DEFINING RELATIVE CLAUSES

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UNIT 3 PEOPLE & PLACES İnsanlar & Yerler
Advertisements

A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
İNGİLİZCE PROJE ÖDEVİ HazIrlayan:onur rahman gürcan SInIf:9-e no:1106 konu:Simple present tense.
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
Question TAGS Değil mi soruları.
SIMPLE PRESENT Geniş zaman.
RELATIVE CLAUSES Sıfat cümlecikleri
Relative clauses Sıfat cümleleri.
RELATIVE CLAUSES Sıfat cümleleri
THE PRESENT PERFECT TENsE
RELATIVE CLAUSES YASEMİN TURAN ( B ) ELT 1.
Simple Present “Geniş zaman”.
SIMPLE PRESENT TENSE.
SIMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
Must, have to “has to”, can
SIMPLE PRESENT TENSE.
Present Continuous Tense
HAVE TO “has to” MUST.
Sıfat Cümleleri Which, whose, where
THE SİMPLE PRESENT TESNSE
RELATIVE CLAUSES WHOSE WHOM WHERE WHEN DEFINING RELATIVE CLAUSES
Click to add title in here
Şimdiki Zamanın hikayesi “-yordu”
UNIT FIFTEEN Health and Sports
= DON’T need TO “gerek yok”
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
Relative clause Whose. Kız kardeş i benim sınıfımda olan çocuk A boy whose sister is in my class Onun kız kardeşi Kız kardeşi HIS sister WHOSE sister.
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
Yabancı Dil- II Bölüm - 3.
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
Yaptıklarımız / yapmadıklarımız Pg
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
SIMPLE PRESENT TENSE ZAMAN İFADELERİ (Tıme Expressıons)
UNIT FIVE Daily routines.
THE PRESENT CONTINuOUS TENSE POSITIVE aND NEGATIVE SENTENCES
Relative Clauses Sıfat cümleleri
CONJUNCTIONS (BAĞLAÇLAR)
PRESENT CONTINUOUS NAME:MERVE SURNAME:ÖKSÜZ CLASS:10/D NO:681.
PREPARED BY: M.SAĞLAM “RELATIVE CLAUSES” BİRAZDAN GELECEK OLAN SLAYTLARDA DOĞRU CEVABI TAHMİN ETTİKTEN SONRA SADECE 1 DEFA İLERİ OK.
POSSESSIVE PRONOUNS.
Upturn in English 1st Week
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
ENGLİSH LESSON MY DAİLY ROUTİNE.
 The water is cold.  Everything became clear.
Expressing Daily Routines
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Relative Clauses Who Which that.
SIMPLE PRESENT TENSE.
(ŞARTLI CÜMLELER SEBEP-SONUÇ İLİŞKİLERİ)
RELATIVE CLAUSES Sıfat cümleleri
Simple Present Tense Simple Present Tense (Basit Geniş Zaman)
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
1- I _____ A STUDENT. A. AM B. IS C. ARE D. A
German shepherd dog. These dogs are said to be intelligent before they say.
TURKISH 1 (UHF1271) İŞARET ZAMİRLERİ DEMONSTRATIVE PRONOUNS
Would you like a different color?
Welcome to our competition.
THE CANTERVILLE GHOST by Oscar WILDE CHARACTERS.
Excuse me. Afedersiniz. 1.
PRESENT CONTINUOUS TENSE
CONDITIONALS TYPE
PRESENT CONTINUOUS TENSE
CONDITIONALS TYPE
HAVE TO - MUST.
Simple Present “Geniş zaman”.
SOME-ANY.
SHOULD EXPLANATION   *Should öğüt ya da tavsiye bildirmektedir. Bir kişiye öğütte bulunurken kullanılmaktadır. Yapılmasının iyi olmayacağını söyleyebilmek.
Sunum transkripti:

DEFINING RELATIVE CLAUSES Tanımlayan Sıfat Cümleleri Defining: tanımlayan, belirleyen, belirten, tarif eden

Tanımlayan sıfat cümleleri Sıfat cümlelerini konuştuğumuz kişiyi veya nesneyi belirtmek/tarif etmek için kullanırız. Sıfat cümlesi adından da anlaşılacağı üzere bir cümlenin kişi veya nesneyi belirtmek için sıfat olarak kullanılmasıdır. A girl: bir kız “hangi kız?” belli değil The girl WHO is dancing “hangi kız?” “dans eden kız” “kimden bahsettiğimiz belli”

bir adam: a man hangi adam belli değil uçak kullanan adam hangi adam - BELLİ A man who flies planes: Defining Relative Clause Nasıl bir kişi? A person who teaches English: İngilizce öğreten bir kişi

Bir çocuk: a boy hangi çocuk belli değil mavi gözleri olan çocuk hangi çocuk – BELLİ A boy who has got blue eyes: mavi gözleri olan çocuk Defining Relative Clause insanlar: people hangi insanlar belli değil komik insanlar hangi insanlar – BELLİ People who are funny: komik insanlar

The book which is on the table: masanın üstündeki kitap Hangi kitap? The book which is on the table: masanın üstündeki kitap Defining Relative Clause Nasıl bir araç? A device which shows directions: yönleri gösteren bir araç Nasıl bir şey? Something which makes small things look larger: küçük şeyleri büyük gösteren bir şey

the cat which doesn’t catch mice: Fare yakalamayan kedi Hangi kedi? the cat which doesn’t catch mice: Fare yakalamayan kedi Defining Relative Clause Nasıl bir şey? Something which opens the doors: Kapıları açan bir şey Something which takes photos: fotoğraf çeken bir şey

