KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

Türkçe Ana Dili Öğretmeni
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
Sağlıklı Büyüme
SAĞLIKLI BÜYÜYELİM Mustafa Kemal Demir.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
VÜCÜDUMUZ ÜÇ BÖLÜMDEN OLUŞUR
DERS: HAYAT BİLGİSİ KONU: VÜCUDUMUZU TANIYALIM.
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ:
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ERCİŞ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Vücudumuzdaki her organın ayrı görevi vardır.
VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Ders: Fen ve Teknoloji (4
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
Organlarımız ve Görevleri
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
KAYNAŞTIRMA.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlama Kılavuzu
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
HAZIRLAYAN:Bedirhan YILMAZ
Vücudumuz.
GÖRME ENGELLİLER.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
Hazırlayan: Saim Akman İstiklal İlköğretim Okulu 3/C Sınıfı Öğretmeni
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sağlıklı Büyüme.
BE BEP NEDİR ?.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
ÜNİTE : VÜCUDUMUZU TANIYALIM
Sunum transkripti:

KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI

KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM KAYNAŞTIRMA : Özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile öğretimlerini resmi ve özel okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yaygın öğretim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan destek hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE GÖREV VE SORUMLULUKLAR MÜDÜR Kaynaştırma uygulamaları için kurumda gerekli düzenlemeleri planlar ve uygulanmasını sağlar

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE GÖREV VE SORUMLULUKLAR ÖĞRETMEN Özel eğitim gerektiren öğrencilerin sınıf tarafından kabulü için sosyal değerlendirmeler yapar. Programı bireyselleştirerek uygular. Bu çerçevede aileler, kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde çalışır.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE GÖREV VE SORUMLULUKLAR REHBER ÖĞRETMEN – PSİKOLOJİK DANIŞMAN Kaynaştırma uygulaması kararı ile gelen öğrenciler için uygun eğitim ortamının düzenlenmesinde ve uygulanmasında yer alan öğretmenlere, öğrencilerin gelişimlerini izleme ve aile eğitimi konularında rehberlik eder.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE GÖREV VE SORUMLULUKLAR AİLE Programın uygulanması sırasında, çalışmalara etkin bir şekilde katılır. Gerektiğinde, eğitim araç-gereç desteği sağlayabilir.

KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM Zihinsel Özürlüler Genel olarak Dörde Ayrılır Zeka bölümü 50-69 arası olan Hafif Düzeyde Zihinsel yetersizliği Olan Bireyler Zeka bölümü 35-49 arası olan Orta Düzeyde Zihinsel Yetersizliği olan Bireyler Zeka bölümü 20-34arası olan Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizliği olan Bireyler Zeka bölümü 0-19 arası olan Çok Ağır Düzeyde Zihinsel Yetersizliği olan Bireyler

HAFİF DÜZEYDE ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR Geç ve güç öğrenirler, Dikkat süreleri kısa ve dağınıktır, İlgisi sık değişir, Soyut kavramları güç kavrarlar, Genelleme yapamazlar, Kazandığı bilgiler transfer edemez, Problem karşısında çabuk pes ederler, Kendilerinden küçüklerle oynarlar,

HAFİF DÜZEYDE ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR Çabuk unuturlar, Tepki ve algıları basittir, Kendilerini ifade etmekte ve sınıf arkadaşları ile ilişki kurmada güçlük çekerler, Dostlukları devamsızdır, Kolayca ilişkileri bozarlar, Oyun kurallarına uymada zorluk çekerler, Nezaket ve görgü kurallarında gerilik gösterirler,

HAFİF DÜZEYDE ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR Uyumsuzdurlar, Sosyal etkinliklere çok az katılırlar, Sosyal becerileri azdır, Kendilerine güvenemezler, Bağımsız hareket edemezler, Kolayca cesaretleri kırılır, Sorumluluk almaktan kaçınırlar.

