“Hayatın Ortağı Olmak…”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Onlara sahip olduklarınızın en iyisini veriniz.”
Advertisements

ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Iletişimde üç filtre
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
Bunu okursanız iyi olur
5 EKİM Bu gün var edildim, buradayım, varım. Müthiş bir
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
KARIYER PLANLAMA Levent VURGUN Yrd.Doç.Dr..
KAZANMAK İÇİN ORGANİZE OLACAĞINIZ KİŞİLER LİSTESİNİ HAZIRLAYIN
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
IŞÇILERIN ARAŞILAŞTIRILMASI
ANNE BEN NASIL DOĞDUM? Ooo! Hayır tatlım, sen benim içimde büyüdün. Sonrada…… Anne ben bu yumurtadan mı çıktım?
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
BİR YETİŞKİNİN BİR ÇOCUĞA SÖYLEDİĞİ EN GÜZEL 30 SÖZ
Yavrum ve ben.
BUNLARI HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ?. BİR OKULUN YAPILMASI, EĞİTİME ÖĞRETİME HAZIR HALE GETİRİLMESİ KOLAY OLMAMAKTADIR. OKULUNUZUN YAPILMASINDA CİDDİ MADDİ SIKINTILARI.
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
Sİmay Tatİlde Ağustos Tatil ne? Bilmiyordum.. Güzel birşeymiş :)
11-14 yaş arasına yöneliktir. AYŞE GÜL 2010
BÖLME İŞLEMİ= (Bölünen, bölen, bölüm, kalan )
Bir yaz günü üçgen tek başına parkta oynuyordu.
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman nedir? Zaman yönetimi nedir?
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ÇÖZÜM MERDİVENİ Kazanım: *Etkili sorun çözme basamaklarını kullanır.
BABALAR VE KIZLARI.
Okulun ilk günü, ilk derste profesörümüz, önce kendini tanıttı, sonra 'Bu yıl, yepyeni bir öğrencimiz var. Çok ilginç biri bakalım bulabilecek misiniz'
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
BAŞARI VE MOTİVASYON.
„ Baba, politika gerçekten nedir ?“
ÖLÜMCÜL HASTALIK... Doğan Cüceloğlu'nun eğitimindeki katılımcılarla bir konuşmasından: Doğan Cüceloğlu: - Arkadaşlar, aranızda ölümcül hastalığı olan var.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
NOKTALAMA İŞARETLERİ ... ? . ‘’ , !.
HOŞGELDİNİZ.
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
Okul Rehberlik Servisi
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
Mutluluk kapısı bir yerde kapanıyorken,başka bir mutluluk
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
SINAV KAYGISIYLA BAŞETME YOLLARI
Alçakgönüllülük Analizi (Hikayeler İle)
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
AMAÇ BELİRLEME.
ERGENLE İLETİŞİM.
KURT AİLESİ.
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
HOŞGELDİNİZ.
KAYGI NEDİR. Büyük felaketler büyük insanların yetiştiği okuldur
PARA BİRİKTİRİYORUM.
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
BOŞANMA SEBEBİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
Bunu okursanız iyi olur. Bir şey kaybetmezsiniz....
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
VURUR YÜZE İFADESİ TEOG ZAMANI GELMİŞ BİTANESİ
BİRİKİM YAPACAĞIM.
ŞİMDİ Bugün, içinde yaşadığımız zamandır. Geçmiş, yaşanmış ve bitmiş, geride kalmış zamandır.
HAYIR DİYEBİLİRİM.
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
BAŞARIYI ARTIRMADA AİLEYE DÜŞEN GÖREVLER REHBER ÖĞRETMEN HABİB TAŞAN
AİLEM VE DİN.
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Sunum transkripti:

“Hayatın Ortağı Olmak…”

bu dünyada geçerli olan ''ergen kültürü'' nü anlamaya çalışıyoruz. Hayatın Ortağı Olmak… Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu  dünyada geçerli olan ''ergen kültürü'' nü  anlamaya çalışıyoruz. Çünkü bu yeni oluşumu anlayamazsak ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır.

Yeni ''ergen kültürü'' nün özellikleri içindeki; '' hedef seçememe'', ''geleceğini planlayamama' ‘ ''sorumluluk almak istememe'', ''kendini hiçbir  şeye zorunlu saymadan çevresini her şeye  zorunlu sayma'', ''çaba harcamadan  elde etmek isteme'' Gibi özellikleri  nasıl açıklamalıyız?

