ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

AİLE İÇİ SAĞLIKLI İLETİŞİM VE SORUN ÇÖZME BECERİLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ ve DANIŞMANLIK.
ÖĞRENCİLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM VE SORUN ÇÖZME BECERİLERİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
ÇOCUKLA İLETİŞİM CAN ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Osman CEYLAN
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK TEKNİKLERİ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
ETKİLİ ANNE BABA OLMAK.
İLETİŞİM ve ÇATIŞMA ÇÖZME BECERİLERİ
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
Öğrencilerle Etkili İletişim Kurma Becerisi
ETKİLİ İLETİŞİM Volkan Yönten Uzman Psikolojik Danışman
Konu:Öğrenci-Öğretmen iletişimi ve Etkin Dinleme
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hazırlayanlar İLETİŞİM engelleri Prof. Dr. Hüseyin PEKER Hazırlayanlar
BECERİLERİ SEMİNERİNE
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
MERHABA.
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KABUL ETME VE KABUL ETMEME DİLİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR.
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
Psikolojik Danışman ve Rehb.
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK EĞİTİMİ
Aile İçi İletişim.
AİLE TUTUMLARI.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI 12 – 18 YAŞ.
NİLÜFER HATUN İLKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
İLETİŞİM, ÖFKE KONTROLÜ VE ŞİDDET
Sosyal Bilgiler İletişim
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK EĞİTİMİ -THOMAS GORDON
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
EVRENSEL AHLAKİ DEĞERLERE SAHİP BİR ÖĞRETMEN
İletişim Kurmak.
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
KİŞİLER ARASI ETKİLEŞİM
BİR ANNE YA DA BABANIN ÇOCUĞU İÇİN YAPABİLECEĞİ
Telefon ç alar. Y ö netici, “ Bir saat i ç inde odama gelin, manzaraya bakacağız. ” der. Kapı a ç ıktır. Işıklar yanmaktadır. Y ö netici “ Manzara karanlık.
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ : Giriş
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK TEKNİKLERİ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
AKSARAY GÜLBAHAR ÖKÇE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR? Öğretme-öğrenme sürecinin etkili olabilmesi için sağlıklı ilişki kurulması gerekir.Öğretmen ve öğrenci arasındaki ilişki açıklık,önemsemek, birbirine gereksinim duymak,gereksinimleri karşılıklı olarak gidermek. Bizler disiplin ve düzeni sağlamak için güç kullanmayı gerektirmeyen yöntemleri artırdıkça, disiplinle ilgili konuşmalarımızda geleneksel güç dilinin (nasihat-tehdit) yerini güç kullanmayan yöntem dilini almalıdır.Etkili öğretmenler şu terimleri kullanmazlar.Denetim,yönlendirme cezalandırma, göz dağı verme, sınırlar koyma, zorlama, kuralları hatırlatma, sert olma, kınama emir verme.

Biraz önceki sıraladığımız sözcüklerin yerine sorun çözme,etkilenme,yüzleşme,iş birliği yapma,ortak bir amaçta birleşme, birlikte karar verme, öğrencilerle çalışma, karşılıklı anlaşmalar yapma, ihtiyaçlarını karşılama, bir anlaşmaya varmak için tartışmak,gibi yeni olumlu sözler kullanırlar. Hangi öğretmen arkadaşım eşini ve arkadaşını disiplin altına almaktan söz edebilir.

Güç ve otoritenin sağlıklı ilişkileri er ya da geç bozmasının kaçınılmaz olması bir gerçektir. İLETİŞİMİN 12 ENGELİ 1.Emir vermek,yönlendirmek:Yakınmayı bırakta ödevini yap. 2.Uyarmak,gözdağı vermek:Bu dersten iyi not almak istiyorsan,biraz kıpırdan ders çalış.

3. Ahlak dersi vermek:Okula ders çalışmak için geliyorsun 3.Ahlak dersi vermek:Okula ders çalışmak için geliyorsun.Kişisel sorunlarını evde bırakmalısın. 4.Öğüt vermek,çözüm ve öneri getirmek:Şimdi senin yapacağın şey zamanı iyi planlamak.O zaman bütün ödevlerini bitirebilirsin. 5.Öğretmek,nutuk çekmek,mantıklı düşünceler önermek:

Duruma bir bakalım.Ödevini tamamlamak için yalnızca 7 günün kaldığını hatırlasan iyi olur. 6.Yargılamak,eleştirmek,suçlamak,aynı düşüncede olmamak:Sen tembelsin ya da işi ağırdan alıyorsun. 7.Ad takmak,alay etmek:İlkokul öğrencisi gibi davranıyorsun.

8.Yorumlamak,analiz etmek,tanı koymak:Sen açıkça bu ödevi yapmaktan kaçınıyorsun. 9.Övmek,aynı düşüncede olmak,olumlu değerlendirme yapmak:Sen gerçekten çok yetenekli bir çocuksun,eminim bunu yapmanın bir yolunu bulursun. 10.Güven vermek,desteklemek,avutmak,duygularını paylaşmak:

Böyle hisseden tek kişi sen değilsin Böyle hisseden tek kişi sen değilsin.Zor görevlerde ben de aynı şeyi hissederdim,ama işin içine girince o kadar zor olmadığını göreceksin. 11.Soru sormak,sınamak,sorguya çekmek,çapraz sorgulamak:Ödevin çok mu zor?Bu ödevi ne kadar zamanda yaptın?Yardım istemek için niye bu kadar bekledin?

Sözünden dönmek,oyalanmak,alay etmek,şakacı davranmak,konuyu saptırmak:Boşver, daha zevkli şeylerden konuşalım.Şimdi zamanı değil,dersimize dönelim,galiba bu sabah birisi yatağının ters tarafından kalkmış.Bunların hepsi, yargılayıcı,değerlendirici ve bastırıcıdır.

SEN-İLETİLERİNE KARŞI BEN-İLETİLERİ -Yapma şunu SEN-İLETİLERİNE KARŞI BEN-İLETİLERİ -Yapma şunu.(Emir vermek) -Uğraşırsan yapabilirsin.(Mantıklı düşünceler önermek) -Dürüst olmalısın!(Ahlak dersi vermek) -Sana gösterdiğim gibi yap.(Eleştirmek) -Doğru düşünmüyorsun.(Eleştirmek) -Çocuk gibisin.(Ad takmak)

-Uğraşmıyorsun bile. (Analiz etmek) -Her zaman iyi bir öğrencisin -Uğraşmıyorsun bile.(Analiz etmek) -Her zaman iyi bir öğrencisin.(Olumlu değerlendirmek) -Yarın kendini daha iyi hissedeceksin.(Güven vermek) -Ne yaptığının farkında mısın?(Sorguya çekmek) -Bizim Prof,(Alay etmek)

Bu iletiler öğrenciye öğretmeniyle ilgili hiçbir şey iletmez Bu iletiler öğrenciye öğretmeniyle ilgili hiçbir şey iletmez.Öğretmen kabul edemeyeceği davranışın kendi üstündeki somut etkisinden ve onunla ilgili duygularından söz ettiğinde ileti ben-iletisi olur. -Gürültüden rahatsız oldum. -Sınıftaki didişmelerinize dayanamıyorum.

Ben-iletileri’nin sorunu yaşayan kişinin içinde olan bitenin sorumluluğu nasıl kendinde tuttuğuna dikkat edelim.Ben iletilerine yükümlülük iletileri de denebilir.

H A Z I R L A Y A N Ş.S