HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ Beyoğlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
PLAN 1. BÖLÜM: HIZLI OKUMA 2. BÖLÜM: TEKNİKLERİ 3. BÖLÜM: EGZERSİZLER
HIZLI OKUMA BİRİNCİ BÖLÜM
NEDEN HIZLI OKUMA? Başarılı bir insan olacaksınız..! Sınavlarda rahat yetiştirebilecek, Daha çok kitap okuyacak, Daha iyi anlayacaksınız, Daha az yorulacak, Kendinize daha çok güvenecek, Başarılı bir insan olacaksınız..!
DÜNYADA “HIZLI OKUMA” 1945’te savaş sırasında Hızla geçen uçakların kimliğini tespit için.. Fransa’da okullarda ders olarak okutuluyor Almanya’da günlük kitap okuma oranı 24 dk Türkiye’de 12 sn
TÜRKİYE’DE “HIZLI OKUMA” 20 yıldır var, ama kimse ilgilenmiyor Türkiye’nin problemi “okumamak” Okumayan insana “hızlı oku” diyemezsin Yeterli miktarda “niçin”i olmayan gelişemez Okumak için “hedef” olmalı
SİZİN HEDEFİNİZ: BAŞARMAK..! Hedef belli: ÖSS Motivasyon ortamı uygun
BAŞARMAK İNSAN DOĞASINDA VAR
İki binli yılların en önemli keşfi insanın kendisini keşfi olacaktır. Aleksi Carell
Önyargıları parçalamak, atomu parçalamaktan daha zordur. Albert Einstein
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ İKİNCİ BÖLÜM
ÖNCE HIZINIZI ÖLÇÜNÜZ.. Sayfa 42 : Bu bölümü anlayarak okuyunuz GÜCÜNÜZÜ HİSSEDİN Hiç kendinizi mükemmel hissettiğiniz ve daha önce Yapabileceğinizi hayal bile etmediğiniz fevkalade Güzel şeyler yaptığınız anlar olmadı mı? ........
1. Daha çok kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır.
Göz hareketlerini izleyelim Daha hızlı okumak daha kolaydır. Siz de arkadaşınızın göz hareketlerini sayınız.
Görmek / Okumak / Algılamak Balık Kedi Çocuk
Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır. 2. Geri sıçrama Daha hızlı okumak daha kolaydır. Geri dönüşler hızımızı % 35 azaltır.
DUYUM VE ALGI Duyum: Sesi duymak Algı: Sesin ne sesi olduğunu bilmek Algıda seçicilik Algıda organizasyon Tamamlama Derinlik algısı: 3. Boyutun algılanması
BU NEDİR? FEM DERSHANELERİ
3. BEYNİN DÜŞÜNME KAPASİTESİ 100 200 300 400 500 600 700 kelime Daha hızlı okumak daha kolaydır Ev kirası çocuk Tatil Düşünme şeridi
3. Beynin düşünme kapasitesi 100 200 300 400 500 600 700 kelime Her sabah 15 dakikanızı o gün yapmanız gerekenleri planlamaya ayırın. Eğer sabahlarınız buna müsait değilse akşamları bir sonraki günün planını yapın. Göreceksiniz hem içiniz daha rahat edecek hem de iki ayağınızı bir pabuca sığdırmaktan kurtulacaksınız. Söz uçar yazı kalır. Bu nedenle yapmanız gereken. Düşünme şeridi
Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tad almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, ve düşünmeden konuşmaktadır. Leonardo Da Vinci
Odaklanma Bir işi yaptığınız zaman o işe odaklanın..! Çocuklar geçmişi ve geleceği düşünmezler.. Geçmişi ve geleceği değil o anı değerlendir.. Ben Otururken otururum, yürürken yürürüm, koşarken koşarım. Siz ise; Otururken yürümeyi, yürürken koşmayı düşünüyorsunuz.
