İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim Öğr. Gör. Abdulkadir YÜKSEL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-BEDEN DİLİ VE BEŞERİ İLİŞKİLER
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ZOR İNSANLARLA BAŞA ÇIKMA
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Hitabetin 10 Altın Kuralı
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
Zor insanla başa çıkma yolları
KAYGI-KAYGI İLE BAŞ ETME YOLLARI
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-BEDEN DİLİ VE BEŞERİ İLİŞKİLER
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İnsan Kaynakları Uzmanı
Stres ve Stres Yönetimi
Hasta Memnuniyeti-İletişim
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
İNKATEM TEMİZLİK HİZMETLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
Kişilerarası iletişim çatışmaları
BEDEN DİLİ.
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-BEDEN DİLİ VE BEŞERİ İLİŞKİLER
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
PSİKOLOG TUBA ALİBAL TOZAK 2017 YILI EĞİTİM DÖNEMİ.
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim Öğr. Gör. Abdulkadir YÜKSEL

İletişim Neden Önemlidir?

İletişimin Önemi İletişim yoluyla: Birbirimizi anlamaya Sevmeyi öğrenmeye İlişkileri başlatmaya ve sonlandırmaya Kendimiz hakkında daha fazla bilgi edinmeye Başkalarının bizi nasıl algıladıklarını öğrenmeye ULAŞIRIZ…

İletişim sürüp giderken kimi zaman; iletişim kazaları olabilir, iletişim kanalları tıkanabilir, veya iletişimi etkileyen başka etkenler araya girebilir.

İletişim çatışmalarının sebepleri Alıcı kişi mesajı kendine uygun bulmaz Alıcı göndereni uygun bulmaz Alıcı mesajın gönderiliş şeklini uygun bulmaz Alıcı mesajı dinlemez Mesajı yanlış anlar Mesaja karşı olabilir Alıcının verdiği geri bildirim gönderene uygun olmayabilir.

Sağlıklı iletişim kurabilmek için bunların farkına varmak, diyaloglarımızda kişilerin kendilerine güvenlerini sağlayacak mesajlar vermek gerekir.

Peki bunu nasıl yapacağız İletişim benimle başlar... Ben KİMİM?

Sizinle ilgili her şey

GZFT (SWOT) ANALİZİ

HANGİ BEN DURUMUNDAYIZ? ANABABA YETİŞKİN ÇOCUK

Anababa Ben Durumu El kol hareketleri ve beden duruşu Kullandıkları ifadeler Meli, malı ifadeler kullanırlar Asla, her zaman, daima ifadeleri kullanırlar Eğer ben olsaydım.. Sana yardım edeyim.. Sana söylemiştim Komşular ne der Sıkma canını, korkma.. Dene.. Sen iyisin.. El kol hareketleri ve beden duruşu Parmağını kullanmak Omuza vurmak Kaşını kaldırmak Masaya vurmak El ovuşturma Ayakla yere vurma Sırtını sıvazlama

Yetişkin ben durumu İfadeler El kol hareketleri ve beden duruşu Seçenek sonuç yaklaşımı Olasılık Gerçeğin test edilmesi Nedenleri ne Raporunda şunlar eksik Şimdi nedenlerine bakalım El kol hareketleri ve beden duruşu Dik duruş Göz iletişimi Geri bildirim vererek dinleme Ne anladığını kontrol etme

Çocuk ben durumu İfadeler Yapmam.. Bana ne? İstemiyorum Korkuyorum Kimse beni sevmiyor Senin yüzünden oldu Benim yaptığım seninkinden daha güzel El kol hareketleri ve beden duruşu Yayılma, yığılma Geride durma Tetikte durma Hırçınlık Sokulma, kıvrılma, büzüşme Tırnak yeme, Konuşmak için elini kaldırma

A A A Y Y Y Ç Ç Ç Sanatkarlar mühendisler Yönet.Hakim.öğret. politikacılar A A A Y Y Y Ç Ç Ç

Durum.. Ve benlerin tepkileri DURUM: “Afedersiniz !...bu otobüs Kızılay’a gider mi?” Minibüsteki A Kişisi B Kişisi C Kişisi Hayır bu minibüs Ulus’a gider. Karşı tarafa geçip oradan Maltepe dolmuşlarına binin Hayır bu minibüs Kızılay’a gitmez Bilmiyorum Ben nerden bilim Kızılay’a gidip gitmediğini