En önemli etkenler arasında ''sahip olma, elde  etme ve kullanma'' ile bunları yapabilmek için''çalışmak ve kazanmak  gereği'‘ arasındaki bağı kopartan ''tüketim toplumu ideolojisi'' dir.

''cep telefonları” olmasının normal olduğunu söylemekte, Bu ideoloji, henüz çalışmayan ve kazanmayan gençlere: ''kredi  kartı'' vermekte, ''cep  telefonları” olmasının normal olduğunu söylemekte, ''otomobil kullanarak özgürleşme'' yi önermektedir. 6

Gençler de  bütün bunlar için yıllarca  beklemek yerine,bütün  bunları sağlamanın anne babalarının görevi olduğunu düşünmekte, bunların ''kendi  hakları olduğunu'‘ öne sürmektedirler.

Bizim yaşam kültürümüzün iki özelliği de''tüketim toplumunun ideolojisi'' ile buluşmaktadır. ''Çocukların aşırı  korunmasının, ailenin görevi olduğu''na ilişkin yaygın tutum ile ''çocuklarla gurur  duyma isteği'‘. Bu iki  özellik de çocukların ''yaşam  standartları”na ailelerin- kimi zaman-  ekonomilerinin üstüne de çıksa destek vermelerini  sağlayan bir tutum yaratmaktadır. 8

Biz (ya da ben) çocuklarımız için yaşıyoruz. Anne babaların şu sözlerini çok sık duyuyoruz: Biz (ya da ben) çocuklarımız için yaşıyoruz. Ne yapıyorsak onlar için yapıyoruz. Biz çok sıkıntı çektik, onlar bu sıkıntıları çekmesin istiyoruz. İlerde hayatın birçok haliyle karşılaşacaklar, bari  şimdi mutlu olsunlar. Mutlu bir çocukluk dönemleri olsun. Biz gençliğimizi yaşamadık, onlar doya doya  yaşasınlar.

Bizim yapamadıklarımızı onların yapması bizi memnun  ediyor. Her şeyleri var, neden çalışmadıklarını anlayamıyorum. Hiç sıkıntıya gelemiyorlar, istedikleri hemen olsun  istiyorlar. Her istediğini yapıyoruz ama o bizim ne istediğimize  aldırmıyor bile. Çok iyi çocuktur, ama arkadaşlarına uyuyor. Aklına hiç kötülük getirmez, ne söylense inanır. Böyle giderse nasıl yapacak bilmiyorum.

Bu sözlerin oluşturduğu merdiven basamak, basamak çıkılmaktadır. Bu sözlerin hepsi de birbiriyle bağlantılıdır. Bu sözlerin oluşturduğu merdiven basamak, basamak çıkılmaktadır. Sonuçta  erişilen yer de hiç  kimsenin düşünmediği,hiç kimsenin istemediği bir yer olmaktadır.  

Neden? Neden? Neden?

refahımızın ortağı yapıyoruz da ondan.* *Çocuklarımızı hayatımızın ortağı değil, refahımızın ortağı yapıyoruz da  ondan.*

Neden ''hayatlarınızı çocuklarınıza adıyorsunuz?” Neden ''çocuklarınız için yaşıyorsunuz?” Neden çocuklarınıza ''istemedikleri şeyleri  vermek için bunca çaba harcıyorsunuz? '‘ Neden çocuklarınıza ''hak etmedikleri şeyleri  elde etmeleri'' için yükümlülük duyuyorsunuz? Neden çocuklarınıza ''sorumluluk vermiyorsunuz? 14

sorumluluk vermekte çok geç kaldınız. ''Şimdi almıyorlar, çünkü sorumluluk vermekte çok geç kaldınız. Neden çocuklarınızı, “yaptıkları yanlışlıkların sonuçlarıyla karşılaştırmıyorsunuz? ''

Bu durumda, çocuklar ve gençler ''ailelerin  onları her koşulda  koruyacağını'' biliyor. Çocuklar ve gençler, kendileri hiçbir şey yapmasa da,ailelerin onlar için her şeyi yapacaklarını öğreniyor. Çocuklar ve gençler, geleceklerinin aileleri tarafından hazırlanacağına güveniyor. Onun için de kendine güvenmiyor, sorumluluk almıyor, kendisini hiçbir şey için zorlama gereğini duymuyor.

Lütfen, biraz düşünür müsünüz? Yapılması gerekenler yapılmaz, yapılmaması gerekenler yapılırsa sonuçlara neden şaşmalı? Lütfen, biraz düşünür müsünüz?

Hayatımızın ortağı yapalım. Çocuklarımızı, refahımızın ortağı değil, Hayatımızın ortağı yapalım.