4. Gözün hız kazanması
4. Gözün hız kazanması Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.
ALIŞTIRMALAR ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
1,2,3 A B C D Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3
1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 Bilinçaltı hiçbir şekilde yargılama yapmaz. Bizim hizmetimize verilmiş bir hizmetçimizdir. “ Ben sempatiğim veya beceriksizim” derseniz, bilinçaltı gelir sizin zihninizdeki inançları size uygular. Beceriksiz olduğuna inanan başarısız olur. Gönüllü hizmetkar bilinçaltı tehlike anında sizi tehlikeye hazırlıyor. Tehlike anında ya dövüş ya da kaç.. Bilinçaltı o enerjiyi sunuyor. 1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3
1,2,3 Amaç: Gözü esnetmek Süre: Günlük 3 x 3 Parmak hareketini takip resmi
içinizdeki devi için önce kullanmak ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir hedefe sahip olunca ona kilitlenir ve onunla ilgili her şeye aktif dikkat gösterir
içinizdeki devi için önce kullanmak ona bir sipariş vermeniz gerekir beyin bir hedefe sahip olunca ona kilitlenir ve onunla ilgili her şeye aktif dikkat gösterir
Sabit Bakış Amaç: Göz kaslarını güçlendirmek Süre: 1. Gün 3 2. Gün 5 3. Gün 7 ...........
Kalemle takip Bu sayfayı hızla kalemle takip edin ve bir kelimeyi arayın. Amaç: Beyne gönderilen kelime sayısını arttırmak.
düşünmeden konuşmaktadır. Ortalama bir insan, görmeden bakmakta, duymadan dinlemekte, hissetmeden dokunmakta, tat almadan yemekte, fiziki bilince erişmeden hareket etmekte, düşünmeden konuşmaktadır. 4
İç ve dış iletişiminde iyimsermisin Sempatik olabiliyor musun Hızlı kitap okuyor musun Kendini geliştirdin mi İstanbullumusunuz çok erken değil mi Öğrenmek Sevmek İzmirli misin Bilmemek Sevebilmek Sen Biz Şu Bu Gitmek Geç mi kaldın 4
20 saniye içinde ezberleyin Ahmet Kutlu Gökyüzü Ateş Bulut Hava Saman Devran Yağmur Bahar
Şimdi hatırlayın Şimşek Ahmet Parçalı Kurnaz Yağmur Buluş Nail Nihal Barış Bardak Bulut Çiçek Alacak okumak Ahmet Kurnaz Buluş Nihal Sobacı Tambur Sıcak Ateş Başarı Kutlu
20 saniye içinde ezberleyin 4444 6974 2947 1894 2001 2617 3926 1286 3286 9888
Şimdi hatırlayın 2816 3849 9652 1286 1954 2894 9768 2865 8751 4444 2167 9888 2874 8791 5843 2489 3826 2001 1436 8674
İlk ve son kelimeleri okuyunuz Çoğu insan eksik düşündüğü yönlerini göstermek istemez. Eksikliklerini herkesten saklamanın daha büyük bir eksiklik olduğunu anlamaz. Aşağıdaki hikayeyi okuduğunuzda bir eksikliğin üstünlüğe nasıl dönüştüğünü göreceksiniz. 9 yaşındaki bir japon çocuğun en büyük hayali günün birinde çok iyi bir judocu olmaktır.............
5. İçten seslendirme yapma Gözümüz tıpkı tarayıcı gibi kelimeleri tarayıp beynimize gönderir.
İçten seslendirmeyi önlemek Diş ve dudaklarınızı kapalı tutunuz Sabah akşam göz hareketi yapınız Müzik eşliğinde kitap okuyunuz Anlamaksızın kalemle takip ederek okuyunuz
ALIŞTIRMALAR
2000-ÖSS sonuçlarına göre yapılacak olan merkezi genel yerleştirme işlemi, adaylardan ÖSYS Tercih Formları toplandıktan sonra aynı zamanda ve tek işlemde (bir defada) bilgisayarla 2000 Ağustos ayı içinde yapılacaktır. Merkezi yerleştirme işlemi, adayların sınav puanları, ağırlıklı ortaöğretim başarı puanları, varsa ek puanları, tercihleri ve Programların kontenjan ve özel koşulları göz önünde tutularak yapılacaktır.
OKUMA İLE İLGİLİ ÖĞÜTLER Kelimeler için değil, düşünceler için okuyun. Ana düşünceyi yakalamak için okuyun. Yüksek sesle okumayı, dudak kıpırdatmayı, içten seslendirmeyi, ve mırıltıları ayrıntılarla uğraşmayı bırakın. Tüm dikkatinizi anlamak için yoğunlaştırın. Yazının asıl amacını anlamaya çalışın. Anlaşılmadık kelimeleri sözlük anlamına bakarak kullanın. Resim, grafik, tablo, harita ve çizelgeleri atlamayın. Yazarla uyumsuz olduğunuz noktaları belirleyin. Öğrendikleriniz üzerinde düşünün, yorum yapın, konuşun ve uygulamaya çalışın. Göz sağlığınıza dikkat edin.