları Merve AKKUŞ Bilimsel Programlar Uzmanı Nanoteknoloji,
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Spor ve Etkinlik İçin Pazarlama Eylemleri (Çabaları)
Enterprise Resource Planning ERP Sistemleri. ERP nedir? İş planlama ve kontrol ile ilgili kararlara destek olmada bir software yaklaşımdır Aynı zamanda.
Chapter 1 Bölüm 1 Introduction Giriş. Copyright ©2014 Pearson Education, Inc. All rights reserved.1-2 Chapter Outline Bölüm Taslağı Economics and managerial.
VIRTUAL ENTERPRISES VIRTUAL ENTERPRISES. Bornova Selçuk Yaşar Boyacılık Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi About the Programme: Entrepeneurship is studied.
Nasa programs for students.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
LOGISTICS OF DANGEROUS AND SPECIAL GOODS Assist.Prof.Dr. Ayhan DEMIRCI Toros University.
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
Doğrusal Programlama Linear Programming-2
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Self-Registration on the Coats Supplier Portal
WE WILL PICK UP & DELIVER TO YOUR DOOR
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
Femore Cream femore medikal jel nedir government shutdown on GE's businesses, Rice remained bullish on GE's renewed focus on core infrastructure areas.
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı Modül 24: UFRS’lerin Bankacılık Sektöründe Kabul Edilmesi (Bölüm II) 2. Denetçi Perspektifi Reinhard Klemmer,
BİLİMSEL ÇALIŞMA BASAMAKLARI SCIENTIFIC WORKING STEPS MHD BASHAR ALREFAEI Y
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Inventory(Stock, Good) :(Stok, Ürün)
CHAPTER OUTLINE 7 The Production Process: The Behavior of Profit-Maximizing Firms The Behavior of Profit-MaximizingFirms Profits and Economic Costs Short-Run.
CHAPTER OUTLINE 9 Long-Run Costs and Output Decisions Short-Run Conditions and Long-Run Directions Maximizing Profits Minimizing Losses The Short-Run Industry.
Chapter 1 (Bölüm 1) The accounting equation(muhasebe denklemi) and the balance sheet(bilanço)
Bölüm 3 Talep, Arz ve Piyasa
SUPERB OPPORTUNıTY FOR YOU ıN TURKıYE ıT ıS TıME TO ıNVEST ıN TURKEY! GRANTS CONSULTANCY THROUGH THE USTA CONSULTANCY SERVICES We provide application and.
IBM Bulut Servisleri ile Yeni Çözümler Oluşturun L
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLE 316 TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Rekabet Gücü, Strateji ve Verimlilik
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PRODUCTION. CONTENT  WHAT IS PRODUCTION  BENEFITS OF PRODUCTION  ELEMENTS THAT CHARACTERIZE THE PRODUCTION PROCESS  CLASSIFICATION OF PRODUCTION SYSTEMS.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kuruluş BizimHesap NEDİR? 2013 Canlı Ortam BizimHesap bir şirketin web veya mobil cihazlarla, tüm ticari işlerini takip edebileceği bulut tabanlı bir ön.
Partnerships for Development. Objectives To share vision on strategic partnerships To briefly introduce the Strategic Partnerships.
Sunum transkripti:

TEDARİK ZİNCİRİ KAVRAMININ GELİŞİMİNDE ETKİLİ OLAN KONULAR ÜRETİM SİSTEMLERİNİN EVRİMİ VE BUEVRİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER DİKEY ENTEGRASYON JIT-TQM-YALIN ÜRETİM UYGULAMALARI DIŞ KAYNAK KULLANIMINA OLAN İHTİYAÇ VE SATIN ALMA DIŞ KAYNAK KULLANIMININ AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI CORE COMPETENCE TEDARİKCİNİN ÖNEMİ!!! : BMC ÖRNEĞİ MRP İLE MALZEME YÖNETİMİNİN ÖNEMİNİN FARK EDİLMESİ TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ VE REKABET KÜRESELLEŞME: GLOBAL ÜRETİM: BOEİNG BİLGİ TEKNOLOJİLERİ: BENETTON ÖRNEĞİ YASAL DÜZENLEMELER VE ÇEVRE

