MUSTAFA MI AKGÜL MÜ? TAVSİYE EDİLEN KULLANIM :MUSTİ ETKİLİ İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ELEŞTİRİ VE TAKDİR.
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
YAŞAMINIZI SEVGİYLE DOLDURUN.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
ANA BABA VE ERGENLİK.
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Senem ARIK.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Etkili İletişime Giriş
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
İLETİŞİM ENGELLERİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Sağlık Ortamlarında İletişim
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
1 SINAV KAYGISI Fahrettin DEMİR Kurumsal ve Kişisel Gelişim Danışmanı Tel :
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
SINAV KAYGISI.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
K.KARACAÖREN YUNUSEMRE ORTAOKULU SBS (ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE TEK SINAV SİSTEMİ) öğretim yılından itibaren 8. sınıfta uygulanacak olan.
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
Kaygı Nedir? Nedeni belirsiz korkuya kaygı denir. Kaygıda korkudan farklı olarak fiziksel açıdan tehdit eden bir uyaran söz konusu değildir. Kaygı.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
SINAV KAYGISI REHBER ÖĞRETMEN Yunus Emre ERDUĞAN.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Mentör Öğretmenlik.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Sosyal Kolaylaştırma: Başkalarının Varlığından Nasıl Etkileniriz? Sosyal Kaytarma: Bireyler Grup İçinde Daha Mı.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
KAYGI NEDİR?. SINAV KAYGISI NEDİR? KORKU YOĞUN KAYGI BAŞARININ DÜŞMESİ ENDİŞE.
FEEDBACK ÜZERİNE ODAKLANMA. Kendini BilenKendini Bilmeyen Başkaları Tarafından Bilinen Açık KapıKör Nokta Başkaları Tarafından Bilinmeyen Gizli KısımKendini.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Rehberlik Servisi.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ANA BABA VE ERGENLİK.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Sınav Kaygısı.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
İKNA SÜRECİ.
Sunum transkripti:

MUSTAFA MI AKGÜL MÜ? TAVSİYE EDİLEN KULLANIM :MUSTİ ETKİLİ İLETİŞİM

GERİBİLDİRİMLE İLGİLİ ENGELLER  Eğitsel iletişimde özellikle ders boyunca ya da dersin hemen sonunda öğrencinin geri bildirimde bulunması genellikle istenen düzeyde olmamaktadır.

1)Ö ĞRENCIDEN KAYNAKLANAN NEDENLER Sınavlar ayrı tutulduğunda ders boyunca ya da ders sonunda geri bildirim kavramının içine girecek öğrenci davranışları ; anlamadığı için soru sorma,örnek verme,düşüncesini söyleme,karşı görüş söyleme vb. şekillerde olabilmektedir

A)Z AMAN S ORUNU Genellikle bir ders saatine sığdırılmaya çalışan içeriğin fazlaca yüklü olması, öğrencinin geribildirimde bulunması için zaman bırakmamaktadır.öğretmenin dersi bitirebilmek için teneffüslere taştığı sıkça rastlanılan bir durumdur

B)Ö ZGÜVEN E KSIKLIĞI Öğrenci kendisine sunulanlarla ilgili olarak soru sormak istendiğinde bunun öğretmen ve arkadaşlarından nasıl bir tepki alacağı kaygısına kapılmaktadır.Özellikle alaycı,kolay sinirlenen öğretmenlerin dersinde, öğrenciler soru sormaktan kaçınmaktadırlar.Benzer şekilde arkadaşlarının kendisine güleceğini,alay edeceğini düşünen kimi öğrenciler de soracak soru olsa bile sormamaktadır.

C)ANLAMSIZLIK KAYGISI Özgüven eksikliğine benzer. Öğrenci düşündüğü sorunun iyi bir soru olup olmadığı konusunda kaygılanabilmektedir.

D )ÖĞRETMEN KORKUSU Öğretmenin verdiği bilgilerin öğrencinin aklını, önceki bilgilerine uymadığı durumlarda olabilir. Yukarıda bahsettiğimiz sorunu gündeme getirebilmeyi başarabilen öğrenci sayısı yok denilebilecek kadar azdır.

ÖĞRETMENDEN KAYNAKLANAN NEDENLER Her öğretmenin bir kabul çizgisi vardır. Bu terim öğretmenin öğrenci davranışlarını kabul edip hangilerini etmeyeceğini gösteren hayali bir çizgidir. KABUL EDİLEBİLİR DAVRANIŞLAR KABUL ÇİZGİSİ KABUL EDİLEMEZ DAVRANIŞLAR

Kabul edilebilirlik yelpazesi öğretmenlerin bilgisi,deneyimi, bakış açısı hatta o anki duygusal durumu ile bağlantılı olarak değişiklik gösterebilmektedir. Bu durumun bu çizginin değişmesi öğrenci kaynaklı, öğretmen kaynaklı, durum ve çevre kaynaklı olabilir Asıl gelmek istediğim nokta, öğrencinin geri bildirim konusunda kendini nasıl hissedeceği biraz da, öğretmenin kabul çizgisini nereden çektiğine bağlıdır.

 Ö ĞRETMENIN GERIBILDIRIMI ZORLAŞTıRAN TUTUM VE DAVRANıŞLARıNıN ÖNEMLI ÖLÇÜDE KIŞILIK ÖZELLIKLERIYLE ILGILIDIR. Kendine odaklanma :Öğretmenin kendisi kadar karşısındaki öğrencileriyle de ilgili olumlu düşünceler geliştirmeye ihtiyacı var. İnsanın başkalarına değil de kendine odaklanmasında etkili birkaç neden vardır. a)Savunuculuk b)Yaşantısal üstünlük c)Benmerkezcilik

MUSTAFA MI AKGÜL MÜ? TAVSİYE EDİLEN KULLANIM :MUSTİ ETKİLİ İLETİŞİM