HAFİF DÜZEYDE ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİNDE GÖZ ÖNÜNE ALINACAK HUSUSLAR Zihinsel yetersizliği olan çocuklar, soyut kavramları güç öğrendiklerinden, somut kavramlar tercih edilmelidir. Öğretilebilecek kavramların sayıları sınırlanmalı, konular çocuğa tek tek öğretilmelidir. Bir kavram iyice öğretilmeden diğer kavrama geçilmemelidir. Zihinsel yetersizliği olan çocukların uzun konuları takip etmek yönünden dikkat ve yetenekleri yeterli değildir. Bu nedenle konular, kısa süreli zaman dilimleri içinde küçük bölümler halinde işlenmelidir. Öğrenme, rastlantıdan ziyade programlara bağlı ve öğreten gözetiminde yapılmalıdır. Zihinsel yetersizliği olan çocuğun öğrenme düzeyine uygun olarak öğrenime başlanarak devam edilmelidir.

HAFİF DÜZEYDE ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİNDE GÖZ ÖNÜNE ALINACAK HUSUSLAR Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan çocuklar için kullanılan araçlar az parçalı basit araçlar olmalıdır. Ferdi eğitim etkinlikleri çıkış noktası olmalıdır. Öğrencilerin başarılı çalışmaları mutlaka övülmeli, değer verilmesi ve gerekirse ödül verilmelidir. Çocuğa başarabileceği görevler verilmelidir. Doğru cevaplayabileceği sorular sorulmalı, görevini yerine getirmede yardım edilmeli, başarısız olduğu noktada bırakılmalı, güven sarsıcı sözlerden ve isteklerden kaçınılmalı, maddi ceza verilmemeli, sakin ifadeler kullanılmalı, sınıfta konuşmasına oldukça fazla yer verilmelidir.

HAFİF DÜZEYDE ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİNDE GÖZ ÖNÜNE ALINACAK HUSUSLAR Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan çocuğun eğitiminde, ailenin önemi göz önünde bulundurularak öğretmen – veli işbirliği sağlanmalı, aile eğitim çalışmaları yapılmalıdır. Öğretmen, ağır öğrenen çocuğu ileri eğitim kademelerine değil, iş yaşamına hazırladığını iyi bilmelidir. Tekrara önem verilmelidir. Sık sık dikkatlerini toplayıcı hareketler yapılmalı, ilgi duyduğu konular üzerinde fazla durmamalı, dersler somutlaştırılmalıdır. Bir konuda öğrendiği kuralı başka bir kanala aktaramadıklarından, her konuda gerekli olan bilgi ve becerileri ayrı ayrı öğretmek gerekir.

31.05.2006 tarih ve 26184 sayılı resmi gazetede yayınlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği Madde 72 (1) Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimlerini sürdürdükleri okul ve kurumlarda eğitim performansları ve ihtiyaçları doğrultusunda BEP’lerini hazırlamak amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi oluşturulur. (2) Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi, okul/kurum müdürü veya görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında; a) Bir gezerek özel eğitim görevi yapan öğretmen, b) Bir rehber öğretmen, c) Bir eğitim programları hazırlamakla görevlendirilen öğretmen, ç) Öğrencinin sınıf öğretmeni, d) Öğrencinin dersini okutan ilgili alan öğretmenleri, e) Öğrencinin velisi, f) Öğrenci, (3) BEP geliştirme birimine, gerektiğinde görüşlerine başvurulmak üzere özel eğitim değerlendirme kurulundan bir üyenin katılımı sağlanır. (4) Bu birimin çalışma usul ve esasları okul/kurum yönetimince belirlenir.

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Özel eğitim gerektiren bireyler için geliştirilen ve ailesi tarafından onaylanan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı; BİREYİN, AİLENİN, ÖĞRETMENİN gereksinimleri doğrultusunda hazırlanan ve hedeflenen amaçlarda verilecek destek eğitim hizmetlerini içeren özel eğitim programıdır.

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Bireysel eğitim programı sadece akademik alanlarla ilgili değil, aynı zamanda sosyal uyum, mesleki eğitim, Beden eğitimi ve Uyumsal davranış becerileri İçinde uygulanabilir. Bir engel, bir çocuğun hayatının her alanını etkilediğinden bu alanların neler olduğunu bilmek gereklidir.