TEDARİK ZİNCİRİ VE YÖNETİM STRATEJİSİ YERİNDEN –MERKEZDEN YÖNETİM BİR TARTIŞMA KONUSU TEDARİK ZİNCİRİ VE YÖNETİM STRATEJİSİ YERİNDEN –MERKEZDEN YÖNETİM

TEDARİK ZİNCİRİ 2002-İZMİR

TANIM TEDARİK ZİNCİRİ MALLARIN BİR YERDEN BİR YERE FİZİKSEL OLARAK TAŞINMASINDAN ÖTE BİR ŞEYDİR.

AYNI ZAMANDA BİLGİNİN VE PARANIN HAREKETİDİR VE ENTELLEKTUEL (BİLĞİ) SERMAYESİNİN YARATILMASI VE GELİŞTİRİLMESİDİR.

TEDARİK ZİNCİRİNE 3 YAYGIN FARKLI BAKIŞ TEDARİK ZİNCİRİ LOJİSTİK TERİMİNİN BİR BAŞKA İFADESİDİR BAĞIMSIZ BİR FİRMA DA TEDARİK ZİNCİRİ SATINALMA, MÜHENDİSLİK,ÜRETİM ,FİNANS, PAZARLAMA FONKSİYONLARINI VE İLĞİLİ KONTROL FAALİYETLERİNİ İÇERİR TEDARİK ZİNCİRİ İKİNCİ TANIMDA BELİRTİLEN TÜM İŞLEVLERİ İÇERİR ARTI FİRMANIN TEDARİKCİSİNİN TEDARİKCİSİNDEKİ TÜM BU FONKSİYONLARI VE FİRMANIN MÜŞTERİLERİNİN MÜŞTERİLERİNDEKİ TÜM FONKSİYONLARI İÇERİR

VE BU SİSTEMLE İLĞİLİ TÜM AŞAMALARI BİR ARAYA GETİRİR VE ENTEGRE EDER TANIM KAYNAKLARIN ORTAYA ÇIKARILMASINDAN BAŞLAYIP ÜRÜN YADA HİZMETİN SON KULLANICIYA DAGITIMI VE ÜRÜNLE İLĞİLİ HERHANĞİ BİR ARTIĞIN ATILMASINA DEK SÜREN TÜM AŞAMALARLA İLĞİLİDİR. VE BU SİSTEMLE İLĞİLİ TÜM AŞAMALARI BİR ARAYA GETİRİR VE ENTEGRE EDER

BİR DEGERLENDIRME FRANCIS J. QUINN TRAFFIC MANAGERS BECAME PHYSICAL DISTRIBUTION MANAGERS, WHO THEN TURNED INTO LOGISTICS MANAGERS, AND TODAY ARE MORPHING SUPPY CHAIN MANAGERS

TANIM: TÜKETİÇİ VEYA MÜŞTERİ TALEBİNİ (İHTİYACINI-İSTEĞİNİ) TAM OLARAK KARŞILAMAK İÇİN DOĞRUDAN VEYA DOLAYLI GEREKLİ OLAN TÜM AŞAMALARDAN OLUŞUR.

YANİ; BİR TEDARİK ZİNCİRİNDE SADECE ÜRETİCİ VE TEDARİKÇİ OLAMAZ ANI ZAMNADA; *NAKLİYECİLER *DEPOCULAR *BAYİLER !! HATTA TÜKETİCİLERDE ZİNCİRİN BİR PARÇASIDIR.

