BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

Bedensel Büyüme & Gelişme
EMZİRME NASIL OLUYOR ?.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Bir Emzirmeyi Gözlemlemek
Bebeği Emzirmek İçin Pozisyon Vermek
Anne Sütünü Arttırmak ve Emzirmeyi Yeniden Başlatmak
ANNE SÜTÜ İle BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Ağlama Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Emzirmenin Değerlendirmesi
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Bir Emzirmeyi Gözlemlemek
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞİTİM PSİKOLOJİSİ.
ANNE SÜTÜ OLUŞUMU VE YARARLARI
ANNE SÜTÜ VE EMZİRMENİN ÖNEMİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
ÇOCUK GELİŞİMİNDEN NE ANLIYORUZ?
FİZİKSEL VE DEVİNİMSEL (MOTOR) GELİŞİM
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
TÜRKİYENİN İLK BEBEK DOSTU EĞİTİM DİŞ HASTANESİ
BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM. BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM.
BEDENSEL GELİŞİM Prof. Dr. Kurtman ERSANLI.
Nesne İlişkileri Kuramı
Çevresel Sinir Sistemi
Fiziksel ve Psikomotor (devinimsel) Gelişim
DENETLEYİCİ ve DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
BÖLÜM 5 Yenidoğan.
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ
0-1 YAŞ DÖNEMİNDE BESLENME
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ
RELAKTASYON Dyt. Gülay TÜRKMEN.
DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM VE DOĞUM
Motor Gelişim.
SİNİR SİSTEMİ ETKİNLİKLER.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Organlarımız ve Görevleri
YARIK DUDAK, YARIK DAMAK VE HEMŞİRELİK BAKIMI
TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM. YIL KAZA YARALI ÖLÜ
EMZİRME TEKNİĞİ Prof.Dr. Sevin Altınkaynak Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları.
İNTRAUTERİN BÜYÜME GERİLİĞİ
Bebekler doğduğu zaman nasıl olurlar ? Tek başına ihtiyaçlarını giderebilirler mi?
ANNE KARNINDA BEBEK NE HİSSEDER?
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
Reaksiyon Zamanı.
İşitme engelliler.
PSİKOMOTOR GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Anksiyete ve depresyonla karışan durumlar Prof. Dr. Kültegin Ögel Acıbadem Üniversitesi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
HAREKET ve FONKSİYON GELİŞİMİ
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
Yenidoğanın fizyolojik özellikleri ve ekstrauterin yaşama uyumu 2
HAZIRLAYAN:Bedirhan YILMAZ
Vücudumuz.
DOĞUM ÖNCESİ BAKIMIN ÖNEMİ
EMZİRMEYİ DEĞERLENDİRMEK
Sağlıklı Büyüme.
BEDENSEL VE DEVİNSEL GELİŞİM
Çocuk Felci Multible Siklerozis Kas Erimesi
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR. Kavramlar Gelişme : Organizmanın, büyüme, olgunlaşma ve öğrenmenin etkileşimiyle sürekli olarak ilerleme.
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
MOTOR GELİŞİM DÖNEMLERİ
ÖĞR.GÖR.CEM SAMUT.
Sütün oluşumu.
Sunum transkripti:

BÖLÜM 4 BEBEKLİKTE FİZİKSEL GELİŞİM

Bebek Ani Ölüm Sendromu (SIDS): Genellikle geceleyin, bebeklerin nefes almayı bırakıp görünür bir sebep olmadan aniden ölmesi durumudur.

Bu, bebeklerin iyi bir uyuma pozisyonu mudur?

e) Beslenme Doğumdan bir yaşına kadar insan yavrusunun ağırlığı üç kat, boyu yüzde elli artar. Bu büyümeyi sürdürmek için nelere gereksinimleri vardır?

İlgili Başlıklar… Beslenme Gereksinimi ve Yeme Davranışı Anne Sütüne Karşın Biberonla Beslenme Çocuk Yönünden Sonuçları Anne açısından sonuçları Bebeklikte beslenme bozukluğu (malnutrition)

Marasmus: Yaşanım ilk yılında bebeğin protein-kalori yetersizliğinden kaynaklanan doku-kaybı. Kvaşiorkor: Genellikle 1-3 yaşlarında çocuklarda görülen şiddetli protein - kalori yetersizliğine bağlı karın ve ayakların su toplayarak şişmesi.

Honduras’lı kvaşiorkorlu bir çocuk Honduras’lı kvaşiorkorlu bir çocuk. Kvaşiorkor belirtilerine dikkat edin — büyük şiş bir karın. Kvaşiorkorun diğer özellikleri nelerdir?

B) Motor Gelişimi a) Dinamik Sistemler Görüşü Dinamik sistemler teorisine göre, bebekler algı ve eylemle motor becerilerini birleştirir. Bu teoriye göre algı ve eylemin bir araya getirildiğine dikkat ediniz. (Thelen & Smith, 2006).

Dinamik sistemler teorisi yürümeyi öğrenmekteki gelişmeyi nasıl açıklayabilir?

b) Refleksler Refleksler: Otomatik ve yenidoğanın denetimi dışında onun hareketlerini yöneten kendiliğinden tepkilerdir.

Arama Refleksi: Ağzın bir tarafına veya yanağa dokunulduğunda oluşan kendiliğinden tepkidir. Bebek başını dokunulan tarafa çevirir, emecek bir şey aradığını belli eden hareket yapar.

Emme Refleksi: Yenidoğanın ağzına yerleştirilen bir nesneyi otomatik olarak emmesidir. Bebeğin besinli bir meme başı ile karşılaşmasında beslenmesine imkân verir ve sakinleştirici, düzenleyici mekanizmadır.

Moro Refleksi: Ani, şiddetle bir ses veya harekete karşı yenidoğan’ın tepkisi. Etki üzerine yenidoğan geriye doğru irkilir, kendisini geriye atar ve kollarını ve bacaklarını gerer. Sonra kollarını ve bacaklarını bedeninin ortasına doğru kapatır.

c) Büyük Motor Becerileri Pek çok ebeveyne sorsanız er veya geç “Cassandra emeklemeyi öğrendi”, “Jesse, sonunda kendi başına oturuyor”, veya “Angela geçen hafta ilk adımını attı” gibi bir veya birkaç dönüm noktasını muhtemelen duyarsınız. Bu dönüm noktaları, büyük motor becerilerinin örnekleridir.

Büyük Motor Becerileri: Yürümek gibi geniş kas hareketleri gerektiren motor becerileri. Duruş’un Gelişimi: Büyük motor becerileri nasıl gelişir? Esas olarak bu beceriler duruşsal denetim gerektirir (Thelen& Smith, 2006). Örnek olarak, hareket etmekte olan cisimleri izlemek için, bakışımızı dengelemek için başınızı kontrol edebilmelisiniz, yürümeden önce tek ayak üzerinde denge kurabilmelisiniz.

Bebeklikte, duruşta gelişimsel değişiklikler nelerdir?

d) İnce Motor Becerileri İnce motor becerileri, güzel, ahenkli hareketleri içerir. Erişmeye başlayış ve hedefi kavrayış büyük bir başarıdır ve yaşamın ilk iki yılında daha zarif hale gelir.

İnce Motor Becerileri: Parmak hüneri gibi daha incelikli hareketleri gerektiren motor becerileridir. Duyum: Bilgi ve duyusal alıcılar (gözler, kulaklar, dil, burun ve deri) arasındaki etkileşim ürünü .