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Çocuğun ailesinin katılımını sağlamak çok önemlidir. Çocuğa uygun olan hizmet konusundaki kararlarda ailenin yardımı şarttır. Evdeki problem davranışlar, çocuğun hoşlandığı özel ilgi ve etkinlikler, uyumsuz davranışların değiştirilmesinde başarılı olamamış yöntemler uyumlu davranışların devamını sağlamada başarılı olmuş yöntemler gibi konularda ailenin yardımı alınabilir.

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI ÜNİTE ANALİZİ ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST AMAÇLAR VE DAVRANIŞLAR (Uzun ve kısa Dönemli Amaçlar) 4.SUNUŞ bölümlerinden oluşur.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 1 Kaynaştırma öğrencisi Ayşe için bu derste “Vücudumuzun Bölümlerini” öğreteceğiz buna yönelik bir bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayalım

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI ÜNİTE ADI : VÜCUDUMUZU TANIYALIM 1. BÖLÜM : ÜNİTE ANALİZİ

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI 1.DIŞ ORGANLARIMIZ A-Vücudumuzun Bölümleri: Baş - Gövde - Kollar - Bacaklar B-Başın Bölümleri: - Saç - Alın - Yanak - Dudak - Dişler - Ağız - Çene - Yüz - Ense - Gırtlak -Boyun C-Gövdenin Bölümleri: - Göğüs - Karın - Sırt - Bel D-Kolların Bölümleri: - Omuz - Dirsek - El - Bilek - Parmaklar - Tırnaklar - Avuç E-Bacakların Bölümleri: -Kalça - Diz - Ayak - Ayak Bileği -Ayak Parmakları - Ayak Tırnakları - Ayak Tabanı - Topuk

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI 2.DUYU ORGANLARIMIZ A-Duyu Organlarımız: - Göz - Kulak - Burun - Dil -Deri B-Gözün Bölümleri: - Kaş - Kirpik - Göz Kapağı C-Gözün Görevi: Çevrede ki eşya ve kişileri görmemize yarar. D-Kulağın Görevi: Çevrede ki eşya ve kişilerin seslerini işitmemize yarar. E-Burnun Görevi: Çevredeki eşyaların kokularını almamıza yarar. F-Dilin Görevi: Yiyeceklerin ve içeceklerin tadını almamıza yarar. G-Derinin Görevi: Çevrede ki eşya ve kişilere dokunmamıza yarar.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI 3.İÇ ORGANLARIMIZ A-İç Organlarımız: - Kalp - Mide - Akciğer - Karaciğer - Böbrekler - Bağırsaklar B-Kalbin Yeri ve Görevi: Yeri :Göğsün sol tarafındadır. Görevi :Pompa gibi çalışır ve kanın vücutta dolaşmasını sağlar. C-Midenin Yeri ve Görevi: Yeri :Karnın sol tarafındadır. Görevi :Yenilen yiyecekleri sindirir. D-Akciğerin Yeri ve Görevi: Yeri :Göğsün sağında ve solunda yer alır. Sayısı :İki tane Görevi :Nefes alıp vermemizi sağlar.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI E-Karaciğerin Yeri ve Görevi: Yeri :Göğüs ile karın arasında ve sağ taraftadır. Görevi :Zehirli maddeleri etkisiz hale getirir ve yeni maddeler yapar. F-Böbreklerin Yeri ve Görevi: Yeri :Karnın bele yakın kısmının sağında ve solunda yer alır. Sayısı :İki tane Görevi :Vücudumuzda ki zararlı maddeleri idrar yoluyla temizler. G-Bağırsakların Yeri ve Görevi: Yeri :Karındadır. Görevi :Mideden gelen besinlerin yararlı kısımlarını emer;işe yaramayan kısımlarını atar.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİMLER; İstenildiğinde / Sorulduğunda ÖLÇÜT SORU SONUÇ (+), (-) Kendi üzerinde başını gösterir. %100 Başını göster İnsan modelinde başı gösterir. Başı göster İnsan panosunda başı gösterir. İnsan başı gösterildiğinde baş olduğunu söyler. Burası nedir? Söyle İnsan başı gösterildiğinde baş olduğunu yazar. Burası nedir? Yaz. Kendi üzerinde gövdesini gösterir. Gövdeni göster