Sıfat cümlesi = “Who, which, that + fiil + nesne” Sıfat cümleleri kullanılmadığında KİMDEN veya NEDEN bahsettiğimiz belli olmaz. Bir adam: hangi adam? Belli değil Uyumakta olan adam: hangi adam? Belli Bir vazo: hangi vazo? Belli değil Masanın üstündeki vazo: hangi vazo? Belli

A man : hangi adam? belli değil The man who is sleeping : hangi adam? “Uyumakta olan adam” A vase : hangi vazo? Belli değil The vase which is on the table: hangi vazo? “masanın üstündeki vazo”

I know that man. “Şu adamı tanıyorum.” İki cümledeki ORTAK öğe bulunur, ikinci cümledeki ortak öğenin yerine kişi ise WHO, nesne ise WHICH yazılır ve bu cümle birinci ortak öğenin peşine eklenir. I know that man. “Şu adamı tanıyorum.” He is drinking tea. “O çay içiyor.” Hangi adamı tanıyorum? I know that man WHO is drinking tea. “Çay içen adamı tanıyorum.”

He is playing computer games. Hangi çocuk çok zeki? İki cümledeki ORTAK öğe bulunur, ikinci cümledeki ortak öğenin yerine kişi ise WHO, nesne ise WHICH yazılır ve bu cümle birinci ortak öğenin peşine eklenir. The boy is very clever. He is playing computer games. Hangi çocuk çok zeki? The boy WHO is playing computer games is very clever. “Bilgisayar oyunları oynayan çocuk çok zekidir.”

The man has got a limousine. He is our neighbour. İki cümledeki ORTAK öğe bulunur, ikinci cümledeki ortak öğenin yerine kişi ise WHO, nesne ise WHICH yazılır ve bu cümle birinci ortak öğenin peşine eklenir. The man has got a limousine. He is our neighbour. Hangi adam bir limuzine sahip? The man WHO is our neighbour has got a limousine. “Komşumuz olan adam bir limuzine sahip.”

I dislike films. “Filmleri sevmiyorum. Hangi filmleri belli değil.” İki cümledeki ORTAK öğe bulunur, ikinci cümledeki ortak öğenin yerine kişi ise WHO, nesne ise WHICH yazılır ve bu cümle birinci ortak öğenin peşine eklenir. I dislike films. “Filmleri sevmiyorum. Hangi filmleri belli değil.” They have sad stories. “Onlar sahip acıklı hikayelere.” Hangi filmleri sevmiyorum? I dislike films WHICH have sad stories. “Acıklı hikayelere sahip olan filmleri sevmiyorum.”

I don’t go to the restaurants. “Lokantalara gitmem.” İki cümledeki ORTAK öğe bulunur, ikinci cümledeki ortak öğenin yerine kişi ise WHO, nesne ise WHICH yazılır ve bu cümle birinci ortak öğenin peşine eklenir. I don’t go to the restaurants. “Lokantalara gitmem.” They are expensive. “Onlar pahalıdır.” Hangi lokantalara gitmem? I don’t go to the restaurants WHICH are expensive. “Pahalı olan lokantalara gitmem.”

E x a m p l e s Beş dil konuşan kız “sıfat cümlesini tekrar hatırlarsak; ismi NİTELEYEN, belirten CÜMLE idi. Hangi kız? –beş dil konuşan kız. Türkçede İSİM en sondadır ancak İngilizcede isim en başa yazılır ismi yazdıktan sonra bu isim İNSAN ise WHO, nesne veya hayvan ise WHICH yazılır kalan kısımlar eklenir.” A girl “kız” The girl WHO “isim insan olduğu için who yazdık.” speaks five languages. “tekil olduğu için fiile –s ekledik ve nesneyi yazdık.” The girl who speaks five languages

Futbol oynayan çocuklar “Hangi çocuklar?” The children “önce ismi yazarız” The children WHO “yazdığımız bu isim kişi olduğu için peşine WHO yazarız.” “Bu yazdığımız WHO sıfat cümlesinin öznesidir, öyleyse cümlenin diğer öğeleri olan fiil ve nesneyi de eklersek sıfat cümlemiz tamamlanmış olur.” The children who play futbol

Çok kitap okuyan insanlar “Hangi insanlar?” People “Önce tanımlanan ismi yazarız.” People WHO “Yazdığımız bu isim –people- insan olduğu için peşine WHO yazarız.” “Bu yazdığımız WHO sıfat cümlesinin öznesidir, öyleyse cümlenin diğer öğeleri olan fiil ve nesneyi de eklersek sıfat cümlemiz tamamlanmış olur.” People who read a lot of books

The flowers “Önce tanımlanan ismi yazarız.” Bahçedeki çiçekler “Hangi çiçekler?” The flowers “Önce tanımlanan ismi yazarız.” The flowers WHICH “insandan bahsetmediği için WHICH yazarız.” “Bu yazdığımız WHICH sıfat cümlesinin öznesidir, öyleyse cümlenin diğer öğeleri olan fiil ve nesneyi de eklersek sıfat cümlemiz tamamlanmış olur.” The flowers WHICH are in the garden

E x a m p l e s I like students. They always study their lessons. I like students WHO always study their lessons. “Her zaman derslerine çalışan öğrencileri severim.”

E x a m p l e s They have a shop. It sells fishing equipments. They have a shop WHICH sells fishing equipments. “Onlar balıkçılık malzemeleri satan bir dükkana sahipler.” Hangi dükkan? Balıkçılık malzemeleri satan dükkan “The shop which sells fishing equipments”

the computer doesn’t work. It is old. the computer which is old doesn’t work. “Eski olan bilgisayar çalışmıyor.” Hangi bilisayar? Eski olan bilgisayar “the computer which is old”