BURADA BELİRTİLEN HER BİR AŞAMA FARKLI ÖRĞÜTLER TARAFINDAN ÜSTLENİLMİŞTİR VE HER BİR ÖRĞÜTÜN YÜRÜTTÜĞÜ İŞLEMLER ŞÖYLE SIRALANABİLİR: 1.YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME 2.PAZARLAMA 3.İŞLEMLER 4.DAĞITIM 5.FİNANS 6.MÜŞTERİ HİZMETLERİ

ÖRNEK BİR TEDARİK ZİNCİRİ İNCELEMESİ TANSAŞ

DETERJAN TEDARİK ZİNCİRİ AŞAMALARI DERTERJAN İHTİYACI OLUP DA TANSAŞ MAĞAZASINA GİREN EV HANIMI-MÜŞTERİ BOSTANLI TANSAŞ MAĞAZASI TANSAŞ ANA DEPOSU VE DAĞITIM ÖRĞÜTÜ VEYA 3. BİR DAĞITIM FİRMASI HENKEL ÜRETİÇİ BAK AMBALAJ PLASTİK İMALATCISI PETRO KİMYA ENDÜSTRİSİ KARTON İMALATCISI OLMUKSA PETRO KİMYA ENDÜSTRİSİ PETKİM DETERJAN TEDARİK ZİNCİRİ AŞAMALARI

TEDARİK ZİNCİRİ OLDUKCA DİNAMİKTİR VE DÜZENLİ OLARAK BİLĞİ ÜRÜN- MATERYAL FON AKIŞINI FARKLI ZİNÇİR ÜYELERİ YADA AŞAMALARI ARASINDA SAĞLAR

HER BİR TEDARİK ZİNCİRİ AŞAMASI (ÜYESİ) KENDİ SÜRECLERİNİ UYGULAR VE ZİNCİRDEKİ DİGER ÜYELERARASINDA ETKİLEŞİM HALİNDEDİR.

DETERJAN TEDARİK ZİNCİRİ AŞAMALARI DERTERJAN İHTİYACI OLUP DA TANSAŞ MAĞAZASINA GİREN EV HANIMI-MÜŞTERİ Müşteri parayı tansaşa tranfer eder Tansaş ürünleri sağlar aynı zamanda Fiyatlandırma ve bilgiyi ortaya koyar (müşteri için) BOSTANLI TANSAŞ MAĞAZASI Tansaş pos verisini ve aynızamanda Yenileme siparişlerini dagıtım Merkezine aktarır Tansaş yeni siparişle birlikte dağıtım Merkezine fon tarnsferini yapar TANSAŞ ANA DEPOSU VE DAĞITIM ÖRĞÜTÜ VEYA 3. BİR DAĞITIM FİRMASI Dağıtım merkezi yeni Siparişleri kamyonla Tansaşa gönderir Dağıtım merkezi aynı zamanda fiyatlama Bilgilerini ve dağıtım-teslimat programını Tansaşa bildirir HENKEL ÜRETİÇİ BAK AMBALAJ PLASTİK İMALATCISI PETRO KİMYA ENDÜSTRİSİ KARTON İMALATCISI OLMUKSA PETRO KİMYA ENDÜSTRİSİ PETKİM DETERJAN TEDARİK ZİNCİRİ AŞAMALARI

E-ticaret ve TEDARİK ZİNCİRİ AYNI AŞAMALARI BİR MÜŞTERİNİN ON-LINE OLARAK DELL COMPUTER DAN SATIN ALMA YAPTIGINDA İNCELEYELİM

MÜŞTERİ TEDARİK ZİNCİRİNİN BİR ÜYESİ MİDİR?