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI İnsan modelinde gövdeyi gösterir. %100 Gövdeyi göster İnsan panosunda gövdeyi gösterir. İnsan gövdesi gösterildiğinde gövde olduğunu söyler. Burası nedir? Söyle İnsan gövdesi gösterildiğinde gövde olduğunu yazar. Burası nedir? Yaz. Kendi üzerinde kollarını gösterir. Kollarını göster? İnsan modelinde kolları gösterir. Kolu göster

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI İnsan panosunda kolları gösterir. %100 Kolu göster İnsan kolu gösterildiğinde kol olduğunu söyler. Burası nedir? Söyle İnsan kolu gösterildiğinde kol olduğunu yazar. Burası nedir? Yaz. İki tane kolu olduğunu söyler. Kaç tane Kolun var? Söyle İki tane kolu olduğunu yazar. Kaç tane kolun var? Yaz. Kendi üzerinde bacaklarını gösterir. Bacaklarını göster?

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI İnsan modelinde bacakları gösterir. %100 Bacağı göster İnsan panosunda bacakları gösterir. İnsan bacağı gösterildiğinde bacak olduğunu söyler. Burası nedir? Söyle İnsan bacağı gösterildiğinde bacak olduğunu yazar. Burası nedir? Yaz. İki tane bacağı olduğunu söyler. Kaç tane bacağın var? Söyle İki tane bacağı olduğunu yazar. Kaç tane bacağın var? Yaz.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Vücudun bölümlerinin baş, gövde, kollar ve bacaklar olduğunu söyler. %100 Vücudumuzun bölümlerini söyle Kendi üzerinde saçını gösterir. Saçını göster İnsan modelinde saçı gösterir. Saçı göster İnsan panosunda saçı gösterir. İnsan saçı gösterildiğinde saç olduğunu söyler. Burası nedir? Söyle İnsan saçı gösterildiğinde saç olduğunu yazar. Burası nedir? Yaz.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Kendi üzerinde alnını gösterir. %100 Alnını göster İnsan modelinde alnı gösterir. Alnı göster İnsan panosunda alnı gösterir. İnsan alnı gösterildiğinde alın olduğunu söyler. Burası nedir? Söyle İnsan alnı gösterildiğinde alın olduğunu yazar. Burası nedir? Yaz. Kendi üzerinde yanağını gösterir. Yanağını göster

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI İnsan modelinde yanağı gösterir. %100 Yanağı göster İnsan panosunda yanağı gösterir. İnsan yanağı gösterildiğinde yanak olduğunu söyler. Burası nedir? Söyle İnsan yanağı gösterildiğinde yanak olduğunu yazar. Burası nedir? Yaz. Kendi üzerinde dudağını gösterir. Dudağını göster İnsan modelinde dudağı gösterir. Dudağı göster

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI İnsan panosunda dudağı gösterir. %100 Dudağı göster İnsan dudağı gösterildiğinde dudak olduğunu söyler. Burası nedir? Söyle İnsan dudağı gösterildiğinde dudak olduğunu yazar. Burası nedir? Yaz. Kendi üzerinde dişlerini gösterir. Dişlerini göster İnsan modelinde dişlerini gösterir. Dişleri göster İnsan panosunda dişleri gösterir. İnsan dişi gösterildiğinde diş olduğunu söyler. İnsan dişi gösterildiğinde diş olduğunu yazar.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BÖLÜM: 2 ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI Ölçüt bağımlı test mutlaka dersi anlatmadan önce kaynaştırma öğrencisine uygulanmalıdır.Bildikleri soruların sonuç kısmına (+), bilemediklerine (-) verilerek çocuğun performansı belirlenmelidir.

