B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME. Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
Televizyon ve okul başarısı
Kitap Okumanın Önemi....
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
Çocuğunuza kitap okuma alışkanlığı kazandırmada altın öneriler...
Yaş Basamaklarına Göre Eğitim Gereksinimleri. Yaş Basamakları  8-11 Yavrukurt  İzci  Ergin İzci.
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
Öğretim İlkeleri.
ÇOCUK HAKLARI.
HOBİLERİMİZ VE BİZ Kazanım: Hobilerin insan hayatındaki önemini belirtir. 11. Sınıf 26 nolu kazanım etkinliği.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
SURRAM.
Sevgili Öğrencilerimiz ;
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri
ERGENLE İLETİŞİM.
FİZİKSEL AKTİVİTE VE HAREKETLİ YAŞAM
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
VAKTİN AKTIĞININ FARKINDA OLMAYANLAR HAZIRLAYAN: Burcu GÜLBAHAR Psikolojik Danışman.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Zekâ Oyunları.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME

Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı boşa geçirmektir.Boşa geçen zaman asla telafi edilemez.

“ZAMAN, HAYATIN KENDİSİDİR” Benjamin Franklin

B U DÜŞÜNCE ILE ÇOCUK, PLANLı VE PROGRAMLı BIR YAŞAM IÇINDEKI BOŞ ZAMANLARıNDA ;

1-K ENDINI TANıMA : Önce kendi kendilerini tanımaya yönlendirilmeli, bilgi ve beceri yönlerini tanımalı çocuğun bedensel, duygusal, düşünsel ve sosyal yeteneklerini kendisi ve toplum için en uygun şekilde geliştirmesi, kendisi için gerekli ve yararlı donanımları kazanması,bireysel farklılıklarını görmesi, güçlü, sınırlı yönlerini anlaması lazımdır. Bu da ancak çeşitli aktiviteler ve yaşantılar içinde kendini keşfetmesiyle olur.

2-Ç EVREYI TANıMA : Çocuk kendine yararlı ve gerekli donanımları kazanabilmesi için faydalanacağı araç, kişi ve kuruluşları tanımalı.

3-O KUL VE MESLEK SEÇIMI : Çocuklar birbirlerinden farklı özelliklere sahiptir.Meslekler de çeşitli niteliklere sahip olmayı gerektirir.Çocuk kendisine açık olan meslekleri çeşitli yönleri ile değerlendirip kendi ihtiyaçları ve beklentileri açısından değerlendirmeli.

Çocuklukta çevresindeki insanların farklı uğraşları olduğunu,çeşitli meslekler olduğunu görmeye ve anlamaya

4-K ITAP OKUMA : Kitap okuma alışkanlığının kazanmanın sonrasında yoğun olarak çeşitli türde kitaplar okumak (roman,şiir, macera, bilimsel, deneme, makale,öykü vs.)zamanı en iyi değerlendirmenin yolu olduğunu bilmeli.

5-G AZETE OKUMA : Düzenli olarak fanatizme kaçmayan gazeteleri ( gazetelerin sadece beğendiği değil gelişimini sağlayabilecek diğer köşelerini de okuyabilmek) okuma alışkanlığı edinmeli.

6-B ULMACA ÇÖZMEK : Kelime bilgisi ve hazinesinin gelişimine yarar sağlar. Entelektüel bilginin temeli atılır.Kendi bulmacalarını yapması tavsiye edilmeli.

7-T ELEVIZYON IZLEME : Televizyonda izlenebilecek programı seçmek ve izleme zamanını tayin etmek kişisel gelişimin olması noktasında çok önemlidir. Eğitime dönük yayınları izleme k ve ayrıca tv haberlerini takip etme alışkanlığı kazanmalı.

8-S INEMA VE TIYATROYA GITME : Sanatsal mesajları olan yaşına uygun oyun ve filmlerin izlenilmesi de kişisel bir kazançtır.

9-M ÜZIK DILEME : Çocuk ve gençlerimizin akıl sağlığını olumsuz yönde etkilemeyecek,hayata daha iyimser gözle bakılması konusunda mesajları olan konusu ahlaki prensiplere duyarlı müzik türlerini dinlemeli.

10-K OLEKSIYON YAPMA : Çeşitli türde koleksiyonlar ( pul,kelebek,atasözü,vecize,kartpostal,kitap,p ara vs.) yapmak araştırmacı bir kişilik kazanımına yardım eder ve alınan bilginin hazzı koleksiyon yapan kişiyi mutlu eder.Çocuğa bu yönde teşvik ve yardım etmeli

11-B IR IŞTE ÇALıŞMAK : Sevebileceği ve yapmasında hiçbir sakıncanın olmadığı bir işte çalışmak hem mesleksel yetenekler kazanmasına hem maddi doyumu gerçekleştirmesine hem de dinamik bir kişiliğin yerleşmesini sağlar.Ancak yoğun emek ya da aşırı yüklenme gerektiren işlerden korunması önemlidir.

12-S ANATSAL ÇALıŞMALAR YAPMA : Plastik,seramik,heykel, yontma işleri,vs.sanatlarla yoğunlaşmak amatör olarak yazarlık çalışmaları gibi etkinlikler de zamanın en iyi şekilde değerlendirilmesini sağlar.Özllikle günlük tutma alışkanlığı kazandırılmalı.

13-S POR YAPMAK : Hoşlandığımızı düşündüğümüz bireysel ya da toplu olarak yapabileceğimiz sportif faaliyetlerimizin olması fiziksel,ruhsal ve düşünsel gelişime ve sosyal kaynaşıma yardım eder.

14-E V IŞLERINE YARDıM ETMEK : Anne ve babaya ev işlerinde yardım etmesi paylaşım ve sorumluluk alma yetilerinin gelişimini sağlar.

Çocuk ve gençlerimizin boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendirdiği gelecekleri için önemli bir konudur. Derslerinden ve ev işlerinden arta kalan zamanlarda duyusal ve düşünsel gelişimlerini ve hatta bedensel beceri gelişimini sağlayacak uygun faaliyetlerin seçimi, olumlu yeni özellikler edinmeleri sağlayacaktır.

HAZıRLAYAN