2005.02.24 - SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
İNTERNET.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Soruya geri dön
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
FİİLİMSİLER (EYLEMSİLER)
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
SLIDE 1BBY208 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2006/bby208/
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
TEST – 1.
SLIDE 1BBY208 Değerlendirme Araştırmaları Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
Anket Tekniği.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
Dotnetfx (Microsoft.net framework 2.0 kurulumu) Bilnex - Ticari ve Muhasebe Paket Programları1.
Ek-2 Örnekler.
Diferansiyel Denklemler
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
1 GEDİZ TSO SEÇİM TAKVİMİ MART SEÇİM SÜRECİ 18 ŞUBAT 2005 Cuma: Listelerin hakime verilmesi ( 3 nüsha ) 23 ŞUBAT 2005 Çarşamba: Listelerin hakimden.
Anket Geliştirme.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
SLIDE 1BBY208 İçerik Analizi / Karşılaştırmalı Yöntem Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2009/bby208/
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Alan Araştırması Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 İçerik Analizi / Karşılaştırmalı Yöntem Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
SLIDE 1BBY208 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2007/bby208/
ANKET YÖNTEMİ.
VERİ TOPLAMA ARAÇLARI ANKET FORMU DÜZENLENMESİ.  Anket: Bilgi toplamak için biçimlendirilmiş veri formları…  Bilginin doğruluğu soruların niteliğine.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Verilerin Toplanması ANKET
Sunum transkripti:

SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/

SLIDE 2BBY208 – Bahar 2005 Babbie, Bölüm 9 Betimleme Araştırması Betimleme Araştırmasına Uygun Konular Soru Sorma İlkeleri Anket Hazırlama Posta Anketleri Görüşme (Mülakat) Telefonla Anket Yeni Teknolojiler ve Betimleme Araştırması Farklı Betimleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması Betimleme Araştırmasının Güçlü ve Zayıf Yönleri İkincil Analiz

SLIDE 3BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Araştırmasına Uygun Konular Tanımlayıcı Ön araştırma Açıklayıcı

SLIDE 4BBY208 – Bahar 2005 Soru Sorma İlkeleri Uygun soru formları seçilmeli Sorular açık ve anlaşılır olmalı Bir soruda iki ayrı şey hakkında bilgi toplamaya çalışılmamalı Cevap verenler ehil (kompetan) olmalı

SLIDE 5BBY208 – Bahar 2005 Soru Sorma İlkeleri Cevap verenler istekli olmalı Sorular ilgili olmalı Sorular kısa olmalı Olumsuz sorulardan kaçınılmalı Önyargılı sorulardan ve terimlerden kaçınılmalı

SLIDE 6BBY208 – Bahar 2005 Anket Hazırlama İlkeleri Her satıra bir soru sorulmalı Gerektiğinde şartlı sorular sorulmalı Matris soruları kolayca yanıtlanabilecek şekilde biçimlendirilmeli Soruların sıralanmasıyla ilgili hususlara dikkat edilmeli Anketi yanıtlayanlar için talimat hazırlanmalı Ön test yapılmalı

SLIDE 7BBY208 – Bahar 2005 Anketlerin dağıtımı ve dönüşlerin izlenmesi Posta yoluyla Kapı kapı gezerek Dönüşlerin izlenmesi Anımsatma mektupları

SLIDE 8BBY208 – Bahar 2005 Kabul Edilebilir Cevap Verme Oranları %50 - analiz ve rapor için uygun %60 - iyi %70 – çok iyi

SLIDE 9BBY208 – Bahar 2005 Görüşme İlkeleri Görüşmecinin rolü Görüşme yapılacak kişilerinkine benzer giyinilmeli Ankete önceden hazırlanılmalı ve sorulara aşina olunmalı Sorular aynen yazıldığı gibi sorulmalı Cevaplar aynen kaydedilmeli Cevap almak için gerektiğinde teşvik edilmeli