3. BÖLÜM AMAÇLAR VE DAVRANIŞLAR AMAÇ 1 : Vücudumuzun Bölümlerini tanır. AMAÇ 2 : Başın bölümlerini tanır. AMAÇ 3 : Gövdenin bölümlerini tanır. AMAÇ 4 : Kolların bölümlerini tanır. AMAÇ 5 : Bacakların bölümlerini tanır. AMAÇ 6 : Duyu organlarını tanır. AMAÇ 7 : İç organlarını tanır.

3. BÖLÜM AMAÇLAR VE DAVRANIŞLAR AMAÇ 1 :Vücudumuzun Bölümlerini tanır. DAVRANIŞLAR: Kendi üzerinde başını gösterir. İnsan modelinde başı gösterir. İnsan panosunda başı gösterir. İnsan başı gösterildiğinde baş olduğunu söyler. İnsan başı gösterildiğinde baş olduğunu yazar. Kendi üzerinde gövdesini gösterir

AMAÇ 1 :Vücudumuzun Bölümlerini tanır. DAVRANIŞLAR: İnsan modelinde gövdeyi gösterir. İnsan panosunda gövdeyi gösterir. İnsan gövdesi gösterildiğinde gövde olduğunu söyler. İnsan gövdesi gösterildiğinde gövde olduğunu yazar. Kendi üzerinde kollarını gösterir. İnsan modelinde kolları gösterir. İnsan panosunda kolları gösterir. İnsan kolu gösterildiğinde kol olduğunu söyler. İnsan kolu gösterildiğinde kol olduğunu yazar.

AMAÇ 1 :Vücudumuzun Bölümlerini tanır. DAVRANIŞLAR: İki tane kolu olduğunu söyler. İki tane kolu olduğunu yazar. Kendi üzerinde bacaklarını gösterir. İnsan modelinde bacakları gösterir. İnsan panosunda bacakları gösterir. İnsan bacağı gösterildiğinde bacak olduğunu söyler. İnsan bacağı gösterildiğinde bacak olduğunu yazar. İki tane bacağı olduğunu söyler. İki tane bacağı olduğunu yazar. Vücudun bölümlerinin baş, gövde, kollar ve bacaklar olduğunu söyler.

4. BÖLÜM SUNUŞ Bu bölümde dersin nasıl işleneceği anlatılır. Kaynaştırma öğrencisi Ayşe’ye bu derste “Vücudumuzun Bölümlerini” öğreneceğimizi, Arkasına yaslanmasını ve dik oturmasını söylerim. Bu davranışını gerçekleştirdikten sonra; Ayşe’nin ölçüt bağımlı testte (-) aldığı konuları önce model olarak ben söyler ve gösteririm.

4. BÖLÜM SUNUŞ ÖRNEK: Ayşe Vücudumuzun bölümleri :Baş, gövde, kol ve bacaklardan oluşur derim ve Ayşe’nin tekrarlamasını isterim. Ayşe ölçütümü karşılayacak şekilde söylerse model,pano üzerinde gösterimi önce ben yapar sonra o’ndan göstermesini isterim. Ölçütümü karşılayacak şekilde yapamazsa tekrarlarım.

4. BÖLÜM SUNUŞ Bir başka öğrenciden model olmasını isterim. Sonra Ayşe bak şimdi sen yapacaksın derim. Ölçütümü karşıladığı zamanda ona pekiştireç veririm. (Aferin, çok güzel, harika, omuzuna dokunma,saçına temas vb.veya sevdiği bisküvi, çikolata vb.) O derste işleyeceğim konuları sırası ile bu şekilde işlerim.