TEDARİK ZİNCİRİ FAALİYETLERİ MÜŞTERİ SİPARİŞİ İLE BAŞLAR, SATIN ALMA EYLEMİ SONRASI TATMİN OLMUŞ MÜŞTERİ ÖDEMESİ İLE SONA ERER

TEDARİK ZİNCİRİ KAVRAMINI DÜŞÜMDÜĞÜMÜZDE; ÜRÜNLERİN VEYA MALZEMELERİN, TEDARİKCİLERDEN, ÜRETİCİLERE, ÜRETİCİLERDEN DAĞITICILARA, DAĞITICILARDAN BAYİLERE,BAYİLERDEN, MÜŞTERİLERE DOGRU BİR ZİNCİR İÇNDE HAREKETİNİ ANLAMALIYIZ

BİLGİ-ÜRÜN-FON ZİNCİR İÇİNDE HER İKİ YÖNDE OLMAKTADIR

ZİNCİR İÇİNDE YER VAROLAN HER AŞAMADA TEK BİR OYUNCU YOKTUR

TİPİK BİR TEDARİK ZİNCİRİ ÇEŞİTLİ AŞAMALARDAN(ÜYELERDEN) OLUŞUR MÜŞTERİLER BAYİLER TOPTANCILAR/DAĞITICILAR(DİSTRİBUTÖRLER) ÜRETİCİLER TEDARİKCİLER (PARÇAHAMMADDE TEDARİKCİLERİ)

TEDARİKCİ BAYİ MÜŞTERİ ÜRETİCİ MÜŞTERİ TEDARİKCİ BAYİ ÜRETİCİ BAYİ DAĞITICI MÜŞTERİ TEDARİKCİ BAYİ ÜRETİCİ DAĞITICI BAYİ MÜŞTERİ TEDARİKCİ ÜRETİCİ DAĞITICI

ASLINDA BİR ÇOK TEDARİK ZİNCİR BİR AĞ DIR

DOĞRU BİR TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMINDA DİKKATE ALINACAK 2 KONU VARDIR: MÜŞTERİ İHTİYAÇLARI BU MÜŞTERİ İHTİYAÇLARINI GİDERECEK ZİNCİR ÜYELERİNİN (AŞAMALARININ) ROLLERİ

TEDARİK ZİNCİRİ MODELLERİ

Wafer Production Burlington Dell PC Supply Chain Test and Sort Montreal Test Dublin Customers Detroit Wafer Production Burlington CPU Assembly Austin Assembly and Bond SEA Monitors Mexico

Medical Supply Chain Dublin Detroit Chicago Columbus Pharmaceuticals Texas Equipment Puerto Rico

THE INTEGRATED SUPPLY CHAIN Relationship Management Information, Product, Service, Financial and Knowledge Flows SUPPLIER NETWORK E N D C O S U M R M A T E R I L S INTEGRATED ENTERPRISE DISTRIBUTIVE NETWORK Sourcing Logistics Operations Capacity, Information, Core Competencies, Capital and Human Resources Source: Supply Chain Faculty, Michigan State University

The Supply-Chain Material Flow Credit Flow Supplier Manufacturing VISA ® Material Flow Credit Flow Supplier Manufacturing Retailer Consumer Supplier Wholesaler Retailer Order Cash Schedules Flow Flow

The Supply Chain Customer Supplier Manufacturer Distributor Inventory Distributor Manufacturer Customer Market research data scheduling information Engineering and design data Order flow and cash flow Ideas and design to satisfy end customer Material flow Credit flow This slide might be used to make the point about the various “flows” - material, information, money.

Supply-Chain Management Planning, organizing, directing, & controlling flows of materials Begins with raw materials Continues through internal operations Ends with distribution of finished goods Involves everyone in supply-chain Example: Your supplier’s supplier Objective: Maximize value & lower waste Probably the most important point to be made here is the encompassing nature of supply-chain management - from suppliers’ suppliers through internal production through distribution to the customer.

Tedarik zincirinin amacı?

Maximize value & lower waste

BİR TZ NİN ORTAYA KOYDUĞU DEĞER: MÜŞTERİ TALEBİNİ KARŞILAMAK İÇİN TZ’NİN HARCADIĞI CABALARLA, NİHAİ ÜRÜNÜN MÜŞTERİCE ALGILANAN (MÜŞTERİNİN KATLANMAK DURUMUNDA OLDUĞU BEDEL) DEĞERİ ARASINDAKİ FARKTIR

BİR ÇOK TİÇARİ AMAÇLI TZ İÇİN DEĞER İLE TZ KARLILIĞI ARASINDA GÜÇLÜ BİR İLİŞKİ SÖZKONUSUDUR.

