Etkinlik Adı : İstasyon Tekniği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çevremizde gördüğümüz, dokunduğumuz,
Advertisements

MADDENİN ÖZELLİKLERİ Yunus Emre KARAKUŞ Fen ve Teknoloji.
Çocuklar çevremizde görebildiğimiz her maddenin farklı özelliklere sahip olduğunu Biliyor muydunuz? İsterseniz bu maddelerin özelliklerini hep beraber.
bu özellik çiftlerinden bazılarını inceleyelim.
KİMYA.
Bu maddelerin birbirine zıt olan özellikleri nelerdir?
A)ÇEVREMİZDE SAYISIZ MADDELER VARDIR.
MADDEYİ TANIYALIM.
4.SINIF KİMYA KONULARI.
Maddeyi Niteleyen Özellikler
Maddelerin Özellikleri
KARIŞIMLAR AYRILABİLİR Mİ.
1. Süzme ve yüzdürme Sıvıları içindeki çözünmemiş katılardan ayırmak için süzerek ayırma yöntemi uygulanır. Süzme işleminde katı parçaları geçirmeyen,
MADDENİN NİTELİKLERİ.
Madde, Cisim, Malzeme, Eşya Kavramı
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
1) MADDE 2)CİSİM 3) EŞYA 4) MALZEME
MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
MADDE Çevremizde dokunduğumuz,gördüğümüz,kokladığı- mız birbirinden farklı birçok varlık vardır. Az veya çok yer kaplayan her varlık madde olarak adlandırılır.
MADDEYİ TANIYALIM.
MADDELER DOĞADA KARIŞIK HALDE BULUNUR
Çocuklar çevremizde görebildiğimiz her maddenin farklı özelliklere sahip olduğunu Biliyor muydunuz? İsterseniz bu maddelerin özelliklerini hep beraber.
MADDENİN ÖZELLİKLERİ.
Madde-Cisim-Malzeme-Eşya
MADDENİN ÖZELLİKLERİ.
MADDENİN GÖRÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
4.SINIF KKİMYA KONULARI GİRİŞ MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ MADDENİN HALLERİ MADDE-CİSİM-MALZEME-EŞYA MADDENİN ÖZELLİKLERİ MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER.
HÜSEYİN DEMİRBAŞ.
Maddeyi Niteleyen Özellikler
SAF MADDELER Tek çeşit maddeden oluşan varlıklara saf madde adı verilir. Bakır tel daha küçük parçalara ayrıldığında hep bakır özelliği gösterir.
MADDEYİ TANIYALIM.
ÇEVREMİZDE SAYISIZ MADDE VAR.
MADDEYİ TANIYALIM.
MADDEYİ TANIYALIM.
MADDEYİ TANIYALIM.
Çok cahilsin tabiki de madde 
OLAMAZ YİNE HAL DEĞİŞTİRİYORUM 
KARIŞIMLARI AYIRMA YÖNTEMLERİ
MADDENİN ÖZELLİKLERİ FEN VE TEKNOLOJİ.
MADDEYİ TANIYALIM.
Maddeyİ nİteleyen ÖZELLİKLER VE MADDEnİn deĞİŞİMİ.
4. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi
Hazırlayan: B. Rabia Aslan
MADDEYİ TANIYALIM.
MADDEYİ TANIYALIM.
4.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ KİMYA KONULARI
MADDEYİ TANIYALIM.
B. MADDENİN ÖZELLİKLERİ
MADDEYİ TANIYALIM.
MADDE NEDİR??? Boşlukta yer kaplayan kütlesi ve hacmi olan her şeye
MADDENİN ÖZELLİKLERİ.
Nitelemek Ne Demek? Maddeleri saydam-opak, sert-yumuşak, parlak-mat, esnek-berk, suyu çeken-suyu çekmeyen, suda batan-suda yüzen, pürüzlü-pürüzsüz, renk.
Maddeyi Tanıyalım.
MADDEYİ TANIYALIM.
Maddelerin Özellikleri
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi
MADDENİN NİTELİKLERİ.
MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER
ÇEVREMİZDE SAYISIZ MADDE VARDIR
4. SINIF ÜNİTE 2 MADDEYİ TANIYALIM.
4.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ KİMYA KONULARI
MADDELERİN ÖZELLİKLERİ
ÇEVREMİZDE SAYISIZ MADDE VARDIR.  SAYDAMLIK- OPAKLIK,  ESNEKLİK-YUMUŞAKLIK,  SERTLİK-YUMUŞAKLIK,  PARLAKLIK-MATLIK,  SUYU GEÇİREN- GEÇİRMEYEN, 
madde madde madde eşya eşya cisim cisim cisim cisim malzeme malzeme
2.Ünite: Maddeyi Tanıyalım 1.Bölüm
MADDE VE DEĞİŞİM Fen ve Teknoloji. Madde, uzayda yer kaplayan kütlesi veya hacimi olan herşeye denir. 5 duyu organımızla algılıyabildiğimiz (hissedebildiğimiz)
1)MADDE, CİSİM, MALZEME, EŞYA KAVRAMLARI
MADDEYİ TANIYALIM.
MADDELER DOAĞADA KARIŞIKHALDE BULUNUR
Maddeyi Tanıyalım.
Sunum transkripti:

Etkinlik Adı : İstasyon Tekniği Not-Uygulanan istasyonlar; maddenin fiziksel özelliklerini incelemeye yönelik olarak seçildi. Bu istasyonlar şunlardır: 1. Maddelerin Kokuları 2. Maddelerin Görünümü 3. Maddeleri Dokunma ile Tanımlama 4. Maddelerin Çözünürlüğü 5. Maddelerin Mıknatısla Çekilme Özellikleri İstasyonlarda deney ve araştırma yöntemi ile öğrencilerin öğrenmeleri için ortam hazırlanır. 11.04.2017 FBÖ 316 Week-2 Dr.Akarsu

1. İstasyon: Maddelerin Kokuları Bu istasyonda öğrenciler; çeşitli maddeleri, bunların kokularını bilinen şeylere benzeterek tanımlarlar. Öğretmen numaralı şişelere farklı maddeleri doldurabilir. Öğrenciler her maddeyi kokulu-kokusuz şeklinde not eder, biliyorsa kokuyu benzettiği yaygın maddenin adını ayrıca belirtir. 11.04.2017 FBÖ 316 Week-2 Dr.Akarsu

2. İstasyon: Maddelerin Görünümü Bu istasyonda öğrenciler; sınıfa getirilmiş çeşitli katı maddeleri, renkli-renksiz, saydam-opak, parlak-mat şeklinde nitelendirir. Bu iş için kömür, mermer, kaya parçası, kireç taşı, cam, plastik, metal çatal-kaşık vb. maddeler kullanılabilir. 11.04.2017 FBÖ 316 Week-2 Dr.Akarsu

3. İstasyon: Maddeleri Dokunma ile Tanımlama Kartondan yapılmış, ön tarafında delik bulunan ve “algılama kutusu” da denilen bir kutu hazırlanır. Ön taraftaki delik öğrencilerin neye dokunduklarını anlamamaları için bir parça bez ile kapatılır. Dokunarak betimlenecek maddeler başlangıçtan itibaren kutunun içerisinde bulunurlar. Öğrenciler dokundukları maddeleri pürüzlü-pürüzsüz, sert-yumuşak şeklinde tanıtır, sonra tanıtımını yaptıkları maddeleri kutuyu açıp gözlemlerler. 11.04.2017 FBÖ 316 Week-2 Dr.Akarsu

4. İstasyon : Yüzme-Batma Ağaç, plastik, cam, metal vb. den yapılmış uygun büyüklükte cisimler masa üzerine konur. Öğrenciler, denemeye sunulan cisimlerin büyük bir kovaya doldurulmuş su içinde, yüzüp yüzmediğini inceler ve her cisim için gözlemlerini not ederler. 11.04.2017 FBÖ 316 Week-2 Dr.Akarsu

5. İstasyon: Maddelerin Çözünürlüğü Farklı görüntü ve özellikte bulunan dört çeşit katı madde, örneğin tuz, şeker, kükürt tozu, bakır sülfat saat camları üzerine konulur. Öğrenciler, çay kaşığı ucu ile bu katılardan alıp deney tüpüne koyar ve sudaki çözünürlüklerini gözlemlemek için, her tüpe 5-10 mL su doldururlar ve en az 1 dakika karıştırırlar. Her maddenin suda çözünüp çözünmediğini tespit ederek not tutarlar. 11.04.2017 FBÖ 316 Week-2 Dr.Akarsu

6. İstasyon : Maddelerin Mıknatısla Çekilme Özellikleri Bu istasyonda öğrenciler, yaklaşık on farklı maddenin mıknatıstan etkilenip etkilenmediğini gözlemleyerek not tutarlar (deneme için bakır, cam, demir, nikel, alüminyum, ağaç, taş, vb. kullanılabilir 11.04.2017 FBÖ 316 Week-2 Dr.Akarsu