4. BÖLÜM SUNUŞ Günlük planlarınızın her ders için İŞLENİŞ kısmında, kaynaştırma öğrencisine hangi konuları işleyeceğinizi belirten bir paragraf açmanız gerekmektedir.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM DERS PLANI - 2 DERS : MATEMATİK KONU : ÜÇGEN

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 1 : KAVRAM ANALİZİ İlişki niteliği üçgen olmasıdır. İlişkisiz niteliği renk, büyüklük, malzeme Olumlu örnekler : Kırmız, sarı, yeşil, mavi, büyük küçük, orta boy, tahta, mukavva, plastik metal üçgenler Olumsu örnekler : Kırmızı, sarı, yeşil, mavi, büyük, küçük, orta boy, tahta mukavva, plastik, metal, kare, dikdörtgen ve daire üçgen olmayan her şey…

BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 1: Önündeki aynı renk aynı malzeme ve büyüklükteki 2 şekil arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : ÜÇGEN OLANI GÖSTER? TAHTA TAHTA KIRMIZI KIRMIZI

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 2 : Önündeki aynı renk aynı malzeme ve farklı büyüklükteki 2 şekil arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : Üçgen olanı göster TAHTA TAHTA KIRMIZI KIRMIZI

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 3 : Önündeki aynı renk ve farklı malzeme ve büyüklükteki 2 şekil arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : Üçgen olanı göster? TAHTA PLASTİK KIRMIZI KIRMIZI

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 4 : Önündeki aynı malzeme aynı renkten olan 4 şekil arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Üçgen olanı göster? TAHTA TAHTA TAHTA TAHTA KIRMIZI KIRMIZI KIRMIZI KIRMIZI

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 5 : önündeki aynı renk farklı malzemelerden olan 4 şekil arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Üçgen olanı göster? TAHTA MUKAVVA PLASTİK METAL KIRMIZI KIRMIZI KIRMIZI KIRMIZI

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 6 :Farklı renkte aynı malzemeden olan 2 şekil arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : Üçgen olanı göster? TAHTA TAHTA SARI MAVİ

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 7 : Farklı renkte aynı malzemeden olan 4 şekil arasından olan üçgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Üçgen olanı göster? TAHTA TAHTA TAHTA TAHTA SARI MAVİ YEŞİL KIRMIZI

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 8 : farklı renkte farklı malzemelerden olan iki şekil arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : Üçgen olanı göster? TAHTA METAL MAVİ YEŞİL

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 9 : Farklı renkte ve farklı malzemeden olan 4 şekil arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Üçgen olanı göster? TAHTA METAL PLASTİK MUKAVVA KIRMIZI MAVİ SARI YEŞİL

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 2 BÖLÜM 2 :ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 10 : Çevresindeki farklı renk, malzeme ve büyüklükteki nesneler arasından üçgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Üçgen olanı göster? EV ÇATISI ÜÇGEN CETVEL MAVİ PLASTİK TRAFİK LEVHASI

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM DERS PLANI- 3 DERS : MATEMATİK KONU : DİKDÖRTGEN

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 1 : KAVRAM ANALİZİ İlişki niteliği : Dikdörtgen olması İlişkisiz niteliği : Renk, büyüklük, malzeme Olumlu örnekler : Kırmızı, sarı, yeşil, mavi, büyük, küçük, orta boy, tahta, mukavva, plastik, metal dikdörtgenler, dikdörtgen kapı, kibrit kutusu vb… Olumsuz örnekler : Kırmızı, sarı, yeşil, mavi, büyük, küçük, orta boy, tahta, mukavva, plastik, metal üçgen, kare, daire, dikdörtgen olmayan şeyler.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 1 : Önündeki aynı renk aynı malzeme ve büyüklükteki 2 şekil arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : Dikdörtgen olanı göster? MAVİ MAVİ TAHTA TAHTA

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 2: Önündeki aynı renk aynı malzeme ve farklı büyüklükteki 2 şekil arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt 1/1 Soru : Dikdörtgen olanı göster? SARI SARI TAHTA TAHTA

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 3: Önündeki aynı renk farklı malzeme ve büyüklükteki 2 şekil arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : Dikdörtgen olanı göster? MAVİ MAVİ PLASTİK TAHTA