TZ KARLILIĞI: TÜM TEDARİK ZİNCİRİ AŞAMALARI(ÜYELERİ) ARASINDA PAYLAŞILAN TOPLAM KARDIR

DAHA YÜKSEK TZ KARLILIĞI DAHA BAŞARILI TZ ANLAMINA GELİR

TZ BAŞARISI; TEK TEK ZİNCİR ÜYELERİ NİN KARLILIĞI ACISINDAN DEĞİL TZ TOPLAM KARLILIĞIACISINDAN ÖLCÜLMELİDİR.

İYİ İNCELENDĞİNDE, ZİNCİRDEKİ TEK BİR ÜYENİN KARLILIĞINA ODAKLANILDIGINDA TÜM TZ NİN TOPLAM KARLILIĞINDA AZALMAYA NEDEN OLDUGU GÖRÜLECEKTİR

BİR TEDARİK ZİNCİRİNİN BAŞARISI ACISINDAN İNCELENİLECEK İKİ NOKTA TEDARİK ZİNCİRİNİN MALİYET KAYNAKLARI TEDARİK ZİNCİRİNİN GELİR KAYNAKLARI

TEDARİK ZİNCİRİNDE TEK BİR GELİR KAYNAGI VARDIR: ***MÜŞTERİ***

MÜŞTERİ; TEDARİK ZİNCİRİNDEKİ TEK GERÇEK POZİTİF NAKİT AKIŞ NOKTASIDIR.

TANSAŞ ÖRNEĞİNDE DETERJAN İHTİYACINI KARŞILAMAK İSTEYEN EV HANIMI , TZ DE TEK GERÇEK POZİTİF NAKİT AKIŞI SAĞLAYAN ZİNCİR ÜYESİDİR.

DİĞER NAKİT AKIŞLARI??

BASİTCE TZ İÇİNDE ORTAYA ÇIKAN FON MÜBADELELERİ DİR.

HER AŞAMADA AKTARILAN FONUN BİR SAHİBİ VARDIR

TÜM BİLGİ AKIŞLARI, ÜRÜN YADA FONLAR TZ İÇİNDEKİ MALİYETLERİ OLUŞTURUR

BU AKIŞLARIN UYGUN YÖNETİMİ TZ YÖNETİMİNİN ANAHTARI OLAÇKTIR.

TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ: TOPLAM KARLILIĞI MAKSİMİZE TEMEK İÇİN TZ DEKİ AŞAMALAR (ÜYELER) ARASINDAKİ AKIŞLARIN YÖNETİMİ İLE İLĞİLİDİR.

Tedarik zincirinde karar aşamaları

BAŞARILI BİR TZ YÖNETİMİ BİLĞİ , ÜRÜN VE FON AKIŞLARINA İLİŞKİN ÇEŞİTLİ KARARLARI GEREKTİRİR

BU KARARLAR;HERBİR KARARIN SIKLIĞINA VE BİR KARAR AŞAMASININ SAHİP OLDUGU ETKİ ZAMAN KAPSAMINA BAĞLI OLARAK SINIFLANDIRILABİLİR

TZ de karalar TEDARİK ZİNCİRİ STRATEJİSİ – TASARIMI TEDARİK ZİCİRİ PLANLAMASI TEDARİK ZİNCİRİ OPERASYONLARI

TZ STRATEJİSİ YADA TASARIMI:

BU AŞAMADA BİR ŞİRKET TZ NİN NASIL YAPILANDIRILACAĞINA KARAR VERİR- ZİNCİRİN KONFİGÜRASYONU HER BİR AŞAMADAKİ SÜRECLERİN NE OLACAGININ KARARLARIDIR.