ALGILAMA KAPASİTESİNİN İLETİŞİMDEKİ ÖNEMİ VE ROLÜ NEDİR? Herkesin algılama kapasitesi farklıdır. Herkes algıladığı ölçüde bilgi toplayabilmektedir. Herkes aynı şekilde algılamamakta; birbirinden farklı biçimlerde öğrenebilmektedir. 18

DUYGUSAL DURUMUN İLETİŞİMDEKİ ÖNEMİ VE ROLÜ NEDİR? Duygular, algılama ve bilgileri değerlendirme aşamalarında etkili olmaktadır. İnsanların, değer yargılarına ve beklentilerine uygun bilgilere ilgi gösterdikleri, istedikleri gibi görmek ve duymak eğiliminde oldukları da, bir gerçektir. Bu nedenle, iletişimde başarı sağlayabilmek için kendinizin ve karşınızdaki kimselerin duygusal durumunu dikkate almanız gerekmektedir. 19

Etkin İletişim için Öneriler Bir ağız iki kulak varsa, bir konuşup iki dinleyin Doğru zamanda, doğru kişiye, doğru bilgiler verin Mesajlar net, açık ve anlaşılır olsun Gizlilikten kaçının, bilgiyi paylaşın Karşınızdakini asla 3. şahısların yanında eleştirmeyin

Duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. Beden Dili Beden dili; Duygu ve düşüncelerimizin yansımasıdır. 21

Bedenimizi Nasıl Kullanırız ? Göğüs Baş Gövde Yüz ifadeleri Eller kollar ve parmaklar Kol kavuşturmak Bacak bacak üstüne atmak Oturma biçimleri Beden duruşu Oturma düzeni 22

Olumlu Beden Dili Kullanımı Göz Teması Rahatsız etmeyecek ölçüde kısa süreli, uygun göz teması Yüz İfadesi Canlı, dinamik Sıcak tebessüm İlgili bir ifade Baş Hareketi Dinlerken başı sallayarak onaylama Anlaşıldım duygusu yaratma Hafif dik tutun Jestler Aşırıya kaçmadan kullanın Kol kavuşturmayın Elleri ağza, yüze götürmeyin Elleri cepte veya saklı tutmayın 23

Olumlu Beden Dili Kullanımı Beden Duruşu Ayaktaysanız dik durun Oturuyorsanız ve konuşmuyorsanız arkanıza tam yaslanın Dinlerken veya konuşurken oturur pozisyonda öne eğik şekilde ilgili durun Yöneliş Konuştuğunuz kişiye yönelik durun Göğsünüzü grup konuşmalarında mümkün olan sayıda kişiye açık tutun Beden Teması Mümkün olduğunca dokunun 24

Olumlu Beden Dili Kullanımı Dış Görünüş Giyiminiz renkli olsun Ortama uygun giysiler seçin Konuşma Çok fazla ve hızlı konuşmayın Yüksek sesle konuşmayın Yakınlık Kişisel alanları ihlal etmeden yakın durun 25

Kaçınılacak bazı hareketler El gizleme Sol el gizleme, kişisel duyguları veya yaşamı ile ilgili bir şeyler gizleme Sağ el gizleme, mesleki yaşam veya iş yaşamı ile ilgili bir şeyler gizleme Baş parmak saklama Endişe, kuşku, tehdit hissetme, duygusal rahatsızlık Baş kaşıma Kafa karışıklığı, anlamaya çalışma Kulak arkasını ovma Anlamama, kafa karışıklığı, endişe 26

Kaçınılacak bazı hareketler Alınla oynama Kararsızlık, endişe, şüphe, karar vermeye çalışma Kaş arasına dokunma Odaklanma, konsantre olma, hatırlamaya çalışma Göz ovuşturma Bir şey gizleme, yorgunluk Burun ucunu sıkma, oynama Baskı altında olma, sıkıntılı olma, yalan Çene altı ile oynama Kendini ifade etme isteği, konuşmaya hazırlanma 27

Kaçınılacak bazı hareketler Çene tutma Kendini güvensiz hissetme ve daha güçlü olma isteği, Rekabet, güç isteği Ağız saklama Dinlerken yapılırsa; söyleneni değerlendirme ve Düşünme, karşıdakine inanmama Konuşurken yapılırsa; yalan söyleme, utanma ve Sıkılma, sinirlilik Dudakları çekme Hırs, kendine odaklanma 28