SLIDE 10BBY208 – Bahar 2005 Görüşme İçin Hazırlanma Genel ilkelerin ve prosedürlerin tartışılması Zor ya da karmaşık durumların nasıl halledileceği tanımlanmalı Gösteri amaçlı görüşmeler yapılmalı “Gerçek” görüşmeler yapılmalı

SLIDE 11BBY208 – Bahar 2005 Telefon Anketleri Avantajları: Para ve zaman Veri toplamada denetim Dezavantajları: Gerçekte reklam kampanyaları Mesaj bırakma makineleri

SLIDE 12BBY208 – Bahar 2005 Yeni teknolojiler ve betimleme araştırması Bilgisayar yardımıyla yapılan kişisel görüşmeler Bilgisayar yardımıyla yapılan görüşmeler Bilgisayara dayalı anketler Web anketleri Dokunmatik veri girişi Ses tanıma

SLIDE 13BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Araştırmasının Güçlü Yönleri Büyük bir kitlenin (evren) özelliklerini tanımlamada yararlı Büyük örneklem seçmeye olanak sağlıyor Toplanan verilerin standart olması Esnek – bir konuda birçok soru sorulabilir Güvenilirliği yüksek

SLIDE 14BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Araştırmasının Zayıf Yönleri Nadiren toplumsal yaşam bağlamında gerçekleştirilir Bazı yönlerden esnek değildir Yapay Geçerliği zayıf

SLIDE 15BBY208 – Bahar 2005 İkincil analiz Bir araştırmacı tarafından toplanan ve işlenen verilerin başka bir araştırmacı tarafından genellikle farklı bir amaçla analiz edilmesine dayanan araştırma türü Ucuz veri toplama yöntemi Geçerlik sorunu

SLIDE 16BBY208 – Bahar 2005 Temel Terimler

SLIDE 17BBY208 – Bahar 2005 Cevaplayıcı Anket/görüşme sorularına yanıt vererek analiz için veri sağlayan kişi Anket Analiz için yararlı olacak bilgi toplamak için tasarlanmış enstruman

SLIDE 18BBY208 – Bahar 2005 Açık uçlu sorular Cevaplayıcının soruya kendi cevabını vermesi istenir “Mesleğiniz nedir?” ___________________ Kapalı uçlu sorular Cevaplayıcının araştırmacının sağladığı cevaplar arasından seçme yapması istenir “Mesleğiniz nedir?” O İşçiO Memur O Öğretmen O MühendisO Diğer (Açıklayınız) ____________

SLIDE 19BBY208 – Bahar 2005 Önyargı Cevaplayıcıların soruları belli bir şekilde cevaplamasına yol açan sorular Şartlı soru Bazı sorulara verilen cevaplara bağlı olarak sadece belli cevaplayıcıların yanıtlanması istenen soru

SLIDE 20BBY208 – Bahar 2005 Cevap oranı Ankete cevap veren kişi sayısının örnekleme seçilen kişi sayısına oranı Görüşme Görüşmecinin cevaplayıcıya sorular sormasına dayanan veri toplama tekniği

SLIDE 21BBY208 – Bahar 2005 Teşvik Daha ayrıntılı cevap isteği İkincil analiz Bir araştırmacı tarafından toplanan ve işlenen verilerin başka bir araştırmacı tarafından genellikle farklı bir amaçla analiz edilmesine dayanan araştırma türü

SLIDE 22BBY208 – Bahar 2005

SLIDE 23BBY208 – Bahar 2005 Sex Roles, Vol. 49, Nos. 11/12, December 2003

SLIDE 24BBY208 – Bahar 2005

SLIDE 25BBY208 – Bahar 2005

SLIDE 26BBY208 – Bahar 2005

SLIDE 27BBY208 – Bahar 2005

SLIDE 28BBY208 – Bahar 2005

SLIDE 29BBY208 – Bahar 2005