BU AŞAMA BOYUNCA ALINAN KARARALARA STRATEJİK TZ KARAARLARI OLARAK ADLANDIRILIR

ÖRNEK STRATEJİK KARARLAR: DEPOLAMA TESİSLERİ ÜRETİM KAPASİTELERİ YERLEŞİM FARKLI LOKASYONLARDA ÜRETİLECEK VE DEPOLANACAK ÜRÜNLER YARARLANILACAK BİLGİ SİTEMLERİ GİBİ

BİR FİRMA STRATEJİK KARARLAR AŞAMASI BOYUNCA , STRATEJİK AMAÇLARINI DESTEKLEYEN TZ BİÇİMİNİ GERÇEKLEŞTİRMELİDİR.

DELL COMPUTER ÖRNEĞİ

STRATEJİK KARARLAR UZUN DÖNEMLİDİR STRATEJİK KARARLAR UZUN DÖNEMLİDİR. VE DEĞİŞTİRİLMELERİ ZORDUR VE PAHALIDIR. BENEDENLE YÖNETİM GELEÇEK 1 KAÇ YILI KOŞULARINA İLİŞKİN BELİRSİLİKLERİ DİKKATE ALMAK ZORUNDADIRLAR

TZ PLANLAMASI

Global Supply-Chain Issues Supply chains in a global environment must be: flexible enough to react to sudden changes in parts availability, distribution, or shipping channels, import duties, and currency rates able to use the latest computer and transmission technologies to manage the shipment of parts in and finished products out staffed with local specialists to handle duties, trade, freight, customs and political issues

Purchasing Acquisition of goods & services Activities Importance Help decide whether to make or buy Identify sources of supply Select suppliers & negotiate contracts Control vendor performance Importance Major cost center Affects quality of final product Students might be asked how they believe the role of purchasing is changing given the increased use of information technology and strategies such as JIT.

Purchasing Costs as a Percent of Sales Industry Percent of Sales All industry Automobile Food Lumber Paper Petroleum Transportation 52% 61% 60% 55% 74% 63% This slide should further impress upon students the importance of the purchasing function.

Dollars of Additional Sales Needed to Equal 1$ Saved Through Purchasing This slide emphasizes the role of efficiency of purchasing.

Objectives of the Purchasing Function Help identify the products and services that can be best obtained externally; and Develop, evaluate, and determine the best supplier, price, and delivery for those products and services While these are the main functions of purchasing, one would also expect the purchasing department to participate in make-buy decisions.

The Purchasing Focus Supply Management Materials Management -High costs -Scarcity: national or international Materials Management -High transportation cost -High inventory costs Purchasing Management -Commodity items -Standard products Source Management -Unique items -Custom-made items -High technology items

Traditional Purchasing Process Receiving Dock Purchase Order Packing List Processing Invoice Receivables Report Check Accounts Receivable Accounts Payable Mail Reconcile Customer Supplier Students should be asked to consider how this traditional process might be changed through process reengineering and the effective application of information technology. (paperless purchasing?) How does the nature of this process change in a virtual company?

Purchasing Techniques Drop shipping and special packaging Blanket orders Invoiceless purchasing Electronic ordering and funds transfer Electronic data interchange (EDI) Stockless purchasing Standardization

Make/Buy Considerations Reasons for Making Reasons for Buying lower production cost unsuitable suppliers assure adequate supply utilize surplus labor and make a marginal contribution obtain desired quantity remove supplier collusion obtain a unique item that would entail a prohibitive commitment from the supplier lower acquisition cost preserve supplier commitment obtain technical or management ability inadequate capacity reduce inventory costs ensure flexibility and alternate source of supply reciprocity

Make/Buy Considerations Reasons for Making Reasons for Buying maintain organizational talent protect proprietary design or quality increase/maintain size of company item is protected by patent or trade secret frees management to deal with its primary business

Purchasing Strategies Plans to help achieve company mission Affect long-term competitive position Strategic options Many suppliers Few suppliers Keiretsu network Vertical integration Virtual company The strategic options listed are expanded upon in later slides. Plan © 1995 Corel Corp.