Kaçınılacak bazı hareketler Dudaklara dokunma Konuşma isteği, söylenen hakkında kuşku duyma, bir şey gizleme Ense ovma Olumsuz tavır, eleştirel. Ancak bir yanlışlık anında yapılmışsa olumlu, açıklık ve iyimserlik. Kol kavuşturma Rahatsızlık, kapalılık, kendini koruma, %38 daha az dikkat Kollar arkada Bir şey gizleme, otorite 29

... Etkili iletişim ve beden dili için 30

Kendinizle barışık olun (özgüven sahibi olun) 31

Duruşunuza ve yürüyüşünüze dikkat edin “zavallı” ile “kendinden emin” görünümünüz nasıl olur? Özgüven sağlama: Oturuşunuzu ve duruşunuzu kendinden emin hale getirin. 32

- Ezilmiş - Kendine güvensiz - Yenik - Suçlu - Korkak - Utangaç Eğik ve düşük omuzlar: Hepsi de olumsuz olmak üzere bir çok anlam taşır; - Ezilmiş - Kendine güvensiz - Yenik - Suçlu - Korkak - Utangaç 33

Ses tonunuza dikkat edin Ses aynı zamanda duygularınızı da iletir. Kendi sesinizi dinlemeye başlayın. Ümitsizlik mi yoksa cesaret mi ifade ediyor? Güven içinde mi konuşmaktasınız, yoksa mırıldanıyor musunuz? 34

Canlı ve atak olun. Çekingenliğinizi bir kenara atın. Her zaman atılıma, hazırlıklı olun. Gönüllü olmaktan çekinmeyin. Gönüllü olan göze çarpar. Ortalıktaki en önemli kişi, kendini tanıtmada en aktif olan kişidir. Mesleğiniz ve göreviniz ne olursa olsun kendinizi bir satıcı gibi görün. İnsanların ilgisini çekebilmek için, çarpıcı ve canlı olmanız gerekir. “Sahaya çıkıp oynamak lazım. Futbol tarihinde seyirciler arasında gol atan çıkmamıştır.” 35

Doğal olun. Doğal bir insan, kendisiyle kolayca ilişki kurulabilen ve kendinizi onun yanında gergin hissetmediğiniz insandır. İnsanlar sizinle olunca kendilerini Evlerinde gibi rahat hissetsinler. Sıcak olun. Soğuk, mesafeli ve tepkisini belli etmeyen bir insanın bir gruba girmesi kolay olmaz. Ona nasıl davranacağınızı, onun size nasıl tepki göstereceğini bilmediğiniz için daima uzak durmayı tercih edersiniz. 36

Başarısız insan yoktur ! Kaynaklarını kullanmayan insanlar vardır 37

DÜŞÜNCELER NASIL İFADE EDİLMELİDİR? İletişimin ve beşeri ilişkilerin başarısı öncelikle düşüncelerimizin, iyi ifade edilmesine bağlıdır. İyi ifade edilmeyen düşünceler, iletişimde ve ilişkilerde kopukluğa yol açmaktadır. Bu nedenle: Düşüncelerinizi iyi ifade etmek, iyi bir konuşmacı olmak için çalışın, Dili doğru kullanmaya özen gösterin; dil bilgisi kurallarını öğrenin ve özenle kullanın. Hiçbir insan düşündüklerini başkalarına tümüyle ve aynen aktaramaz. 38

TARTIŞMA KONUSUNDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? Tartışma kazanarak karşınızdakilere görüşlerinizi ve düşüncelerinizi kabul ettirebileceğinizi sanmak, bir hatadır. Tartışma sırasında her iki taraf da kendi düşüncelerine daha sıkı sarılır. Bu gerçeği göz önünde tutarak, kimseye görüşlerinizi tartışarak benimsetmeye kalkışmayın. Anlaşmazlıkları, düşünce ayrılıklarını uzlaşma yoluyla gidermeye; görüşlerinizi başkalarına, onları ikna ederek ve düşüncelerine saygı göstererek kabul ettirmeye çalışın. 39

İLGİ VE SEVGİ KONUSUNDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR? İnsanlar genellikle yalnız kendilerine ilgi gösterir ve kendilerine ilgi gösterilmesinden hoşlanırlar Dost kazanın; dost kazanmak için başkalarına zaman ayırın; çıkar beklemeden yardım edin Başkalarının düşünce ve dileklerine sevecenlikle ve anlayışla yaklaşın; kimseyi küçümsemeyin, alay ve hakaret etmeyin. 40

‘ZAFER ANCAK ZAFERE İNANANLARINDIR’ SON SÖZ: ‘ZAFER ANCAK ZAFERE İNANANLARINDIR’