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 4 : Önündeki aynı renk aynı malzemeden olan 4 şekil arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Dikdörtgen olanı göster? SARI SARI SARI SARI PLASTİK PLASTİK PLASTİK PLASTİK

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 5 : önündeki aynı renk farklı malzemeden olan 4 şekil arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Dikdörtgen olanı göster? SARI SARI SARI SARI METAL TAHTA MUKAVVA PLASTİK

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 6 : Farklı renkte aynı malzemeden olan 2 şekil arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : Dikdörtgen olanı göster? SARI YEŞİL MUKAVVA MUKAVVA

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 7 : Farklı renkte aynı malzemeden olan 4 şekil arasıdan dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Dikdörtgen olanı göster? YEŞİL SARI SARI SARI MUKAVVA MUKAVVA MUKAVVA MUKAVVA

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 8 : farklı renkte farklı malzemeden olan 2 şekil arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt % 100 Soru : Dikdörtgen olanı göster? MAVİ KIRMIZI MUKAVVA TAHTA

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 9 : Farklı renkte farklı malzemeden olan 4 şekil arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Dikdörtgen olanı göster? SARI MAVİ YEŞİL KIRMIZI MUKAVVA METAL TAHTA PLASTİK

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 3 BÖLÜM 2 : ÖLÇÜT BAĞIMLI TEST BİLDİRİM 10 : Çevresindeki farklı renk, malzeme ve büyüklükteki nesneler arasından dikdörtgen olanı gösterir. Ölçüt 3/4 Soru : Dikdörtgen olanı göster? KAPI PENCERE KİBRİT KUTUSU TABLO

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM DERS PLANI- 4 DERS : RESİM - İŞ KONU : SULU BOYA İLE BASİT BİR ŞEKLİN İÇİNİ BOYAMA

GÜZEL BOYAMA BECERİSİNİN AŞAMA SIRASI ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 4 BÖLÜM 1 : KONU ANALİZİ GÜZEL BOYAMA BECERİSİNİN AŞAMA SIRASI Sulu boya ile kağıdı rast gele boyar. Sulu boya ile ikiye ayrılmış bir kağıdın bir bölümünü boyar. A: sınır taşırarak B: sınır taşırmadan Sulu boya ile karmaşık bir şeklin içini boyar.

4. Sulu boya ile karmaşık bir şeklin içini boyar. A: sınır taşırarak B: sınır taşırmadan 5. Sulu boya ile kompozisyon ifade eden bir resmin her bölümünü boyar.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 4 SULU BOYA İLE BASİT BİR ŞEKLİN İÇİNİ BOYAMA BECERİSİ ANALİZİ Fırçayı alır Başat olan elini fırçaya doğru uzatır. Fırçanın ucu kendisine bakacak şekildeyken fırçayı baş ve işaret parmakları arasında kalacak şekilde tutar, ortasına yakın bir yerden tutar. Fırçanın avuç içine bakan kısmının ortasına orta parmağını koyar. Elini hafifçe yukarı kaldırır. Orta parmağını hafifçe dışa doğru iterek baş ve işaret parmaklarının ortasına iyice oturtur.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 4 2. FIRÇAYI ISLATIR. Fırça olan elini su dolu kaba uzatır. Fırçanın ucunu su kabının ağzına yanaştırır. Fırçayı suyun içerisine sokar çıkarır.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 4 3. FIRÇAYA BOYA SÜRER. Islak fırçayı boya kutusuna uzatır. İstediği bir rengi seçecek fırçayı üstüne getirir. Fırçayı daire çizecek şekilde hızlı hızlı oynatarak boya sürülmesini sağlar. Elini boyadan uzaklaşır.

ÖRNEK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI - 4 4. KAĞIDA ÇİZİLEN BASİT BİR ŞEKİLDE BOYAR. Fırça bulunan elini şeklin olduğu bölüme uzatır. Fırçayı şeklin üstüne yerleştirir. Bileğini hafifçe oynatarak şekli sınır taşırarak boyar.