Supply-Chain Strategies Negotiate with many suppliers; play one supplier against another Develop long-term “partnering” arrangements with a few suppliers who will work with you to satisfy the end customer Vertically integrate; buy the actual supplier Keiretsu - have your suppliers become part of a company coalition Create a virtual company that uses suppliers on an as-needed basis. Subsequent slides expand upon these strategies.

Many Suppliers Strategy Many sources per item Adversarial relationship Short-term Little openness Negotiated, sporadic PO’s High prices Infrequent, large lots Delivery to receiving dock We read in the management literature more and more about “managing relationships.” If you use the “many supplier” strategy, how do you develop useful relationships? © 1995 Corel Corp.

Few Suppliers Strategy 1 or few sources per item Partnership (JIT) Long-term, stable On-site audits & visits Exclusive contracts Low prices (large orders) Frequent, small lots Delivery to point of use © 1995 Corel Corp. The risk of having only a single supplier will probably be obvious to most students. What nature of relationship must you have with your supplier to reduce this risk?

Daimler Chrysler’s Supplier Cost Reduction Effort

Purchasers Ties Themselves to Suppliers Tactic 1. Reduce total number of suppliers Certify suppliers Ask for JIT delivery from key suppliers Involve key suppliers in new product design Develop software linkages to suppliers Results Average 20% reduction in 5 years Almost 40% of all companies surveyed were themselves currently certified About 60% ask for this About 54% do this Almost 80% claim to do this About 50% claim this; about 15% more than have EDI links to suppliers

Vertical Integration Strategy Ability to produce goods previously purchased Setup operations Buy supplier Make-buy issue Major financial commitment Hard to do all things well Raw Material (Suppliers) Backward Integration Current Transformation Under what conditions is vertical integration an appropriate strategy? Would we choose it simply if the item production/purchase cost would be less? Forward Integration Finished Goods (Customers)

Forms of Vertical Integration Iron Ore Silicon Farming Raw Material (Suppliers) Steel Flour Milling Backward Integration Integrated Circuits Current Transformation Automobiles Students should be asked to consider why, other than on a “cost” basis, a company might want to consider vertical integration. Distribution System Forward Integration Circuit Boards Computers Watches Calculators Finished Goods (Customers) Dealers Baked Goods

Keiretsu Network Strategy Japanese word for ‘affiliated chain’ System of mutual alliances and cross-ownership Company stock is held by allied firms Lowers need for short-term profits Links manufacturers, suppliers, distributors, & lenders ‘Partnerships’ extend across entire supply chain Students might be asked to consider what it would take to implement such a system in the U.S.

Virtual Company Strategy Network of independent companies Linked by technology PC’s, faxes, Internet etc. Each contributes core competencies Typically provide services Payroll, editing, designing May be long or short-term Usually, only until opportunity is met Students should be asked to consider the problems in establishing a virtual company, such as: - how does one decide which companies to ask to join their alliance? - how is the decision to share revenues made? - how is performance evaluated? - etc. © 1995 Corel Corp.

Vendor Selection Steps Vendor evaluation Identifying & selecting potential vendors Vendor development Integrating buyer & supplier Example: Electronic data exchange Negotiations Results in contract Specifies period of agreement, price, delivery terms etc. Students should be asked to consider the problems which might be encountered at each step in this process.

Vendor Selection Rating Form Students might be asked to consider what additional information they might want before approving a vendor selection.

Supplier Selection Criteria Company Financial stability Management Location Product Quality Price Service Delivery on time Condition on arrival Technical support Training Students might be asked if they perceive one or another of these criteria to be especially important. Also, are there other criteria they would prefer to use or think should be added? (One such criteria might be the ability to communicate using EDT)