İstediğiniz davranışları nasıl arttırabilirsiniz? a) Överek b) Gülümseyerek, sarılarak, öperek c) Sevdiği bir işi yaparak ( Örneğin bir öykü okuyarak,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ YÖNETİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE FARKLI DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
« Anne-baba olmak zor değildir; ama Anne-babalık etmek zordur» WELL
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
AİLE NEDİR?.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
ANNE-BABALARIN DİKKATLERİNE!
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
PEER SUPPORT TEAM.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
ÇOCUK VE ÖZGÜVEN Veli Seminerleri.
HOŞ GELDİNİZ....
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
AİLE NEDİR?.
AİLE TUTUMLARI.
DAVRANIŞ YÖNETİMİ HAZIRLAYAN: Yasemin AKTEPE.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ETKİLİ İLETİŞİM.
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
ANNE- - BABA OLMANIN ALTIN KURALLARI
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
ANNE BABA TUTUMLARI.
Etkili Anne - Baba Tutumları
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME YÖNTEMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
DUYGULARI İFADE EDEBİLME
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
ÇOCUĞUNUZA İSTEDİĞİNİZ DAVRANIŞI ÖĞRETİN Eğer yaptıkları bir davranış için ödüllendirilirlerse çocuklar o davranışı tekrarlarlar. Bu yüzden istediğiniz.
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
DAVRANIŞ YÖNETİMİ HAZIRLAYAN: ZİNET BOZKURT Gelişim evrelerinin getirdiği doğal zorluklara yakın çevreninin olumsuz etkileri katıldığında çocukta bunlara.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
DAVRANIŞ YÖNETİMİ HAZIRLAYAN: MUSTAFA AKBÖRK.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ GELİŞİMİ
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

İstediğiniz davranışları nasıl arttırabilirsiniz? a) Överek b) Gülümseyerek, sarılarak, öperek c) Sevdiği bir işi yaparak ( Örneğin bir öykü okuyarak, TV de sevdiği bir programı izlemesine izin vererek) d) Küçük bir hediye vererek ( Örneğin bir paket şekerleme gibi) e) Pekiştirme ve cezalar

NASIL DAVRANAN BİR ÇOCUK İSTERSİNİZ 1) Net ve açık kurallar koyun: Örneğin yatağa yatış saati, yemek zamanları belli değişmez düzen içinde gerçekleşsin.Bu tür bir değişmezlik çocuğun kendini güvende hissetmesini sağlar. Neyin kabul edilir, neyin kabul edilemez olduğunu çocuk daha iyi bilir. Evdeki tüm erişkinlerin bu kurallar konusunda anlaşması gereklidir. Farklı ve uyumsuz mesajlar çocuğun kafasını karıştırır.

2) Yapmasını istediğiniz şeyleri net ve tutarlı biçimde anlatın. Çocuğunuzun sizin ne söylediğinizi tam anladığından emin olun. Çocuğunuzdan hangi davranışı yapmasını istiyorsanız ilk önce yapmasını istediğiniz davranışı nedenleri ve sonuçlarıyla beraber açıklayın.

3) Yeni istenen davranışlar öğretin: a) Yönlendirme: Göstererek, yardımcı olarak ve yapabilmesine izin vererek yeni bir davranış öğretebilirsiniz b) Her seferde tek bir adım: Zor işleri daha küçük adımlara bölerek çocuğun her seferde bir adım öğrenmesini sağlayabilirsiniz.

c) Başkalarından öğrenme: Çocuklar ana babalarını örnek alır onlar gibi davranırlar. Davranış kazandırma da en önemli adımlardan birisidir. Ebeveyn çocuklara olumlu davranışları kazandırırken ilk önce o davranışları kendisi yaparak örnek olması gerekir.

d) Çocuğunuzun sizin istediğiniz gibi birşey yaptığını farketmeye dikkat edin ve onu hemen övün. Yani olumlu davranışını hemen fark edin ve onu hemen ödüllendirin

ÇOCUĞUNUZA DUYGULARIYLA NASIL BAŞ EDECEĞİNİ ÖĞRETİN 1. Çocuğunuzun size anlattıklarını dikkatle ve sessizce dinleyin 2. Onların duygularını anladığınızı kısaca ifade edin ( evet, anladım gibi) 3. Çocuğunuzun tanımlamaya çalıştığı duygusunun adını koyun. (çok kırılmışolmalısın vs.. gibi)

ELEŞTİRİ DEĞİL İŞBİRLİĞİ Çocuğunuza olumlu tutumları öğretirken eleştiri yerine işbirliği yaparak birlikte çalışın. Şunları yapmaktan kaçının:

1. Suçlamak " Yine kardeşini ağlattın. " “ Ödevini yine yapmadın değil mi?” “Karnende yine zayıf var değil mi? “ Yine tembellik ediyorsun”

2. İsim takmak " Kıskanç bir çocuksun“ “Çok yaramaz bir çocuksun”

3. Tehdit etmek: " Bunu bir daha yaparsan seni evden atarım"

4. Emir vermek: " Hemen derslerini bitirmeni istiyorum"

5. Konferans çekmek: " Kardeşini üzmenin ne kadar kötü bir davranış olduğunu bilmiyor musun,böyle yaparsan ilerde de kimseyle geçinemezsin. "

6. Uyarılar: " O duvara çıkma, düşersin"

7. Acındırma cümleleri: " Böyle davranman yüzünden hastalanıyorum, görmüyor musun? Senin yüzünden ölüp gideceğim."

8. Kıyaslamalar: " Komşunun kızları ne kadar iyi ödev yapıyor sen neden onlar gibi değilsin?“

9. Alay etme: " Dersini ne kadar da çabuk bitiriverdin, sen bir dahi olmalısın. "

10. Geleceğe yönelik tahminler: " Böyle gidersen sen adam olamazsın."

SORUNLARLA BAŞETMEK İÇİN NE YAPABİLİRSİNİZ?

1. Problemi tanımlayın " Koridor çamur içinde kalmış" 2. Bilgi verin: " Çamurlu ayakkabıların eve girmeden önce çıkması iyi olur."

3. İsteğinizi kısaca tek kelimeyle belirtin: " Ayakkabılar“ 4. Kendi duygularınızı anlatın: " Silip temizlediğim yerleri çamur içinde görünce çok kızıyorum" 5. Hatırlatıcı notlar yazın: " Lütfen eve girer girmez ayakkabılarınızı çıkarın"

CEZALANDIRMAK YERİNE NELER YAPILABİLİR:

1.O andaki duygunuzu çocuğun kişiliğine saldırmadan net şekilde anlatın: " Notlarının düşük olmasına çok üzüldüm.“ 2. Kendi beklentinizi ifade edin: " İkinci dönem notlarının daha yükseleceğini umarım"

3. Çocuğa kendini affettirme yolu gösterin: " Derslerine daha fazla zaman ayırarak bunu halledebilirsin" 4. Çocuğunuza seçme şansı verin: " Kendin çalışabilirsin ya da sana derslerinde yardımcı olacak birisi olabilir, nasıl istersin?"

5. Problemi çözmek için birlikte çalışın: a) Çocuğunuzun duygularını konuşun " Bu karne senin için de çok üzücü olmalı" b) Çocuğunuzu bu konuda birlikte bir çözüm üretmeye teşvik edin “ Bu sorunu çözmek için sen neler düşünüyorsun?" c) Ortaya çıkan fikirlerin listesini yapın ve bu fikirler içinden hangilerini uygulamaya koyacağınıza birlikte karar verin. " Evet, bu söylediğini yapabiliriz."

d) İzleyin ve eyleme geçin: " Bu söylediğini gerçekleştirmek için bir plan yapalım. “ e) Hiçbir zaman çocuğun sizi suçlamasına izin vermeyin: " Sen hiç beni çalıştırmadın." " Suçlama yok. Burada nasıl bir çözüm üretebileceğimizi düşünmeye çalışıyoruz."

DAVRANIŞ BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARLA OLUMLU İLİŞKİ NASIL KURULUR?

1-Karşılıklı saygı: Azarlamak, bağırmak, vurmak, susturmak,tutarsız davranmak çocuğa saygısızlığın göstergesidir. Her ana-baba çocuklarına saygı göstermeyi öğrenmelidir. Her çocuk ayrı bir birey olarak ele alınıp, fikirleri sorulmalı ve fikirlerine saygı gösterilmelidir.

2-Çocuğa zaman ayırmak: Çocukla ilgilenmek, zaman ayırmak gerekir. Birlikte geçirilecek zaman nicelik değil, nitelik olarak önemlidir. Birlikte çocuğun hoşlanacağı faaliyetler yapılabilir.

3-Cesaretlendirme: Çocuğun kendine güvenmesini istiyorsa önce anne-baba çocuğa güvenmelidir. Çocuğun çabasını övmeli ve yüreklendirmelidir. Cesaretlendirme çocuğun kendini değerli algılayabilmesi için çok önemlidir.cesaretlendirme çocuğu olduğu gibi kabul edip, kendi olduğu için değer vermedir.

4-Sevgiyi anlatmak: Çocuğun kendini güvenli hissedebilmesi için, en azından sevildiğini bilmesi ve sevmesi gerekir.